[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:56

Net weer lesje gehad pfoee in het vak parkeren ging weer lekker scheef iemand nog een tip

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:22

Insturen op juiste moment, terugsturen net voor je recht bent en rustig aan!!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:31

Ja ik ga meestal te vroeg of te laat en instteucteur zegt 2 x draaien als je recht staat maar dat lukt niet echt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:34

Inderdaad snelheid eruit halen, op tijd beginnen met sturen en goed blijven kijken zodat je uiteindelijk recht uitkomt. Gewoon rustig aan doen, als het niet in een keer lukt rij je hem er weer uit en zet je hem recht. Ik parkeer nu dagelijks 2 keer in en uit en ik heb hem er zelden in 1 keer kaarsrecht in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:26

Emmaa_ schreef:
Inderdaad snelheid eruit halen, op tijd beginnen met sturen en goed blijven kijken zodat je uiteindelijk recht uitkomt. Gewoon rustig aan doen, als het niet in een keer lukt rij je hem er weer uit en zet je hem recht. Ik parkeer nu dagelijks 2 keer in en uit en ik heb hem er zelden in 1 keer kaarsrecht in.

Want je stuurt te veel...... }>

Je moet inderdaad op tijd beginnen met sturen maar je moet eigenlijk vooral NIET sturen.
Dat is voor een deel ook de juiste feeling met je auto, dat je ook op tijd en in het juiste (rustige!) tempo terug kunt sturen zodat je in een keer recht uit komt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:59

Ik ben ook niet zo goed in parkeren := vind het instuur moment echt lastig, ben vaak net te laat en dan sta ik lekker aso. :')

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:04

Ik heb 7 december mijn rijbewijs gehaald in 1 x. Nu wordt ik 18 op 22 juli en dan wil ik in augustus mijn aanhanger rijbewijs proberen te halen. Ben nu al thuis aan het oefenen met de trailer rijden.

Ik kom dus weer gezellig meelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:17

ikke schreef:
Emmaa_ schreef:

Want je stuurt te veel...... }>

Je moet inderdaad op tijd beginnen met sturen maar je moet eigenlijk vooral NIET sturen.
Dat is voor een deel ook de juiste feeling met je auto, dat je ook op tijd en in het juiste (rustige!) tempo terug kunt sturen zodat je in een keer recht uit komt.

Klopt helemaal hoor, heb in m'n eigen auto nog wat moeite met op een rustig tempo achteruit rijden, moet het goede koppelpunt nog even onder de knie krijgen. Wegrijden gaat (na 45 minuten in een stilstaande file) gelukkig wel goed, maar achteruit is nog even een beetje onbevangen. Komt wel goed :))

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:20

K kan alleen vooruit inparkeren :')
Met les heb ik geleerd om zodra de (witte)lijn van t parkeervak bij m bepaald roostertje was wat die auto had je moest beginnen met insturen
Laat de auto van mijn ma (en ook Durban mijn pa, maar daar rijd ik bijna niet in) nou net niet zon roostertje hebben

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:54

LiannePuthzy schreef:
K kan alleen vooruit inparkeren :')
Met les heb ik geleerd om zodra de (witte)lijn van t parkeervak bij m bepaald roostertje was wat die auto had je moest beginnen met insturen
Laat de auto van mijn ma (en ook Durban mijn pa, maar daar rijd ik bijna niet in) nou net niet zon roostertje hebben

Ehm, geen enkele auto heeft zo'n zelfde roostertje, streepje, raamlijstje whatever :D
Elke auto heeft z'n eigen puntje waarop je kunt focussen maar uiteindelijk moet je gewoon leren om te zien waar je auto uithangt en waar je naartoe wil.

Dat je dat in je lessen niet leert is heel simpel: dat duurt onnodig lang en voegt uiteindelijk niet echt iets toe. Hoe meer vlieguren, hoe simpeler het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:56

Voor achteruit inparkeren is mijn simpelste tip een auto kopen met achteruitrijcamera :') kan het prima op m'n spiegels doen maar zo'n camera is toch wel verdomden handig

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:57

Emmaa_ schreef:
Voor achteruit inparkeren is mijn simpelste tip een auto kopen met achteruitrijcamera :') kan het prima op m'n spiegels doen maar zo'n camera is toch wel verdomden handig

:D :D :j :j :D :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:26

Parkeren..... of het lukt mij in 1x en ik sta recht... zowel voor als achteruit. Óf ik ben ontzettend aan het poedersuiker, te steken en te doen en ik sta nog scheef (wel binnen de lijntjes uiteindelijk, maar gewoon scheef). :') Er is geen middenweg.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:33

ikke schreef:
Emmaa_ schreef:

:D :D :j :j :D :D

Nee joh, gewoon net zoals in men pa's vw transporter zonder binnenspiegel en sensoren ect :')

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:06

ElineGC schreef:
Ik heb 7 december mijn rijbewijs gehaald in 1 x. Nu wordt ik 18 op 22 juli en dan wil ik in augustus mijn aanhanger rijbewijs proberen te halen. Ben nu al thuis aan het oefenen met de trailer rijden.

Ik kom dus weer gezellig meelezen

Oh wat leuk! Is ook super handig, kun je gewoon zelf weg met je paardje, moet die wel makkelijk de trailer in gaan :')

echt even rustig nu, paar weekjes geen rijles haha

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:35

Zo me laatste les en dan woensdag afrijden spannend hopelijk gaat het goed

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:49

Ik ga morgen nog lessen en dan woensdag ook afrijden.
De laatste tijd gaan er geen dingen meer mis ofzo, perfect kan natuurlijk nooit.
Ik moet om 15:00 op.. Niet echt een handige tijd met middelbare school ed. Maar komt wel goed denk ik

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:55

bryce27 schreef:
Ik ga morgen nog lessen en dan woensdag ook afrijden.
De laatste tijd gaan er geen dingen meer mis ofzo, perfect kan natuurlijk nooit.
Ik moet om 15:00 op.. Niet echt een handige tijd met middelbare school ed. Maar komt wel goed denk ik

Succes beide!

Ach, ik moest de 2e en 3e keer im 8u sochtends afrijden, ook niet echt de fijnste tijd, maar vond t kwa drukte wel meevallen

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:30

Dankje sucses komt goed onspannen
Ik moet on 10 voor 10

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:16

Kom even binnem vallen. Ben aant rondkijken. Maar. Las ergens dat je theorieles kon volgen en daarna gelijk je theorie examen kan doen( uiteraard eerst oefenen enzo). Maar hoe zit dat als bijv de les tot 13:00 is en je examen om 12:40?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:30

doezel2 schreef:
Kom even binnem vallen. Ben aant rondkijken. Maar. Las ergens dat je theorieles kon volgen en daarna gelijk je theorie examen kan doen( uiteraard eerst oefenen enzo). Maar hoe zit dat als bijv de les tot 13:00 is en je examen om 12:40?

Ik weet dat ANWB zulke cursussen doet. Dan begin je heel vroeg en in de middag examen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:32

Ik heb vandaag mijn vierde les gehad. Ging al een stuk beter. De eerste keer vond ik invoegen op de snelweg wel spannend maar dat is nu al stuk minder. We zijn eigenlijk al een beetje de puntjes op de i aan het zetten met nog 16 lessen te gaan.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:50

Na 4 lessen al beginnen met puntjes op de i vind ik een beetje onrealistisch klinken. De meeste mensen hebben dan nog geen eens volledigw controle over de bediening, laat staan al het omringende verkeer.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:52

ingedebruijn schreef:
doezel2 schreef:

Ik weet dat ANWB zulke cursussen doet. Dan begin je heel vroeg en in de middag examen.

Maar kom je dan niet te laat of hoe zit dat? Heb altijd het idee dat. Als je te laat komt boor je examen.(omdat de les langer duurt). Of houden ze daar rekening mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:58

Meestal plannen zij het examen voor je in en ga je er ook met de groep naartoe.

Ik vind na 4 lessen al de puntjes op de i ook een beetje onrealistisch. Het kostte mij iets van 15 uur voordat ik überhaupt volledige controle had over de auto, en dat is echt geen trage leerlijn.