Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:10

Bedankt allemaal en welkom nieuwelingen :)

Inmiddels is de rust hier wedergekeerd. Geen gedonder meer onderling met de honden. Alle spanning is weg.

Het werk gaat natuurlijk ook gewoon door. Is het bij jullie stil geweest in januari?
Hier hebben we echt topdrukte gehad.

WenK

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:21

Hallo allemaal! Op dit moment lees ik nog vooral mee, ik ben van plan om binnenkort voor mezelf te gaan starten. Ik ben nu vooral bezig met mijn ondernemingsplan en het goed uitzoeken van zaken als verzekeringen, kosten etc. Gisteren heb ik een goed gesprek met de boekhouder gehad en dat heeft mij wel vertrouwen weer gegeven (ik zag met alle regeltjes door de bomen het bos niet meer). Omdat mijn bedrijf mijn enige bron van inkomsten zal gaan zijn (ik ben nu werkloos) is het wel een stap die ik heel weloverwogen wil zetten, het liefst zou ik een back up hebben in de vorm van een (part-time) loondienstverband. Helaas is dat praktisch onmogelijk en zie ik het maar als een stimulans om vooral heel hard mijn best te doen... ;)
Ik ben sportmasseur voor mensen en paarden en Centered Riding instructeur. Daarnaast ben ik stoelmasseur. Hierin wil ik dan ook formeel gaan starten. Ik volg (en heb gevolgd) nog steeds cursussen en opleidingen om me verder te scholen zodat ik beschik over ruime kennis. Ik beschik gelukkig over een redelijk breed netwerk, waardoor ik nu al merk dat er vraag is en dat deze toeneemt.
Door het meelezen in dit topic ben ik al heel wat wijzer geworden over een aantal zaken en ik hoop af en toe mee te kunnen/mogen praten...

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:30

Wat leuk om je hobby te combineren met je werk! Ik ben benieuwd hoe je er over een jaar voor staat. Dat vind ik zo leuk aan dit topic, je ziet mensen echt ontwikkelen met hun bedrijf.

Binnenkort ga ik een webshop beginnen. Momenteel al druk bezig natuurlijk met internet marketing, maar ik wil graag ook iets voor mezelf hebben, soort: spreid je kansen. Ik heb een fantastische leverancier gevonden die levert op basis van dropshipping. De webshop heb ik door mijn webbouwer laten bouwen en de marketing kan ik natuurlijk zelf. Dus in feite wordt het gewoon een extra project maandelijks die tijd gaat kosten, maar wel veel meer oplevert dan de uren die ik nu voor klanten besteed. Ook leuk natuurlijk - misschien zelfs wel leuker - maar financieel een slag om de arm houden is wel belangrijk.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:33

Bedankt allemaal voor het welkom en de complimenten over de bedrijfsnaam :-). Ik heb 'm te danken aan een (op dat moment) zwangere vriendin die tijdens haar zwangerschap de meest briljante ingevingen had :D

Het enige jammere is dat er een andere Miss Communicatie is die de url met de .nl extensie geclaimd heeft, maar er niks mee doet. Zit een beetje te dubben of ik moet vragen of ik 'm mag overkopen. Ik heb namelijk bijzonder veel traffic vanuit Rusland en Brazilië op mijn website :+ :+ :+

Fijn dat het weer wat rustiger is qua honden HTS. Voor hen natuurlijk een net zo groot gemis. Toen mijn (deeltijd)hondje werd doodgereden door een automobilist eind 2013 vielen de andere twee in een diep gat. Ze leken wel compleet lamgeslagen. Er zat geen energie meer in. Dat is sinds vorige zomer pas beter geworden toen m'n ex een nieuwe hond (en gangmaakster) erbij heeft genomen.

Januari was rustig voor mij. Gelukkig een beetje inkomsten via de paardenmassages. Ik loop gemiddeld 2 dagen in de week mee met een erkend sportmasseur die mij opleidt op dat vlak. Súper leuk en nu gelukkig mooi te combineren.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:38

Olympia96 schreef:
... Ik heb namelijk bijzonder veel traffic vanuit Rusland en Brazilië op mijn website :+ :+ :+

Hahaha, o jeeee... Ik zou ze gewoon benaderen, zo te zien weinig nuttigs op die website. Volgens mij gewoon een domeinnaam van een internetbureau die daar ooit iets op heeft gezet.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:42

Ja wel slim he? Alleen ben ik dan bang om de hoofdprijs te moeten betalen op het moment dat ik interesse toon. Of werkt dat niet zo?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:44

Je kunt het heel subtiel proberen natuurlijk. Of misschien een ruildienst? Deden we toen ik bij een ander mediabureau werkte ook wel eens als we een domeinnaam wilde bemachtigen. Domeinnamen zijn zoveel waard als de gek ervoor geeft hoor, in feite niet meer dan een paar euro. Dus geen te gekke bedragen neerleggen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:44

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:51

Olympia96 schreef:
... Ik heb namelijk bijzonder veel traffic vanuit Rusland en Brazilië op mijn website :+ :+ :+

Goh, nu je het zegt... Nu snap ik waarom ik in hemelsnaam zoveel bezoekers uit Rusland op mijn .com website heb... Ik vond het al zo raar...

Het meest vreemde vind ik wel dat ze op mijn website zijn gekomen via een andere website, maar dat die link niet werkt :+ -O- Maar ja...

Ik zou inderdaad gewoon proberen om die domeinnaam te bemachtigen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:41

11AFotograaf schreef:
Olympia96 schreef:

Goh, nu je het zegt... Nu snap ik waarom ik in hemelsnaam zoveel bezoekers uit Rusland op mijn .com website heb... Ik vond het al zo raar...

Het meest vreemde vind ik wel dat ze op mijn website zijn gekomen via een andere website, maar dat die link niet werkt :+ -O- Maar ja...

Ik zou inderdaad gewoon proberen om die domeinnaam te bemachtigen.

Die buitenlandse traffic verward de boel, Tot nu toe heb ik twee soorten gezien: Verkoop links en indexeer websites. Kijk maar eens bij de analitcs op wat voor site je komt wanneer je de link volgt. of google op de naam.

Je kan het beste deze sites uitsluiten om het overzicht te houden :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:43

Welkom Miss! ;-)
Heel veel succes met je bedrijf!

Op de website zou ik wel je header aanpassen, bij mij op het scherm heel pixelig!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:06

Bedankt, Kaaaren. Dat ga ik zeker doen. Ben momenteel mee toch aan het verdiepen in Google Analytics, dus dat komt goed!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:15

Mandarijn12 schreef:
http://misscommunicatie.nl/ heb je ook nog?

Als je achter de eigenaar wilt komen even een bezoekje brengen aan https://www.sidn.nl/ voor Nederlandse domeinnamen en http://www.whois.com/ voor buitenlandse. :)

ik heb de koe gelijk maar eens bij de horens gevat en een mailtje gestuurd. Deze domeinnaam zou wel mooi zijn! Mooier dan met een streepje.

@Kaaren: bedankt! Die header is irritatiefactor 1 haha. Ben op de achtergrond bezig om een betere te maken.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:48

Ik heb ook veel traffic uit rusland maar dit zijn allemaal die neppe. -.- Heb er al zoveel gefilterd.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:19

Ik bouw mijn eigen website zelf en ben daar nu hard mee aan de slag.. Wordpress is redelijk simpel, maar als je dan in de CSS met gaan klooien met HTML codes dan ben je wel even bezig als leek :)

Ik zit echt in de opstartfase. Ben in de advocatuur begonnen, maar dit beviel me niet. Werd zo ongelukkig en een eigen zaak is mijn grote droom. Helaas merk ik niet veel positieve reacties bij de mensen om me heen... Hebben jullie dat ook? Reacties als: je moet niet denken dat je rijk gaat worden in deze tijd etc.

Ik wil niet eens rijk worden. Ik wil gewoon van mijn bedrijf kunnen leven en mijn levensstandaard ligt erg laag... Hoef niet per se een dure auto te rijden of in een kast van een huis te wonen..

Edit: typefoutjes

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:21

En Olympia... Je naam is inderdaad erg aansprekend, ik vergeet het iig niet meer: chapeau!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:30

Ik krijg mijn mail aan de domeineigenaren tot nu toe op 1 na retour. Geloof dat het daar niet zo lekker gaat met de business :+

Ehm ja Madison.. Dat herken ik wel (helaas). Ik merkte dat ik eerst zo onrustig werd van het op mezelf staan, dat ik van alles tegelijk deed (eigen bedrijfje opstarten, paarden masseren en solliciteren naar een parttime baan). En dat leverde niks op, behalve een hoop chaos (in m'n hoofd).
Familie (vooral schoonfamilie en mijn zusje) zijn ten dele behoorlijk sceptisch. Blijven vacatures doorsturen en steeds vragen 'hoe het nu gaat en of ik 'al' werk heb'. Het is een bepaalde manier van 'dwingen' die ik ervaar. Misschien heeft het ermee te maken dat juist die mensen nog nooit iets voor zichzelf zijn gestart? Ze verwachten ook dat je gelijk een klantenkring en een doorlopende stroom aan opdrachten hebt. Ik weet het niet precies.

Verder heb ik ook niet veel nodig. Mijn vriend is zo lief om de vaste lasten voor zijn rekening te nemen. Mijn grote kostenpost? Mijn paarden, of beter het pensiongeld. Verder is mijn auto een zuiperd, maar zeker niet nieuw. Dat vind ik niet zo belangrijk.

Ik gebruik ook Wordpress trouwens. Ik hoef niet zoveel te klooien, maar heb een betaalde template. Jij ook?

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:04

Precies wat jij zegt! Vacatures doorsturen.. Het is natuurlijk lief bedoeld, maar het zou voor mij fijner zijn als ze zouden zeggen: wij geloven in jou..

Ik ben nu ook nog een parttime baan erbij aan het zoeken en dat werkt ook niet.. Teveel dingen tegelijkertijd, terwijl ik me het liefst alleen op het bedrijf zou richten. Helaas heb ik wel wat vaste lasten, dus heb wel (tijdelijk) een basisinkomen nodig, maar heb nu nog WW...

Ja, ik heb wel een template, maar wil bijvoorbeeld mijn menu erg graag bovenaan mijn pagina hebben, dus boven het logo, maar het thema ondersteunt dat niet.. Ik moet dat dan proberen in CSS te doen, maar ben er nog niet uit :p

Wel fijn dat je vriend je de tijd geeft om je bedrijf lopende te krijgen. Dat moet toch een bepaalde 'rust' geven?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:49

haha, dat andere er zo over denken, dat ken ik wel. Ik krijg van zoveel mensen de vraag hoe het met mijn bedrijfJE gaat. Ze vinden het wel knap dat ik een bedrijfJE heb, maar hebben niet in de gaten hoe hard ik er voor werk. Ach, het zal wel. Pas geleden een nicht gesproken over het fotograferen van het feest van haar bruiloft. Toen netjes uitgelegd waarom dat ik de vergoeding (met familiekorting) wil hebben die ik vraag en dat ik niet op feest kom en dan mijn camera wel mee breng. Dat opende toch wel haar ogen. Vooral veel tonen, wat makkelijk kan met Facebook, dan krijgen ze het wel in de gaten ;-)

@Madison: Ik denk dat je verkeerd aan het zoeken bent. De menubalk kun je waarschijnlijk heel makkelijk verplaatsen in de php. Even opzoeken op het een apart php-bestand is en of hiernaar verwezen wordt in de header.php of de page.php/index.php. Dan kun je waarschijnlijk het menu heel makkelijk verplaatsen.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:04

Ik hoor het ook nog (te) vaak hoor: ja maar jij bent altijd thuis! Of: jij hebt de mazzel dat je niet hoeft te werken. Nee, die 50/60 uur per week maak ik voor de lol!
Ach, zolang ik er maar voldoening (en een salaris) uithaal is het goed. En langzamerhand zijn er steeds meer mensen die wel in de gaten hebben waar we mee bezig zijn en wat we willen bereiken dus we gaan de goede kant op ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:14

En als de zaken goed lopen krijg je nog steeds opmerkingen :+. Of je al personeel hebt. Of een dependance. Net of het in ogen van sommigen nooit groot of goed genoeg is. Of juist andersom, dat je op een verjaardag een kennis tegen iemand anders hoort zeggen 'ja maar zij *wijst naar mij* heeft een groot eigen bedrijf, die verdient wel meer dan een ton per jaar' .
Mensen snappen het verschil tussen omzet en winst niet :')

Kortom: al die vooroordelen zul je blijven horen :))

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:31

Thanks 11AFotograaf! Ik heb wel een header.php zie ik, maar omdat ik niet echt gedreven ben met HTML, durf ik het niet zo goed te verplaatsen.. Ben bang dat ik dan alles in de war breng..

En inderdaad.... soms moeten mensen het echt zien (via Facebook of wat dan ook) om in de gaten te krijgen wat je nu eigenlijk precies doet...

Mijn ouders vragen continu: heb je nog vacatures gevonden? Pffff.. In plaats dat ze nou vragen: heb je al klanten voor je bedrijf? Maar ja, ze zien het wel als ik er straks een salarisje uit kan halen :)

En ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:51

@Madison: Als je een betaald template heb, kun je ook de maker een mailtje sturen met je vraag. En anders doen wat altijd slim is als je werkt met een website: Een back-up maken van je originele bestanden, zodat je altijd een kopie hebt om op terug te vallen. Dan kun je gewoon rommelen met je bestanden. Dan maakt het niet uit als er iets mis gaat!
Het is trouwens php waar je dan mee werkt. Is nog wel iets anders... Misschien kan er iemand met je meekijken...

@Ilse: inderdaad! Daar heb ik zelfs nog last van dat mijn ouders het wel heel makkelijk vinden dat ik 'altijd' thuis ben ;-)

Ach, mensen zien het vanzelf in en ik vind het eerlijk gezegd belangrijker dat mijn klanten in zien hoe goed en serieus ik ben dan mijn familie.

En trouwens, laat voortaan altijd -je achterwegen. Je hebt een bedrijf, een salaris, een omzet, enz. Als je er zelf -je achter zet, maak je het al klein ;-)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:53

Ik weet eigenlijk niet of ik me ooit al eens gemeld heb hier, maar lees al wel een tijdje mee. Altijd weer benieuwd waarin iedereen een bedrijf is gestart.

Hier staan we inmiddels geregistreerd als bedrijf, met als hoofdactiviteit het fokken van paarden (dit zal wel kleinschalig blijven met 1 of 2 veulens per jaar voorlopig, even afwachten hoe het gaat lopen en hoe de vraag naar dit ras is).

Verder is het eigenlijk nog een grote ideeën massa wat we verder willen gaan doen.

Ik wil iig 1 van onze paarden opleiden om als landbouw dier aan het werk te kunnen, dus ploegen, maaien, hooi schudden, slepen etc en voor de bosbouw, dus bomen uit het bos slepen voor plaatsen waar het grote materieel niet kan of mag komen.

We willen ook wat in het toerisme doen, maar hoe dat precies vorm gaat krijgen zijn we ook nog niet uit. Of we hier een huis voor gaan bouwen of een oud huis gaan opknappen bijvoorbeeld.
Als dit in een wat verder stadium is, willen we actieve toeristen trekken. Hier gaan we dan mee kanoën, mountainbiken of paardrijden bijvoorbeeld. Kleine trektochten zijn ook nog een optie.

Ook zal ik hier menles gaan geven als daar nog vraag naar is tegen de tijd dat ik een paard zo ver heb en alle spullen ervoor heb ;)

Maar voorlopig zijn we eerst druk aan het bouwen aan ons eigen huis. Waarschijnlijk gaan we volgend jaar wat meer bezig om het bedrijf wat meer vorm te geven en echt te laten draaien.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:56

Hahaha, altijd fijn die mensen die het inlevingsvermogen hebben van een tseetseevlieg :'). Nou moet ik zeggen dat de reacties hier allemaal wel echt heel positief zijn, heb tot nu toe nog maar 1 wat lauwe reactie gehoord, maar verder is iedereen lyrisch. Wel heel leuk, dat geeft wel moed om door te gaan. Komt waarschijnlijk ook omdat een winkel heel concreet en tastbaar is en dienstverlening is dat natuurlijk minder.

Citaat:
@hyppolyte: Gaaf hoor! Hier in Amersfoort hebben we ook een paar van die fijne winkeltjes. Laatst kreeg ik van vrienden een fles dadel & vijgen balsamicoazijn cadeau. Zoooo lekker! En ze "tappen" het daar voor je, wat super handig is, omdat je dan zelf kan kiezen hoeveel je wilt (daarnaast is het ook gewoon leuk). Hopelijk kunnen jullie de financiering rond krijgen, zodat jullie echt aan de slag kunnen!

Dat is ons plan inderdaad ook, dan kun je namelijk ook voor een leuke prijs kleinere hoeveelheden uitschenken.

We hebben net gehoord dat we concurrentie gaan krijgen binnenkort, dus we hebben het gas erop gezet, bedrijfsplan is bijna klaar. Vind het alleen echt heel moeilijk inschatten wat onze inkomsten gaan zijn, wat er reëel is. De vaste lasten lopen toch al best heel gauw op en als je dan ziet wat voor omzet je moet hebben voordat je quitte speelt vind ik echt schrikbarend hoog :=...