Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:24

Ja dat vond ik ook al wat vreemd. Kijk als je nou direct een contract krijgt snap ik het wel maar daar is niets over gezegd. Want wat moeten ze met mijn gegevens als ij toch niet wordt aangenomen. Geef eigenlijk niet zo graag mij gegevens af want tegenwoordig weet je het nooit wat ze ermee uitspoken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:43

Dat je het bij moet hebben wil niet zeggen dat je het af moet geven :n
Kan heel simpel "just in case" zijn

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:48

Ze vroeg mij of ik en geldig legitimatie bewijs en bankpas mee wilde nemen. Lijkt me toch dat dat niet voor niks wordt gevraagd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:09

Ik heb dat al vaker mee gemaakt en hoeft niet altijd iets te betekenen.
Soms is het puur voor de zekerheid omdat ze tijdens het gesprek de beslissing al maken en je dan dus gelijk door kunt pakken met alle gegegevens voor contract en personeelszaken voor het tekenen uit. en zO zullen er vast meer redenen te bedenken zijn.

Maar wat denk je dat een bedrijf met een kopie van je ID en/of bankpas kan? (Of wil)Vrij weinig.

Niet te paranoïde hoor, je hebt die dingen 9 van de 10 keer toch wel bij en je bent er Zelf gewoon bij als ze er om vragen dus kun je ten alle tijden gewoon vermelden dat je iets wel of niet wilt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:16

Ik denk idd niet veel maar het gaat mij er meer om dat als ze slordig met die gegevens omgaan en mijn BSN op straat komt te liggen tja dan kan iemand kwade bedoelingen mee hebben. Kijk als ik nou meteen een contract aangeboden krijg begrijp ik dat maar dat weet ik niet. Maargoed, ik wacht het maar af, ik zie wel. Stiekem hoop ik dat het meteen duidelijk is of ik direct een contract krijg, kan ik mooi meteen weg bij mijn huidige werk.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:09

Fjordjes, ik zou je er niet te druk om maken.

Ik moest ook beide passen mee nemen naar het hotel gisteren. Maar stond daar ook weer met 5 minuten buiten. Dus het zecht niks :n

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:05

Ach dat is gewoon meer en meer een standaard iets dat ze je bankpas en ID bewijs vragen.
Soms is het gewoon ter controle, om te kijken of je wel correct bent ingeschreven want de dag van vandaag is dat ook niet altijd een zekerheid en anderzijds is het soms ook om je rekeningnummer na te gaan.
Naar uitzendbureau's dien je het zelfs standaard altijd mee te hebben en daar wordt je zelden aangenomen maar pas weken later eens gebeld als ze plots iets denken te hebben voor je.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:34

Nou ook maar effe binnenwippen...
Na een arbeidsongeval op 25 juni 2015 waar ik aanvankelijk eerst bleef doorwerken, dan 1 week thuis gezeten heb maar toch weer herbegonnen ben, dan toch op 16 juli 2015 definitief ingestort.
Ik was Chauffeur voor een industriële bakkerij en bracht dus grote rekken vol broden, gebak enz rond met de bestelwagen/vrachtwagen.
Helaas is op die bewuste dag, 1 van die rekken van de laadbrug geklapt en op mijn schouder geland, wat nu achteraf, gezien de restschade aan mijn schouder, nog een geluk was want ik stond er aanvankelijk met mijn rug naartoe en ging de klap dus op mijn bovenste nekwervels gehad hebben had ik niet plots gevoelsmatig gemerkt dat er iets ging gebeuren en mij dus net beginnen omdraaien!

Nu 16 juli kon ik dus echt niet meer verder en kwam ik dus op de verzekering terecht.
Na een aantal infiltraties en een artrografie (naald dat vloeistof inspuit recht in je schoudergewricht) bij een chirurg terecht gekomen die helaas een foute diagnose stelde.
Hierdoor bleef het aanslepen tot in december, toen ik bij mijn huidige chirurg terecht kwam voor een 2nd opinion en daar bleek dat ik al 6 maanden met een ontwricht sleutelbeen rondliep, een verpulverd AC gewricht in mijn schouder en afgerafeld en kapot kraakbeen en afgeschuurde pezen.
In december 2015 dus meteen geopereerd en nu dus "uit" gerevalideerd, of toch, ten einde de mogelijke revalidatie.

Het restletsel blijft groot, ondanks de operatie, mede door de verloren 6 maanden na foute diagnoses en foutieve infiltraties waardoor ik dus nu afgekeurd ben voor alles wat arbeider betreft!
Ik mag dus geen lopende bandwerk doen, geen fabriekwerk, geen schoonmaak, niets met laden en lossen, geen hef - of tilwerk, geen werk waarbij ik zaken moet verslepen en zo min mogelijk repititief werk.
Het enige wat nu dus overblijft is een job als bediende, administratie, zittend beroep, kantoorjob... maar dat is nou net wat ik deed voor ik chauffeur werd!
Ik had namelijk al 8 jaar een vast contract in de boekhouding maar gaf dat op omdat ik mijn droom wou waarmaken... chauffeur/koerier!

Ik was nog maar net begonnen bij die bakkerij, daarvoor werkte ik anderhalf jaar als koerier voor een milieulabo doorheen de ganse Benelux! Ik was de nacht/spoedkoerier... maar dat bedrijf werd verkocht naar het buitenland...

Dus vanaf juli mag ik terug actief op zoek naar een nieuwe job... mét beperking én blijvend letsel... die misschien over 6 maanden nog eens chirurgisch behandeld zal worden ahv operatie om te kijken of er eventueel nog wat verlichting te bieden valt maar dat kunnen ze nu niet doen omdat er toch wel een jaar tussen de eerste en de 2de operatie dient te zitten...

Met heel wat bagage dus nu op zoek naar een nieuwe job en al een aantal gesprekken gehad... de eerste was als ambulancier/ziekenvervoer maar toen had ik nog niet definitief de uitspraak van de chirurg dat ik geen zwaar werk meer kan en mag doen dus dat valt sowieso al weg helaas...

Onlangs ook een sollicitatie gehad ivm een functie die ik dan wel heel graag nog zou willen doen maar daarover verwacht ik deze week nieuws dus fingers crossed!

En al een paar selectieproeven gedaan om eventueel als buschauffeur te gaan werken en die waren tot nu toe allemaal goed, over 14 dagen het 2de deel van de proeven...

Zucht, brengt een hoop stress mee bovenop de altijd aanwezige pijn in de schouder... verder ook nog de hele afwikkelingsprocedure nu met de verzekering en dergelijke... nee niet mijn favo tijden!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:31

Ik kan het topic gelijk verlaten!
Net te horen gekregen dat ik per 20 juni kan beginnen op mijn nieuwe werk!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:53

Alja schreef:
Ik kan het topic gelijk verlaten!
Net te horen gekregen dat ik per 20 juni kan beginnen op mijn nieuwe werk!

*\o/*
Gefeliciteerd!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:07

Gefeliciteerd!

Ik zit de hele dag al in spanning te wachten op nieuws...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:41

Wat fijn Alja!!!
Ali, nog wat gehoord?

Ik ben maar weer eens aan het kijken. Weet nu wat ik waarschijnlijk verwachten kan.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:14

Gefeliciteerd Alja!!!!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:00

Super Alja!! Gefeliciteerd

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:34

Hier nog geen nieuws.... ;(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:37

Ik krijg morgen nieuws!
Vandaag zelf gebeld... morgen krijgen ze van hun internationale bazen de beslissing doorgestuurd...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:49

*\%/*
Ik heb mijn laatste cijfer binnen en mijn opleiding gehaald! *\%/*

Morgen aan de sollicitatie brieven. :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:58

Gefeliciteerd!!!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:51

Aangenomen!! Mag per 1 juli beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:55

Gefeliciteerd!!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:15

Ik ben door naar t tweede gesprek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:19

Aaahhh super fijn Ali!

Het lijken goede tijden te zijn!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:23

Fjordjes en Winged gefeliciteerd!!

Ik mag volgende week ook beginnen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:37

Heb nog 2 concollega's.... Hopelijk word ik het. Datum nog even afwachten, maar nu is t echt spannend!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:03

Gefeliciteerd allemaal!!