[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:35

Oww, in iedergeval wel chill als je toch net niet zo goed gekeken heb :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:48

Blugh ik heb zo mijn tweede les en ben ontzettend nerveus. Geen idee waarom. Hopelijk gaat het voorbij tijdens de les.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:56

Pfff, korte invoegstrookje voor de Gorinchemse brug gehad (A27 richting breda)...
Dit is dus een hele korte strook, met geen uitloop naar een vluchtstrook. Je moét er dus tussen. Zag van te voren al een grote rode vrachtwagen waar ik voor moest kunnen. Dus ik gas gas gas....Maarja, dat ging de vrachtwagen ook doen, en dan kom je op het punt dat he eigenlijk nergens meer heen kan, want de weg houdt gewoon op...
Dus instructeur roept voeten los, en hij heeft me er keurig achter gezet, maar jeetje, dat was peentjes zweten...
Volgens m'n instr had de vrachtwagen me er eigenlijk makkelijk tussen kunnen (en moeten) laten en had hij niet ineens meer gas moeten geven, Maarja, het gebeurt.

Kwamen ook nog langs een ernstig ongeval met een auto op z'n kop en 1 in de sloot...

Enerverend dagje....

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:14

Hoe heete die pillen xdie iemand inhad genomen ik zou die graag willen sta nu onderhand al helemaal strak van de zemuwen ben echt een stresskip

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:58

Valdispert?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:17

Valeriaan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:53

LadyMadonna schreef:
Pfff, korte invoegstrookje voor de Gorinchemse brug gehad (A27 richting breda)...
Dit is dus een hele korte strook, met geen uitloop naar een vluchtstrook. Je moét er dus tussen. Zag van te voren al een grote rode vrachtwagen waar ik voor moest kunnen. Dus ik gas gas gas....Maarja, dat ging de vrachtwagen ook doen, en dan kom je op het punt dat he eigenlijk nergens meer heen kan, want de weg houdt gewoon op...
Dus instructeur roept voeten los, en hij heeft me er keurig achter gezet, maar jeetje, dat was peentjes zweten...
Volgens m'n instr had de vrachtwagen me er eigenlijk makkelijk tussen kunnen (en moeten) laten en had hij niet ineens meer gas moeten geven, Maarja, het gebeurt.

Kwamen ook nog langs een ernstig ongeval met een auto op z'n kop en 1 in de sloot...

Enerverend dagje....

Dan weet je nu in ieder geval uit eigen waarneming waarom je nooit te veel power onder de rechtervoet kunt hebben.

Wellicht had het geholpen als je dat "nieuwe rijden" even in de Merwede gepleurd had, terug geschakeld en niet te bang die bak naar de 5000 toeren had gejaagd maar hey, je bent nog in opleiding, dus is het heel normaal dat je daar niet aan denkt of aan durft.

Overigens is die vrachtwagenchauffeur wel strafbaar want je MOET invoegend verkeer de ruimte geven.
Heel vooringenomen zal ie wel een witte kentekenplaat gehad hebben (ik heb verder helemaal geen vooroordelen tegen bepaalde chauffeurs O:) )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:04

Nop, gele kentekenplaat :j
Volgens m'n instr was het een klassiek geval van lesauto pesten...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:12

Strafbaar als je invoegend verkeer niet de ruimte geeft? :o?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:43

Overigens heeft m'n instr me gelijk bij de eerstvolgende afrit terug gestuurd en hebben we opnieuw ingevoegd, nu zonder vervelende vrachtwagen en met behulpzame Volvo die netjes links ging rijden :j

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:54

Das wel fijn.
Ik ben nog amper op de snelweg geweest sinds ik m heb gehaald, snelweg is nooit echt mijn hobby geweest

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:07

Achteraf wel fijn ja, en mijn instr voelt mij feilloos aan, maar op dat moment was ik het er echt niet mee eens zeg maar... Zat helemaal te shaken achter t stuur....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:56

_O-
Een vraag net in m'n oefenexamen (moet 23 juni op)

Uw auto is niet verzekerd, mag u toch gaan rijden?
A: ja, dit mag
B: Alleen indien noodzakelijk
C: nee, dit mag niet

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:59

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:10

sabrinagirl schreef:
Hoe heete die pillen xdie iemand inhad genomen ik zou die graag willen sta nu onderhand al helemaal strak van de zemuwen ben echt een stresskip

Ik heb propranolol gehad, een bètablokker. Ik knal zo door valdispert en valeriaan heen qua zenuwen dus dit was voor mij de laatste optie en werkte perfect.

Qua bijzondere verrichtingen heb ik altijd geleerd dat het niet erg is als hij er niet in 1 keer helemaal kaarsrecht in staat, zo lang je maar goed blijft kijken en ander verkeer zo min mogelijk of niet hindert. Het is dan wel de bedoeling dat je het corrigeert als je scheef staat en dat ook weer netjes doet. In theorie maakt het niet zo veel uit als je daar 5 keer over doet, maar als je 10 minuten ander verkeer ophoudt oid dan is dat weer niet ok. Een beetje scheef is niet het einde van de wereld maar het is wel de bedoeling dat je ook met je rijbewijs op zak gewoon netjes kan parkeren natuurlijk.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 01:03

Propranolol kan ik ook zeker aanraden, ik was ook een stresskip en valeriaan en valdispert hielpen niet.

Door de propranolol in combinatie met een faalangstexamen ben ik met vlag en wimpel geslaagd!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:33

Geweldig zeg geeft de dokter dat zo mee als je belt?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:36

Ja daar moet je even voor bellen en uitleggen waarvoor het nodig is, wordt regelmatig gebruikt bij rijexamens dus dat is bekend hij huisartsen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:57

Gelukt ze liggen vanmidag al klaar
Moet wel even van de week een x uittesten hoe het gaat en hoe ik erop reageer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:09

Ik heb toen 3 pilletjes gekregen, hoefde alleen te bellen. De bedoeling is dat je er eentje neemt een uur voor een les zodat je kan kijken hoe je ermee rijdt, en dan de avond voor je examen eentje (zodat je rustig kan slapen) en een uur voor je gaat afrijden. Voor mij hielp het fantastisch, puur omdat het geen kalmeringsmiddel is maar je hartslag gewoon kunstmatig laag houdt waardoor je die zenuwen niet zo voelt. Ik reed super kalm rond met dat spul op, terwijl ik de 2 examens daarvoor echt zat te stuntelen door de zenuwen. Het is geen wondermiddel maar het gaf mij net genoeg rust om het gewoon te halen en te rijden zoals tijdens mijn lessen.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:01

Hoihoi, wellicht dat ik dat ook ga halen als het kan. Ik moet 1 augustus afrijden.
Heb nu even een rustige periode, instructeur is 2 weekjes of 3 weekjes op vakantie.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:19

Emmaa_ schreef:
Ik heb toen 3 pilletjes gekregen, hoefde alleen te bellen. De bedoeling is dat je er eentje neemt een uur voor een les zodat je kan kijken hoe je ermee rijdt, en dan de avond voor je examen eentje (zodat je rustig kan slapen) en een uur voor je gaat afrijden. Voor mij hielp het fantastisch, puur omdat het geen kalmeringsmiddel is maar je hartslag gewoon kunstmatig laag houdt waardoor je die zenuwen niet zo voelt. Ik reed super kalm rond met dat spul op, terwijl ik de 2 examens daarvoor echt zat te stuntelen door de zenuwen. Het is geen wondermiddel maar het gaf mij net genoeg rust om het gewoon te halen en te rijden zoals tijdens mijn lessen.

Super zeg die apotheek zij tegem mij 20 min voor dat je moet afrijden klopt dat wel?
Ik doe het gwn een uur van te voren als ik nog de laatste les heb voor het afrijden en stel nou dat ik nog heel veel zenuwen heb mag ik er dan 1 extra innemen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:03

Ik zou de bijsluiter even goed lezen, daar staat het ook in. In mijn bijsluiter stond heel droog dat één van de mogelijke vervelende bijwerkingen overlijden was, dus een pilletje extra is wel even wat anders dan bij een paracetamolletje. :=

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:14

Ohww echt ga m ff lezen
Ik heb er 6 gekregen
Het is 10 mg
Staat 1 x per dag zo nogig 1 a 2 tableten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:07

Lekker lesje gedraaid om 7.00 uur :O

Na een uurtje bij de benzinepomp koffie gepakt en rondje om de auto (wat kan je vertellen over..... (vul in)). ;)