Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:05

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:09

Gefeliciteerd!!

Ik hoor deze week als goed is wat over vakantiewerk. Ben benieuwd..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:21

Alja schreef:
Ik heb vanmorgen ook een gesprek gehad, recruiter had er ook een goed gevoel bij maar de manager van de shop gaat nu beslissen en laat ik nu al twee keer eerder bij hem op gesprek zijn geweest :+

jeee donderdag tweede gesprek :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:57

Super Alja!!

Hier weer twee afwijzingen. Gisteren niks geschikts kunnen vinden. Misschien staat er vanmiddag wel weer wat tussen..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:58

kevinsky waar in het noorden zit jij en wat zoek je precies?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:28

Yes ik heb volgende week dinsdag een sollicitatie gesprek! Moest meteen mijn idkaart en bankpas meenemen, zou dat al betekenen dat ze me aannemen?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:59

Alja schreef:
kevinsky waar in het noorden zit jij en wat zoek je precies?

Ik zoek ergens tussen Drachten en Meppel e.o.
Ik heb een mbo 4 diploma voor 'ondernemer/manager recreatie dieren' ;) Of te wel dierverzorging.

Ik zoek iets in de retail/agrarische/hippische/dier.. Maar ben wel flexibel in functies, en solliciteer ook op andere vacatures die mijn wel leuk lijken maar niet in die branche zitten. En maximaal 24uur in de week ivm wat kwaaltjes :o

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:55

Ik heb gesolliciteerd bij de Epplejeck! Ze zoeken in Drachten, maar ook in andere plaatsen nog mensen voor verschillende dingen. Ik hoop zo dat ik uitgenodigd wordt voor een gesprek.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:19

fjordjes schreef:
Yes ik heb volgende week dinsdag een sollicitatie gesprek! Moest meteen mijn idkaart en bankpas meenemen, zou dat al betekenen dat ze me aannemen?

nee!

iK heb donderdag ook gesprek, moet dat ook meenemen en andere ingevulde papieren maar het zegt verder niks, dat is mij tenminste duidelijk verteld -O-

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:51

Woodstock ik ben bij Epplejack geweest, maar kwam daar voor een verkeerde functie :')
Nu hebben ze er blijkbaar wel een vacature van gemaakt, logistiek t/m 24uur.. Maar helaas denk ik dat die wisseldiensten en het wel fysiek te zwaar is.
Ze zouden mij toen nog terugbellen of ik wou komen of niet.. Maar ze hebben nooit mee gebelt :n

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:16

Hebben jullie ook ervaring met uitzendwerk of solliciteren jullie echt "zelf"?

Ik denk er aan per 1 juli mijn huidige opdracht zelf te beeindigen, doe dit werk al langere tijd en vind er niks aan. Ik heb wel een aantal mogelijke andere opdrachten achter de hand, al zullen die hoogstwaarschijnlijk niet perfect aansluiten. Ook is er een kans dat dat niks word. Ik ga dus wel een risico lopen wanneer ik mn huidige opdracht niet langer voortzet. Ik dacht er aan wellicht een periode middels uitzendwerk te overbruggen zodat ik ook snel weg kan zou ik iets vinden binnen het vakgebied waarin ik zoek. Hebben jullie een idee hoe dat gaat? Kan ik bij wijze van de volgende dag al ergens aan de slag (wat maakt voor zo'n korte periode niet uit), of ben ik dan veel te optimistisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:21

Welk vakgebied zoek je wat in? Voor veel gebieden vrees ik dat je er te optimistisch over denkt. Of je moet net in een goed vakgebied zitten natuurlijk...

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:04

gefeliciteerd Tinker !!

Super alja, succes!

Bij mij was het even stil geweest ivm drukte in het bedrijf thuis.

Maar heb ook nieuws!!

Ik had een aantal weken bij mijn oude stage gesolliciteerd, en daar had ik een mail van terug gehad van de week. en nu ga ik morgen dus op gesprek :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:32

Ik heb morgen gesprek. Speeddate idee. Heel benieuwd.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:13

idinn schreef:
Welk vakgebied zoek je wat in? Voor veel gebieden vrees ik dat je er te optimistisch over denkt. Of je moet net in een goed vakgebied zitten natuurlijk...

Echt voor het overbruggen van een korte periode, 1 maand of mogeljjk iets langer. Het maakt werkelijk niets uit, om mijn part schoonmaken.

Spannend speeddates! Heb ik een tijdje terug ook moeten doen, kwartier was voor mijn gevoel na een paar minuten al voorbij. Succes!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:17

Britje En winged veel succes morgen!

Sourire, ik heb geen ervaring met uitzend werk, wellicht kan je een aantal uitzendbureaus bellen en je vraag voorleggen?

Ik werd gebeld vandaag dat ze waarschijnlijk bij een oud vakantiewerk bedrijf nog plek voor mij hebben.. Dus direct gereageerd en hopelijk word dat wat :)

Ook kreeg ik van een ander bedrijf een mailtje dat ik precies in het profiel pas. Alleen dat ze momenteel al met twee andere sollicitanten bezig waren, maar ze houden mij op de hoogte.

In iedergeval is vandaag een stuk positiver als de afgelopen dagen met al die afwijzingen! Geeft de burger weer moed ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:28

Ik gister mijn laatste tentamen van mijn cursus gehad.
Nu vol spanning wachten op het cijfer.
En als ik het gehaald heb aan het solliciteren.
Uitzendbureau hoor ik vrijdag meer van, vandaag eens achteraan gemaild.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:11

Ik hoop dat je slaagt renske!

Ik mag a.s donderdag op gesprek komen bij een bedrijf. En werd zonet weer gebeld dat ik morgen eventueel ook bij een ander bedrijf op gesprek mag komen.. Nu word het toch wel ff spannend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:54

Spannend Renske, hopelijk ben je geslaagd!

Kevinky, mooi dat je 2 gesprekken hebt! Hopelijk gaat het wat worden..

Ik heb nog niks gehoord -O- Ene kant wil ik even bellen, andere kant heb ik zoiets van: graag of niet hoor. Het is tenslotte 'maar' vakantiewerk :o Vond al een wonder dat ik met mijn leeftijd mocht langs komen haha.

Kreeg wel een bericht van UWV dat ik volgende week evaluatiegesprek heb. Die zijn er snel bij!
Maar wel heel fijn, want ik heb de dag ervoor gesprek bij de universiteit. Hopelijk geven die groen licht. Dan kan ik gelijk even vragen hoe het dan verder moet.
Omdat ik in principe t/m augustus nog wel beschikbaar ben voor werk, maar daarna natuurlijk niet meer (enkel voor avond/weekend/vakantiewerk + eerst verhuizing naar heel andere regio tegen die tijd).

Moet alleen m'n sollicitatie activiteiten meenemen. Maar dat zijn er nog helemaal niet zoveel natuurlijk. Net een maandje een uitkering in combi met weinig geschikte vacatures. Dus kwam precies uit op 4 activiteiten om door te geven :o Voelt wel slecht aan om daarmee aan te komen zetten. Dus komende week even extra goed vacatures doorspitten en reageren...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:03

ik had vanmorgen gesprek en hoor het maandag...

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:18

Gister had ik mn gesprek bij mijn oude stage, gesprek ging echt goed!
Meteen een datum afgesproken om een avond dienst mee te draaien en dan daarna een bel afspraak gemaakt. dus ben benieuwd!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:42

Hopelijk een positieve uitslag Alja.

Succes Britt dat klinkt veel belovend!

Nou mijn gesprek duurde nog geen 5 minuten :') Mocht wel op gesprek komen, maar had niet genoeg ervaring, stond toch ook op m'n cv, dus kon gelijk weer naar huis. Rijd je daar 40km voor heen en weer 40 terug |o

Maar ik mag 21 juni wel beginnen bij de post. Dus heb dan in iedergeval iets. En kan dan rustig aan door blijven zoeken naar iets voor erbij :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:31

fjordjes schreef:

Wel raar trouwens.....wat moeten ze dan met een (kopie) van je ID bewijs en bankpas? Op een moeilijke manier je reiskosten vergoeden?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:14

Ik vandaag telefoontje gehad.
Was bij 1 bedrijf voorgesteld maar die zat nog met de afstand.
Verder wel positief. Daar hoor ik volgende week meer over.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:05

Cowboy55 schreef:
fjordjes schreef:

Wel raar trouwens.....wat moeten ze dan met een (kopie) van je ID bewijs en bankpas? Op een moeilijke manier je reiskosten vergoeden?

Dit is indd vreemd. dit had ik ook bij een bedrijf, en die deed het alleen omdat je dan meestal het salaris niet weet en ze je dus minder kunnen geven omdat je het contact al getekend heb. ik zou dus eerst kijken naar wat je verdiend etc etc voordat je wat tekent.