Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:47

Anke_Amigo schreef:
ik lees hier nog trouw mee en ben ook nog steeds zoekende.

Jeetje Irene wat een verhaal! Chapeau hoe je je dan gedragen hebt! kan hij echt niet maken :n

Bizar Kinke, ik herken het wel. Ik vraag me vaak ook echt af of dit het wel is, dus of dit niet het standaard antwoord is. Ze moeten toch iets verzinnen...

Fiebie ook weer zoekende. Wat jammer dat het niet goed is gegaan. Ik denk niet dat ik je kan helpen maar mocht ik iets horen dan laat ik het weten ;)

De wereld is ontzettend klein, zeker in het Noorden. Als je je bij zo iemand misdraagt, gaat dat nieuws ontzettend snel.. Voor mn eigen bestwil dan maar gewoon niks gezegd(en kon ik ook niet meer, ik klapte helemaal dicht )

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:06

Ir1ne schreef:
Ik ben het misschien ook wel een beetje.. maar op werkgebied eigenlijk niet. Ik weet dondersgoed waar ik goed in ben en waar mijn kracht ligt, maar ben over mijzelf (uiterlijk/karakter) miss wat onzeker. Vandaar dat ik laatst hier ook heb gevraagd om kledingtips en wat ik heb gekocht voel ik me zoveel beter in.. Daarnaast probeer ik nu gewoon te zeggen dit ben ik, ik ben hier en hier goed in, en daarom ben ik ook geschikt voor deze baan.

Idd (niet) grappig, dat krijg ik dus ook te horen dat ze me graag zouden willen hebben MAAAR... ik herken me ook in het tweede wat je zegt, dat het knap is dat je zoveel op gesprek komt en zo ver komt, maar daar heb je zo weinig aan als je het steeds net niet wordt... Er gaat tijd in zitten, geld in zitten, emotie in zitten op een gegeven moment...

Ik had vrijdag een heel bijzonder gesprek bij een wervingsbureau voor HBO'ers. De man bleef maar doorvragen over persoonlijke dingen en ik wist op een gegeven moment niet meer hoe ik erop moest reageren. Zegt hij dat ik geen uitgesproken karakter heb ( juist wel ) maar k was zo van mn stuk gebracht dat ik n beetje dichtklapte.. Mijn gewicht is gewoon een gevoelig onderwerp met een lange historie en dan verteld iemand me even dat ik vooral op mijn leeftijd nog niet zo dik mag zijn en dat ik het afvallen vooral door moet zetten... uhm ja, dat weet ik wel.. en ik vond het eigenlijk behoorlijk ongepast. Is me nog niet eerder gebeurd.. dus ik heb n pesthumeur.. weet ff niet meer hoe ik er mee verder moet zegmaar.

Heeft er nog iemand tips om dit voor te zijn? hoe kun je iemand met iets meer ervaring verslaan?

Woowwww....... ik krijg dan de neiging om op te staan en te zeggen: Meneer, aan mijn gewicht kan ik inderdaad nog iets doen. maar aan een lelijke rotkop met bijbehorend karakter zoals dat van u, daar is helaas niets meer aan te doen. Ik wens u een prettige dag

Anoniem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:15

Wat Kriel zegt ja := jeetje. Knap dat je nog zo rustig kan blijven zeg. Ik had het echt niet gekund :n

Er komen vacatures hier op de afdeling online, 2 stuks (staan er ook al 2 online). De twee die vandaag / morgen / deze week erop komen heb je wel hele leuke directe collega's. Mij :))

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:17

Tsja.. laat k het zo zeggen: discriminatie gebeurd niet alleen op het gebied van etniciteiten / huidskleur / ras /afkomst.. maar ik had het zeker bij zon meneer ( al ver in de 50, werkt bij een wervingsbureau voor hoogopgeleiden... ) niet verwacht en ik was echt helemaal van mn stuk. Vooral ook omdat ik er verdrietig van word.. hij vroeg overigens ook door op andere persoonlijke dingen.. waarom ik studievertraging had opgelopen ( antwoord, persoonlijke problemen ) en dan vragen, wat voor dan? uhm ja, daar hoef ik niet op te antwoorden. Vind t ook bijzondere vragen moet ik zeggen...

Rustig blijven.. sja.. wat moet ik dan? mezelf in de voet schieten en boos wegstampen? Hij zal het wel goed bedoeld hebben. Ik kan er, zeker met mijn achtergrond en medische problemen die ik er momenteel bij heb, dat t werk zoeken niet lukt, niet zo goed tegen. En dan word ik er eerder verdrietig dan boos van.. Dat t weer om mijn uiterlijk moet gaan..

Ook nog commerciële vacatures Jans?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:19

Hier op de afdeling hebben we nu een Channel Manager en Webdeveloper open staan. Er komen nog een webredacteur en vormgever bij :j

op ziggo.com staan alle vacatures die er nu zijn :) o.a. ook accountmanagers etc.

Als iemand op een vacature bij ons solliciteert: stuur mij eerst even een PBtje. Dan heb je een referentie om in te vullen :j

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:19

ik snap je Irene, maar ik vind het toch erg knap. Ik zou ook graag een reactie als Kriel doen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:22

Ik ben er inmiddels wel achter dat sommige recruiters/PZ mensen zichzelf graag belangrijker maken dan dat ze zijn. Dat heb ik bij mijn vorige werkgever wel ervaren. Bij die laatste werd ik flink door de mangel gehaald bij mijn 2 gesprekken, prima, geen enkel probleem al vond ik sommige vragen wat vreemd. Terwijl de grote stoorzender voor die afdeling er al 15 jaar werkt en een enorme negatieve invloed heeft op de werksfeer. Deze persoon kan om de een of andere manier gewoon doorgaan, er wordt helemaal niets aan gedaan. En terwijl er aan mij allerlei (onuitgesproken en voor een deel onrealistische) eisen werden gesteld hebben ze voor mijn opvolgster de eisen -0-. Geen opleiding, geen werkervaring, ze snapt er na 5 weken nog niets van maar is wel de buurvrouw van diegene haar dochter. Volgens die persoon is dat 'toeval'. Tuuuuuuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:22

Ik vind zelf vooral externe recruiters erg vervelend. Hier intern hebben we leuke zitten :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:23

Ir1ne schreef:
waarom ik studievertraging had opgelopen ( antwoord, persoonlijke problemen ) en dan vragen, wat voor dan? uhm ja, daar hoef ik niet op te antwoorden. Vind t ook bijzondere vragen moet ik zeggen...

Mijn ervaring met die vraag is (ik kreeg hem ook, ook bij mijn huidige baan) is dat als je dat in een verkapte manier uitlegt en daar dan vooral bij verteld hoe je daaruit gekomen bent en wat je ervan geleerd hebt, dat dat zeker gewaardeerd wordt. Bagage is niet perse negatief. Ik kon het uiteindelijk goed uitleggen zonder teveel in detail te treden en kon er vooral door laten merken dat door een moeilijke periode bij mij ik vooral juist heel veel over mezelf had geleerd en veel beter wist waar mijn krachten liggen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:26

Wow Irene. Knap dat je zo rustig bleef. Ik zou denk ik ook echt met mijn mond vol tanden staan. En pas als ik wegloop, zou ik kunnen bedenken hoe ik eigenlijk had willen reageren :j.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:27

Iets cru misschien: Maar als je een buitendienstfunctie hebt wordt er wel een representatief uiterlijk verwacht. Binnen het bedrijf veel minder. Ernaar vragen is echter níet de bedoeling. De reactie van Corelli vind ik dan ook het beste ("ik vind dat een onprettige en eigenlijk ook ongepaste opmerking. Ik voel me niet fijn bij hetgeen u zegt"). Hiermee kom je namelijk voor jezelf op :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:30

Ik had hem ook graag over de tafel getrokken. hahahahaha helaas... voor mn eigen bestwil maar stil houden.. en wie weet roggelt ie me nog een baan!

Kinke schreef:
Ik ben er inmiddels wel achter dat sommige recruiters/PZ mensen zichzelf graag belangrijker maken dan dat ze zijn. Dat heb ik bij mijn vorige werkgever wel ervaren. Bij die laatste werd ik flink door de mangel gehaald bij mijn 2 gesprekken, prima, geen enkel probleem al vond ik sommige vragen wat vreemd. Terwijl de grote stoorzender voor die afdeling er al 15 jaar werkt en een enorme negatieve invloed heeft op de werksfeer. Deze persoon kan om de een of andere manier gewoon doorgaan, er wordt helemaal niets aan gedaan. En terwijl er aan mij allerlei (onuitgesproken en voor een deel onrealistische) eisen werden gesteld hebben ze voor mijn opvolgster de eisen -0-. Geen opleiding, geen werkervaring, ze snapt er na 5 weken nog niets van maar is wel de buurvrouw van diegene haar dochter. Volgens die persoon is dat 'toeval'. Tuuuuuuurlijk ;)

Diegene die nu op mijn plek zit heeft me eerst vervangen toen ik geopereerd was, is er toen uit gemak blijven zitten ( mijn collega werd ziek, deed ik zijn werk, zij het mijne ) zit er nu 7 maand en snapt t nog niet. Ik ben vrijdag bij mijn oude werk geweest, stormden de chauffeurs op me af : YOU'RE BACK, YOU'RE BACK ! uh nee dus.. vriendjespolitiek, beoordeling op uiterlijkheden.... blaaa!
Waarom ben jij vertrokken/moest je weg Kinke?

zap schreef:
Wow Irene. Knap dat je zo rustig bleef. Ik zou denk ik ook echt met mijn mond vol tanden staan. En pas als ik wegloop, zou ik kunnen bedenken hoe ik eigenlijk had willen reageren :j.

Dat had ik dus ook.... bek vol tanden en later over nadenken...

Shiloh: dat is een goede. Mijn opa is destijds heel ziek geweest en heeft een hele tijd tegen overlijden aangehikt ( hij had al heel lang kanker ) en dat heeft niet geholpen. Daarbij nog een aantal dingen die ik niet echt op een verkapte manier uit kan en wil leggen.. Ben wel benieuwd hoe je dat dan doet...

Winged: ik wil geen buitendienst functie.... en dat vindk ook een goede, maar je hebt wel kans dat je er alsnog een negatief gevoel mee opwekt.. en ik was echt flabbergasted..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:31

Ik vind dit heel kort door de bocht....dus als je wat steviger bent ben je bij uitstek minder representatief?? :?

een van mijn vriendinnetjes is ook wat zwaarder, een bokker by the way, maar wel eens van de mooiste vrouwen die ik ken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:35

Ik kreeg ook: tis in een fabriek, je moet heel veel door de fabriek lopen en over dingen heenstappen.
Lukt je dat zo wel?
ik sport 4 keer per week, denk dat t wel moet lukken heb ik maar gezegd :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:39

Bokker of niet, dat maakt mij echt niks uit :n

Ik vind dat als je een buitendienstfunctie hebt niet té zwaar kan zijn. Een beetje overgewicht: A la.

Op mijn oude werk liep een redacteur rond die zo tegen de 170 kg zit. Die mag er imo ook meer dan genoeg vanaf werken. Meneer kwam genoeg bij de weg en het geeft toch een bepaald signaal af.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:44

Dat is dan jouw mening, prima.......ik deel hem alleen niet.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:48

ik ook niet. Het suggereert dat iemand met overgewicht een buitendienstfunctie niet goed kan uitvoeren of niet mag uitvoeren. Iemand die continu aan de prednison zit wordt ook dik..
Ik ben geen minder persoon omdat ik dikker ben. Maar ik ambieer gelukkig geen buitendienstfunctie dus dat scheelt :)

170 kilo praat je in extremen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:21

Over het niet goed of niet kunnen uitvoeren heb ik niks gezegd? Ik vind het alleen niet representatief. Het gaat ook om de uitstraling van een bedrijf. Daarnaast geef ik aan dat een beetje overgewicht kán, maar dat het niet in extremen (obese) moet lopen. En eerlijk is eerlijk: iemand die veel en veel te zwaar is ziet er ongezonder uit. Wat daar de reden ook van mag zijn.

(en geloof mij, ook als je een lichtgewicht bent word je net zo hard beoordeeld als 'breekbaar popje'. Wat absoluut niet zo hoeft te zijn)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:53

Dat klopt. Maar is iemand die heel dun is ook ongezond? Het kan, maar het hoeft niet... ik ken iemand die dun is, die er ongezonder uitziet als ik.... nu ff wat anders.. wie weet er wat tegen die vreselijke wallen? hahaha. ik lijk wel een pandabeer..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:00

Valdispert onder je ogen smeren er voor;) Dat schijnt te helpen...of komkommer erop leggen. Of afgekoelde theezak schijnt ook te werken. Nooit geprobeerd maar dat is wat ik hoorde van iemand die vaak wallen had.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:02

Of gewoon een prima foundation gebruiken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:04

Wallen of donkere kringen?

Wallen: Volgens oma weet raad: Koude lepel ertegenaan.
Kringen: goede dekkende concealer

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:16

Maar op 1 of andere manier dekt foundation nooit. en welke kleur moet ik dan? enz enz... ik kreeg van een recruiter op mn kop over mn linkedin foto. Moest een nieuwe op volgens haar want mn hoofd is gehalveerd... haha..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:19

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:21

OMG Irene, jij moet echt eens voor een make over naar me toe komen geloof ik :')