Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:56

Voor mij is de druk er een beetje af :) Heb 3 clienten en dat loopt lekker maar heb er per 01-01-15 32 u pw in loondienst bij dus ga niet meer uitbreiden als ZZP'er
Heerlijk, die financiële zekerheid en ik heb weer dagelijks contact met collega's, yes! :)

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:57

Leuk, die nieuwe leden! Welkom!

Hier is het ook druk. Heb weer nieuwe klanten erbij, veel werk voor oude klanten en natuurlijk mijn webshop waar ik nieuwe producten voor moet maken en waar de technische problemen eindelijk van opgelost worden. Nog veel te doen dus.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:14

hier ook lekker druk!! We hebben nog niet eerder in Januari nog zoveel dekens te wassen en te repareren gehad! Wel erg fijn, want dit is de eerste winter dat we ons volledige inkomen uit het bedrijf moeten halen en vooraf was het nog een beetje spannend of dat zou gaan lukken.
Ook beginnen de bestellingen voor new zealand dekens via de nieuwe site te lopen. En ik moet komende week een aantal statiedekens leveren dus ik heb nog wat te doen dit weekend :D
Voor de ruiterfit trainingen ben ik nu bezig met een opzet voor een trainingsweekend in april/mei voor ruiters en paarden. Super leuk en spannend!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:50

Ik had het er laatst nog over met een ondernemer hier uit de buurt, dat we het idee hebben dat mensen weer wat makkelijker geld uit durven geven!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:11

Ik ben zo trots heb net de tweede order uit amerika! Hahha

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:18

Oh wat gaaf joh! Hoeveel kost dat nou om te verzenden?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:23

joyce2 schreef:
Oh wat gaaf joh! Hoeveel kost dat nou om te verzenden?

Ligt eraan mijn pakjes kunnen door de brievenbus. Ik moet er wel een douaneverklaring bij doen en ik heb een priorty sticker er op. De verzendkosten zijn €2,30 voor een brief. Als je het aangetekend wil doen €16,-. De alle eerste keer heb ik dat gedaan. Nu gok ik het met de post. Met een pakket betaal je al gauw €24,- met T&T en zonder €18,- http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/tarieven/?country=usa

De douanestickers kan je gratis bestellen bij POSTNL

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:23

joyce2 schreef:
Ik had het er laatst nog over met een ondernemer hier uit de buurt, dat we het idee hebben dat mensen weer wat makkelijker geld uit durven geven!

Klopt! Dat idee heb ik ook!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:29

@11A: Hopelijk klopt ons vermoeden en gaan we vanaf nu allemaal nog betere zaken doen :D

@Lisa: Oohw, een brief is helemaal niet zo duur, maar een pakketje met T&T.... Pff, wat een geld zeg! Gelukkig kunnen jouw pakketjes door de brievenbus... Zat net trouwens op je site te spieken, verkoop je geen zeep meer? Het staat wel in je titel, maar kon het nergens terug vinden op je site.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:40

Dat hoop ik ook, Joyce! Hoewel ik het vorig jaar al merkte met een paar bedrijven.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:10

joyce2 schreef:
@11A: Hopelijk klopt ons vermoeden en gaan we vanaf nu allemaal nog betere zaken doen :D

@Lisa: Oohw, een brief is helemaal niet zo duur, maar een pakketje met T&T.... Pff, wat een geld zeg! Gelukkig kunnen jouw pakketjes door de brievenbus... Zat net trouwens op je site te spieken, verkoop je geen zeep meer? Het staat wel in je titel, maar kon het nergens terug vinden op je site.

Haha oké, jawel dat nog wel alleen moet het er nog opzetten. :o Maar omdat ik nu al maand ziek thuis zit niet echt productief geweest.

Laten we hopen dat het idd beter gaat lopen de economie!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:20

Oohw gats, beterschap!!

Geinig, ik zat net even te kijken en ik heb deze maand al net zoveel bestelling als in december. Alleen de bedragen liggen gemiddeld iets lager t.o.v. van december. Nou, ik kan niet anders zeggen dan dat het een goede start is van het nieuwe jaar :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:30

Hier ook drukker dan afgelopen maand, volgende week aardig wat afspraken en de week erna weer cursus. En sinds een week heb ik ook zadels en toebehoren in het assortiment.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:17

Jullie zijn al een tijdje bezig zie ik. Vanaf hoeveel jaar ging het pas echt goed lopen? Als ik dat natuurlijk mag vragen.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:27

Wij zijn nu bijna 5 jaar bezig. Toen we begonnen deden mijn man en ik alles voor de zaak naast onze fulltime banen, nu werken we beide fulltime in de zaak en hebben 2 man personeel. We kunnen er nu van leven maar iedere cent extra gaat weer terug in het bedrijf zodat we kunnen blijven groeien (en op ons 50e kunnen gaan rentenieren :D )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:30

Uuuuh, ik heb m'n shop nu geloof ik iets van 4 jaar en eigenlijk begint het de laatste maanden pas een beetje te lopen. Ben dus heel blij, want heb er zo hard voor gewerkt!

Edit: Maar ik moet daarnaast wel parttime werken, zodat ik in elk geval een stabiel basissalaris heb. Kan dus nog niet volledig van de shop leven.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:05

Ik ben nu 2,5 jaar bezig. Er is een mooie groei maar ik word er nog geenszins rijk van. Gelukkig haal ik een basisinkomen uit mijn freelance journalistiek, zodat ik zoveel mogelijk terug kan investeren in de zaak. Ik heb natuurlijk ook een erg grote investering gedaan in het begin en nu met de verhuis opnieuw, dus ergens logisch dat dat zich niet in 2 jaar terugverdient :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:09

"ze zeggen" dat het ongeveer 3 jaar duurt voor het echt wat gaat opleveren.
Als ik de reacties zo lees klopt dat wel ongeveer. Ligt natuurlijk ook aan je verwachtingen en de energie die je er in steekt :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:12

Ja klopt inderdaad tussen de 3 en 5 jaar 'zeggen ze'. Ik werk er zelf ook nog bij inderdaad om te kunnen investeren. Heb natuurlijk ook spullen nodig zoals een printer enz. Die had ik gedeclareerd en btw van terug gevraagd. Maar soms heb ik veel orders en moet ik zelfs betalen haha. Ik ben bijna 2 jaar bezig.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:07

Welkom nieuwelingen.

Ik ben even knocked out. :(

6 Jaar geleden hebben wij een hond in huis genomen. Een Cane Corso teef van toen 5 jaar oud.
Een zielig hoopje ellende wat uiteindelijk een hele stabiel hond is geworden.
Het afgelopen jaar veranderde haar gedrag. Ze werd agressief naar de andere honden toe.
Toen ze vorige maand mijn reu greep, wist ik dat het niet goed was.
Ruzie met de teven kan ik nog begrijpen. Ze werd oud en moest haar positie in rang verdedigen. Maar een reu pakken heeft hier niks meer mee te maken.

De afgelopen weken allemaal tests laten doen en vorige week op de pijnstillers gezet. Dat ging beter, maar nog niet goed.

Donderdag haar urine uitgebreid laten testen en direct de uitslag gekregen. Haar lever was ermee gestopt en haar nieren draaide overuren.
Eventueel een bloedonderzoek en echo konden uitwijzen of het vol met tumoren zou zitten. Maar dit heeft allemaal geen zin.
Een hond, wat al ouder is dan dat ze normaal worden, opereren ze niet meer.

Gisteren heb ik de moeilijkste keus ooit moeten maken.
Ze mocht geen pijn meer hebben. We hebben haar laten gaan :(

Iedereen vind zijn eigen hond het leukst, liefst en mooist. Dat weet ik ook wel.
Maar zij was echt speciaal. Een hond als haar vind je nooit meer. Zo eerlijk, zo lief.

Het is nu vreemd in huis. 1 van de teven (haar dochter) wil niet meer eten.
Haar mand is leeg en haar halsband hangt maar in de gang :(

Ik moet even een stapje terug nemen en dit allemaal gaan verwerken

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:14

Ik plaats hier niet zo veel, maar lees wel altijd mee, wil je veel sterkte wensen met het verlies Horsetopshop!
Het is altijd ontzettend moeilijk om afscheid van een geliefd dier te nemen wat zo'n belangrijke plaats in je leven heeft gehad. Goed dat je de tijd neemt om het te verwerken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:51

Heel veel sterkte :(:)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:36

heel veel sterkte,ook dit bewijst een teken van liefde.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:55

Veel sterkte, HTS. Dit zijn zeker geen makkelijke tijden en het is heel goed om de tijd te pakken om het te verwerken.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:15

Heel veel sterkte ermee, ik weet hoe het voelt