Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LiannePuthzy schreef:Motoren mogen toch gewoon door de file door rijden?
Polly schreef:Ja hoor dat mag, ik heb juist een hekel aan auto's die rijstrook wisselen zonder knap te kijken
LadyMadonna schreef:Wij reden 60/70, motor haalde mij in, dus sowieso harder dan dat...
Citaat:1. Mag dat zomaar, die motoren die tussen de files doorrijden?
Nee en ja. Het is niet bij wet geregeld dat motoren tussen de files door mogen rijden, maar er is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels. Het mag alleen als de file niet harder rijdt dan ongeveer 45 km/u, en het snelheidsverschil tussen de motor en de auto's mag niet meer bedraagt dan ongeveer 10 km/u. Motorrijders moeten kiezen voor de ruimte tussen de meest linkse banen. Als ze weer gaan invoegen omdat de file weer rijdt, geven ze dat aan met hun richtingaanwijzers.
ingedebruijn schreef:bryce27 schreef:Eigenlijk vandaag op examen moeten gaan maar ben sinds zondag zo ziek dat het niet verantwoord is om in een auto te stappen.
Normaal nooit ziek en nu dit, baal ervan
Wat zonde! Heb je al een nieuwe datum?
LiannePuthzy schreef:Over een jaartje ofzo ga ik lekker voor men e. Zijn daar trouwens ook nog regels aan verbonden over hoe lang je na je b voor je e mag gaan? (Uiteraard ga ik niet zo snel mogelijk)
ikke schreef:LiannePuthzy schreef:Over een jaartje ofzo ga ik lekker voor men e. Zijn daar trouwens ook nog regels aan verbonden over hoe lang je na je b voor je e mag gaan? (Uiteraard ga ik niet zo snel mogelijk)
Nope, je mag daar vandaag nog aan beginnen.
Gefeliciteerd, trouwens, en nog veel veilige km toegewenst.
LadyMadonna schreef:Iemand verder nog tips? Instr vind dat ik in basis goed rij, maar het mag allemaal net wat vlotter. Niet agressiever of gevaarlijk natuurlijk.
Maar ik rij vaak 10 km onder de max snelheid, in de bebouwde kom ben ik érg voorzichtig...
Vandaag een heel stuk smalle dijk gereden waar je 60 mag en ik rij 45/50 omdat harder voor mij dan niet veilig voelt, terwijl.... als het niet veilig zou zijn, zou die snelheid niet gelden....
Eloya schreef:Oh ladymadonna het is alsof ik over mijzelf lees. ik ben echt exact zo
lastig is dat hè, dat teveel nadenken.
maar op een overzichtelijke 80 weg dan heb ik geen moeite met 80 rijden
maar een smalle 50 weg rijd ik geheid 40 liever dan 50
Mijn instructeur geeft het wel aan, maar subtiel gelukkig. ik denk dat als iemand mij echt zou zeggen dat ik het "fout" doe ik dicht klap
Emmaa_ schreef:Nooit harder rijden dan waar je je comfortabel bij voelt. Mijn instructeur zei altijd dat ik de max snelheid moest aanhouden, maar alleen waar mogelijk. Dus op wegen met veel bochten of waar ik slecht overzicht heb rij ik gewoon niet zo hard, klaar.