Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:01

x_Rebecca schreef:
Oeps... ik werd net gebeld door een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb om te vragen of mijn sollicitatiebrief nou zo oud was en uit de portefeuille kwam of niet.. Ik had de datum 12-03-2013 er op geschreven...

ik ben altijd zo slecht met het wisselen van het jaar... vaak heb ik dat pas in juni ofzo een keer door... In elk geval wel een sollicitatiegesprek aan over gehouden! Volgende week dinsdag :):)

Nice, gefeliciteerd *\o/* . Zap Haha kannu niét.. miss later ff

Fiebie

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:22

Jolien, ja zeker :D
En nu helemaal..... Er is het één en ander onwijs geëscaleerd

Mocht iemand wat voor me weten regio Alkmaar.... let me know! :roll:

Irene al gesprek gehad incl. pukkel? :+
Ik heb er altijd wel wat last van en guess what het is menselijk :o

Een uitgebreid takenpakket kan lastig zijn Jolien, zeker als je er net werkt en niet zo goed weet wat prioriteit heeft.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:23

Ohhhhh doe mij eens even een berichtje Kirs? :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:35

Rebecca; dat is ook stoer! :D

Jobbird is ook lekker bezig bij mij voor de passende vacatures; basisarts :+ Wil best solliciteren maar ik heb het hele vage vermoeden dat 'voldoet niet aan het door ons opgestelde profiel' zeer accuraat is :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:19

Fiebie schreef:

Een uitgebreid takenpakket kan lastig zijn Jolien, zeker als je er net werkt en niet zo goed weet wat prioriteit heeft.

I know i know. Maar hij was echt enorm.. hahah :D heb ik gehad, ging ook opzich goed alleen ik vermoed dat ze iemand willen met meer gerichte ervaring, dat heeft ie iig gezegd dus ik ga ervanuit dat ik het niet krijg. Heb nog eea lopen.. dus ja. Ben vandaag door een wervingsbureau benaderd dus daar gaan we morgen op gesprek :+ :+ and so on and so on...

Nu ben ik iig ook benieuwd wat er aan de poot is....

vuurneon schreef:
Rebecca; dat is ook stoer! :D

Jobbird is ook lekker bezig bij mij voor de passende vacatures; basisarts :+ Wil best solliciteren maar ik heb het hele vage vermoeden dat 'voldoet niet aan het door ons opgestelde profiel' zeer accuraat is :D

Bij mij oook altijd. wie dat ontwikkeld heeft bij Jobbird mag wel weer naar school...

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:04

mag ik me hier ook melden?
ik ben ook bezig met ander werk, ik heb nu inmiddels een tijdelijke opdracht die wellicht verlengd kan worden, maar blijf nog wel verder kijken tot ik zekerheid heb....
mag ik vragen wie van jullie er belt nav een vacature??

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:57

Welkom

Ankep: Wat zoek je precies

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:30

Ik ga gillen straks. Of mn haren uit mn kop trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:34

Fiebie schreef:

Oh jeej, relatie over?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:13

Joolien schreef:
Fiebie schreef:

Oh jeej, relatie over?

Wel tussen mijn werkgever en mij ja.... Zonder vertrouwen geen gezonde basis he :+

Ik doe ff een uitgebreide pb naar degene die verhaal willen.....
Morgen ofzo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 13:03

Okay, dat is een beetje jammer!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:05

Idd ...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:53

Ik heb gereageerd op een vacature: nu staat er , per direct zoeken wij.. maar er staat geen sluitingsdatum of procedure bij.. ben nu wel erg benieuwd.. verder WEEEER een afwijzing.. er was 1 met iets meer ervaring... :( :\ %) |o

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:03

Balen joh! :(:) Dat hoor ik de laatste tijd ook constant, meestal na het tweede gesprek. Ik word er een beeetje moedeloos van soms.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:09

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:12

Niwla schreef:
Balen joh! :(:) Dat hoor ik de laatste tijd ook constant, meestal na het tweede gesprek. Ik word er een beeetje moedeloos van soms.

Idd, ik ook. Cross overal heen, 2e gesprek, veel moeite doen, en dan krijg ik dat als feedback. Als pluszijde: ik krijg nu niet meer te horen dat ik onzeker overkom.. en dat ze me leuk vinden. Ik koop er weinig voor, maar goed... ik heb met de verbeter punten al wat gedaan, snap niet wat ik nu nog verkeerd doe. De vijver is dan te groot denk ik..

en ja, ik heb werk, maar het uwv vult me aan omdat ik niet volledig werk ( 20 u ipv 40) en het stelt gewoon te weinig voor... ze hebben hier onderling ook nogal strijd dus daar pas ik als nieuwe medewerker niet echt tussen..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:50

Grappig, (of nouja, eigenlijk helemaal niet grappig |o ) ik heb dat nooit gehoord, maar bij de laatste drie gesprekken ineens wel. Wat voor tips heb jij daarvoor gekregen? Waarschijnlijk ben ik onderhand zo wanhopig dat ik onzeker overkom ofzo. :') Maar verder heel herkenbaar, ik krijg steeds te horen dat ze me gráág in het team wilden hebben, maar dat ze toch voor diegene met een jaar meer ervaring/ ervaring in de branche/ etc. gaan.

De vijver is inderaad enorm. Ik blijf mezelf maar vertellen dat het knap is dat ik eruit gevist wordt met al die kandidaten, maar telkens tweede zijn is op een gegeven moment ook echt niet meer leuk. Er gaat zo ontzettend veel tijd in zitten.

Bedankt voor de link, Winged!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:10

Ik ben het misschien ook wel een beetje.. maar op werkgebied eigenlijk niet. Ik weet dondersgoed waar ik goed in ben en waar mijn kracht ligt, maar ben over mijzelf (uiterlijk/karakter) miss wat onzeker. Vandaar dat ik laatst hier ook heb gevraagd om kledingtips en wat ik heb gekocht voel ik me zoveel beter in.. Daarnaast probeer ik nu gewoon te zeggen dit ben ik, ik ben hier en hier goed in, en daarom ben ik ook geschikt voor deze baan.

Idd (niet) grappig, dat krijg ik dus ook te horen dat ze me graag zouden willen hebben MAAAR... ik herken me ook in het tweede wat je zegt, dat het knap is dat je zoveel op gesprek komt en zo ver komt, maar daar heb je zo weinig aan als je het steeds net niet wordt... Er gaat tijd in zitten, geld in zitten, emotie in zitten op een gegeven moment...

Ik had vrijdag een heel bijzonder gesprek bij een wervingsbureau voor HBO'ers. De man bleef maar doorvragen over persoonlijke dingen en ik wist op een gegeven moment niet meer hoe ik erop moest reageren. Zegt hij dat ik geen uitgesproken karakter heb ( juist wel ) maar k was zo van mn stuk gebracht dat ik n beetje dichtklapte.. Mijn gewicht is gewoon een gevoelig onderwerp met een lange historie en dan verteld iemand me even dat ik vooral op mijn leeftijd nog niet zo dik mag zijn en dat ik het afvallen vooral door moet zetten... uhm ja, dat weet ik wel.. en ik vond het eigenlijk behoorlijk ongepast. Is me nog niet eerder gebeurd.. dus ik heb n pesthumeur.. weet ff niet meer hoe ik er mee verder moet zegmaar.

Heeft er nog iemand tips om dit voor te zijn? hoe kun je iemand met iets meer ervaring verslaan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:14

Mag ik me hier ook melden? Ik kom per 1 mei weer bij de deur... Werk nu als QA coördinator, maar dat is echt niet mijn ding en heb in overleg op het werk besloten om te stoppen. Met een beëindigingsovereenkomst zodat ik wel ww kan krijgen mocht dat nodig zijn.
Ik ben opgeleid als microbiologsch analist en ik zoek dus ook labwerk. Sta al ingeschreven bij meerdere werving en selectiebureaus, kijk zeer regelmatig op werk.nl zorgselect.nl indeed.nl manpower.nl e.d.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:16

Jeetje dat is inderdaad ongepast zeg! Wat je nodig hebt op zo'n moment is volgens mij dat je even uit je rotgevoel gaat, even afstand van het gesprek neemt zodat het even tot je door kan dringen dat dit niet normaal is en dat je voor jezelf op moet komen. Als het ware het moment creëren dat je waarschijnlijk pas na het gesprek hebt, zo van "is die man gek geworden, im had dat en dat moeten zeggen"!

Misschien kan het je helpen om je tijd te nemen in zo'n situatie en het te beschouwen alsof het een vriendin is die op jouw stoel zit. En vervolgens bedenken wat je voor haar een goede reactie zou vinden, wat je haar zou adviseren. En dat advies dan zelf, op een nette manier!, uitvoeren. Ik vind dat je best iets kan zeggen als "ik vind dat een onprettige en eigenlijk ook ongepaste opmerking. Ik voel me niet fijn bij hetgeen u zegt"
Zo hou je het bij jezelf en kom je ook voor jezelf op

Ben trouwens ook benieuwd wat voor kleren je uiteindelijk hebt gekocht!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:26

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:31

Wat??!!! Wat een eikel zeg!! Waar haalt hij het lef vandaan om iemand zo te beoordelen??!! (en veroordelen dus)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:34

ik heb maar eens even achter die sollicitatie aan gevist….Kreeg ik nou wel of geen kans?? Niet dus :(
Dit was de 'uitleg'.
Andere kandidaten pasten qua achtergrond , perspectief voor de klant en ervaring net wat beter bij datgene wat de klant zoekt.

En dat voor een vacature waarbij de werkzaamheden 100% aansluiten op mijn werkervaring. Daarbij werd gevraagd naar affiniteit met de agrarische sector (ik woon op een boerderij, we hebben vee). Er waren nog een aantal eisen waar ik perfect aan voldeed. Ik baal er echt ontzettend van. Hoe krijg ik ooit een baan weer als ik op zoiets niet eens een kans krijg.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:37

Ach ik heb er op t moment toen niet echt bij nagedacht. Het drong pas later door en ik heb me gewoon gedragen. Hij vond me leuk zei hij dus miss kan ie nog wat voor me doen..voor de vacature had hij 2 met een bak ervaring dus ik moest niet te hard hopen ( ja hallo...zij hebben mij gebeld.. mn ervaring staat op mn CV... ) maar hij vond me leuk en enthousiast ( uhm.. nou dat heeft ie dan nog knap opgemerkt ) dus hij ging me wel voorstellen... dan maar ff slikken. Maar blijf het verbazingwekkend vinden hoe erg je wordt be- of veroordeeld op je uiterlijk..

Kinke schreef:
ik heb maar eens even achter die sollicitatie aan gevist….Kreeg ik nou wel of geen kans?? Niet dus :(
Dit was de 'uitleg'.
Andere kandidaten pasten qua achtergrond , perspectief voor de klant en ervaring net wat beter bij datgene wat de klant zoekt.

En dat voor een vacature waarbij de werkzaamheden 100% aansluiten op mijn werkervaring. Daarbij werd gevraagd naar affiniteit met de agrarische sector (ik woon op een boerderij, we hebben vee). Er waren nog een aantal eisen waar ik perfect aan voldeed. Ik baal er echt ontzettend van. Hoe krijg ik ooit een baan weer als ik op zoiets niet eens een kans krijg.

Ik vraag me soms ook af hoe ze dat doen... heb het ook wel eens gehad.. maar je doet er zo weinig aan. Ik vind altijd wel weer wat, maar k baal er ook vreselijk van altijd. :(:) :(:) :(:)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:44

ik lees hier nog trouw mee en ben ook nog steeds zoekende.

Jeetje Irene wat een verhaal! Chapeau hoe je je dan gedragen hebt! kan hij echt niet maken :n

Bizar Kinke, ik herken het wel. Ik vraag me vaak ook echt af of dit het wel is, dus of dit niet het standaard antwoord is. Ze moeten toch iets verzinnen...

Fiebie ook weer zoekende. Wat jammer dat het niet goed is gegaan. Ik denk niet dat ik je kan helpen maar mocht ik iets horen dan laat ik het weten ;)