[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:16

Resfeber schreef:
miky schreef:
Ik stuur dier-en veehouderij, 2e jaars. Voor mijn opleiding moet ik deze zomer op buitenlandstage. Nu gaat mijn voorkeur naar Australië, is er hier misschien iemand die contacten heeft in de melkveehouderij en mij verder zou kunnen helpen? :)

Groetjes,

Je hebt een pb! :)
Tevens ben ik ook opzoek naar:

VEEHOUDERIJ STAGE AUSTRALIË/NIEUW-ZEELAND
Februari 2015 - mei 2015

Ben je opzoek naar een periferie bedrijf of echt een primair veehouderijbedrijf?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:57

Stage gezocht voor Sport en Bewegen Niveau 3 buitensport gerelateerd in het buitenland!
Periode van minimaal 3 weken minimaal 120 uur.dit moet in de zomervakantie plaats vinden
Verplicht met een calibris erkenning

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 18:17

Stage gezocht
Opleiding: Internationaal Toeristisch Management
Duur: 3 maanden (zomer)
Liefst buitenland

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:05

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

c_esther

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:21

Lisa, is een vormgever iets voor jou ?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:39

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:22

Ik weet een vormgever in zwolle die met stagiaires werkt

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:27

Zoekt stage!
3de jaar HBO Dier en Veehouderij.
Periferie stage van 12 weken. Voorkeur gaat uit naar de schapensector, tweede voorkeur is geitensector. Revalidatie centra zag ik laatst in een glimp voorbij komen en dat bleef behoorlijk hangen, ook een voorkeur dus!
Liefste beneden in het land maar als dat niet gaat dan gaat het niet.
Iemand ideetjes voor mij?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:14

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:27

Sorry, ze is al voorzien. Vanaf juni zoekt ze weer stagiaires.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:15

Hallo allemaal,

In opdracht van mijn opleiding (Hippische Bedrijfskunde HBO) zoek ik een stageplaats. De stage duurt +- 8 weken (40 werkdagen) en vindt plaats vanaf 20 april. Het gaat om een stage in een primair of secundair bedrijf in de paardensector. (Bv: handelsstal, dressuurstal, pensionstal etc.)

De activiteiten tijdens de stage zijn naast de voorkomende stalwerkzaamheden verrichten ook het analyseren van bedrijfsprocessen. Om vervolgens een knelpunt/verbeterpunt in dit proceste formuleren en mogelijke verbeteropties aan te dragen.

Ook stelt de school enkele eisen over het stagebedrijf:
· Het betreft een commercieel bedrijf
· Het bedrijf heeft minimaal twee medewerkers in dienst (naast de eigenaren!)
· Het bedrijf mag geen manege-bedrijf zijn
· Het bedrijf is in Nederland gevestigd

Ik zoek het liefst in een straal van 25km rond Deventer zodat ik thuis kan blijven ben en met de auto kan komen. Indien het bedrijf verder is moet intern mogelijk zijn..

Helaas heb ik er al 2 afgekeurd gekregen door school vanwege het aantal medewerkers, eigenaren mogen niet worden meegeteld. Parttimers even eens niet.

Weet iemand een leuk bedrijf?! Vooral belangrijk 1 die aan de eisen voldoet?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:19

Hallo allemaal,

op dit moment ben ik bezig met het laatste jaar van de studie HRM. Per 26 januari mag ik starten met afstuderen. Daarom ben ik op zoek naar een uitdagend en leerzaam afstudeeronderzoek op het gebied van HR. Het afstuderen zal ongeveer vijf maanden duren. Ben jij of ken jijiemand die een HR-afstudeerder zoekt en/of open staat voor een afstudeerder? Laat het me weten door contact met me op te nemen!

Ik zoek in de omgeving van Zwolle, Hardenberg, Almelo, Enschede, Hengelo en Emmen.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:19

Weet iemand van jullie misschien nog een leuk bedrijf waar ik terecht zou kunnen? Ik zoek iets met dieren, liefst paarden, in het westen van Brabant of in het oosten van Zeeland. Andere plaatsen/landen zijn ook prima maar dan graag reiskostenvergoeding en/of kost en inwoning. Alle tips zijn welkom ;)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:45

Gezocht;

Stage,

gericht op de paardenhouderij/sport:

Complexe bedrijven binnen de vakrichting (paardenhouderij/sport), profit en non-profit, die innovatie als een vast gegeven binnen hun bedrijfscultuur beschouwen. Het bedrijf dient een zodanige omvang te hebben dat er sprake is van gelaagdheid in functieniveau en dat medewerkers verschillende taken hebben. Bij deze organisatie bestaat behoefte aan een innovatief plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:55

Voor 15 weken vanaf februari ben ik opzoek naar een uitdagende HR stage. Ik ben eerstejaars studente in Leiden. Het gaat om elke maandag en dinsdag. Ik weet dat ik laat ben maar ik had al iets gevonden en dat is uiteindelijk gecancelled.. Heel erg rot..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:20

Heeft iemand hier toevallig ervaring met het stage lopen terwijl dit officieel niet in het programma van je universitaire opleiding zit?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:23

Yes, wat wil je weten?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:25

Voornamelijk hoe dit is bevallen en hoe de stagebedrijven hier mee omgaan.
Ik heb gehoord dat het soms lastig kan zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:35

Het is mij ontzettend goed bevallen. Een topbedrijf, hard werken, maar heb ontzettend veel geleerd. Het had voor mij veel toegevoegde waarde in mijn studie, en ik merk dat het bij het zoeken van werk mij al verder heeft gebracht dan studiegenoten die geen stage liepen. In de korte tijd dat ik er heb gewerkt, heb ik zelfs een klein netwerk opgebouwd dat precies genoeg is om mij in sollicitaties een stapje vooruit te helpen.

Mijn stage duurde een half studiejaar en ik was geacht 40 uur per week aanwezig te zijn. Ik mocht zelf kiezen of ik 40 uur per week mee wilde lopen (werkstagiair), of dat ik ook mijn afstudeerscriptie eraan wilde koppelen (25 uur werken, 15 uur op kantoor scriptie schrijven). Ik koos dat laatste. Mijn stagebedrijf was daarin heel erg soepel. Zo soepel, dat inmiddels een half jaar later mijn scriptie nog steeds niet af is en zij daar helemaal niet moeilijk over doen. Het enige nadeel voor mij was dat ik het werk zo goed oppakte en daar zoveel plezier in had, dat ik met gemak werkweken van 50 uur maakte. Mijn scriptie heb ik dus niet geschreven in diezelfde periode, hoewel dat wel had gemoeten. Gevolg is een jaar studievertraging. Echter heb je dit zelf in de hand :) Ik had zeker werk mogen weigeren om aan mijn scriptie te kunnen werken, maar dit heb ik bewust niet gedaan omdat ik 300% van mijn stage wilde leren.

Ik heb dus werkelijk nooit gemerkt dat dit vervelend is voor het stagebedrijf. Het was het eerste bedrijf dat ik aanschreef, en binnen een week was ik aangenomen. Het enige dat aan papierwerk moest gebeuren, was het tekenen van een contract en een stageovereenkomst door zowel mijn universiteit als mijn stagebedrijf. Dit omdat ik (als ik wil) studiepunten kan verdienen met mijn stage, hoewel ik daar niet voor heb gekozen omdat deze stage tegelijk viel met mijn scriptieperiode.

Maar mogelijk verschilt dit heel erg per branche en per universiteit hoor, of wellicht had ik geluk dat ik meteen een topbedrijf te pakken had :)

In welke sector zoek je iets?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:43

Bedankt voor je verhaal!

Ik zoek eigenlijk iets in de sector communicatie (ik studeer bedrijfscommunicatie en digitale media).
Daarbij wil ik enkele dagen stage lopen naast mijn afstudeerscriptie, hier begin ik pas aan in september maar ik ben nu al aan het rondkijken.
Mijn scriptie schrijven bij mijn stagebedrijf zou leuk zijn, maar dit wordt vanuit onze universiteit/faculteit niet erg makkelijk gemaakt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:44

Het zou toch mogelijk moeten zijn op de een of andere manier... tegen welke problemen loop je concreet aan?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:49

Szan schreef:
Het zou toch mogelijk moeten zijn op de een of andere manier... tegen welke problemen loop je concreet aan?

Ik zit nu nog in de oriëntatiefase, dus nog geen concrete problemen.
Wel zie ik voornamelijk stage aanbod voor 40 uur per week en dat zou niet naast mijn scriptie kunnen.
Daarnaast is de procedure om je scriptie bij een bedrijf te schrijven nogal ingewikkeld ten opzichte van het reguliere proces.
Je moet een bedrijf aandragen, een onderzoeksvoorstel en een docent zoeken die je daarbij wil begeleiden. Dat is op zich per definitie ingewikkeld, maar ze zijn hier erg streng in en je valt buiten het reguliere traject.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:05

Ik heb geregeld vrijwillige stagiaires. Voor mij is dat makkelijk; ik pas aan op wat een student precies wil doen of leren. Ik zie het als positief dat iemand ervaring wil opdoen en wil leren. het zijn soms de leukste stagiaires kan ik wel zeggen! Ook vrijwillige stages voor b.v. een afstudeeronderzoek kunnen dan gewoon hier.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:54

In onze uitgeverij met o.a. toeristische publicaties en op het management van grote organisaties gerichte publicaties hebben we met regelmaat plaats voor hbo / wo stagiaires in o.a. de functiegebieden online marketing, webredactie, journalistiek, commercieel management en / of small business management. In Amstelveen - goed bereikbaar per openbaar vervoer en met een nette stagevergoeding. Voor informatie stuur een pb!

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:53

Hallo!
Ik ben opzoek naar een leuke boerderijstage (melkveehouderij }:0 ), het liefst in Groningen (eventueel Friesland/Drenthe). Ik zou het leuk vinden als er ook wat paarden zijn, maar dat is natuurlijk geen must.
Wel is een eis van school (HBO Diergezondheidszorg), dat ik intern moet op het bedrijf, om zo álles wat er op het bedrijf gebeurd mee te krijgen.
Als iemand wat leuks weet, hoor ik het graag! (pb'tje?)
Groetjes :)