Odyne schreef:Ze kijken dan erg naar spelfouten, motivatie etc.
Een spelfoutje hier en daar is helemaal niet erg. Dat is wat anders als je solliciteert op een functie waarbij je foutloos moet kunnen schrijven.
Het klopt idd dat er uit een sollicitatiebrief heel wat uit te halen valt. Niet alleen motivatie, maar ook wat voor iemand jij bent.
Ik heb het al eerder gezegt, het is niet nodig om moeilijke woorden te gebruiken, die je normaal ook niet gebruikt.
Als jij normaal spontaan, grappig en vrolijk bent, mag dat ook in je sollicitatiebrief naar voor komen. Als je normaal zakelijk en serieus bent, mag dat ook naar voor komen. Niet te overdreven natuurlijk, maar het laat wel zien wie jij bent.
Ik zie liever een fijn geschreven 3kwart vol A4tje waar ik me een beeld bij kan vormen, dan een leeg A4tje met amper 3 a 4 regels waar de stugheid/lamheid vanaf druipt.
Bedenk je zelf altijd, dat de informatie die jij geeft met je CV en eventueel bijgevoegde brief, duidelijk moet zijn voor de lezer.
Hoe duidelijker het is welke ervaring jij hebt, hoe interessanter je overkomt voor de lezer en wellicht denkt deze dan, dat zou wel eens kunnen passen bij wat ik/wij zoek/zoeken.