Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:28

Kairos schreef:
Place the fork end of the halligan 6" above or below the lock with the bevel side of the fork touching the door.
Weet iemand wat ze hier met die 6'' bedoelen? Probeer deze bron te begrijpen of het nuttig is voor mijn pws :Y)

Bedoelen ze niet gwn 6 inch (15,24 cm)?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:36

yvettt02 schreef:
Kairos schreef:
Place the fork end of the halligan 6" above or below the lock with the bevel side of the fork touching the door.
Weet iemand wat ze hier met die 6'' bedoelen? Probeer deze bron te begrijpen of het nuttig is voor mijn pws :Y)

Bedoelen ze niet gwn 6 inch (15,24 cm)?

Ooh :+ Ja ik ben niet zo goed in Engelse maten

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:59

Kairos schreef:

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het 6 inch betekent.

Vero

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 21:14

Wilde het net zeggen maar tis al gezegd :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:36

Is er iemand die me zou kunnen helpen met coach lab 7? (liefst via pb)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:00

8 voor mijn Nederlands mondeling! Onwijs blij mee.
Helaas 5,8 voor Engels mondeling, dat viel wel enigszins tegen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:32

Pff, ik heb net bekeken wat ik allemaal nog moet doen en een " planning" gemaakt, ( die gewoon niet te doen is, maar het moet wel anders heb ik nooit alles af voor het SE ) en heb echt een paniekaanval nu |( Hoe ga ik dit in hemelsnaam ooit halen? Hoe heb ik Wiskunde ooit zo erg kunnen verwaarlozen? Hoe ga ik in 1 week een dik Nederlands boek uitkrijgen, en daarbij in de komende 2 weken ook nog een Engels en een frans boek? Het is gewoon veel te veel, veel te snel |(

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:40

Oeps ja maar is wel door eigen toe doen helaas :) succes!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:33

Ik begin ook een beetje zenuwen te krijgen haha :+
We hebben over 2 weken onze laatste SE week en daarna alleen maar examentraining nog. Geen nieuwe stof meer...zo raar haha.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 19:43

Wij hebben onze se week eind mij en hebben dan 2 weken examen training

Ik kan gewoon niet wachten tot het allemaal voorbij is... |(

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:31

Netjes hoor SBravour!
Galathil, ik snap je gevoel zo erg haha. Probeer alles wat je moet doen niet als één grote berg te zien, maar het in stukjes te hakken als het ware. Ik weet niet hoe je cijfers verder zijn maar bedenk je dat je best een vak kunt hebben waar je minder goed in bent! En voor de boeken geld het zelfde, bekijk het niet als een geheel maar als drie 'losse' dingen. Begin met wat het eerst af moet zijn en kijk daarna na de volgende boeken. (En onthoud, Google is je vriend haha) En als het echt niet lukt kun je nog altijd één boek wel lezen en twee niet, dan alledrie niet.

Heel veel succes iedereen in de komende periode!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:37

Pindakaa7 schreef:
Netjes hoor SBravour!
Galathil, ik snap je gevoel zo erg haha. Probeer alles wat je moet doen niet als één grote berg te zien, maar het in stukjes te hakken als het ware. Ik weet niet hoe je cijfers verder zijn maar bedenk je dat je best een vak kunt hebben waar je minder goed in bent! En voor de boeken geld het zelfde, bekijk het niet als een geheel maar als drie 'losse' dingen. Begin met wat het eerst af moet zijn en kijk daarna na de volgende boeken. (En onthoud, Google is je vriend haha) En als het echt niet lukt kun je nog altijd één boek wel lezen en twee niet, dan alledrie niet.

Heel veel succes iedereen in de komende periode!

Dankje :) Ja dat probeer ik wel te doen inderdaad, maar ik heb gewoon zo veel moeite met wiskunde ... dan ben ik zeg maar gewoon een uur bezig met een opgave... tja dan kom je niet ver -O- Helaas is wiskunde dan niet de enige,met latijn heb nu ook veel moeite, Ovidius schrijft zeker niet makkelijk. :+ Lange en onlogische zinnen ...
Ja klopt :j

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:29

Citaat uit het artikel http://www.sadlynothavocdinosaur.com/?p=32#.XGqZfJa0vqA van David Colarusso:

"First it’s important to understand how projectiles fly through the air. All objects, regardless of their mass, fall at the same rate in a vacuum. [Apollo 15 video clip] Additionally, an object’s time falling is independent of its horizontal velocity. So no matter how fast the bus is traveling, should it launch horizontally, it will always fall some amount and fail to make it."

Weet iemand wat ze met die laatste zin bedoelen? (mijn Engels is best goed, tot je het gaat combineren met natuurkunde :') ) Jullie hielpen me de vorige keer ook goed en ik heb niemand in mijn buurt die me echt kan helpen hiermee.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 18-02-19 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:56

Ietsvan: Het maakt niet uit hoe snel een bus rijd, als je het horizontaal afvuurt/lanceed zal het sowieso op een gegeven moment weer naar beneden vallen (dus niet kunnen vliegen)?

Of begrijp ik het nu verkeerd haha, ik heb geen natuurkunde en ben niet goed in engels dus ik zeg ook maar wat. :+

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:00

Athelas schreef:
Ietsvan: Het maakt niet uit hoe snel een bus rijd, als je het horizontaal afvuurt/lanceed zal het sowieso op een gegeven moment weer naar beneden vallen (dus niet kunnen vliegen)?

Of begrijp ik het nu verkeerd haha, ik heb geen natuurkunde en ben niet goed in engels dus ik zeg ook maar wat. :+

Volgens mij zou dat best kunnen, thanks! Moet ik alleen even zorgen dat het een logisch geheel wordt in mijn hoofd :')

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:45

Rare zin inderdaad. Ik heb mechanica al wel in het SE gehad en wat ik me daarvan herinner is dat de horizontale snelheid van een voorwerp constant is. Bij een valbeweging is het dan afhankelijk van de verticale snelheid die het voorwerp heeft.
Edit: het hoeft niet per definitie enkel een verticale valbeweging te zijn, kan ook schuin gericht zijn bv.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:54

FlameHorse schreef:
Rare zin inderdaad. Ik heb mechanica al wel in het SE gehad en wat ik me daarvan herinner is dat de horizontale snelheid van een voorwerp constant is. Bij een valbeweging is het dan afhankelijk van de verticale snelheid die het voorwerp heeft.
Edit: het hoeft niet per definitie enkel een verticale valbeweging te zijn, kan ook schuin gericht zijn bv.

Volgens mij is mechanica dan sowieso al vwo stof, want ik heb het nog niet gehad en mijn laatste hoofdstuk gaat over stofeigenschappen :Y) (lekker natuurkundig ook) maar thanks!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:55

Wat er volgens mij staat is dat de horizontale snelheid geen invloed heeft op de valsnelheid.
Hij zegt dus: de snelheid (horizontaal) van de bus heeft geen invloed op de tijd dat de bus in de lucht is.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:03

Kairos schreef:
FlameHorse schreef:

Volgens mij is mechanica dan sowieso al vwo stof, want ik heb het nog niet gehad en mijn laatste hoofdstuk gaat over stofeigenschappen :Y) (lekker natuurkundig ook) maar thanks!

Ik heb het ook nergens in mijn vwo boek zien staan maar kwam het 'concept' tegen in een aantal examenopgaves. Mechanica is gewoon de algemene noemer voor krachten, beweging en energievergelijkingen etc.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:05

FlameHorse schreef:
Kairos schreef:

Ik heb het ook nergens in mijn vwo boek zien staan maar kwam het 'concept' tegen in een aantal examenopgaves. Mechanica is gewoon de algemene noemer voor krachten, beweging en energievergelijkingen etc.

Ah, oké. Ik ben ook nog niet echt bezig met examenopgavens, daar ligt het waarschijnlijk aan :') Eerst pws maar eens tot een goed einde brengen zeg maar, want examenopgavens hoef ik toch maar voor 5 vakken te doen, want Engels en Frans vind ik een keer oefenen genoeg :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:11

Weet iemand hoe je APA bronvermelding doet als er geen voorletters zijn? :') :')

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:25

Kairos schreef:
Weet iemand hoe je APA bronvermelding doet als er geen voorletters zijn? :') :')

De HAN had geloof ik uitgebreid beschreven hoe je in verschillende situaties APA bronvermelding moest doen.

https://specials.han.nl/sites/studiecen ... pa-normen/

Gebruik gewoon een APA generator als het kan tho, veel makkelijker. :D

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:26

Weet iemand toevallig hoe het zit met de aanmelddeadlines? Want als ik zak wil ik een mbo studie gaan doen en als ik slaag de hbo variant :=

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:30

Kairos schreef:
Weet iemand toevallig hoe het zit met de aanmelddeadlines? Want als ik zak wil ik een mbo studie gaan doen en als ik slaag de hbo variant :=

Voor HBO en universiteit moet je je voor 1 mei inschrijven. Voor opleidingen met numerus fixus moest je je voor 15 januari inschrijven. Voor MBO weet ik niet.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:40

PWS eindelijk ingeleverd! In totaal er met z'n drieën zo'n 275 uur aan gezeten. Blij dat het klaar is.