Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:13

Hier heb ik tot donderdag ochtend een jonge hond zitten met ernstig overgewicht. Weet niet eens hoeveel voer ze krijgt.

Maar wel een schatje, begint steeds beter te luisteren en het plassen als ze mensen ziet wordt minder.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:15

Zit hier met een lastige,
3 vaste uitlaat honden waarvan 1 3x per week 3 uur bij mij thuis is.
Maar mijn moeder ligt in het ziekenhuis dik een uur verderop. Ik ben de enige die nog thuis woont êde enige die daar heen kan.
Heb een deel naar eerder op de dag kunnen verplaatsen maar hou dit niet nog 2 week vol zo ;(
Vooral nog met de eigen dieren blijf ik rondvliegen

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 11:39

Wat vervelend Rayoow! Lastig ook als er niemand is die je kan helpen..

StonedRomy, hoe lang is die hond bij jou geweest dan, en is die nog wat afgevallen? Ik heb ook al een aantal keer echt veel te dikke honden gehad en die zijn allemaal toch wel afgevallen bij mij! De grootste reden is denk ik omdat ik sowieso nooit iets lekkers geef, alleen het gewone voer wat ze meekrijgen.
De laatste hond (de engelse bulldog) moest ook afvallen en dat was goed gegaan! Daar wordt ik altijd wel blij van.

Ik heb het nu echt ontzettend rustig, maar ook wel weer fijn. Donderdagavond komt er een hondje kennismaken. Wel een pittig ding als ik het goed begrepen heb, dus ik vind het fijn dat we even twee uurtjes proefdraaien die avond!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:16

Ze zal in totaal 5 dagen bij mij blijven en daarna nog verder gaan met trainingen bij de eigenaar thuis.

Ik geef dus wel lekkers aan ze ( botjes, koekjes etc ) maar dat gaat wel van hun voer af.

Meeste honden vertrekken of slanker of gespierder. Rayoow, ik zou met de eigenaren in overleg gaan en een periode de honden minder uitlaten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:03

Die loopband is echt ideaal maar ze moeten er wel langere tijd op willen ze afvallen.Wat vervelend Rayoow ik hoop dat je een oplossing vind.Ik heb zelf een meisje achter de hand ze is nu 17 en doet een dierenstudie.Die komt zaterdag ook een uur bij mij in huis omdat ik weg moet.De eigenaren kennen haar dus die weten er van.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:08

Hier valt het wel mee met te dikke honden tot nu toe. Maar het zijn ook wel energieke types die we hebben opgevangen tot nu toe.

Sterkte met je moeder rayoow. Ik zou idd in overleg gaan met de baasjes. Daar zullen ze vast wel begrip voor hebben

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:30

Hier 2 boomers met jeuk zie ik dat ze vlooien hebben, zegt de baas haal maar vlooienmiddel bij de Action want die heb ik altijd. Het bonnetje moet ik bewaren, nou ik dat spul echt niet halen hoor ik ga naar een dierenzaak.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:40

Ik vind jou soms wel wat eigenwijs, haal je ook speciaalvoer als mensen supermarktvoer voeren? Ik zou als baasje echt not amused zijn als de oppasser ineens dingen gaat aanpassen. Als de baasjes het gebruiken, dan gebruik jij het toch ook? Ongeacht je mening erover. Je kunt hoogstens zeggen: hé, imo is dit vlooienmiddel beter, vind je het erg als ik dit haal? Maar dat vind ik ook al vrij ver gaan.

Mijn oppasbeagle kwam dik, ging gespierd en slank weg _O- .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:57

Ik zou het ook niet chill vinden. Nu ga je ze ook nog op hogere kosten jagen ook. Meedenken is goed, op eigen houtje dingen aanpassen niet

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:31

Ik had toen ook een hond hier voor twee weken, baasjes hadden niet genoeg voer meegegeven dus nieuwe gekocht natuurlijk. Zij gaven Lidl voer dus heb wat beters gekocht (hond kreeg elke zak ander voer) maar verder geen geld voor gevraagd. Zak kostte 15€ meen ik en zij betaalden bijna 300€ aan oppassen. En vervolgens nog 50€ fooi :=

Die vlooienbehandeling heb ik baasjes toen wel zelf laten betalen. Hond is nu al tijdje ziek (is maar 2 dagen bij mij geweest en hij komt er 2 weken later mee dat ie ziek is) maar dat is toch echt niet mijn schuld of probleem...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:16

Ziek worden ze zo is nooit te zeggen waar dat van komt, ik had een reactie iemand zocht oppas. Ze had hij een pension geingformeerd en die adviseerden een huiselijke opvang. Ze schreef dat haar hondje verlatingsangst had en dat hij ook op bed sliep. Het was voor 3 weken maar ze schreef er niet bij welk ras ze had. Aan haar verhaal kon ik wel af lezen dat het een schoot hond was.

Een schoot hond past er vaak wel bij, dus ik reageerde entausiast terug en vroeg welk ras heb je? Toen schreef ze leuk dat we kennis kunnen komen maken, we hebben een cane corso.Oeps een cane corso op bed en op schoot, dat wordt geen succes want ik heb 1 poes die is gisteren ontsnapt omdat de 2 boomers heel fel naar haar zijn. Poes is nog niet terug.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:44

Ik vind kleine hondjes ook altijd makkelijker en handiger dan die grote bakbeesten. Als die kleintjes een stennis veroorzaken pak je ze zo op en is het klaar, die groten moet ik eerst door een deur heen werken om ze apart te houden. Al geven weinig honden problemen hier.

Hier komt vanaf nu 2 à 3 keer in de week een 10 weken oude pup <3 Matcht super met onze honden en baasje is heel tevreden met ons. Krijg er alleen heel weinig geld voor maar heb momenteel helemaal niks toe maar dan :')

Heb wel een aanvraag via Holidog om zes weken een hond uit te laten maar snap die site niet en stond ook niks bij de aanvraag dus heb maar berichtje gestuurd met wat ze willen, nog geen reactie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:02

Als je een aanvraag heb een reageer jij en dan stel je ook vragen. Over het ras enz en dan reageren hun terug.Als ze lid zijn van holidog dan kunnen ze jou boeken. En dan kan je gegevens aan hun geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:23

Hier is net flink gevochten door 2 honden die bij elkaar horen. Er werd aangebeld en ik sta op om te kijken wie er voor de deur stond.En opeens vliegen ze elkaar aan, ik probeerde er 1 weg te trekken maar dat lukte niet.

Ik riep mijn dochter en die trok er ook 1 weg, we deden er 1 gelijk in de tuin.nu zit de grootste boven die is echt onder de indruk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:18

Er is een oor kapot niet heel erg dus meteen goed behandeld.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:34

Mijn moeder is weer thuis :)
Dus de hondjes deze week kunnen gewoon doorgaan, of de vaste opassertjes. Neem even niks van buiten af aan tot mijn moeder weer helemaal oke is :)

Ga zo op pad om de eerste te halen die komt weer 3 uurtjes met mijn roedel spelen en leren.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 09:07

Wat fijn dat je moeder weer thuis is!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:23

Beterschap voor je moeder.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:25

Gisteravond werd ik weer gebeld, ik ben nu 4 keer gebeld steeds door iemand anders. Het gaat om een labrador en op het laatste moment zegt de oppas af.Ik vind dit zo flauw.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:36

Flauw zeg! Ik zou even geen onbekende nummers meer opnemen.

Mijn aanvragen beginnen weer te komen, maar alleen dagjesmensen. Vind ik niet erg, is het verder lekker rustig in huis :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:11

Het zijn echt 06 nummers dus niet onbekend.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:20

Ik heb nu al vier keer een aanvraag gehad en gewoon geen reactie. Heb wel een pup die 2 à 3 keer in de week gaat komen. Verder dan straks de hond van familielid erbij maar ook daar krijg ik dus maar heel weinig voor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:00

Ik vind dat erg irritant als mensen niet terug reageren, ik kreeg via Marktplaats een vraag. Hoeveel honden ik per dag in de opvang heb, ik vergat helaas te reageren. Was een dag of 3 geleden, ik zag vandaag die reactie en ik dacht o ja ik moet nog reageren. Dus ik reageerde en toen stuurde ze het is niet meer nodig ze had al iemand en dat kwam omdat ik niet a la minuut terug reageerde volgens haar.

Normaal reageer ik altijd diezelfde dag maar nu vergat ik het. Ze kende iemand en die zocht 5 weken opvang in januari maar dat hoefde ik ook niet meer te doen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 01:45

marleen_usar schreef:
Ik vind dat erg irritant als mensen niet terug reageren, ik kreeg via Marktplaats een vraag. Hoeveel honden ik per dag in de opvang heb, ik vergat helaas te reageren. Was een dag of 3 geleden, ik zag vandaag die reactie en ik dacht o ja ik moet nog reageren. Dus ik reageerde en toen stuurde ze het is niet meer nodig ze had al iemand en dat kwam omdat ik niet a la minuut terug reageerde volgens haar.

Normaal reageer ik altijd diezelfde dag maar nu vergat ik het. Ze kende iemand en die zocht 5 weken opvang in januari maar dat hoefde ik ook niet meer te doen.

Tja dat is ergens toch logisch toch..? := Als zij in tussentijd al iemand anders gevonden heeft is het normaal dat ze gewoon met die persoon verder gaat. Zij kan niet weten dat jij het gewoon even vergeten was, jij kon evengoed ook een van die mensen zijn die gewoon nooit meer terugstuurt.
Je vindt het irritant schrijf je als mensen niet terug reageren maar ze heeft toch terugstuurt schrijf je? :+

Persoonlijk stoor ik me er echt niet aan hoor als mensen niet meer reageren, dan is het maar zo. :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:29

Ze had met spoed iemand nodig maar dat schreef ze er niet bij. Dat schreef ze in haar laatste reactie.