HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:36

Hoihoi!

Overleven jullie het nog een beetje?

Ik krijg morgen mijn punten terug :oo ben heel erg benieuwd!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:31

Tentamen van afgelopen maandag cijfer van binnen! Een 8,7!!

Praktijk tentamen van zojuist ging naar mijn grvoel erg goed. Hoop dat ik daar ook snel een cijfer voor krijg. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:38

Ik heb mijn tentamen van vandaag niet zo heel denderend gemaakt helaas. Hoop vooral dat ik die van maandag wel heb gehaald, dan hoef ik er maar 1 te herkansen.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:24

Spannend Pikkepor!
Balou, mooi cijfer zeg *\o/*

Vandaag bedrijfseconomie gehad. 3 kwart snapte ik, nu maar hopen dat ik het ook goed doorberekend/uitgelegd heb :') :') Morgen laatste tentamen, volgende week lekker weekje vrij :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:29

saabineex schreef:
Spannend Pikkepor!
Balou, mooi cijfer zeg *\o/*

Vandaag bedrijfseconomie gehad. 3 kwart snapte ik, nu maar hopen dat ik het ook goed doorberekend/uitgelegd heb :') :') Morgen laatste tentamen, volgende week lekker weekje vrij :)

Ohh ik wil ook een weekje vrij!!
Tentamens gingen dus onwijs goed van de week, maar voelde me alles behalve goed. Stronteziek.. |o %) :r

Ik ben wel toe aan weekend.. Hoop dat ik me maandag fitter voel. Op naar blok 3.. Het hart.. <3 <3 <3 8)7

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:09

Ik lig kilometers achter op de meesten, en met een naderende deadline wordt dat dus even een eindsprintje trekken in de hoop dat dat goedkomt O:)

Ik heb nu dinsdag of woensdag pas weer school (afhankelijk ervan of ik iets kan laten zien bij coaching dinsdag en of alles dan wat beter gaat), maar hoe dan ook dus weer lang weekend :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:23

Ik ben een van de weinigen bij ons die deze periode gewoon alle tentamens in een keer heeft gehaald... *\o/*

Alvast in BlackBoard aan het kijken naar de courses van komende periode en wat de opdrachten zijn, maar man, er zitten echt twee cursussen bij waar ik nu al tegenop zie met de berg werk die ze mee brengen :+

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:16

Steeph schreef:
Ik ben een van de weinigen bij ons die deze periode gewoon alle tentamens in een keer heeft gehaald... *\o/*

Alvast in BlackBoard aan het kijken naar de courses van komende periode en wat de opdrachten zijn, maar man, er zitten echt twee cursussen bij waar ik nu al tegenop zie met de berg werk die ze mee brengen :+

Nu vast beginnen :') :j

Beterschap Balou!

Gwenn, succes met je eindsprint. Moet wel lukken toch? Je hebt een lang weekend om er aan te werken

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:46

Wauw mooi punt Balou!

En goede en minder gevoelens over toetsen... altijd lastig. Ik hoop dat het voor jullie allemaal mee gaat vallen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:20

Dubbel bedankt! Voel me wel al beter, denk dat het ook scheelt dat de gezonde zenuwen nu ook niet meer meespelen. Hoofdpijn is vooral al een stuk minder!

Zojuist het dossier voor mijn vrije studiepunten afgerond en af laten tekenen. Dat kan ik zometeen ook direct insturen! We kunnen elk jaar 2 x 1,25 of 1 x 2,5 studiepunt verkrijgen door bepaalde activiteiten. Dit kan door kunst en cultuur, sport, vrijwilligerswerk etc. Ik heb zelf gekozen voor vrijwilligerswerk. :j

Dat voelt ook wel erg fijn om dat afgerond te hebben!

Daarnaast moeten wij een persoonlijk portfolio bijhouden, wij zijn de eerste lichting die dat moeten doen. Erg leuk, ware het niet dat daar totaal geen format voor is o.i.d. Dat is nogal zoeken in het duister.. :')

Ik ben in ieder geval officieel ongeschonden over de helft van het schooljaar! Ergens in juni al vakantie als ik alles direct voldoende blijf halen. Ik kijk er nu al naar uit. :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:17

Nou ik ben even om te spetteren..

We hebben ook groepswerk.. Blughh..

Betreft het gezamenlijke dossier. Iedereen zou informatie aanleveren en de opmaak zou gebeuren door persoon A. Ik zou het daarna nakijken op spelfouten en andere fouten en eventueel aanpassingen verrichten.
Ik was erg blij dat ik dat had gezegd, want het was om te janken zo slecht.. Aanpassingen verricht.. Krijg ik een bericht, ik heb het al ingeleverd hoor.. Dat wordt een mager 6je.. Daar gaat mijn gemiddelde van een 7.8... -O- -O-

Bij de herkansing gooi ik direct mijn versie online.. Pff..

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:20

wat stom zeg, kan dat echt niet begrijpen als er afspraken worden gemaakt dat mensen ze alsnog niet naleven..

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:46

Meen je niet.... Heb je diegene er al op aangesproken? Vind het ook asociaal, kan ik mij zo aan ergeren als mensen geen rekening houden met hun groepsgenoten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:51

xGwenn schreef:
wat stom zeg, kan dat echt niet begrijpen als er afspraken worden gemaakt dat mensen ze alsnog niet naleven..

Ik weet nu ook niet of ik moet huilen of vloeken.. Ik denk dat ik maar beide ga doen..

saabineex schreef:
Meen je niet.... Heb je diegene er al op aangesproken? Vind het ook asociaal, kan ik mij zo aan ergeren als mensen geen rekening houden met hun groepsgenoten.

Ik heb ze er inderdaad direct op aangesproken.. Daarop kreeg ik zo'n dwaas apenkopje met handjes voor de ogen. Ja ik zou me ook diep schamen.. Leuk individueel je uiterste best doen.
Zeker ook omdat ze het morgen zou inleveren.

Ik ga als de herkansing open staat direct mijn versie uploaden. Daag :+ :+

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:59

Helaas profiteren zij met jouw versie dan ook van het nieuwe cijfer, of niet? Maargoed, ik zou het ook opnieuw inleveren hoor

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:05

saabineex schreef:
Helaas profiteren zij met jouw versie dan ook van het nieuwe cijfer, of niet? Maargoed, ik zou het ook opnieuw inleveren hoor

Ja, maar dat vind ik minder erg dan dat ik nu mee ten onder ga.. :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:07

Balou_k schreef:
saabineex schreef:

Ja, maar dat vind ik minder erg dan dat ik nu mee ten onder ga.. :')

Ja true :j

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:16

Mij is het samenwerken tot op heden ook uitermate slecht bevallen. Ik ga er niet eens over beginnen :o

Tot nu toe allemaal goede cijfers gehaald boven de 7 en aankomende maandag en woensdag tentamens. Helaas ga ik voor woensdag al uit van een herkansing, omdat ik afgelopen december in het ziekenhuis kwam te liggen en hierdoor vreselijk achterloop. Ook in verband met herstel heb ik gewoon weinig kunnen doen. Moet nu nog 6 hoofdstukken gaan leren |(

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:20

KirstenHorse schreef:
Mij is het samenwerken tot op heden ook uitermate slecht bevallen. Ik ga er niet eens over beginnen :o

Tot nu toe allemaal goede cijfers gehaald boven de 7 en aankomende maandag en woensdag tentamens. Helaas ga ik voor woensdag al uit van een herkansing, omdat ik afgelopen december in het ziekenhuis kwam te liggen en hierdoor vreselijk achterloop. Ook in verband met herstel heb ik gewoon weinig kunnen doen. Moet nu nog 6 hoofdstukken gaan leren |(

Mijn eerste groepje was ook niet helemaal van je het, maar oohh wat mis ik ze.. :')
Gelukkig krijg ik een deel van het groepje terug! <3 <3

Dat was/is gezellig, maar we weten ook zeker wat we aan elkaar hebben en durven ook lekker tegen elkaar te zeiken. :Y)

Wat voor vak heb je a.s. woensdag?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:34

Balou_k schreef:
KirstenHorse schreef:

Mijn eerste groepje was ook niet helemaal van je het, maar oohh wat mis ik ze.. :')
Gelukkig krijg ik een deel van het groepje terug! <3 <3

Dat was/is gezellig, maar we weten ook zeker wat we aan elkaar hebben en durven ook lekker tegen elkaar te zeiken. :Y)

Wat voor vak heb je a.s. woensdag?

Met een meisje klikt het erg goed! Daar ben ik ook erg blij mee, was echt mijn redding een beetje :')

Woensdag heb ik Management & Organisatie en echt rauwe leerstof. Ik ga wel proberen in elk geval elk hoofdstuk doorgenomen te hebben en ik wil het oefententamen leren (had hem al deels gemaakt met boek erbij). Sommige vragen moeten haast wel terugkomen of in een vorm dat erop lijkt.

Bij de meeste tentamens begin je ook al op het cijfer 1 en moet je de overige 9 punten verdienen. Bij dit tentamen kun je 100 punten halen en elk punt is dus inderdaad 0,1 op je cijfer |( Daarbij wil ik graag hoge cijfers dus dan moet ik 70 van de 100 punten gaan halen en op dat moment schiet de stress erin!

Gelukkig ga ik op het tentamen van maandag misschien wel een 8 halen! *\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:12

Het andere dossier heb ik zojuist op orde gemaakt en ingeleverd.. Blij toe.. 9/10 keer stond mijn nam verkeerd gespeld en die van de lesgevende docente ook.. :')

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:30

Hele mooie cijfers allemaal iedereen, gefeliciteerd en ga zo door!

Uuuuuuuuch samenwerken...praat me er niet van... Dat is echt het allerergste van op school zitten, omfg. Maakt niet uit op welke opleiding of welk niveau, het is altijd fiets :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:48

xDarkness schreef:
Hele mooie cijfers allemaal iedereen, gefeliciteerd en ga zo door!

Uuuuuuuuch samenwerken...praat me er niet van... Dat is echt het allerergste van op school zitten, omfg. Maakt niet uit op welke opleiding of welk niveau, het is altijd fiets :+

:') _/-\o_

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 03:32

Bij mij gaat samenwerken wel oké tot heden. Ik wil ook cijfers! Marketing ging ik al voor een her, onderzoek ook nog niet geleerd. Mocht iemand een oefen tentamen van het boek wat is onderzoek van nel verhoeven hebben, ik hou voor altijd van je.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:43

Vreselijk boek is dat hè :')
Heb helaas geen echte samenvatting voor je. Ik “vat” altijd samen voor het leren maar dat zijn van die dingen waar iemand anders geen biet van begrijpt :+