Sheran schreef:Waar vind je dat? Ik heb helaas geen computer voor privé. Zou het ook op de app staan?
Gewoon onder een les met woorden of werkwoorden. Maar of dat ook op je telefoon staat weet ik niet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Niet echt ideaal maar beter dan niks. Ik ben namelijk begonnen met Iers en ik vind het een beetje irritant om steeds dingen te moeten afleiden zonder de grammatica te weten.
) naar Canada en wil heel graag m'n Engels verbeteren. Ik ben niet slecht in Engels, maar wil het toch nog verbeteren. Is dat ook mogelijk met Duolingo? Of zou ik daar een andere site voor moeten zoeken? Nico_lette schreef:Hi! Ik ga volgend jaar(Ik weet het, duurt nog een hele tijd) naar Canada en wil heel graag m'n Engels verbeteren. Ik ben niet slecht in Engels, maar wil het toch nog verbeteren. Is dat ook mogelijk met Duolingo? Of zou ik daar een andere site voor moeten zoeken?
mysa schreef:Zo, dus je kunt al best wat converseren in die drie talen? Pools zal misschien op Russisch lijken? 6 naamvallen! Nominatief, genitief, datief, accusatief, instrumentalis en locatief. Welke geslachten dan? Ken alleen m/v/o.
. En in het Arabisch. En in het Italiaans.
Domiinooo_ schreef:Iemand tips om Noors te leren?
Door werk kom ik dagelijks in contact met Noren en het lijkt me wel leuk om wat Noors te kennen
). Je eigen variant voor alles gebruiken is normaal in Noorwegen.
Wie zijn er allemaal nog bezig?
BlondCowgirl schreef:Wat een leuk topic, ik zie dit nu pas! Ik heb een Poolse vriend en ga aankomende zomer voor het eerst mee naar zijn familie in Polen. Het lijkt me leuk om dan een klein beetje Pools te kunnen. Ik was dit aan het leren met Duolingo, maar sinds de app een grote update heeft gehad vind ik deze minder fijn. Hebben jullie nog tips om dit te leren in plaats van Duolingo?
oomens schreef:BlondCowgirl schreef:Wat een leuk topic, ik zie dit nu pas! Ik heb een Poolse vriend en ga aankomende zomer voor het eerst mee naar zijn familie in Polen. Het lijkt me leuk om dan een klein beetje Pools te kunnen. Ik was dit aan het leren met Duolingo, maar sinds de app een grote update heeft gehad vind ik deze minder fijn. Hebben jullie nog tips om dit te leren in plaats van Duolingo?
Helaas dezelfde ervaring sinds de update. Moet er alleen wel bij zeggen dat net daarvoor in een drukke periode een streak van 420 dagen kwijtraken ook niet echt heeft meegeholpen om fanatiek door te gaan.
Pools blijf ik nog steeds bijzonder lastig vinden trouwens. Eindeloos veel naamvallen en geslachten en aparte werkwoordsvormen die dan weer net wat anders betekenen. Dat gecombineerd met woordbeelden die niets van herkenning oproepen, maakt het voor mij wel lastig om te leren. Helpt ook niet dat, in ieder geval in de mobiele app, bij Duolingo de uitleg grotendeels ontbreekt, of in stukjes en beetjes door gebruikers bij de individuele voorbeeldzinnen is geschreven.