afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:12

Ja die Celien :D :D

Leeneliefje, aan dat soort boeken had ik zelf bij m'n hbo scriptie best wel veel inderdaad! Dus ik hoop dat t voor jou ook helpt :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:19

Nog 12 minuten en weer een werkdag voorbij :P

Heb beetje voorbeeld communicatieplannen opgezocht in de hoop dat ik inspiratie kreeg voor mijn PvA.
Ook maar vast mijn PvA aangepast voor zover ik de feedback van de docent snapte.

Hopelijk morgen even goed gesprek met haar en dan PvA afronden!

Ik heb trouwens geen boeken, school levert hele duidelijke formats waarin je alles moet schrijven.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:20

Nog 41 minuten. - 10 minuten opruimen :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:36

Hebben jullie al een organisatiebeschrijving voor in het rapport? Hebben jullie daar een bepaald model voor gebruikt of niet? En zoja welke? Zit zelf te denken aan het 7S model.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:38

Ik hoef geen organisatiebeschrijving te doen := Kan ik je niet mee helpen haha :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:56

Organisatiebeschrijving als in een algemene beschrijving van de organisatie waar je zit? Zo ja, dan heb ik geen model gebruikt ;)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:59

Dat Baarda boek is hier ook mijn bijbel, haha :=

Wij gaan aankomende zaterdag verkassen naar het onderzoeksbedrijf. Heel spannend, hopen op goede resultaten!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:07

Laura_ schreef:
Hebben jullie al een organisatiebeschrijving voor in het rapport? Hebben jullie daar een bepaald model voor gebruikt of niet? En zoja welke? Zit zelf te denken aan het 7S model.

Nee ik heb daar geen bepaald model voor gebruikt, of nouja, een organogram en een uitleg over de lijnen. Ook heb ik een kopje intern en een kopje extern met de ontwikkelingen rondom de organisatie.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:55

Ik heb ook geen model gebruikt voor de organisatieomschrijving, wel een organogram toegevoegd.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:01

Ik heb ook geen model gebruikt.
Enkel aan de hand van Greiner bepaald in welke fase van groei/leiderschap de organisatie is.. Maar dat is erg van toepassing op mijn probleem, dus weet niet of dat voor iedereen relevant is.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:23

Organisatiebeschrijving heb ik ook nooit adhv een model gedaan. Qua groei/leiderschap is Greiner wel een goede inderdaad. En qua producten vind ik de PLC ook altijd wel handig, of bijvoorbeeld de BCG matrix. Dan doe je delen van de organisatie beschrijven volgens een model eigenlijk. Maar dit ligt er ook een beetje aan op welk probleem je je focust, imo.

Ik ben nu op kantoor voor een project waar ik afgelopen periode aan gewerkt heb. Had hier ook de vraag uitgezet of ze mij willen ondersteunen bij m'n scriptie qua toeganng tot data. Komt de manager net naar me toe, of we het er zo over kunnen hebben nu ik er toch ben, want hij vond het raar oid om het via de mail te doen. Ik ben nu heel benieuwd of dit juist positief of negatief is.. Nog even een kwartier afwachten :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:34

Misschien wil hij het niet over de mail doen omdat het vertrouwelijke informatie is? :)
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Ik kan over een uur mijn docent bellen vanwege verduidelijking van de feedback op mijn PvA.
Ondertussen al het onderzoeksplan aan het schrijven, alhoewel dat natuurlijk weer verandert naar aanleiding van mijn gesprek straks. Maar anders kan ik niks doen :')

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:09

Oh ik heb m'n boek 'van probleem naar prestatie' sinds gisteren binnen en ik ga echt als een trein.
Bied zo veel duidelijkheid! Ik kan het echt aan iedereen aanraden :)) En je kan 't nog van de belasting terugvragen omdat het een studieboek is -:)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:17

Ligt er ook maar aan wat de regelgeving van volgend jaar doet mbt belastingdienst :+
Ik ga ff kijken of ze hem hier in de bieb hebben :)) !
Edit.. hmmm uitgeleend tot 29 oktober.. 2015 :+ _O- Ik denk dat iemand hem maar heeft gehouden :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:59

Mm, niet via de mail omdat hij niet precies wist wat hij ermee aan moest. Is geen plek voor me op zijn afdeling, misschien nog wel op een andere dus daar moet ik weer even achteraan. Wel waren ze erg tevreden over het project wat ik er nu gedaan heb, dus hij zei dat ze binnen hun mogelijkheden mij altijd willen helpen als ik data nodig heb. Da's iig fijn :)

Heb je nu wel duidelijkheid, Laura?
Klinkt goed Leeneliefje! In welk opzicht biedt het je duidelijkheid?
Haha Celien, dat vermoed ik ook ja. Bijzonder, dat zal een flinke boete worden :=

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:26

imd schreef:
Klinkt goed Leeneliefje! In welk opzicht biedt het je duidelijkheid?

Het is een soort raamwerk waarin je je onderzoek kan 'gieten'
het boek stelt je kritische vragen mbt doelstelling, hoofdvraag etc.
Er wordt niks voor gezegd, maar het brengt je op het juiste spoor. Het hele onderzoek
is gefaseerd en per fase heb je een hoofdstuk met de belangrijkste punten.

Ik vind het heel fijn, een betere uitleg kan je vinden als je de titel ff googled :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:19

Thnx allemaal! Ik ben uiteindelijk ook maar zonder model begonnen voor de organisatiebeschrijving. Moet het nodig zijn, ga ik voor het esh model! Maar voor zover zonder model gewerkt.

Hmm ik ga mss ook even kijken voor dat boek. Gebruik dat boek dat ik nu heb alleen nooit, dus weet nog niet of ik het andere boek wel zou gebruiken... maar denk dat deze een stuk duidelijker is.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:12

imd schreef:
Heb je nu wel duidelijkheid, Laura?

We hebben even gebeld en zijn het eens geworden.
Nu even alles verwerken in het PvA en dan voor de tweede keer opsturen!

Hopelijk is het dan wel goed en kan ik verder *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:58

Hoe gaat het hier bij iedereen? :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:50

Ik heb dit weekend feedback gehad van mijn docent en 2e beoordelaar, moet nog wat dingen aanpassen. Het onderzoek moet wat breder. Had nu enkel de naamsbekendheid van het bedrijf, moet ook de bekendheid van de dienst meenemen. Dus nog wat werk aan de winkel, maar is goed te overzien :)

hoe is het met jullie?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:22

fijn dat je wat met de feedback kan esther, iets breder lijkt me makkelijker dan specifieker. of niet?

Bij mij gaat 't wel prima, sinds dat boek echt een boost gehad. Heb nu volgens mij een aardig conceptueel model en ben nu vooral (nog steeds) bezig met vorm geven aan m'n literatuur. Woensdag heb ik gesprek met mijn begeleider en ga vandaag al m'n verbeterde pva inleveren zodat ik feedback op iets relevants krijg ipv m'n eerste product, zou zonde zijn namelijk.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:27

Ja klopt, is ook behoorlijk uitzonderlijk zei mijn docent haha. normaal moet het altijd specifieker. :o

Wat fijn dat jij zo'n boost hebt gehad en dat je lekker op weg bent! Ga zo door! *\o/*

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:43

Hoe is het bij jou nu Laura? PVA alweer opgestuurd en reactie terug?
Klinkt wel interessant Esther, mooi dat je iig wel weet welke kant je ermee op moet :)
Wat goed dat je zoveel aan dat boek hebt, Leeneliefje! Ik hb even gekeken en ik denk dat het te praktijkgericht is voor wat ik moet doen helaas. Mooi dat je nu op dit nieuwe stuk gauw feedback gaat krijgen, succes met je literatuur!

Ik ben al twee weken aan het zwoegen op m'n theoretisch kader. Had eigenlijk een week geleden af moeten zijn maar ik heb uitstel aangevraagd en dat vond mn begeleider prima, dus nu moet ik het straks opsturen. Ik vind dit altijd het moeilijkste deel van onderzoek, loop vaak vast in mijn gedachten en vooral nu ik nog niet exact weet wat ik wil gaan onderzoeken vind ik het erg moeilijk. Maargoed, heb nu iig iets op papier waar ik feedback op kan krijgen, dan kan ik van daaruit wel weer verder..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:48

@Esther, fijn dat je feedback hebt waar je iets mee kan :)
@Leeneliefje, goed bezig :D
@Imd, wat is precies een theoretisch kader dan? Heb er nog nooit van gehoord.

Ik heb PvA vrijdagochtend opgestuurd maar nog geen reactie.
Onderzoeksplan is ondertussen ook af en ben gewoon vast begonnen met onderzoek (concurrentie analyse), ga niet eeuwig blijven wachten..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:00

Laura, zo noemen ze hier het literatuurdeel van je scriptie. Dus wat er al onderzocht is, tegenstrijdigheden en dingen die te maken hebben met wat ik nu ga onderzoeken. En je PVA komt dan vast wel goed, zeker aangezien je er al over gebeld hebt. Leuk, een conurrentieanalyse! :)