Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:27

Vermoeidheid komt mij ook erg bekend voor :j Daarnaast heb ik steeds meer het idee dat het mij te makkelijk afgaat en zie ik weinig uitdaging in de stof. Daarover ga ik met m'n slb'er ook nog een gesprek voeren, maar de verveling (zo noem ik het maar even) vreet meer energie dan dat ik iets kan doen in de les dus dat werkt ook niet echt mee.

Examenkandidaten, heel veel succes! :)

En de rest natuurlijk ook allemaal nog even doorzetten! :(:)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:39

Ik ben sowieso iemand die 's nachts beter studeert dan overdag. Nadelen zijn wel dat je weinig slaapt hebt als je examens 's ochtends plaats vinden én je ritme door elkaar gegooid wordt.. Maar deze examenperiode heb ik pas examen om 13.30 +:)+

spottedponie

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:00

Ik ben op zich wel goed bezig, doe de afgelopen dagen iedere dag wel iets aan school, al is het maar een uurtje. Moet ook wel want ik heb een bak werk wat af moet... Gelukkig nu een lang weekend, ook al zit die ook al grotendeels vol gepland, gelukkig wel genoeg uurtjes over om aan school te werken...

Volhouden allemaal, dan kunnen we dit topic vanzelf een aantal weken laten rusten haha :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:18

Wat een stilte hier. Hoe gaat het studeren bij iedereen?

Ik heb het de komende weken weer even druk omdat docenten besluiten dat er nog van alles gedaan moet worden dit schooljaar. :o Daar ben ik natuurlijk ontzettend blij mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:20

Carpediem, dat probleem heb ik (helaas) ook! Verschrikkelijk.. Volgende week 7 toetsen en oa verslagen etc. waar ik nog super veel voor moet doen... :+

Dus ben voor vanavond even van plan te gaan knallen, maar ik moet wel vanaf half 6 oppassen en daarvoor nog douchen, eten en spullen pakken. Hehe, oeps.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:24

Och, jeetje! Dat is echt ontzettend veel inderdaad. Dan is het hier nog te overzien.

Ik moet vandaag mijn biologie verslag maken, 15.6 maken én mijn Engels toets voor morgen voorbereiden. De pony's willen ook nog even aandacht, dus ik ben nog wel even zoet.

Succes vanavond, hopelijk lukt het je om flink wat werk te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:25

Pfff, jij ook succes! Hier willen de paarden ook aandacht inderdaad, maar dat wordt niet eerder dan zaterdag. Zó druk...

Voor morgen wat ik 'moet' doen valt wel mee, maar wat ik wíl doen. Dat is pas veel. :+ Ik ga werken vanaf ongeveer 7 uur. Denk niet dat ik daarvoor iets kan doen omdat ik met kind zit... :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:28

Dankjewel. Ik baal er ook wel flink van dat alles zo volgepropt moet worden, maar nog 7 weken en de vakantie staat voor de deur, daar kijk ik maar naar uit.

Dat scheelt! Het willen doen van veel dingen komt me heel bekend voor, maar de laatste tijd probeer ik minder van mezelf te verwachten. Daardoor is de teleurstelling als ik het weer eens niet afkrijg (omdat ik teveel plan) een stuk minder groot.

Vanaf 19:00 kun je natuurlijk nog wel het een en ander doen, al is mijn motivatie 's avonds vaak wel weg omdat ik dan al de hele dag op school gezeten heb. Het werkt bij mij beter om 's middags even flink door te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:58

Carpediem, inderdaad. Voor mij ook 7 weekjes, dat moeten we wel overleven toch? Ik plan ook weer meer wat betreft fotoreportages etc. Dus dat zet ik nu ook op een wat lager pitje.

Dat zou ik inderdaad ook moeten doen, maar vooral het me eraan houden is belangrijk! Want dat lukt niet altijd.

Inderdaad, thuis is de motivatie 's avonds ook minder. Maar ja, anders hang ik daar maar een beetje voor de TV. Daar is mijn concentratieboog wel groter. :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:17

Dat moet lukken inderdaad. Inmiddels ken ik mijn Engelse woordjes (als het goed is). Nu even invoeren op wrts.nl zodat ik straks alles door elkaar kan overhoren. Na het eten maar even aan de slag met biologie en de grammatica. :(

Ik ben zelf ook erg goed in planningen maken, maar me eraan houden wil nog niet echt lukken. Hopelijk ga ik dat ooit onder de knie krijgen.

Klopt, hier hang ik ook voor de TV of ben ik bij de pony's 's avonds. Het zou beter zijn als ik dan motivatie had en het één en ander kon gaan doen. Vanavond zal ik toch echt wel wat moeten doen, dus even geen TV voor mij.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:04

Ik meld me, heb af en toe wat motivatie nodig om door te blijven gaan..
De laatste 7 weken voor de vakantie zijn nog zo druk, heel veel toetsen en verslagen :(
voor vanavond hoef ik alleen nog economie af te maken en dan vind ik het wel weer prima, haha.

xCarpediem, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:08

Succes carpediem! :D Hoe gingen je engelse woordjes?

Of jezelf verplichten, geen pony's en tv tot je klaar bent.. Misschien komt de motivatie dan?

Succes Anne, hetzelfde hier helaas.

Nu ' druk' aan de gang. Had meer kunnen doen en willen doen, mja doordat ik nu oppas veranderde dat wel een beetje (ziek kindje dus later naar bed). Maar goed, we hebben nog wel even. :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:10

De woordjes zitten er als het goed is in. :) Nu even de zinnen en de grammatica. Daarna m'n verslag even afmaken en morgenochtend 15.6 maken. Ik heb toch het eerste uur vrij, dus dan kan ik dat mooi doen.

Mijn pony's moeten sowieso gedaan worden en gaan bij mij ook voor school. Ik kan ze moeilijk niet verzorgen. :P

Succes nog even Deetjeeuh!

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:30

Klaar met planning voor vandaag *\o/*
Succes nog Deetjeeuh!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:40

Ik heb ook nog een vracht werk voor de laatste weken, en ben verder ook nog eens druk, dus zal nog even flink bikkelen worden..
vanavond in ieder geval even mn paard rijden, nieuwe telefoon ophalen, een betoog afschrijven, aanpassingen doen op een didactische opdracht en daarna nog wat paragrafen leren voor plantkunde / dierkunde, zo iedere dag maar een stukje doen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:17

Biologie is klaar en Engels zit erin. :D Vanochtend om 06:00u opgestaan omdat ik geen concentratie meer had gisteravond, dan kan ik het beter wegleggen want dat werkt anders alleen maar demotiverend. Vanochtend even flink doorgewerkt en ik ben een uur eerder klaar dan gepland.

Morgen heb ik alleen een scheikunde practicum dus vanmiddag hoef ik niet veel te doen (het valt niet voor te bereiden).

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:21

Goed bezig Carpediem!

Ik hoop dat ik vanmiddag op mn werk al iets kan doen want het is niet zo druk..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:06

M'n toets ging echt goed! Heel blij mee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:12

Spottedponie, pfoe, dat klinkt als héél veel werk! :oo

Carpediem, fijn dat het zo goed ging. Super! :D En je bent goed bezig geweest zeg!

Mijn natuurkunde toets ging gister gelukkig ook erg goed. Hopelijk krijg ik ook een goed cijfer haha.
Voor vandaag moet ik nog even een planning maken, maar ik denk dat het zoiets wordt:
Wiskunde voorbereiden toets, minimaal 50 bladzijdes lezen van boek voor NL, aan levensbeschouwingverslag werken en een planning maken voor a.s weekend. Oa alles op een rijtje wat ik nog moet doen haha.

Wilde eerst vandaag naar de paarden, maar dat wordt zoveel haasten... Ga ik liever in het weekend zodat ik nu ff veel tijd aan school kan besteden. :D

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:21

spottedponie, dat wordt waarschijnlijk een druk avondje, succes
xCarpediem, gefeliciteerd! altijd leuk als een toets goed gaat :)
Deetjeeuh, klinkt ook als een drukke planning, succes!

Ik hoef vandaag ook niet heel veel te doen, scheikunde leren, natuurkunde maken en als het lukt duits nog invoeren, maar dat kan later ook nog :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:29

Fijn dat jou toets ook goed ging Deetjeeuh! Succes met je planning, hopelijk krijg je alles af.

Als je verzorgpony's hebt is het inderdaad wel ideaal als je dan alleen hoeft te komen als het met school uitkomt. Ik mag echt spreken van geluk met m'n eigen pony, maar soms kan dat wat stress opleveren. :P Veel plezier dit weekend.

Fijn dat er niet veel op de planning staat, Anne. Ook wel eens lekker.

Ik ga zo een scheikunde practicum doen en daarna zit school erop voor mij. Thuis wil ik nog wel het een en ander gaan doen, maar moet nog even kijken wat precies.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:14

Ik moet nu wel echt flink aan mijn cijfers gaan werken als ik nog naar vwo wil :/ Sta nu gemiddeld een 6,8 ofzo, maar wil eigenlijk minimaal een 8 staan voot volgend jaar.. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:52

Stil hier.. Iedereen zwaar gemotiveerd? :')

Hier echt een enorme dip. De laatste loodjes zijn zo ontzettend zwaar. Ik weet niet meer waar ik moet beginnen, wat ik allemaal moet doen, hoe ik dat ga doen.. En het is nog maar vier weken. Meestal gaat alles wel vanzelf, nu lijkt alles enorm veel moeite te kosten. Ik ben er gewoon echt heel erg klaar mee en de dagen die ik daadwerkelijk op school doorbreng zijn zo ontzettend lang. Ik heb de energie gewoon niet om daarnaast nog heel wat uren te studeren.

De komende vier weken moet ik nog:
-Twee practica programmeren maken, waarvan één in duo en één alleen. Telt mee voor eindcijfer.
-Twee MATLAB toetsen voldoende afleggen.
-Een presentatie geven van 10-15 minuten over een poedersuiker onderwerp.
-Een paper/wetenschappelijk verslag schrijven over een zelfgekozen onderwerp uit een lijst met saaie onderwerpen.
-Een bonus practicum programmeren met robots voor een cijfer.
-Twee tentamens voldoende afleggen.

Hoe in hemelsnaam ga ik dit overleven? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:39

Aaah verschrikkelijk Britt! :oo Ik herken het gevoel (helaas!!) maar al te goed. Mja, ik wil ook te veel dingen (voornamelijk buiten school)

Ik probeer nu iedere keer voor mezelf een planning te maken waardoor ik weet van 'oh, ik heb genoeg tijd' of 'oh, ik moet me nu echt heel goed concentreren'.

Wat bij mij ook helpt (wat ik nu dus weer ga doen!) op tijd en vooral genoeg slapen! Dan ben ik overdag veel productiever dan wanneer ik half dood in de les/achter de pc zit. Heb trouwens ook het idee dat ik in de lessen veel minder goed mee doe, minder mee krijg, en dat alles gewoon niet zo lekker gaat. Mja, we zullen het zien. Over ga ik toch wel!

Jij in ieder geval ook succes!

Ik ga mijn planning maar weer aanpassen, maar hoe die er voor deze week uitziet qua toetsen:
Woensdag scheikunde pw (alleen maar samengevat en helaas 1 paragraaf vergeten dus die ga ik nu doen)
Economie SO voor donderdag. Vandaag wel oke geleerd en daarna overhoord. Dus ik ken het wel redelijk. Woensdagavond het nog eens doornemen en oefenen.
Voor donderdag ook SO nederlands, dat heb ik al helemaal geleerd en geoefend. Woensdag alleen nog even doornemen.
Donderdag óók Grieks pv. Dat wordt echt een grote ramp. :') Maar ik ga mijn best doen haha.

Daarnaast natuurlijk nog een boel huiswerk dat ik eigenlijk ook wel bij wil houden, anders moet ik alleen maar meer doen... En voor vrijdag nog een SO latijn en niet te vergeten een verslag. :+

Dusss... Ik ga maar weer hard aan de slag. Ik moet woensdag namelijk ook oppassen xD Maar niet te laat naar bed offcourse. :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:10

Hier is het ook drama...
Ik heb geen tandvlees meer over om op te lopen :')
Ik zal mijn lijstje voor t eind van het jaar maar niet plaatsen...