Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:08

Haha, geef mij maar 10 niet leuke honden tegenover 1 kat... Echt, ik kan gewoon niets met ze, ze wringen zich overal uit. Honden kan je nog eens toespreken :')

Nu hebben we gelukkig niet veel boze katten, meestal met rust kom je een heel eind en mijn baas is redelijk goed met katten :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:13

Ik vind katten altijd wel leuker dan honden haha! Bij katten is het vaak de kunst om juist losjes vast te houden, des te strakker jij vast houdt des te lastiger ze worden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:14

Captain schreef:
Ik vind katten altijd wel leuker dan honden haha! Bij katten is het vaak de kunst om juist losjes vast te houden, des te strakker jij vast houdt des te lastiger ze worden.

Ze moeten alleen wel denken dat ze niet loskomen want anders heb je een soort worm die zich loswringd. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:50

Bang of vals is nog wel een verschil. Een echte valse kat kun je niet eens vasthouden. Dan heb ik liever een valse hond.

Ik heb de littekens op mijn arme staan van een echte gemenerik. Hing ondersteboven aan mijn arm.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:45

Amandavd schreef:
Bang of vals is nog wel een verschil. Een echte valse kat kun je niet eens vasthouden. Dan heb ik liever een valse hond.

Ik heb de littekens op mijn arme staan van een echte gemenerik. Hing ondersteboven aan mijn arm.

Dat snap ik wel, maar nee, heb liever een valse kat, als ik hem met versterking vast kan houden. Honden begin ik niet aan in mijn eentje!
Heb wel al veel ervaring met hele bange katten dus dat was we wat makkelijker de eerste keer. Onze kater wilt nog wel eens met diepe bijtwondjes thuiskomen die we dan ontsmetten. Tja, dan leer je het ook. :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:05

Ik vind het ook een stuk makkelijker om met honden te dealen dan met katten. Snuitje om en je bent klaar. Katten daarentegen... :=

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:27

Haha, reptielen zijn zo veel makkelijker. Vinger op het derde oog ennnnn rustig <3 Stuk relaxter RX'en etc :p

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:47

Honden zijn over t algemeen wel makkelijker te hanteren denk ik ja, een kat kan soms echt lelijk doen! Zegt t baasje van 2 van die mormels haha.

Leffroi wbt t op date gaan, ik zou even afwachten tot je weet dat de behandeling bijna is afgelopen. Mocht je dan een blauwtje lopen hoef je m ook niet nog weken tegen te komen!

Wat doen jullie behalve de diergerichte nascholingen verder nog om jezelf te ontwikkelen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:20

Leffroi, wat vindt je baas ervan? Als die er geen problemen mee heeft zou ik het zeker proberen. Niet geschoten is altijd mis!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:03

Leffroi, lastig. Als het geen directe klant is, kan het wel. Misschien eerst voorzichtig peilen of hij al een relatie heeft?

Wat betreft katten en honden, vind ik honden makkelijker te hanteren, mits ze vast te pakken zijn en anders met muilkorf. Ik moet zeggen dat ik die kattenmuilkorfjes ook heel handig vind, kunnen ze iig niet bijten ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:53

Kattenmuilkorfjes?!?! Hebben! Vanochtend een kat die echt NIKS met vreemden te maken wilde hebben. Die moest dr oren geamputeerd hebben. Maar zelfs wijzen werd al bestraft. Dus die kon mooi in de dwangkooi. Daar hadden we overigens geen muilkorf bij om gekregen bedenk ik me net :+

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:29

Zijn van dat zelfde merk als de simpele zwarte nylon snoetjes, is een soort driehoekig gevalletje.
Waarom moest ie zijn oren geamputeerd?! Lijkt me zo sneu :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:43

Dat vind ik dan weer echt ondingen, hoe ga je dat omkrijgen bij een staatsgevaarlijke kat? De echte terroristen wikkelen we gewoon in een handdoek, dan kan je d'r altijd wel een prik narcose in spuiten en kun je daarna alles ermee doen. Of in een dwangkooi inderdaad maar dat vind ik toch ook wat katonvriendelijk, dus alleen als t echt niet anders kan.

Ah sneu zonder oortjes leffroi, witte kat zeker?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:02

'Braaf, poessie poessie mauw, braaaaf. Even een muilkorfje om, braaa.. Godver!!!' Hahaha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:10

Amandavd schreef:
'Braaf, poessie poessie mauw, braaaaf. Even een muilkorfje om, braaa.. Godver!!!' Hahaha.

_O- Ik zie het al helemaal voor me . :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 22:13

2 zusjes moesten beide oortjrs geamputeerd hebben. Tumoren op de oortjes. Waren wel zwart/ wit gevlekte katten, maar grootendeels witte oortjes idd. Zag er niet uit, maar was wel de beste optie.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:19

Ik vind katten ook makkelijker.
Beschermingshandschoenen aan en plat drukken.
Heb zelf ook een keer een kat ondersteboven aan mijn arm gehad. Behoorlijke diepe snee. Nog een litteken aan overgehouden.

Nu heb ik niks meer te maken met honden of katten :+ ja mijn eigen katten. Maar dat zijn schatjes. Die kan ik zelf prikken zonder hulp.
Paard hanteren. Ook niet altijd even makkelijk. Haha

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:52

Idd Hoppit, die ja. Even kat in houdgreep, ding om en grootste gevaar is geweken. Ook omdat ze dan niets meer zien, zijn ze een stuk makkelijker te hanteren. En idd de echt levensgevaarlijke kun je niets mee, die kun je beter verdoven ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 14:04

Inpakken in een handdoek werkt idd 8/10 keer het beste. En zelfs als ze dan nog driftig zijn gebruik ik mijn gewicht. Druk ze stijf tegen me aan en leun er met mn oksel wat op. Dan kunnen ze niks meer. Behalve bijten dan :+

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:03

Ik zou gewoon stille hints geven aan die klant. Als je toch zit te praten in de wachtkamer iets van: Ik moet eigenlijk verder werken maar blijf liever met jou praten, Lus je koffie? :9k . ( en dan kijken hoe hij reageert)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 15:11

Hij moet de leenmandjes nog terug brengen }:) :+

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:38

Je kan bij een kat ook een kap ( zo'n post operatieve) opzetten om jezelf te beschermen tegen bijtende katten. Een collega van me deed dat in combinatie met inwisselen in een handdoek. Toen konden de nagels wel geknipt worden :s . Maar ook dan moeten ze benaderbaar zijn. Ik was erg blij met de dwangkooi. Die hadden we "vroeger" niet.... nou de souvenirs staan nog in m'n armen gekerfd.

Doe mij maar een grote hond of onhandelbaar paard. Das meer mijn ding!

Over relaties met klanten.... z'n nummer staat wellicht in je systeem? En anders kan je m daarvoor toch altijd vragen ;).... beetje aftasten kan geen kwaad zou ik zeggen ;) niet te letterlijk overigens hihi

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 10:37

Nee hij is geen directe klant dus heb zijn nummer ook niet. Zijn client is klant bij ons dus hij komt met ze mee.

Geef mij maar idd een hond. Muilkorf om, goed fixeren en je kan er alles mee. Nog niet vaak een hond gehad waar we niks mee konden. KC entingen blijven altijd een dingetje, maar zelfs daarmee kunnen we een hond vaak nog wel voor de gek houden (dan geef ik de enting, die zien ze dan niet aankomen omdat ze vaak teveel met de dierenarts bezig zijn)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:38

Aftasten _O- _O- _O-

Een kat stop ik liever in zo'n tasje of een handdoek als ze niet te hanteren zijn, dat scheelt een hoop moeite.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:53

Wij hebben al meerdere honden gehad die totaal niet te benaderen waren. Probeer daar dan nog maar eens een snuitje om te doen -O- Die zijn niet te fixeren. (Uiteindelijk lukt het altijd wel, maar leuk is anders :Y) )Dan beter een kat waar je nog 20 handdoeken op kan gooien en kan fixeren. (Al hebben we ook wel katten gehad die we ergens uit de lucht moesten vangen met een mandje :') )