Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:50

Austria, ik zou even googlen.

Wij zitten hier om ervaringen over sollicitaties te delen en ben bang dat we UWV vragen niet kunnen beantwoorden. (we nemen UWV wel in de zeik, dat weer wel :D )

Ik heb trouwens reactie van UWV...........echt een briljant antwoord. Ik denk dat ze moeite heeft moeten doen om netjes te blijven :')
Nog steeds non-antwoord en zonder enige informatie.........echt lekker volk daar.

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:55

Ik zou ook zo graag weer naar mijn werk fietsen, desnoods koop ik er eentje met wat ondersteuning als het net te ver zou zijn om gewoon dagelijks lekker te fietsen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:06

Dimple schreef:
Austria, ik zou even googlen.

Wij zitten hier om ervaringen over sollicitaties te delen en ben bang dat we UWV vragen niet kunnen beantwoorden. (we nemen UWV wel in de zeik, dat weer wel :D )

Ik heb trouwens reactie van UWV...........echt een briljant antwoord. Ik denk dat ze moeite heeft moeten doen om netjes te blijven :')
Nog steeds non-antwoord en zonder enige informatie.........echt lekker volk daar.

Google word ik niet heel erg veel wijzer van en die muts aan de telefoon had dr dag blijkbaar niet :Y) God wat een sjago.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:12

Ja dat had ik hier ook eens met de Belgische variant, ik kon het haar beter uitleggen waar ze naar moest kijken :') . Vroeg me vaak af wat voor types daar werkten. Volgens mij moet je daar een brief dat je vooral goed bent in vragen ontwijken en mensen aan het lijntje houden :P .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:14

Over die vacature van 1950 bruto, Ik ben al blij als ik een fulltime baan kan vinden xD ik heb geen 9 tot 5 'mentaliteit, hoe ze dat ook noemen, vind het niet erg om te reizen en tot later te werken maar ik móet wel uitdagend en motiverend werk hebben. En dat is het probleem... Al zou ik nu ook zo een fulltime baan achter de kassa aannemen... Ik moet echt een vast inkomen hebben anders loop ik achter met rekeningen... Ik doe alles alleen dus het is een duur leven...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:43

Ik zie steeds redelijk wat vacatures voorbij komen in omgeving leiden,Lifaya, maar wat zocht je ook alweer?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:44

Voor mensen met iig mbo studie afgerond.
Kijk eens op werkenbijns.nl
Veel functies , goede baas en vooral in heel Nederland ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:47

lifaya schreef:
Over die vacature van 1950 bruto, Ik ben al blij als ik een fulltime baan kan vinden xD ik heb geen 9 tot 5 'mentaliteit, hoe ze dat ook noemen, vind het niet erg om te reizen en tot later te werken maar ik móet wel uitdagend en motiverend werk hebben. En dat is het probleem... Al zou ik nu ook zo een fulltime baan achter de kassa aannemen... Ik moet echt een vast inkomen hebben anders loop ik achter met rekeningen... Ik doe alles alleen dus het is een duur leven...

Wat voor opleiding heb je, Lifaya? Is het wel een opleiding die opleidt tot uitdagend/afwisselend werk? :)

Ik heb net 3 open sollicitaties de deur uit gedaan. Ik verwacht niets, maar het zou heeeeel leuk zijn als er een reageert.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:49

1950 bruto, mijn uitkering wordt zelfs meer dan dat :+

Wil best graag blijven werken na 1 april, maar bij voorkeur wel in mijn eigen branche en het liefst voor een normal salaris ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:58

Dimple schreef:

_O- _O- _O-

Had eigenlijk niet anders verwacht. :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 17:11

Austria, wanneer heeft dat volk van UWV wél hun dag?? }>

Fargo, idem dito hier. Vriend heeft auto alleen voor zakelijke km. Mijn auto voor het gezin, maar zou super zijn als ik kan fietsen mét trapondersteuning. Word ook een dagje ouder en het waait hier nagenoeg altijd!

Heb wel eens gesolliciteerd bij NS........nooit wat op gehoord. Zelfs niet toen ik er nog een extra mailtje aanwaagde....
Heel slecht voor zo'n bedrijf. Staat dus bij mij in het rood. }>

Twijfel of ik nu bij UWV zal langs gaan.......
Niet geschoten altijd mis toch?

Net weer gesolliciteerd, de tekst was super leuk en enthousiast geschreven. Dat spreekt mij aan! En ook niet van die stijven tekst als 3-5 jaar werkervaring, maar alles gewoon net even wat aansprekender geformuleerd. 'Salaris waar je blij van wordt'. Dat leest toch leuker dan marktcomform?? Dat raakt nl nog kant nog wal.

Ben benieuwd.......

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:17

Dan hadden jullie best een redelijk salaris als je WW hoger is dan dat :)

Ik reageer niet op de minimumloon-vacatures... das ongeveer gelijk aan mijn ww. :\ Tenzij ik langere tijd thuis zit... maar dit is pas de derde week.

Wou net solliciteren bij uitzendbureau... ligt hun site plat. Heb maar brutaal gebeld en mocht mijn brief op de mail gooien :):)

Dimple, kan altijd ff langsgaan, UWV heeft ook een inloop-spreekuur-ding toch? Trek je daar iemand over de balie }:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 17:21

Ja, ik denk dat ik volgende week even met mijn bitchie ass daar langs ga.......... }>

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:23

Salaris is hier ook niet slecht ;) Maar dat mag ook wel als je als arts met 6 jaar ervaring bij nacht en ontij op de IC werkt gedurende 48 uur in de week :+

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:53

Dimple schreef:
Austria, wanneer heeft dat volk van UWV wél hun dag?? }>

Fargo, idem dito hier. Vriend heeft auto alleen voor zakelijke km. Mijn auto voor het gezin, maar zou super zijn als ik kan fietsen mét trapondersteuning. Word ook een dagje ouder en het waait hier nagenoeg altijd!

Heb wel eens gesolliciteerd bij NS........nooit wat op gehoord. Zelfs niet toen ik er nog een extra mailtje aanwaagde....
Heel slecht voor zo'n bedrijf. Staat dus bij mij in het rood. }>

Twijfel of ik nu bij UWV zal langs gaan.......
Niet geschoten altijd mis toch?

Net weer gesolliciteerd, de tekst was super leuk en enthousiast geschreven. Dat spreekt mij aan! En ook niet van die stijven tekst als 3-5 jaar werkervaring, maar alles gewoon net even wat aansprekender geformuleerd. 'Salaris waar je blij van wordt'. Dat leest toch leuker dan marktcomform?? Dat raakt nl nog kant nog wal.

Ben benieuwd.......

Als jij het weet geef het even door, dan bel ik dan :Y)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:00

Jippie! Ik mag op sollicitatiegesprek komen 10 februari, superblij mee!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:26

Super gomir! Veel succes alvast!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:56

voor de liefhebbers .
Wij zijn op zoek naar een GROOM/STALMEDEWERKER M/V (18-35 jr) ter versterking van ons team. Om te beginnen op onze locatie te Harskamp. En later op onze nieuwe locatie in Oosterbeek.

• Harde werker
• Vrolijk
• Geen 9-5 mentaliteit
• Ervaring in het paardenvak
• Teamplayer
• Sociaal
• Betrouwbaar

Voel jij je aangesproken door bovenstaande steekwoorden en wil je deel uitmaken van alle mooie successen die er behaald worden, stuur dan een mail met je sollicitatiebrief en uitgebreide CV naar sollicitatie.groom@xs4all.nl t.av. Nicole Werner

Let op:
• Wij zoeken geen ruiter/amazone! Eigen paard meebrengen behoort niet tot de mogelijkheden.
• Alleen mail naar bovengenoemd mailadres ontvangt gegarandeerd antwoord. Sollicitaties via Facebook of andere wegen kunnen makkelijk worden gemist door ons.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:57

gomir schreef:
Jippie! Ik mag op sollicitatiegesprek komen 10 februari, superblij mee!

Super ! succes :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:11

Ik word echt gefrustreerd haha, ik vind nergens vacatures die aansluiten bij mijn functie...

Maandag ben ik vrij en wil ik bij bedrijven langs gaan met mijn CV, ook wil ik een motivatiebrief maken. Alleen aan mn CV hebben ze niet zoveel denk ik. Nu moet ik nog even denken hoe ik een goeie motivatiebrief maak, of is jullie motivatiebrief hetzelfde als jullie sollicitatiebrief ?

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:26

Wat goed gomir, succes alvast! :D

Winsel; is bij mij hetzelfde. Hopelijk levert het je wat op :) Al bedrijven op het oog?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 21:09

Gomir, gaaf!!
Weer zo ver uit de buurt?

Leuke functie voor iemand die in de paarden wil! Helaas niet voor mij weggelegd :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:09

Ik schrik wel van de bedragen die hier genoemd worden, hoor. Vinden jullie 1950 voor fulltime zo weinig? Hier in België is €2000 bruto een prima maandloon voor een beginnende hoogopgeleide. Ik verdiende als net afgestudeerde van de universiteit met een bachelor en master 2200 bruto en dat is een erg behoorlijk loon voor mijn leeftijd (24) en diploma. Ik kwam er meer dan goed mee toe met maandelijkse lasten en heb flink kunnen sparen. Verdienen jullie in NL dan zoveel meer?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:15

Yasmine schreef:
Ik schrik wel van de bedragen die hier genoemd worden, hoor. Vinden jullie 1950 voor fulltime zo weinig? Hier in België is €2000 bruto een prima maandloon voor een beginnende hoogopgeleide. Ik verdiende als net afgestudeerde van de universiteit met een bachelor en master 2200 bruto en dat is een erg behoorlijk loon voor mijn leeftijd (24) en diploma. Ik kwam er meer dan goed mee toe met maandelijkse lasten en heb flink kunnen sparen. Verdienen jullie in NL dan zoveel meer?

Welnee. 1500 is het minimumloon hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:21

Ik zou met €1000 al gelukkig worden. Maar ik kom nu (alleen geen auto) al jaren rond met +- €620 (huur, paard, boodschappen, verzekering, telefoon etc.) Dan lijkt alles al snel veel salaris :')

Ik ga mijn inbox nog maar eens bekijken... voor de verandering :+