Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:39

Hoi meiden, ben even niet actief geweest in het topic dus zal even bijlezen vanaf pagina 30! Ik doe geen hele bijleespost, maar voor de geslaagden: gefeliciteerd! Nieuwe afstudeerders welkom! Verder lees ik veel stress, hier heb ik ook echt last van. 25 mei moet onze scriptie ingeleverd zijn.. %)

Ik heb inmiddels mijn beoordeling voor mijn verbeterde voorstel terug. Feedback was dat het een go had kunnen zijn, maar dat er dingen in stonden waar ze over twijfelden en waarmee ik in de problemen zou kunnen komen bij de uitvoering. Ik heb dus de kans gekregen om dit nog te verbeteren. Plan ligt op dit moment weer bij de opdrachtgever, i heb vrijdag een belafspraak met haar en dan krijg ik nog feedback van haar, en dan lever ik het weer in. Ondertussen mocht ik wel alvast beginnen, dus dat is super fijn! I ga dus deze week beginnen aan het literatuuronderzoek en mijn interviews inplannen.

Hebben jullie tips voor het maken van een enquête? Weet niet echt waar ik moet beginnen..

lauwie

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:33

Hier ook een update vanuit mij, mn motivatie is soms ver te zoeken. Heb nog steeds 2 opdrachten op staan naast het afstuderen. Een opdracht was klaar dacht ik maar heb ik nu toch weer terug gekregen het is nog niet voldoende... Voor mn afstuderen ben ik begonnen met de enquête/interviews. Ik heb ervoor gekozen om deels interviews af te leggen en deels mensen zelf de enquête in te laten vullen. Dit is voor de bezoekers op de kinderboerderij daarnaast moet ik bedrijfsbezoeken gaan inplannen op andere kinderboerderijen. De tijd gaat aardig hard want ik wil over 5 weken mijn concept klaar hebben.
Ik heb ook problemen met de eisen die ze nu voor het afstuderen wel eisen waar ze de rest van de studie niet of nauwelijks aandacht aan hebben besteed. Zoals de checklist schriftelijk rapporteren. Nu moet alles aan de eisen voldoen terwijl dit eerder in de opleiding niet zo was. En zakelijk schrijven ook zo'n ding, daar heb ik dus echt weinig ervaring mee..

Succes iedereen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:13

Als je geen zakelijk schrijven gewend bent, snap ik dat het best lastig kan zijn. Ik doe het inmiddels al 6,5 jaar, op gegeven moment wordt je er steeds beter in.

Hier gelukkig weinig last van gebrek aan motivatie, heb 36 uur per week op kantoor de tijd er voor, dus ga er vanzelf mee bezig. Thuis hoef ik er niks aan te doen. Ja misschien later als ik in korte tijd veel moet doen, maar probeer het zoveel mogelijk te voorkomen.

Morgen afspraak met begeleidster vanuit bedrijf, nieuwe (deel) vragen voorleggen. Dan morgen en vrijdag om aan te passen en wil ik vrijdag mijn onderzoeksplan inleveren voor beoordeling. Ben heel benieuwd wat begeleider vanuit studie er van vindt! Ook nog even gezeten met andere afstudeerder van mijn opleiding in zelfde bedrijf. Na stageterugkomdag beide idee dat we aardig in goede richting zitten als we andere studenten hoorden maandag, ook erg fijn gevoel!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:13

Marrit89, wat vervelend dat het samenwerken niet goed loopt! Ik kan me voorstellen dat je studiegenoot even andere dingen aan haar hoofd heeft, maar het is niet fair dat ze jou dan overal voor laat opdraaien :(

Saskiaa_, heel herkenbaar, die docenten die niet weten wat ze willen :P Daar heb ik in het verleden ook wel last van gehad. Gelukkig valt het tot nu toe mee. Je hebt in ieder geval een go *\o/*

Amandananana, heb je je projectvoorstel inmiddels definitief kunnen afronden? Fijn dat je in ieder geval vast kan beginnen met het onderzoek. Ik heb helaas nagenoeg geen ervaring met enquêtes maken (mijn eigen interviews zitten ook alweer vol gaten en onlogische vragen heb ik alweer gemerkt).

Lauwie, lukt het inmiddels al wat beter? Jij deed deeltijd toch? Lijkt me maar druk!

Linoleum, gaat vlotjes zo te horen, heel goed :D Heb je al iets gehoord over je onderzoeksplan?

Hier ben ik zojuist maar weer eens begonnen :') Ik merk wel dat ik het echt lastig vind om mezelf ertoe te zetten. Als ik eenmaal bezig ben gaat het wel maar ik ben erg snel afgeleid. Dat terwijl ik het wel een leuke opdracht vind. Vanuit het bedrijf zijn ze gelukkig wel heel enthousiast, ze komen constant met allerlei experts waar ze weer een afspraak mee gemaakt hebben, die kan ik mooi gebruiken als bron :P Ik moet maar weer eens een afspraak met mijn begeleider plannen, die is er ook altijd enorm heppie-de-peppie over, dan ben ik meteen weer gemotiveerd. Ik hoorde ook dat mijn tweede beoordelaar (de opleidingscoördinator, er was niemand anders beschikbaar) mijn projectvoorstel heel goed vond dus ik moet de verwachtingen wel hoog houden natuurlijk :+

Succes allemaal *\o/*

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:02

Fijn dat het bedrijf zo enthousiast is, dat werkt echt motiverend!

Ik heb vrijdag een belafspraak gehad met mijn begeleidster, heb er een week op gewacht om vervolgens te horen dat ze geen feedback heeft.. baalde daar behoorlijk van. Ben wel alvast begonnen aan mijn scriptie, daar had ik toestemming voor van mijn docent en mn voorstel is vrijdag ook gelijk weer ingeleverd.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:47

Kirsha, fijn dat ze zo enthousiast zijn over wat je doet! Helpt wel met de motivatie. Al blijft het lastig natuurlijk. Erg blij met mijn vaste plekje op kantoor.

Heb vandaag tweede versie van onderzoeksplan ingeleverd. Ben heel benieuwd! In overleg is versie 1 niet nagekeken en paar dagen later versie 2 al opgestuurd omdat ik in korte tijd al veel veranderd heb. Op bedrijf zelf waren ze erg positief over het plan al.
Mijn onderzoeksgroep is bekend, vallen 18 personen in de onderzoeksgroep. Even afwachten wat feedback is op mijn onderzoeksplan en dan contact opnemen voor gesprekken met al deze mensen.

Amandananana, wel jammer dat ze dan geen commentaar heeft en je daar een week op hebt zitten wachten. Ik ben ondertussen ook al bezig voor scriptie zelf. Deskresearch kan ik gerust al mee beginnen, scheelt straks weer! Heb nog genoeg te doen straks, dus alles wat nu al kan doe ik alvast.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:52

Dat is altijd fijn Kirsha! :) Leuk dat ze ook vanuit het bedrijf met experts komen!

Spannend linoleum! Hopelijk is ie goed!

Dat is vervelend amandananana.. Dat kost echt super veel tijd!

Wat balen lauwie.. Dan denk je dat je er vanaf bent en dan is dat toch niet zo..

Ik had vorige week een tentamen van de afstudeerminor, die voorwaardelijk is voor het inleveren van je onderzoeksverslag. Was het eerste essay tentamen ooit. Ik had nog nooit zo veel geleerd. := Het heeft wel zijn vruchten afgeworpen, want ik heb een 9! *\%/* Super fijn! :D En ook gewoon fijn dat ie binnen is, omdat hij voorwaardelijk is. Andere voorwaardelijke opdracht moet ik nog even afmaken, maar ook die zit wel goed. Heb 3 kwart al binnen (en goed) en de laatste loodjes doe ik nu even.
Vanochtend mijn onderzoeksopzet afgemaakt en opgestuurd naar vriendinnetje, kan die het even doorlezen. Morgen weer naar mijn afstudeerplek. Voor de gezelligheid en even doorspreken wat ik heb ed. :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:55

Nou Amandananana, dat schiet dan ook niet op, heb je daarvoor een week gewacht.

Dat is alvast fijn Linoleum! Hopelijk wordt het voorstel goedgekeurd. 18 mensen ondervragen is gelukkig te overzien :j

Super Saskiaa_, gefeliciteerd! *\o/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:08

Saskia, gefeliciteerd! Wat een mooi cijfer ook.

Kirsha, ik moet 17 woningen (18 huurders) benaderen, nog kijken wie mee willen werken. Ga uit van 10 tot 15 gesprekken. Dus dat is zeker te overzien.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:13

Oh kijk, nog beter! Ik had er in totaal 20 gepland in eerste instantie, maar bij de bespreking van mijn projectvoorstel werd al aangedragen dat dat ook wel wat minder kon, dus toen zette ik in op 15 en uiteindelijk worden het er waarschijnlijk een stuk of 10. Ik heb twee verschillende interviews, voor de eerste wilde ik graag 10 respondenten maar ik vrees dat ik daar niet aan ga komen, dus ik moet even aan school gaan uitleggen waarom het er minder worden := In principe zegt mijn begeleider dat je net zo lang door moet met interviewen tot je niks nieuws meer hoort en dat punt is wel al zo'n beetje gekomen, dus ik hoop dat het goed komt.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:34

Mag ik hier even binnenvallen? := Ik ben ook aan het afstuderen (hoop ik :P ) voor mijn master. Willen jullie mij misschien helpen door een korte vragenlijst in te vullen. Hij is in 5 tot 7 minuten te maken. :)
Alvast bedankt!! :)

https://docs.google.com/forms/d/18eruNl ... c/viewform

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:44

Linoleum spannend hoor, ben benieuwd of je een go krijgt!

Saskia mooi cijfer!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:32

@ linoleum klinkt alsof het allemaal wel goed gaat:) succes!

@ saskia wat een mooi cijfer! Succes met de laastste loodjes! Komt vast wel goed

@ kirsha succes met je interviews.
Met mij ging het wel goed, heb nog wel veel werk te doen! Over 4 weken moet ik mijn Engelse samenvatting inleveren en over 6 weken het complete rapport.
Helaas werd ik gisterochtend wakker gebeld door mijn vriend met ontzettend slecht nieuws. Hij had mijn paard dood in de wei aangetroffen |(. Ik ben direct naar Friesland gereden en heb mijn werk afgezegd. (Ik werk en slaap doordeweeks bij m'n ouders). Op dit moment kan ik me slecht concentreren op mn school werk. Maar ik moet vandaag ook nog een andere opdracht inleveren die keer op keer wordt afgekeurd :( . Vanmiddag ook met mijn hond naar de dierenarts die een melkkliertumor heeft, alsof er nog niet genoeg slecht nieuws is. Als de tumor nog niet is uitgezaaid moet ze geopereerd worden en kan het nog goedkomen als het wel is uitgezaaid is er geen behandeling mogelijk |( .
Momenteel heeft de studie dus even niet de hoogste prioriteit

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:19

Jeetje lauwe je krijgt het wel voor je kiezen zeg.. heel veel sterkte!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:15

Lauwie, wat rot zeg, heel veel sterkte!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:17

Jeetje, Lauwie! Dat is schrikken zeg. Heel erg veel sterkte. :(:)
Hopelijk komt het weer goed met je hond..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 14:30

Sterkte Lauwie!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:23

Lauwie, veel sterkte met het verlies.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 08:51

Heel veel sterkte, lauwie! Wat verschrikkelijk... :(:)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:33

Bedankt voor alle lieve berichtjes, het is allemaal nog erg onwerkelijk. Zo raar dat hij er niet meer is.

Morgen ga ik het afstuderen weer oppakken. We hebben morgen paasfeest op de kinderboerderij, extra veel bezoekers op de kinderboerderij dus. Ik hoop deze dag minimaal 75 ingevulde enquête's te ontvangen. Spannend. Daarnaast probeer ik op andere dagen 25 interviews te houden met bezoekers voor meer informatie over de bezoekers. Tot nu toe heb ik er 5 dus nog 20 te gaan.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:48

Sterkte lauwie!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:56

Sterkte lauwie!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:24

Ik ben er echt zo klaar mee op het moment. Ik moest 2 weken terug voor de derde keer mijn onderzoeksplan inleveren, ik had bijna een go maar moest nog iets aan mijn methodologie veranderen. Dus gedaan, 2 weken geleden ingeleverd, krijg ik vandaag te horen dat ik weer geen go heb omdat mn vragen niet goed zijn, terwijl deze vorige keer goedgekeurd waren en ik toestemming had om wel al te beginnen met m'n scriptie. Echt heel raar dit..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:08

Jeetje dat is waardeloos! Op die manier kan je bezig blijven -O-

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:23

Sterkte Lauwie!
Wat ontzettend balen amandananana! Kun je niet in overleg met de beoordelaars? Zo blijf je bezig.

Hier een tweetal weken geleden de samenwerking die ik had voor het doen van onderzoek beëindigd. ik heb toestemming om alleen verder te gaan, dus ik ben zeer opgelucht! Ik ben nu zo ver dat ik interviews wil gaan afnemen, maar de opdrachtgever moet eerst de doelgroep benaderen en van daaruit nog de mensen selecteren die ik nodig heb voor het interview. Dom van mij, ik had hier al veel eerder mee aan de gang gemoeten, maar door de stress en strubbelingen rondom de samenwerking niet aan gedacht.

Verder ontzettend druk. Heb een aantal dagen opgenomen via het werk zodat ik even door kan pakken voor het visiestuk en het onderzoek. Afgelopen week het hulpverleningsgesprek dat 1/3 onderdeel is van het afstuderen behaald! Dat scheelt weer een hoop stress ;)