[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:28

Toch fijn dat het goed is gegaan Saskia!

Ik heb deze week (nou ja, vanaf dinsdag) ook heel wat kilometers gemaakt (ruim 600) en merk wel dat het steeds makkelijker gaat! Naar mijn werk toe is ook elke dag 100 km in totaal en een heel stuk op de snelweg, vind het ondertussen zelfs leuk :D.

Vandaag wel behoorlijk geschrokken. Ik was met de hond en mijn vriend naar het bos gereden, gewandeld en toen terug naar huis gegaan. Vlak bij huis allemaal brandweer, politie en twee ambulances. Waren er twee auto's tegen elkaar gebotst, waarvan ééntje precies hetzelfde was als mijn auto en uit dezelfde richting kwam als ik := Toen ik later keek op p1000 meldingen, bleek dus ook gewoon dat dat ongeluk ongeveer 5 minuten nadat ik daar nog reed is gebeurd := Toen dacht ik wel even, jeutje... dat had ik kunnen zijn :oo

Heel die auto was opengeknipt terwijl de andere auto vanaf de rechterkant er in was geknald. :=

Maar goed, niet te lang bij stil staan, dat gebeurt natuurlijk best veel en overal :). Maandag gewoon weer lekker rijden!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:36

Gini schreef:
Waarom mag je niet 5 km te zacht rijden? Die borden zijn een snelheidsbeperking, geen snelheidsverplichting. Dat je geen 20 tuft waar je 50 mag, ok, maar als je op een 50-weg gewoon 45 rijdt, is dat toch ok?

Daarmee houd je de rest van 't verkeer op en krijg je van die hele slierten over wegen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:48

Gini schreef:
Waarom mag je niet 5 km te zacht rijden? Die borden zijn een snelheidsbeperking, geen snelheidsverplichting. Dat je geen 20 tuft waar je 50 mag, ok, maar als je op een 50-weg gewoon 45 rijdt, is dat toch ok?

Het is wel hoogst irritant :')

Batlow

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:24

verschrikkelijk als mensen langzamer rijden dan aangegeven... Het is ook gevaarlijk als je langzamer gaat rijden. Mensen gaan inhalen etc...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:26

Maar tussen 45 en 50 zit toch maar een miniem verschil? Als dat al een irriterende factor is. :o
Zoals ik al zei, 20 moeten ze inderdaad niet tuffen, maar als ze 45 rijden kan ik me echt niet gek maken.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:30

Ik reed laatst achter een wit busje, 50 km weg. Die gast reed echt maar 30 en inhalen kon ik ook niet.. Toen voor het stoptlicht, bleef hij gewoon staan. Toeeeeettt en vol erlangs gereden en inderdaad; lekker whatsappen achter het stuur.. Niet alleen een irritatie voor andere weggebruikers maar nog gevaarlijk ook, grrr.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:16

VeraPopeye schreef:
Haha ja dat is ook gaaf, maar of hetzo handig is :P Als je er aan gewend bent vast heel fijn. Ben je niet bang om hem kapot te rijden? Haha
Ik heb net rijles gehad, wat een drama. :')

Ook dat :') zeker omdat de auto gloednieuw is, ik zat een keer op de rotonde bijna achterop een aanhangwagen. Schrok me rot haha! Ik heb wat met rotondes :x

Ik heb morgen weer rijles.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:32

Ik had vanmorgen iemand die precies in mn dode hoek bleef hangen rechts.. (Snelweg)
En ik heb eventjes flink gas gegeven en naar rechts gegaan..
Haat het als mensen precies in mn dode hoek blijven hangen.

En ik mis die rijlessen wel! _O-

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:41

Oh ik ben dus niet de enige die het lessen mist :P

Tot nu toe geen rare dingen meegemaakt, scheelt natuurlijk dat het redelijk rustig is waar ik rij.
Nog geen stad gezien sinds ik mijn rijbewijs heb, helaas ook nog geen snelweg maar dat komt vast wel..
Kan niet wachten tot ik 18 ben, dacht ik van rijles af te zijn blijkt het dat mijn instructeur toch maar weinig zei in vergelijking met mijn moeder :') Al wordt dat gelukkig wel steeds minder

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:48

Ik heb wel een keertje door het Centrum van Amsterdam gereden, je gaat automatisch 20/30 rijden op die grachten.. _O-
Maar het is wel erg leuk! :D
Was iets anders dan het Examen gebied. :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:58

Ik mocht écht geen 45 rijden op een 50 km weg als daar geen reden toe was :P.
Ik zou gewoon 50 rijden :j .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:12

Maar als er iemand voor je rijd en je die 45 rijd en je kan inhalen dan maakt het niet uit of je inhaalt of niet toch?
Ik zou er lekker achterblijven

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:14

Als iemand lager rijd dan de toegestane snelheid moest ik indien mogelijk wel inhalen :j .

Nu ik mijn rijbewijs heb doe ik dat overigens niet zo snel, vind het niet nodig. Op de snelweg echter wel :) .

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:04

Hoi ik meld me ook!
Ik heb half april mijn praktijk examen, ben erg benieuwd hoe het zal verlopen. Ik hoop dat ik slaag!
Ben wel benieuwd hoeveel uren jullie hebben gereden voordat jullie op examen mochten. Heb daar namelijk vrij weinig ideeën van.
Ik heb in februari wel een tussentijdse toets gehad, vrijstelling voor bijzondere verrichtingen gehaald dus dat is wel lekker. En hoe zo'n examen in z'n werk gaat vond ik erg handig om alvast te weten, want dat gaf me ook wel wat zenuwen haha. Ik kan alleen nog niet file parkeren, nog nooit gedaan... Erg vreemd.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:07

Miss_Caroo schreef:
Hoi ik meld me ook!
Ik heb half april mijn praktijk examen, ben erg benieuwd hoe het zal verlopen. Ik hoop dat ik slaag!
Ben wel benieuwd hoeveel uren jullie hebben gereden voordat jullie op examen mochten. Heb daar namelijk vrij weinig ideeën van.
Ik heb in februari wel een tussentijdse toets gehad, vrijstelling voor bijzondere verrichtingen gehaald dus dat is wel lekker. En hoe zo'n examen in z'n werk gaat vond ik erg handig om alvast te weten, want dat gaf me ook wel wat zenuwen haha. Ik kan alleen nog niet file parkeren, nog nooit gedaan... Erg vreemd.

Heb je dat nog niet in je lessen gehad ook apart je zou het maar moeten doen in je ttt en je weet niet hoe hte moet ook niet best.
Zo zie je maar dat iedere rijschool het anders doet

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:09

jaa precies. Ben blij dat het op mn ttt niet gevraagd is! Anders zat ik daar mooi van, ja sorry maar hoe moet dat haha?
Ja ik weet ook niet, mn instructeur dacht dat we dat al hadden gedaan. Na 2 x aangeven nog steeds niks gedaan dus ga de volgende keer nog even duidelijk aangeven! Ik wil het wel kunnen voor ik op examen ga want je hebt het gewoon nodig..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:15

Hebben jullie dan geen leskaart waar je vorderingen worden bijgehouden

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:36

Volgens mij heb ik Fileparkeren ook nooit gedaan...
En ik had wel zo'n lijst op Internet bij de rijschool, en daar stond uiteindelijk
per zin dat ik alles al goed kende en dat ik alleen bepaald iets niet moest doen (Wat precies weet ik niet meer)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:37

Oke ik vind het wel fijn dat ik het heb geleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:29

Fileparkeren wordt niet meer gevraagd zei examinator tegen mij. Vandaar dat veel rijscholen het ook zelden meer oefenen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:45

En toch heb ik t 5 weken geleden op mn examen gehad. Eerlijk gezegd vind ik ook wel dat je het moet kunnen, maar dat is mijn mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:46

_sharonnn schreef:
En toch heb ik t 5 weken geleden op mn examen gehad. Eerlijk gezegd vind ik ook wel dat je het moet kunnen, maar dat is mijn mening :)

Je hoort mij niet zeggen dat ik dan niet vind. Ik zeg alleen dat examinator zei dat ze het niet meer vragen. In elk geval hier dus niet :)

Ik heb het trouwens ook niet gehad ja 1x heel in het begin met hulp. Maar ik kon van het weekend zonder problemen onze grote auto erin zetten zo moeilijk is het niet beetje gezond verstand en het lukt wel :)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:51

Nu dat ik heb gekeken op Google wat het precies moest voorstellen, heb ik het wel geleerd.. :j
Moest het een beetje TE vaak doen, en nog wat oefeningen, maar wist uiteindelijk niet meer
wat nou wat precies was..
Ik dacht steeds jaaa, leuk inparkeren!
En heb het ooit in 2 uur tijd echt meer dan 10 x moeten doen, ik vertikte het goed te doen...
Ik wist gewoon niet meer wanneer k in moest draaien en terug moest draaien..
Maar de laatste paar lessen heb ik zelfs gehad dat ik zo der in kon draaien en werd zelfs gevraagd
van uhm....heb jij soms geleerd in de auto van jezelf/vader?
Uhmmm nee, ik heb geen auto aangeraakt na de laatste les. :')
Ik deed het in 1 keer, inplaats van 3 x insteken/uit rijden enz.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:04

ja soms heb je een dag dat het echt niet wil heb ik ook gehad.

Toen wou echt helemaal niks

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:45

Maar als je op examen de parkeeropdracht krijgt moet je het toch gewoon kunnen doen? Wat als er nou geen andere mogelijkheid is om te parkeren? Raar! Ik heb het ook gewoon wel geleerd. Vandaag les gehad, ging niet echt fijn, heleboel kleine foutjes. Volgende week nog een les, hoop dat het dan beter gaat want ik heb volgende week weer examen!