Jippie, ik ben gebeld vanmiddag! Mag volgende week op gesprek komen! Leesconsulente bij een bibliotheek, veel in samenwerking zijn met basisscholen binnen die omgeving (waar ik werkzaam was als juf). Nu alleen hopen dat mijn dikker wordende buik ze niet afschrikt...
yay, Vrijdag persoonlijkheidstest gedaan voor die pittige functie (ging via de mail). Vanmorgen om kwart voor tien (Zaterdag ) uit bed gebeld of ik maandag langs kan komen voor het tweede gesprek!
Ja, maar helaas niets in de buurt. Moet toch wel binnen een straal van max. 15 km zijn, omdat ik nog geen rijbewijs heb en alles op de fiets moet doen.
karin1985
Geplaatst: 15-12-12 22:40
WERK.NL is in het nieuws. Negatief uiteraard al wil het UWV dat nog niet aan.
Ik hoop zo dat ik iets vind voordat ik een WW moet aanvragen, na alle drama die ik hier hoor zie ik daar echt tegenop
iemand hier al wat gehoord van die eene vacature uit assen
annastasia
Geplaatst: 16-12-12 01:00
Die waar iedereen op gereageerd heeft? Of die bij het ministerie? Die bij het ministerie werd ik gisteren nog over gebeld, of ik alle gegevens in wilde vullen om mijn profiel compleet te maken. Reiskosten zijn maar 2,- per dag, en ik moet 50 km enkele reis
Bij een vacature vragen ze een memo te maken waarin je je voorstelt aan je eventuele toekomstige collega's. Gaat om een communicatiefunctie. Ik weet echt niet wat ik daar in moet zetten. Iemand ideeen?
Wie ben je, wat heb je gedaan, waar kom je vandaan, wat ga je toevoegen in het team, wat doe je naast je werk? Wees creatief
Ik heb opeens een open sollicitatiespirit gekregen. Ik weet nooit zo goed of ze daar nou wel echt wat mee doen, maar oké, een aantal leuke positieve brieven eruit gegooid
Winged
Geplaatst: 16-12-12 23:37
Ik hoooooop deze week toch echt een keer wat te horen over mijn contract. Heb nog 7 werkdagen te gaan en dan is het contract al voorbij.... En dan wat horen in positieve zin uiteraard!
annastasia
Geplaatst: 16-12-12 23:44
Winged schreef:
Ik hoooooop deze week toch echt een keer wat te horen over mijn contract. Heb nog 7 werkdagen te gaan en dan is het contract al voorbij.... En dan wat horen in positieve zin uiteraard!
Ik zou er niet te hard op rekenen. Maar het zou inderdaad wel heel fijn zijn als je kon blijven.
Nja, ik reken er niet echt op, maar het wordt verdorie wel eens tijd dat ik wat hoor...
Bottles
Geplaatst: 17-12-12 11:15
Denise04 balen van je afwijzing, zeiden ze ook nog waarom? SplashisLief: goed column!
Zal nog even verder bijlezen! Hier een grote domper.. Mijn tijdelijke baan houdt blijkbaar al per januari op.. Mag dan nog 8 uur per week werken, maar goed daar zal ik mijn rekeningen niet van kunnen betalen. Doe het wel hoor, het is natuurlijk beter dan niets, maar toch wel behoorlijk zuur... Helaas ook nog geen positieve reacties op mijn sollicitaties gehad.
Ik ben net teruggebeld door de Lidl. Ze willen me aannemen maar dan moet ik wel zo snel mogelijk kunnen beginnen.. Eigenlijk wilde ze dat ik in de kerstweek al zou beginnen maar dat gaat niet meer lukken. Dus hopelijk kan ik wat met mijn huidige werk regelen, al denk ik eigenlijk niet dat het veel problemen moet opleveren..
hier ook positiviteit over een gesprek maar afgelopen vrijdag personeelsfeest gehad en nu kan ik vanaf januari/ februari ook miss bij mijn huidige werk meer uren krijgen en dat heeft natuurlijk wel mijn voorkeur dus nog meer twijfel!
Mijn contract loopt tot 14 maart. Ik heb vorige week aangegeven dat ik graag voor de kerst wil horen of ik mag blijven... Ze hebben me beloofd dat ik deze week iets hoor! Heel spannend!
Ik werk voor een organisatie met subsidie... en die wordt na 2013 een stuk minder. Dus ik heb er geen goed gevoel over.
Ja de reden... Erg komisch want ze hadden me uitgenodigd omdat ik het best paste bij de vacature alleen wilde de baas het liefst een man op die functie... En nu wijzen ze me af omdat ze iemand hebben die beter op de functie past???? Bullsh*t als je 't mij vraagt....
Cindyrella
Geplaatst: 17-12-12 12:30
Hoi!
Fijn White_Fella dat je op gesprek mag komen! Wanneer mag je komen, want dan weet ik wanneer ik moet duimen!! Amoj, als je bij google zoekt op agrarische vacatures kom je heel wat sites tegen. En heeft de opleiding die je volgt ook geen (stage)connecties? Karin1985 goed nieuws, zeker als ze zelfs op zaterdagochtend bellen!! Veel succes vandaag! Alja, owwww niet meegekregen, wat was er over wek.nl dan?? Lastig kieen, maaaaar gelukkig heb je in elk geval werk dan! Steffie, inderdaad zou gewoon vertellen wie jij bent, waarom je een aanwist bent voor het team en wat je aan het team zou kunnen toevoegen. Succes! SplahIsLief, succes met de open sollicitaties. Bel je dan wel eerst naar een bedrijf, zodat je je sollicitaitie naar de juiste persoon kunt sturen? Winged, wat vervelend dat je nog niets hebt gehoord over het aflopen van je contract.... Is een opzegtermijn dan niet van toepassing, als ze je contract niet willen verlengen?? Denise04, he wat jammer zeg... zeker omdat het gesprek zo positief was. Wet je wel wat de reden was? _shelley_ wat jammer/vervelend dat je tijdelijke baan eerder stopt dan verwacht. Lieszje, wat fijn dat je aangenomen bent, gefeliciteerd!! Waarom stop je bij je huidige werk? Ontslag of? Als het ontslag is om bedrijfseconomische redenen, denk ik niet dat ze moeilijk zullen doen als jij eerder wilt stoppen. Die dagen hoeven ze je dan immers ook niet meer te betalen.
Zelf weer een aantal vacatures gezien, waar ik vanmiddag op ga reageren. Kan ik nu nog even in mijn hoofd de dingen voor in de brieven op een rijtje zetten! Had via werk.nl gesolliciteerd, via een uitzendbureau dan weer (Unique zeg ik uit mijn hoofd) op een administratieve functie. Kreeg na een paar uurtjes al een reactie, dat ik niet in het profiel paste dat de werkgever zocht en dat ze momenteel geen passende vacatures bhebben en ook niet verwachten dat deze binnenkort komen. Vond het allemaal nogal kost door de bocht. En erg knap ook dat ze in de toekomst kunnen kijken! Beeeeetje teleurstellend!! Maargoed, kijk gewoon verder!
LinkedIn.... Hebben jullie ook een profiel?? Ik nog niet, maar denk dat het verstandig is een profiel aan te maken, toch?? Wat doen jullie er mee of wat hebben jullie er (m.b.t. een nieuwe baan vinden) er aan??
@ Cindyrella Ik ben hier begonnen als bijbaantje en heb het er wel naar mijn zin. Alleen verdient het niet goed en ik krijg geen enkele reiskostenvergoeding terwijl ik wel elke dag ongeveer 40 km met de auto rij. Daarnaast heb ik ook nog steeds een 6 uren contract en draaien ze er omheen als ik het over een meer uren contract heb. Ondertussen nemen ze wel steeds meer nieuwe en vooral (jonge) mensen aan. Dus ik wil eigenlijk gaan kijken of ik de laatste maand gewoon elke week 6 uur daar kan werken (werk nu meestal rond de 20 uur). Mijn contract loopt tot April en heb eigenlijk het vermoeden dat ik er dan toch uitvlieg..