Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:31

Szan schreef:
Wij twijfelden tussen Sisow en Mollie, en hebben voor Sisow gekozen. Nog geen moment spijt van gehad. Nette en snelle communicatie, betaalbaar, en een fijne manier van werken.
draaien met Mollie en hebben ing ideal vaarwel gezegd, we zijn dik tevreden met hun service. :) met voor on halveren onkosten.

Banken: _-:( :r

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:38

Lalidan schreef:
Fijn dat je naar huis mag Szan!
Ik heb geen webshop, dus kan helaas niet helpen welke wel en niet goed is. Ik zit echter wel met nog een andere vraag: Beurzen. Hoe kom je erachter wanneer die gehouden worden? Ik ontdek ze elke keer pas als ze voor het publiek aangekondigt worden (of soms zelfs pas als ik er als bezoeker ben), maar dan ben ik dus veel te laat. Ik ben al aan het googlen, maar google en ik zijn geen vriendjes..... Het gaat niet om die gigabeurzen, die vind ik wel maar dat is out of range voor mij, ik bedoel echt de kleinere ondernemersbeurzen.
Via Kvk (voor ons friezen dus Leeuwarden) vak & branche organisatie's , in de vakbladen en de publicaties van bedrijfsverenigingen.
Verder kun je als je dicht in de buurt actief wilt zijn, dorpsbelangen gaan mailen b.v. en hun agenda opvragen en/of de ondernemers verenigingen van de steden.
Weet je sector niet, maar voor de paardensport is het wel duidelijk hier :)

Annash
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:40

Ik ben er onderhand nog niet uit welke provider ik kies. Mollie heeft alleen Ideal, toch? Dat vind ik weer weinig en dan moet ik op een andere manier de rest koppelen lijkt me. Niet erg praktisch? :P Sisow of Rabo Omnikassa denk ik... Sisow is zo te zien goedkoper, Omnikassa biedt iets meer (maar zie ik ook veel slechte ervaringen mee op internet).

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:03

Annash schreef:
Ik ben er onderhand nog niet uit welke provider ik kies. Mollie heeft alleen Ideal, toch? Dat vind ik weer weinig en dan moet ik op een andere manier de rest koppelen lijkt me. Niet erg praktisch? :P Sisow of Rabo Omnikassa denk ik... Sisow is zo te zien goedkoper, Omnikassa biedt iets meer (maar zie ik ook veel slechte ervaringen mee op internet).

Mollie kan veel meer verwerken als alleen ideal : http://www.mollie.nl/betaaldiensten/ideal/modules/

Maar nogmaals; reken het is voor jezelf door, heb je lage prijs artikelen en een fikse omzet, dan is bank ideal snel het goedkoopste. (je kunt offerte aanvragen bij Mollie voor veel transactie's)
Verkoop je duurdere artikelen met wat lagere omzet dan kun je toch leuk beparen door niet te kiezen voor bank ideal met de extra abo kosten.

Los van het gemak van een goed platform, want ik vindt b.v. het ing ideal platform ver onder de maat kwa gemak en info.
En ben ook een beetje "bankenmoe" aan het worden gezien hun houding in deze door hun veroorzaakte dip, dus elk alternatief kanaal begroet ik met open armen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:13

_Lauwtje_ schreef:
De homepage is niet de pagina waar jouw core business staat (meestal dan). Als ik op Google pensionstalling Utrecht invul en ik kom op de homepage van bokt heb ik daar niks aan. Ik wil naar dat topic waar adressen staan. Dat is wat ik zoek.
Zoek ik een pimpelpaars halster, dan wil ik op de pagina komen waar ik het meteen in m'n winkelmandje kan gooien, niet op de pagina waar ik welkom word geheten.
Belangrijk is dat je elke (landings)pagina voor één woord of woordcombinatie optimaliseert.
Da's toch wel best lastig in een webshop, omdat de pagina van waaruit de klant winkelt "gevuld" wordt met artikelen uit de database afhankelijk van wat klant kiest aan keuze's.
Je hebt bij moderne webshops dus niet voor elk artikel een totaal nieuwe pagina, maar een algemene layout die wordt opgevuld.
Mhhh, hardop denkend is het al heel wat als iemand zoekt op: "pimpelpaars halster" dat ie meteen bij de afdeling halsters terecht komt en niet bij onkruid bestrijding :P en als je handig bent laat je klant meteen je aanbiedingen menu ook zien ;-)
Vraag me af hoe de prof;s dat software matig flikken zoals bol.com..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:24

Peetstap schreef:
Annash schreef:

Mollie kan veel meer verwerken als alleen ideal : http://www.mollie.nl/betaaldiensten/ideal/modules/

Maar nogmaals; reken het is voor jezelf door, heb je lage prijs artikelen en een fikse omzet, dan is bank ideal snel het goedkoopste. (je kunt offerte aanvragen bij Mollie voor veel transactie's)
Verkoop je duurdere artikelen met wat lagere omzet dan kun je toch leuk beparen door niet te kiezen voor bank ideal met de extra abo kosten.

Los van het gemak van een goed platform, want ik vindt b.v. het ing ideal platform ver onder de maat kwa gemak en info.
En ben ook een beetje "bankenmoe" aan het worden gezien hun houding in deze door hun veroorzaakte dip, dus elk alternatief kanaal begroet ik met open armen.

Hé Peetstap: Dit is bizar >;) In jouw tekst zie ik een aantal woorden onderstreept en als ik daar met de muis overheen ga, krijg ik hele rare advertenties 8)7 . ziet iemand anders dit ook of ben ik nu helemaal van het padje >;) ?
Laatst bijgewerkt door Remy op 29-11-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:27

@ Peetstap: de link die je gaf, zijn allen iDeal modules en geen andere betaalmogelijkheden (zoals PayPal, creditcard, ...). Mollie biedt (of bood een half jaar geleden toen wij interesse hadden) echt alleen iDeal aan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:46

Remy schreef:
Hé Peetstap: Dit is bizar >;) In jouw tekst zie ik een aantal woorden onderstreept en als ik daar met de muis overheen ga, krijg ik hele rare advertenties 8)7 . ziet iemand anders dit ook of ben ik nu helemaal van het padje >;) ?

iPad advertenties oid? Da's een virusje (niet één die je pc kapot maakt, wel bloedje irritant)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:51

Annash schreef:
Remy schreef:

iPad advertenties oid? Da's een virusje (niet één die je pc kapot maakt, wel bloedje irritant)

Ja, help! Hoe kan ik ervan af komen??? -O- -O- -O- -O- -O-

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:59

Szan schreef:
@ Peetstap: de link die je gaf, zijn allen iDeal modules en geen andere betaalmogelijkheden (zoals PayPal, creditcard, ...). Mollie biedt (of bood een half jaar geleden toen wij interesse hadden) echt alleen iDeal aan.

Ok je bedoelt die, sorry
Maar paypal bieden banken je toch ook niet in een pakket ?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:59

Remy schreef:
Ja, help! Hoe kan ik ervan af komen??? -O- -O- -O- -O- -O-
oeps, ben me van geen kwaad bewust.. ?

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:05

Peetstap schreef:
_Lauwtje_ schreef:
De homepage is niet de pagina waar jouw core business staat (meestal dan). Als ik op Google pensionstalling Utrecht invul en ik kom op de homepage van bokt heb ik daar niks aan. Ik wil naar dat topic waar adressen staan. Dat is wat ik zoek.
Zoek ik een pimpelpaars halster, dan wil ik op de pagina komen waar ik het meteen in m'n winkelmandje kan gooien, niet op de pagina waar ik welkom word geheten.
Belangrijk is dat je elke (landings)pagina voor één woord of woordcombinatie optimaliseert.
Da's toch wel best lastig in een webshop, omdat de pagina van waaruit de klant winkelt "gevuld" wordt met artikelen uit de database afhankelijk van wat klant kiest aan keuze's.
Je hebt bij moderne webshops dus niet voor elk artikel een totaal nieuwe pagina, maar een algemene layout die wordt opgevuld.
Mhhh, hardop denkend is het al heel wat als iemand zoekt op: "pimpelpaars halster" dat ie meteen bij de afdeling halsters terecht komt en niet bij onkruid bestrijding :P en als je handig bent laat je klant meteen je aanbiedingen menu ook zien ;-)
Vraag me af hoe de prof;s dat software matig flikken zoals bol.com..

Niet alle webshops zijn even SEO- vriendelijk inderdaad. De goedkopere (licentie)webshops (bedoel je daar moderne webshops mee?) bieden vaak beperkte mogelijkheden. Bol.com, Zalando, Intreza etc zijn allemaal op maat gemaakt, daar zit een software achter waar je u tegen zegt.
Tussen de goedkopere webshops die vaak niet goed te optimaliseren zijn en de op maat gemaakte webshops waar een pittige investering inzit heb je nog de open source systemen.
Als je website dus niet goed gevonden kán worden is het, het overwegen waard om te investeren in andere software. Met een schaap ga je de rubriek bestgaand rijpaard ook niet winnen, hoe mooi zijn wol ook is.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:25

Yep eens Lauwtje, ik werk met wordpress en onze shop kent wel degelijk landingspagina's. Gelukkig. Zelf als consument ben ik namelijk zo weg op een site als google me het 'roze halster' laat zien (ik noem maar wat) en vervolgens kom ik op de home page en moet ik zelf dat roze halster gaan zoeken. Ik waag er twee of drie kliks aan en ben dan weg. Tenzij het iets is wat ik perse moet en zal hebben, maar als ik gewoon aan het 'shoppen' ben, ben je me direct kwijt.

Landingspagina's is binnen wordpress niet eens zo ingewikkeld, dus dat is ook voor de 'gemiddelde of kleine webshop' prima te realiseren. Ik gok dat Magento e.d. die optie ook gewoon goed hebben geïntegreerd.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:13

Het voordeel van opensource is weer dat je eindeloos zelf kunt sleutelen aan de vormgeving en zelf bepaald wat je wel en niet wilt laten zien.
Nadeel: het is nooit "af" ;-)

Tegen de prof. shopbouwers kunnen we nooit op inderdaad, maar zat gister wat hardop te denken of we niet wat mee kunnen pikken van hun methodiek.

Wat ik b.v. regelmatig tegenkom vanuit google is zoeken naar een artikel en dan wel belanden op exact de goede pagina en juiste webshop, maar artikel is niet meer leverbaar of uit assortiment.
Dan zou je theoretisch net tussen de bezoeken & updates zitten van de zoekspiders, maar hoe bizar: kom dus soms langs artikelen die al jaar lang niet meer worden geleverd.
Dan zit er of intern in zo'n webshop geen goed volg systeem of de zoekmachines zijn er een jaar niet meer langsgeweest ?
Boeiende materie dit, hebben we geen deskundigen in de boktstallen die hier meer van weet ?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:48

Herkenbaar Peetstap. Zelf heb ik een .404 monitor op de webshop. En zie ik nu precies hetzelfde. Deze week heb ik enkele foto's verkleind om de website sneller te maken. Doordat de foto's verwijderd zijn uit de database van de shop en ik ze daarna in een kleinere variant opnieuw heb geupload krijg ik dus ook ineens error meldingen op die oude foto's. Dus ergens in Google staan ze nog, dus als iemand toevallig zoekt via Google Afbeeldingen en toevallig de oude afbeelding aanklikken krijgen ze dus die error.

Ik zou ook niet weten hoe ik dat kan voorkomen (behalve niets wijzigen). Dus als iemand tips heeft, graag!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:29

Hier idem! Heel vervelend!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:11

Peetstap schreef:
Het voordeel van opensource is weer dat je eindeloos zelf kunt sleutelen aan de vormgeving en zelf bepaald wat je wel en niet wilt laten zien.
Nadeel: het is nooit "af" ;-)

Tegen de prof. shopbouwers kunnen we nooit op inderdaad, maar zat gister wat hardop te denken of we niet wat mee kunnen pikken van hun methodiek.

Wat ik b.v. regelmatig tegenkom vanuit google is zoeken naar een artikel en dan wel belanden op exact de goede pagina en juiste webshop, maar artikel is niet meer leverbaar of uit assortiment.
Dan zou je theoretisch net tussen de bezoeken & updates zitten van de zoekspiders, maar hoe bizar: kom dus soms langs artikelen die al jaar lang niet meer worden geleverd.
Dan zit er of intern in zo'n webshop geen goed volg systeem of de zoekmachines zijn er een jaar niet meer langsgeweest ?
Boeiende materie dit, hebben we geen deskundigen in de boktstallen die hier meer van weet ?

Ik zou "het is nooit af" niet zien als nadeel, als jij actief blijft op je website en regelmatig update is dit alleen maar gunstig voor je vindbaarheid

Als webshops producten niet van de website halen blijven deze gevonden worden door de Google robots, met "niet leverbaar" kan Google niet zoveel. Er zit niet iemand achter een computertje die denk, oh die is al een jaar niet leverbaar geweest, die plaatsen we niet meer in de resultaten.

Mellis86 schreef:
Herkenbaar Peetstap. Zelf heb ik een .404 monitor op de webshop. En zie ik nu precies hetzelfde. Deze week heb ik enkele foto's verkleind om de website sneller te maken. Doordat de foto's verwijderd zijn uit de database van de shop en ik ze daarna in een kleinere variant opnieuw heb geupload krijg ik dus ook ineens error meldingen op die oude foto's. Dus ergens in Google staan ze nog, dus als iemand toevallig zoekt via Google Afbeeldingen en toevallig de oude afbeelding aanklikken krijgen ze dus die error.

Ik zou ook niet weten hoe ik dat kan voorkomen (behalve niets wijzigen). Dus als iemand tips heeft, graag!

Afbeeldingen (en ook hele pagina's) blijven heel lang in de database van Google staan. Je kan bij Google aangeven dat ze verwijderd moeten worden. Hoe dat moet kun je hier vinden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:19

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:47

11AFotograaf schreef:
Yucca schreef:
Super zeg! Heb je een idee waardoor de mensen je weten te vinden, acquisitie, netwerk, website?

Vooral Netwerk. Jumbo Supermarkten komt steeds meer bij mij, deels omdat hun vaste fotograaf minder is gaan werken, deels omdat ik er steeds meer mensen leer kennen. Dat blijft voorlopig wel mijn grootste opdrachtgever. Daarnaast ben ik sinds september aangesloten bij een corperatie voor ondernemers die ook flexplekken aanbieden. Daar heb ik al 1 opdracht uitgehaald en het is redelijk zeker dat daar nog meer uitkomt.
Daarnaast overtuigt mijn website mijn klanten wel, dus dan krijgen ze op 1 of andere manier van mij te horen en haalt mijn website ze over. Dit gevoel heb ik tenminste.

Leuk om te horen dat het zo goed gaat. De fotografen markt is best moeilijk, je bent zeker wel blij met je keuze voor de zakelijke markt?!

Ik heb heel wat discussie gezien over dat de homepage niet het belangrijkste is. Dat is wellicht voor een webshop inderdaad niet zo relevant, maar voor mijn bruidsfotografie wel. Als mensen zoeken op bruidsfotografie dan is op mijn homepage komen juist prima.

Voel me vandaag alweer wat beter, hoe is het met de andere zieken? Helaas wel de fotoshoot uit moeten stellen, maar dat komt door de dikke mist die hier al de hele dag hangt.

Ik werd net spontaan gebeld door een Gelders magazine, of ik op de 'jonge ondernemers' pagina wou staan. Super leuk! Ze hebben dan 10 standaard vragen die je moet beantwoorden, met een foto ernaast. Eindelijk weer iets leuks deze week, haha!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:56

Interessant weer. Bij mij hoeven ze juist niet op de homepage te komen.

Ook hier ondanks de huidige 'crisis' lekker druk.
Denk steeds nu zal het wel rustiger worden maar dan gaat eigenlijk direct de telefoon of de mail voor een afspraak voor een nieuwe shoot.

Ben nu aan het zoeken naar nieuwe attributen voor de gewone babyfotografie. Merk namelijk dat als je zelf even niets met een bepaald onderwerp doet het bijna gelijk daarin ook rustiger wordt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:56

@Yucca: Het is inderdaad niet makkelijk en heb er ook al hard voor moeten werken om hier te komen, maar na 3 jaar begint het eindelijk te lopen, dus ik ben heel tevreden. En inderdaad, ben heel blij met mijn keuze voor de zakelijke markt en ondertussen ook nog aan het kijken hoe ik mijn bruidsfotografie makkelijker kan laten lopen! De combinatie werkt nogsteeds heel fijn!

@Hilda: Dat heb ik nu dus ook, dacht vorige week letterlijk "hmm... December lijkt rustig te gaan worden, kan ik die en die projecten nog afwerken", maar ben bang dat ik daar geen tijd voor ga krijgen.

Wat betreft homepagina's, persoonlijk vind ik het ook niet belangrijk dat ze op mijn homepagina komen, want daar vanuit moeten ze altijd doorklikken en kunnen ze niet meteen de informatie vinden die ze zoeken, dus als ze op een informatie pagina binnenkomen, vind ik het ook goed!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:52

@Peetstap, het lijkt me niet persé iets negatiefs dat een zoekmachine het nog steeds vindt, ook al is het niet meer leverbaar. Wie weet vindt de bezoeker dan in de shop iets anders wat ze leuk vinden, of een vergelijkbaar product? En anders waren ze er nooit terecht gekomen. Dus het kan ook nog zijn dat het bewust gedaan wordt of iig bewust niet weg wordt gehaald ofzo? Ik weet helaas niet zoveel ervan, wil ook meer leren over vindbaarheid op google e.d.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:18

Zit wat in Roskur ;-) mijn eigen ervaring is dat ik meteen doorklik naar volgende link.. die heeft "het" misschien nog wel in de handel.
Scheelt ook wat voor artikel je zoekt natuurlijk.

Volle inzicht in de algoritme;s van de zoekmachines zal wel altijd voor ons verborgen blijven.
Google e.d. verdienen er dik mee door je over te halen betaald te adverteren.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:20

Szan schreef:

Is dit niks voor jullie webshop deel in de "penny" market: http://www.mollie.nl/betaaldiensten/paysafecard/ ?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:26

Ja hier is Google ook bijna een hoofdpijn dossier, haha. Hoe meer ik leer, hoe warriger het soms wordt. Er zijn zoveel opties, mogelijkheden, linken, niet linken, veel vermeldingen, weinig vermeldingen, key words, relevante inhoud, bovenaan in google, wel niet adwords, hoe adwords in te richten, enz enz enz. De basis heb ik nu goed onder de knie, maar net dat extra is nog lastig. Ik ben sinds vandaag maar begonnen met een marketingplan.

Wat ik ook nog moet uitzoeken is hoe ik regionaal meer reclame kan maken. Nu is het meeste gericht op landelijk, maar regionaal is natuurlijk ook mooi meegenomen. Behalve de lokale krant, weet ik nog niet zo goed hoe ik bv Google kan instrueren om ons vooral ook bovenaan te zetten als mensen in onze regio zoeken via Google. Ofwel Regionale marketing, iemand ervaring mee?