Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:33

Ik heb een klein stukje motivatie in mn CV staan... dat kan je dan aanpassen op verschillende bedrijven eventueel (wel goed in de gaten houden dat het blijft kloppen :j )
Maar inderdaad, via bureau's wordt het al een stuk lastiger.. eigenlijk had het uitzendbureau daar ook iets meer in kunnen betekenen denk ik..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:34

En als ik eerlijk ben reageer in ik het topic ook erg weinig op bv Jollie, en waarom?
Omdat ik dan contact met haar gehad heb via de PB.

Ook anderen hebben van mij een PB gekregen omdat ik dacht misschien iets toe te kunnen voegen.
Ik heb Sim succes gewenst in het topic, maar tegelijk ook een PB gestuurd met iets waar ik mezelf meer bewust van moet zijn tijdens een gesprek, waar zij wellicht ook weer iets uit kan halen.
Ik heb in het topic niet/nauwelijks op Alja gereageerd, maar toch krijg ik een veer in mn reet dat ik behulpzaam ben omdat ik een PB heb gestuurd waar ze wat aan heeft. Het kan wellicht lijken dat iemand genegeerd wordt maar dat is lang niet altijd het geval.

En reacties als die laatste 2 van Marcella voegen werkelijk niks toe ( in ieder geval niet voor mij).
Mijn tip: probeer niet mee te lopen maar zelf je gevoel/je eigen mening te formuleren en neer te zetten. Niet op het moment dat een ander dat doet maar op het moment dat jij een bepaald gevoel krijgt.
Als je het correct en netjes formuleert zal niemand er over vallen en zal het misschien "ogen openen" en kan je mensen bewust maken van hun (vaak onbewuste) gedrag.
Niet alleen een handige oefening voor op een forum, maar ook voor op je werk. Het is iets simpels waar je zelf erg veel aan kan hebben. En waarom? je leert dingen uit te spreken op het moment dat het speelt in plaats van ermee te blijven lopen (waardoor het tot irritatie kan leiden). Ook in werk situaties dus goed toe te passen.

In plaats van dat ik me er aan ga ergeren en er niks van zeg, de volgende keer het nog irritanter vind en er weer niks van zeg, en de 3e keer maar de foeiknop in druk want dan zie ik die reacties tenminste niet meer, zeg ik nu dat ik het niks vind toevoegen.
Omdat ik zelf merk dat ik er soms nogal moeite mee heb om dingen direct te zeggen (iets met een emmer vol laten lopen en daarna keihard om trappen ipv over laten lopen O:) ) vind ik het voormezelf een goede manier om dingen zoals dit eigenlijk "direct" te zeggen. Op internet zijn veel dingen makkelijker, en als je de juiste woorden gebruikt kan je het goed duidelijk maken voor anderen zonder dat het perse heel erg negatief over komt.

Zie dit dus ook niet als een aanval, maar probeer kritisch te kijken naar hoe je zelf dingen kan veranderen/verbeteren om het voorjezelf makkelijker/prettiger te maken.

Edit: ik had dit ook via PB naar Marcella kunnen sturen, maar dat heb ik bewust niet gedaan.
ik merk in mijn omgeving dat ik niet de enige ben die zich soms stoort aan anderen maar niks zegt, waardoor de irritatie soms hoog kan oplopen. Daardoor denk ik dat het voor (veel) anderen ook goed is om er gewoon weer "even" bewust van te worden.

Edit 2: ik zeg ook zeker niet dat ik alles goed doe. Ik maak, gelukkig, zelf ook bergen met fouten en weet zelf ook niet alles.

Britt

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:40

Als er geen ruimte wordt gegeven om een motivatie in te vullen, maar wel ruimte om een CV te uploaden, voeg ik altijd mijn motivatiebrief (gewoon een echte sollicitatiebrief met alles er op en er aan) toe aan mijn CV. De effort kan alleen maar worden gewaardeerd, denk ik dan :)

Wat betreft al het andere wat is gezegd, er wordt idd lang niet altijd gereageerd op anderen, maar dat is ook wel lastig als een topic zo hard gaat. Ik vind het ook vaak lastig om overal op te reageren en idd reageer je soms via pb op mensen, etc. Live and let live, reageer zo veel mogelijk als je iets zinnigs te zeggen heb en anders reageer je wat minder..

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:52

Nog geen officiele vacature, maar in het restaurant waar ik werk stopt per 1 Novemer onze floormanager ( gastvrouw)
Het gaat om ongeveer 32 uur (minder ook mogelijk in overleg)
Ik werk in een kindvriendelijk restaurant in Rosmalen.
voor meer informatie kun je me altijd een pb sturen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:53

Jammer dat rosmalen niet in de buurt ligt voor mij!
Een uur rijden vanaf Capelle.. -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:35

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang een bedrijf een vacature op internet laat staan?
staat daar een bepaalde tijd voor of wordt de advertentie eraf gehaald als ze met gesprekken beginnen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:50

Ehm dames.. zijn we nu serieus geirriteerd omdat je soms geen antwoord krijgt op je post? :=
Vinden jullie dit niet een beetje ehm mierenneukerij? Ik vind dat er wel een bol van behulpzaamheid is hier in dit topic.. ondanks dat niet iedereen een reactie krijgt. Come on.. hoe oud zijn we ? 12? in de cat. ''Zij kroop voor....'' ? :=

Het zal mij werkelijk waar een worst weten dat niet iedereen reageert op mijn post. Dat neemt niet weg dat ik voor sommige zit rond te kijken naar vacatures :j En dat doen er meerdere hier.. dusja er is een bol van behulpzaamheid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:59

Alja schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang een bedrijf een vacature op internet laat staan?
staat daar een bepaalde tijd voor of wordt de advertentie eraf gehaald als ze met gesprekken beginnen?

Volgens mij vooral te lang := vacature nog online en functie is al vervuld. Bij de politie weet ik dat ze bij een bepaald aantal binnen gekregen reacties de functie direct eraf halen. Dus voordat de gesprekken al geweest zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:00

Alja, volgens mij plaatsen een hoop bedrijven gewoon een advertentie om er daarna nooit meer naar om te kijken.. Of bedoel je via vacaturebanken oid? Daar staat een termijn voor volgens mij. En sommige bedrijven zijn netjes en houden je op de hoogte dat ze in een ver gevorderd stadium zijn oid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:03

Mri: jeetje, lastig zeg met je operatie datum! Hoelang is het verwachte herstel als alles goed gaat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:08

Vraagje: (ik zat wel in het oude topic, nog niet in deze ;) )
Hoe lang is normaal om af te wachten? Hoe lang is een normale sollicitatie procedure? Ik heb ca 3 weken geleden gereageerd (mail) op een vacature (precieze datum heb ik hier even niet bij de hand). Na een paar dagen heb ik geïnformeerd of mijn sollicitatie aan was gekomen (ja), en nu zit ik maar in spanning en in spanning ;). Ik wil niet opdringerig overkomen, vandaar dat ik maar gewoon af wacht...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:09

Ik heb geen idee Stef; maar even bellen kan sowieso geen kwaad; dat is niet opdringerig vind ik, maar juist gemotiveerd.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:10

Ik hou meestal twee weken aan, ongeveer.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:27

ik bel na 2 weken stef :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:37

ik ga jullie officieel verlaten uit het topic!
Heb nu officieel een baan weer en kan het toch niet meer bijhouden wat er gezegd wordt.. laat staan op iedereen te reageren :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:47

Gefeliciteerd _Ilona, hopelijk tot nooit meer ziens ! (in dit topic dan...)
Veel plezier met je nieuwe baan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:48

Ilona; wat een super reden om uit dit topic te mogen stappen, gefeliciteerd :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:17

Gefeliciteerd Ilona!

Hier Ooh die dubio... Toch maar weer naar callcenter banen gekeken en contact gehad met tempo team...
Het werk is best aardig hoor, voor een hongerloontje... Verplicht twee avonden, verplicht om de twee weken weekend....
Hopeloos...
Maarja, t ziet er naar uit: dat, of ww....
Zucht

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:28

Bedankt allen die reageren! En succes met de zoektocht naar een passende baan!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:58

Oke, ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn vaste contract definitief niet krijg.
Iedereen was overstuur en niemand wilde me kwijt, maar ja de big boss heeft geen centen meer over voor mij dus dan houdt het helaas op..

Mijn lieve collega van PZ was helemaal overstuur en stond niet achter de beslissing en wilde me na 3 maanden bellen om me eventueel weer een tijdelijk contract aan te bieden.

Als ze dat dan mag..

Ik heb donderdag een tweede gesprek maar weet niet zo goed wat ik daar van moet verwachten, ze mailde me dat ze het eerste gesprek zeer positief had ervaren.

Maar het is een vrij informeel bedrijf en echt een familie bedrijfje.
Ik heb me goed ingelezen over het bedrijf, en weet de informatie die ze verteld hebben bij het eerste gesprek ook nog.

Ohh nu ik weet dat het overlopende zaak is over 4 weken bij mijn huidige werkgever ga ik een stuk zenuwachtiger naar dit gesprek.

Wat ook niet mee helpt is dat ik gelijk door moet naar de begravenis van mijn tante, die is zaterdag geheel onverwacht overleden en wilde mijn kansen niet verspillen door op te bellen dat ik mijn afspraak wil verzetten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:05

Jee Pascal, da's inderdaad niet niks. Weet effe niet meer te zeggen dan succes en sterkte...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:05

Pascal wat een k*tweek! Heel veel sterkte!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:17

Dank jullie wel meiden, het is idd ff blegh.. En kan wel zeggen dat het huilen me dichterbij staat dan het lachen..

Maar goed, ik moet niet bij de pakken neer gaan zitten en Donderdag gewoon heel positief het gesprek in gaan en hopen dat het allemaal wat wordt en ik gelijk door kan stromen.

Wat ook niet meewerkt is dat iedereen het balen vind, en niemand me wil missen.. Steeds huilende collega's naast me werkt ook niet positief mee.
En dan probeer ik me in deze situatie toch heel erg sterk te houden maar dat viel niet mee..

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:22

voor de gene die wat gevonden hebben gefeliciteerd!!!
en de gene die op gesprek mogen succes!!

voor wie een winterseizoen of deel er van wil werken in oostenrijk (horeca)
het is in een niet al te groot skigebied, maar dit is wel een gezellige kroeg. nederlandse eigenaar, maar je moet wel duits kunnen. komen meer duitsers dan nederlanders ;)

https://www.facebook.com/pages/Biwak-Fu ... 6252814479

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:14

stef schreef:
Vraagje: (ik zat wel in het oude topic, nog niet in deze ;) )
Hoe lang is normaal om af te wachten? Hoe lang is een normale sollicitatie procedure? Ik heb ca 3 weken geleden gereageerd (mail) op een vacature (precieze datum heb ik hier even niet bij de hand). Na een paar dagen heb ik geïnformeerd of mijn sollicitatie aan was gekomen (ja), en nu zit ik maar in spanning en in spanning ;). Ik wil niet opdringerig overkomen, vandaar dat ik maar gewoon af wacht...

Maak je vooral geen illusies. Ik verstuur al vanaf april minimaal 1 sollicitatie per week de deur uit. Meer dan de helft heeft niet eens een bericht met afwijzing terug gestuurd. Het is schandalig. Bedrijven hebben het voor het uitkiezen.