Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:43

Mijn begeleider is wisselend. Aan de ene kant echt top +:)+ Meedenken, mensen benaderen om mee te spreken etc. Maar aan de andere kant ook frustrerend, zoals nu dus 2 weken moeten wachten op commentaar op mijn eerste hoofdstuk :+ (Maar aan de hand van die mail, vroeg ik iets en daar kreeg ik wel meteen antwoord op)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:52

Jeetje, dat is inderdaad wel heel ruim genomen lautje, wij moeten alles uiterlijk 1 augustus hebben ingeleverd om op 27 augustus mee te kunnen doen met de uitreiking en dus 1 sept uit te kunnen schrijven.

Ik word door jullie verhalen zo blij van mijn begeleider. Lijkt me echt vreselijk als je daar mee in de knoei zit.. :(:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:02

_lautje_ schreef:
Echt waardeloos zulke begeleiders.
De mijne is gelukkig super. Ze zit nu in Rome en gaat morgen naar Sicilie, maar spreek haar om de 2 dagen via de skype. Echt super.
Wel apart dat jullie tot zo laat hebben. Ik heb nu dan 2 weken uitstel gekregen voor de definitieve versie tot 2 juli, maar de examencommissie heeft nu al aangegeven dat ik waarschijnlijk niet mee kan doen aan de afstudeerceremonie op 7 september.... Want dan hadden ze niet genoeg tijd. Sorry volgens mij moet 2 maanden de tijd toch voldoende zijn...

Wat belachelijk :oo

Ik weet eigenlijk niet precies hoe het nu bij mij zit. Ik zou eigenlijk een gezamenlijke verdediging hebben en dus ook gezamenlijk feest. Maar omdat ik nu bij een andere vakgroep zit, moet ik daar een individuele afspraak maken, maar geen idee hoe het nu met mijn uitreiking zit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:11

Nou... update van mij.

Ik heb net een mail terug met excuses voor de naamsverwisseling. En ik heb uitstel gekregen tot half augustus.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:15

Wat een verhalen hier over begeleiders :oo Dan ben ik heeeel dankbaar met de professor die mijn begeleidster is. Altijd stipt op tijd, regelmatig afspraken, meedenken, vriendelijke en persoonlijke omgang, en antwoordt altijd binnen de 24u op mails.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:45

Mijn begeleider heeft het onwijs druk (er zijn 16 mensen aan het afstuderen :wow:), maar doet zijn best (en is kritisch!). Als er wat is kan ik hem ook altijd bellen, desnoods op zondagochtend :j.

Maar je begeleider elke 2 dagen spreken dat hoeft nou ook weer niet van mij.

Ik ben welk heel bang nu dat ik straks (over 2 weken := := ) mijn conceptversie inlever en dat de prof dan zegt 'dit is lang niet diepzinnig genoeg/whatever' en dan heb ik nog 10 dagen tot de 'echte deadline'...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:19

Masterthesisbegeleiders hier hebben vaak ook minstens 20 mensen te begeleiden. Vind het heel knap hoe ze dat allemaal zo netjes kunnen naast het lesgeven en examens verbeteren enz.

Ik ben ook al wat aan het nadenken over een masterthesisonderwerp voor volgend jaar. Net een voorstel doorgemaild en daar kreeg ik erg positieve reactie op! Vind het een heerlijk onderwerp (impact van het laatste Harry Potter-boek op de fan community en hoe het het einde van de jeugd symboliseert voor veel lezers), maar morgen na mijn examen eerst wat onderzoek doen om te kijken of er wel genoeg literatuur over te vinden is. Heb er alleszins al zin in :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:21

20 mensen te begeleiden :wow: Hier max. twee mensen per begeleider voor de masterthesis. Lijkt me echt bijna onbegonnen werk, dat kan toch gewoon niet??

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:43

En ja hoor, wéér niks gekregen tot dusverre.. -:(-
En dan te bedenken dat zij maar 2 studenten moet begeleiden voor de bachelorscriptie en nog 2 oid. voor masterscriptie. Niet echt veel dus.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:52

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen.. :o Ik heb een vraagje over de presentatie van mijn scriptie en ik dacht; voordat ik zelf een topic ga openen kan ik misschien kijken of er hier iemand tips heeft. :)

Ik moet over twee weken een posterpresentatie van mijn masterscriptie houden en heb dit nog nooit eerder gedaan. Vanuit de uni heb ik een aantal richtlijnen gekregen (max 450 woorden, op een A1 vel komen dan stukken geprinte tekst/sheets, houd dezelfde kopjes aan als je voor je scriptie hebt gebruikt) maar als ik op google zoek kom ik vooral grote lappen tekst tegen op digitale posters. Heeft iemand van jullie ervaring met het maken van een wetenschappelijke poster op een A1 vel uit een hobbywinkel? Hoe laat je dat er een beetje profi uitzien? :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:07

Heb ik al wel gedaan. Vooral enkele duidelijke figuren erop die het verhaal vertellen. Geen lappen tekst maar wel de essentie. Misschien kan het je helpen als je denkt: wat zou ik op een ppt zetten (da's ook vaak de essentie want je verteld er extra bij) en dit dan op de poster zetten zeg maar, dus de essentie, maar wel zo dat je het hele verhaal begrijpt.

Hmm, nog moeilijk uit te leggen :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:51

Nu dan eindelijk feedback gekregen. Het meeste had ik wel verwacht, klopt aardig met mijn eigen twijfels, maar toch maakt het me flink onzeker. Zie het echt even niet meer zitten..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:52

:(:) Je kunt het

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:05

He wat vervelend Dani :(:)
Het is wel een goed teken dat je het zelf ook zag, maar je zo lang laten wachten op veel commentaar is echt niet netjes. Vaak helpt een dag bezinning, morgen ziet het er vast allemaal niet meer zo hopeloos uit, dan kan je het een beetje relativeren.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 11:15

Ik hoop het maar..
Zij heeft ook al eerder gezegd dat het écht een lastig onderwerp is en dat er erg weinig goede bronnen zijn, en daar loop ik nu tegenaan. Ik kan mijn punt gewoon niet duidelijk genoeg maken. Voor mijn laatste 2 essays heb ik een 8.4 en een 9, dat geeft wat zelfvertrouwen, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat 't me niet gaat lukken om hier een enigszins vergelijkbaar cijfer voor te halen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:18

He wat vervelend. Gelukkig kán je het wel, dus dat geeft inderdaad wat vertrouwen. Kan zij je niet wat helpen met literatuur?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:21

DaniBanani schreef:
Ik hoop het maar..
Zij heeft ook al eerder gezegd dat het écht een lastig onderwerp is en dat er erg weinig goede bronnen zijn, en daar loop ik nu tegenaan. Ik kan mijn punt gewoon niet duidelijk genoeg maken. Voor mijn laatste 2 essays heb ik een 8.4 en een 9, dat geeft wat zelfvertrouwen, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat 't me niet gaat lukken om hier een enigszins vergelijkbaar cijfer voor te halen.

Ik haal veel van mijn bronnen weer uit de bronnen die ik al heb (verwijzingen en dergelijke), lukt dat bij jou niet?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 11:25

Heb ik gevraagd, maar doet ze niet. En ik durf ook niet te 'zeikerig' te doen, bang dat het mijn cijfer gaat beïnvloeden. Had ook gevraagd of ik een bepaald hoofdstuk moet veranderen, geeft ze ook geen antwoord op. Ja, dat het hoofdstuk te lang is en niet goed werkt. Joh, dát had ik ook wel door..
Splash: dat probeer ik ook, maar veel is niet beschikbaar, of gewoon totaal niet relevant voor mijn onderwerp. Veel artikels zijn ook heel slecht geschreven.

Conclusie: lastig onderwerp, slechte bronnen, matige begeleiding, veel druk om een hoog cijfer te halen..misschien niet gek dat ik me er niet zo goed over voel. -O-

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:27

Lastig hoor :(:)

Ik kom juist om in de bronnen. Ik heb zooooveel gelezen dat ik me eigenlijk af vraag of ik niet door sla.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:29

Wat vervelend Dani! Misschien een idee om de lat voor jezelf iets minder hoog te leggen? ik herken het wel hoor, maar door juist nu zulke hoge eisen aan jezelf te stellen, zit je uiteindelijk jezelf alleen maar in de weg..

Aan je begeleidster heb je dus even weinig. Hm. Is er niet iemand anders van je opleiding die er kijk op heeft, en die je kan vragen om even mee te kijken, of om advies kan vragen voor literatuur? mijn ervaring is dat docenten je vaak helpen om er het beste uit te kunnen halen :)

Kop op, je kunt het! *\o/*

Hier is het einde nu echt in zicht! heb afgelopen zaterdag mijn eerste versie ingeleverd, en heb vandaag al de feedback van één van de twee van m'n scriptiebeleiders ontvangen! de ander heeft laten weten dat het uiterlijk begin volgende week wordt, dus dat komt allemaal perfect uit met m'n planning, dan hoop ik eind volgende week klaar te kunnen zijn :D
(edit: heb het bestand met de feedback alleen nog niet durven openen, haha _O- )

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:34

Solleke_Noah schreef:
Heb ik al wel gedaan. Vooral enkele duidelijke figuren erop die het verhaal vertellen. Geen lappen tekst maar wel de essentie. Misschien kan het je helpen als je denkt: wat zou ik op een ppt zetten (da's ook vaak de essentie want je verteld er extra bij) en dit dan op de poster zetten zeg maar, dus de essentie, maar wel zo dat je het hele verhaal begrijpt.

Hmm, nog moeilijk uit te leggen :D

Haha :D bedankt voor je reactie! We hebben eigenlijk alleen maar tabellen maar daar kunnen er wel een aantal van ingezet worden. Ben alleen bang dat het er snel uit gaat zien als een groep 8 presentatie maar goed, ze willen zelf A1 formaat. :+ Ik houd denk ik gewoon idd een powerpoint in mijn achterhoofd. :j

De rest succes met de scriptie. DaniBanani, wat lastig zeg, als je zo weinig bronnen hebt..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:36

@Mareska: we hadden ook de kopjes 'inleiding', 'materiaal en methode' etc. Als je wilt kan ik vrijdag wel even enkele foto's trekken van wat wetenschapsposters, maar da's misschien wat laat?

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:50

Bedankt voor het aardige aanbod! :) Maar ik hoorde net van iemand dat er bij ons ook wat voorbeelden in één van de gebouwen hangen, dus ik ga maandag eens op onderzoek uit. Dat scheelt jou weer moeite. Toch bedankt!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:51

Ik haat voetnoten. :+ Zo.
Mijn scriptie begeleider kwam er van de week mee dat de noten altijd achter de leestekens moesten en ik had ze er netjes voor gezet. Dus kon ik 100 voetnoten verplaatsen. Kom ik er net achter dat de voetnoot altijd met een punt moet eindigen, kon ik weer bij 180 voetnoten een punt plaatsen.
Ja stom ik had zelf beter moeten kijken :o

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:00

Pff wat een werk met al die voetnoten zeg. Al die kleine laatste dingen veranderen vond ik het meest vervelend van mijn scriptie. Dat je het gevoel hebt eigenlijk klaar te zijn en dan komt een begeleider met een opmerking dat je toch iets kleins wel overal aan moet gaan passen :P.

Ik heb voor mijn begeleider het afscheidscadeautje vandaag samen gesteld morgen ernaartoe om het te geven. Ben heel benieuwd wat hij ervan vindt. Ik geef hem een thee set met twee mokken, bijzondere thee (kokos-ananas :P) en een bewaardoosje ervoor. Daarbij komt er dan ook nog een HIV knuffeltje en een HIV knuffelsleutelhanger. En last but not least, een grote zak dubbelzoute drop omdat hij daar erg van houdt. En uiteraard een dankjewel kaartje :j.