Uuuuh, ik heb dat wel gedaan een tijdje geleden... Maar dat was op mijn oude laptop. Het was een super handig programma'tje en ik als sukkeltje kon er zelfs iets mee maken! oliebol, hoe heet het nou...
KellyenXena
Geplaatst: 03-05-12 20:40
Hihi, dat klinkt als een handig programma Joyce! Ook iets voor mij, gezien ik er niet echt kaas van heb gegeten. Via google kom ik wel op diverse sites, ik ga links en rechts eens kijken of er wat voor dummies tussenzit! Mocht iemand nog een tip hebben, graag!
Er is een hele leuke fotowedstrijd die voor sommige hier misschien ook interessant kan zijn. Ik heb een foto ingestuurd, dit is de link: http://www.fotowedstrijd.nl/fotos/info/id/1043/ Alle info is heel simpel op de site te vinden.
Het is gratis en als je ff kort leest hoe het werkt, kan je het zo in elkaar knutselen!
Trouwens, nu het hier de laatste tijd toch wat meer over markten/beurzen/evenementen gaat: Ik sta komende maand dus op een evenementen en moet zelf voor een kraam zorgen. Ik zit er nu zelf aan te denken om iets elkaar te laten zetten door m'n pa, iets van een lange plank met 2 schragen eronder ofzo. Maar wat voor afmeting zou ik ongeveer aan moeten houden en wat zijn handige dingen om even rekening mee te houden? Want als ik dan toch voor een custom made kraam ga
Joyce, het moet natuurlijk wel makkelijk te vervoeren zijn. Kijk eens op de site van retif voir ideeen. Ik heb ook wel eens iemand gezien die 2 behangtafels gebruikte. Makkelijk mee te nemen en toch stevig.
kraampjes huren hoeft absoluut niet duur te zijn. vanuit mijn part time werk huren we weleens complete kramen voor bv evenementen en braderieen, en dan ben je echt met enkele tientjes klaar
@Szan en Daphne: Ik sta 20 mei op de Doberdag in Utrecht, dat valt tegelijk met de Landelijke dag van de hond. Op 7 juli sta ik op de Erkemeder Hondendag en gister heb ik te horen gekregen dat ik bij de KiosK in de Soesterduinen in principe elk weekend wel met een kraam zou mogen staan. Dan krijg ik daar mijn eigen plekje, dus dat is ook heel gaaf!
@Paan: Tnxx voor de tip, ik had er zelf nog niet aan gedacht om bij Retif te kijken.
Ik wil zelf geen kraam huren, omdat ik komende tijd de kraam vaker nodig zal hebben. Vaak betaal je al een paar tientjes voor de standplaats, als je daar per keer dan ook nog een paar tientjes aan kraamhuur bovenop krijgt, moet ik aardig wat verkopen voor ik uberhaupt de kosten eruit heb. Dus dan zet ik liever m'n pa even aan het werk
Wij hebben 3 weken geleden een stukje in de krant laten plaatsen met redactie en een advertentie. In het redactie stukje kenbaar gemaakt dat mensen tegen inlevering van de bon 10% korting kregen. Echter was buiten alle verwachtingen om, de advertentie 3 bladzijdes eerder terrecht gekomen, ipv bij ons redactie stukje,. Er kwamen klanten met complete krant, omdat ze het niet konden vinden, Er kwamen klanten die het helemaal niet gezien hadden, en klanten die het wel gezien hadden, maar het vreemd vonden dat het zo geplaatst was. Wij hebben het idee dat we hierdoor wel mensen zijn mis gelopen.
Nu ben ik al 2 weken bezig, om A een reactie te krijgen, en B toen ik een reactie kreeg zeiden ze dat ze langs zouden komen, maar ze moeten nu nog langs komen. Ik heb ondertussen wel de factuur, maar die weiger ik zolang te betalen, omdat ik niet tevreden ben met de geleverde diensten. Sta ik nu in mijn recht? Heb er maar weer een mailtje achteraan gegooid.
Wat zonde ivy! Wanneer je van te voren goede afspraken hebt gemaakt dat het stukje echt bij de bon geplaatst zou worden (heb je het op papier?) dan sta je zeker in je recht. Vervelend dat ze dan ook nog eens niet mee willen werken
Even een vraagje: Ik ben gister wezen kijken voor partytenten en ik heb uiteindelijk besloten om ietsje meer uit te geven aan een uitklapbare tent, dan te kiezen voor zo'n pruts dingetje van slechte kwaliteit. Maar die luxere tenten komen ook in mooiere kleuren, dus ik zit weer met een dilemma... Wat is nou een handige kleur om te kiezen? Ik kan maar niet kiezen tussen Ecru en Antraciet!
Misschien handig om te weten dat mijn banner, die aan de voorkant van de kraam komt te hangen, voornamelijk zwart zal zijn (met mijn wit/paarse logo erop). Ik ga er ook zijwanden bij halen, zodat ik in elk geval de achterkant "dicht" kan maken en ik met heel slecht weer ook de zijkanten erin kan ritsen.
Susanne_
Mijn eerste ingeving is antraciet. Een lichte kleur wordt toch sneller vies dan een donkere kleur... Alleen dan wordt alles wel weer vrij donker misschien...
Naja, dat was exact mijn gedachte! Antraciet vind ik zelf het mooiste, maar ik ben bang dat het misschien te donker word, vooral als ik de tent dicht moet ritsen bij heel slecht weer. Aan de andere kant, hoe vaak zal het nou zo slecht zijn dat je de hele tent dicht moet ritsen? En een lichte kleur is idd zo besmettelijk en witte tentjes zie je al zo veel.
Susanne_
Heb je ook soms beschikking tot elektriciteit? Dan zou je wat met simpel sfeerlicht kunnen doen. En evt iets van rozekleurige 'versiering' om het wat frisser te maken, bijvoorbeeld roze stukken stof die je mooi gedrappeert ophangt aan de zijkant? (lastig te omschrijven hoe mijn beeld eruitziet )
Haha ja dat zat ik idd ook te bedenken, dat wit koeler is in de zomer, maar aan de andere kant, het is maar een klein dakje boven je hoofd. In de zomer zal ik er toch geen zijwanden in zetten.
Nadeel is wel dat ik geen stroom heb, ik zat gister ook al bij de verlichting te kijken (ze hebben zulke leuke dingen!!), maar als je stroom nodig hebt moet je daar zelf voor zorgen. Dat lijkt me erg lastig op een grasveld
Nadeel van die laatste is alleen dat het heel lastig opzetten is. Je moet echt met 2 personen zijn. Terwijl nummer 1 zo'n uitklap ding is, dus die heb je binnen enkele minuten opgezet, zonder dat je hoeft te klooien met stokken in elkaar zetten.
pmarena
Geplaatst: 05-05-12 19:35
Ik zou zeker gaan voor degene die jij het makkelijkst op kunt zetten, anders denk ik dat je snel spijt krijgt achteraf
Net zo met de kleur, het klinkt heel duidelijk door dat je de antraciet mooier vindt: gewoon doen dus
En dan wellicht kijken voor wat oplichtende details, en misschien wat handige en leuke lampjes die op een batterij werken en die je aan het frame kunt bevestigen.
Ik heb net nog ff de Ikea tent zitten bekijken en die moet je elke keer met 40 schroefjes in elkaar zetten, niet praktisch dus... Ik raak dat gegarandeerd kwijt in het hoge gras!
Naja, ik dus naar de Gamma toe, hebben ze die tent alleen nog in het "bruin" (hoofdkleur was creme/geel en dan met bruine strepen). Ik ga van de week dus even rond bellen of ze hem nog in het antraciet hebben in de buurt.