Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:28

Yipee schreef:
Haha, ze begonnen bij mij ook al dat ze me eventueel wel wilden overplaatsen. En dat ze het jammer vonden dat ik weg ging. :) Heb ik ieder geval goed werk verricht daar, voor 3 jaar alweer. ;) Misschien dat ik evt weer bij een AH solliciteer, ben al wel helemaal ingewerkt en kan mijn oude werk als referentie gebruiken. Dus mocht ik niks anders vinden, dan kan ik misschien nog wel eens bij de AH terecht. Wie weet, maar dat zie ik nog wel.

Overplaatsen, dat zou ik doen? :D

Yipee

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:37

Enige nadeel alleen is dat ik geen contract heb, dus eigenlijk kan het niet. Ik moet eerst 3 maanden uit dienst en dan mag ik weer opnieuw. :) Bovendien moet je vaak ook nog een avond in de week werken, en dan begin je om 17:00. en aangezien mijn studie niet regelmatig is en ik vaak ook later klaar ben dan 17:00, weet ik niet of het gaat werken. Dat wil ik dus eerst allemaal eens rustig overzien. Heb dit jaar een spaarrekeningetje opgebouwd, dus kan even wat hebben. Dus met werk ga ik niet haasten. Het komt wel.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:37

Yipee schreef:
Ik werk nu ook nog tot 21 augustus. Daarna loopt mijn contract af, en wordt niet verlengd omdat ik dan een contract voor onbepaalde tijd krijg. En die geven ze meestal niet, ik heb er ook niet naar gevraagd hoor. De eerste maanden doe ik het zonder baan. Als ik een beetje alles door heb, en weet hoeveel tijd ik aan van alles kwijt ben, dan neem ik wellicht weer een baantje. Heb het geld wel nodig. :)
Ik ga het ook zo doen inderdaad. Mijn contract loopt aanstaande zondag af en ik wil niet in het weekend bij dit Bastion werken (geen leuk team en ik wil ook niet ieder weekend naar huis moeten), daarnaast heb ik te kampen met psychische problemen waardoor ik maar weinig stress kan verdragen, dus ik ga eerst maar een paar maanden aan Leiden wennen, kijken hoeveel tijd ik kwijt ben aan mijn studie en dan eventueel werk zoeken als alles goed gaat. :j

Wel fijn dat je zou eventueel over willen plaatsen. Dat maakt het misschien toch wat makkelijker als je op zoek bent naar een baantje, dan heb je tenminste iets en kun je altijd nog verder kijken. :P

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:21

Haaaj! Mag ik me hier ook melden?

Ik ga 17 augustus over naar me kamer in Barneveld. Ga net als (als ik het goed heb onhouden, Millenium?) Paardenhouderij en Management doen (maar ik doe verkort). Heb vandaag de sleutel opgehaald en vast wat spullen gebracht (servies, handdoeken, een boekenkastje) Morgen waarschijnlijk eventjes met me ouders naar Ikea voor een extra kledingkast. Er staat er wel al 1tje maar daarnaast is nog n berg loose ruimte dus daar kan dr mooi nog 1 naast :) Oh ik heet overigens Marlous(wat jullie vast al konden raden) en ben 19 jaar(bijna 20)(maar dat hadden de oplettende onder jullie vast ook al bedacht ;) )

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:35

:') welkom!
Klinkt goed, heb je er al foto's van?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:43

Wat leuk!

Over baantje gesproken. Ik werkte en werk in de weekenden en op vrije dagen gewoon in de buurt van ouders. Verder gaf ik doordeweeks les.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:50

ja heb wel wat foto's op me telefoon maar die zijn niet zo duidelijk. Als ik ingericht heb maak ik nog wel wat foto'tjes.
Ik mag overigens ook niks met de muren doen, alles is wit en er hangen langs het plavond van die rails waaraan je dingen kunt hangen. En ga gewoon leuk met accesoires opvrolijken :)
En nu we het over werk hebben, ik blijf voorlopig nog gewoon in de weekenden naar huis gaan. Ook omdat ik thuis nog paardrij :) maar als ik eenmaal helemaal gewent ben in Barneveld wil ik daar toch wel wat zoeken :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:00

Baantje houd ik inderdaad ook thuis. In de weekende en vakanties werk ik op verschillende locaties van bejaardentehuizen hier in de buurt. Verdient erg goed en ik kan zelf aangeven wanneer ik wel en niet wil werken. In Groningen heb ik daar geen tijd voor (en geen zin in :P) Wil hier thuis eigenlijk nog wel ander werk zoeken, bij de organisatie karakter. Dit sluit namelijk mooi aan bij mijn studie

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:49

Hoi allemaal!
Wat een leuk topic! :D Ik ga volgend jaar ook op kamers, nouja op kot in Belgie! :P Ga namelijk diergeneeskunde studeren in Gent. Heb inmiddels een kamer (kot :+) gevonden van ong 16m2 vlakbij het centrum en 15min fietsen naar de uni, goed te doen dus! Krijg 1sept de sleutel en ga het daarna inrichten, heb er erg veel zin in!
Groetjes, Sanne

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:50

Ik blijf ook gewoon thuis-thuis werken, maar wil er nog wel iets bij zoeken voor in Groningen. Ik wil op zich wel bijles geven, verdient errug goed. Ik zit nu achter de kassa in de C1000, dus wil eigenlijk ook niet in een supermarkt in Groningen zitten, of in een winkel .. ik denk dat ik dan echt iets horeca/bijles/bejaardentehuizen-achtigs zou willen. Anders word ik gillend gek van het gebliep.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:01

Ik blijf in het weekend gewoon thuis werken, één dag! Bij een kaasboerderij in de buurt, te gezellig om weg te gaan :D Ik heb verder 2 dagen college, dus de overige 3 dagen dat ik in Utrecht ben wil ik wel werk zoeken!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:09

Toen ik op kamers ging heb ik ook mijn oude bijbaantje in het weekend gehouden... Heb nu sinds een half jaar pas werk in m'n studentenstadje :D Ik vond werk zoeken wel rot, maar gelukkig dit werk vrij snel gevonden :D

Iemand nog een tip voor goedkope fietsen in Utrecht? Ik ben in 2 jaar tijd al 4 fietsen kwijtgeraakt, dus nu vind ik het tijd voor een megagoedkope.. Waar kan ik in Utrecht een goedkope fiets op de kop tikken? En een fiets van een junk kopen telt niet mee :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:52

Ik ben volgens mij de enige in dit topic die 100% zeker weet dat ze niet gaat werken :+ (ga wel al naar het 2e jaar overigens haha)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 06:37

Ik zit in het 4e jaar vanaf september maar ik had het echt niet gered zonder werk. Kun jij wel goed rond komen zonder dan?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:35

Ik heb werk over voor de luxe die wat extra geld me biedt O:)

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:09

Haha idd Manon, het is best wel fijn om net dat beetje extra te hebben :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:18

Ik moet zeggen dat ik niks over houd mja met paard, kamer en auto mag ik opzich niet klagen. Zou ook niet zonder willen! Betaal op zorgverzekering en deel vd huur van kamer na, wel alles zelf. Alleen als auto kapot is oid dan springen ouders wel bij natuurlijk.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:25

Ik ga naar het 3e jaar :P Maar wil niet zonder werk! Gaat ook niet lukken i guess.. (ja, dan moet ik van mijn spaargeld leven).

Meesten blijven dus thuis werken! Ik heb mijn job al opgezegd. Is namelijk vrij ver van mijn thuisthuis, als ik dan vanuit Groningen moet ben ik nog langer onderweg. Geen zin in!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:26

Ja ik red het maar ik hoef mijn huur ook niet zelf te betalen :) mijn ouders hebben liever dat ik me 100% op mijn studie richt. Ik heb ook helemaal geen tijd om te werken trouwens, maak dagen van 8 tot 5 op school/stage dit jaar en heb ook het weekend nodig om bij te werken aan school :j

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:33

Oh ja, dan houd je ook amper tijd (en energie) over om te werken. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:52

Zo dit topic gaat snel :) Tijdje niet geweest in verband met vakantie maar het is lekker druk zo te zien. Hebben de mensen die naar Wageningen gaan al een kamer? Ik sta bij Idealis nog steeds rond plaats 20, dus ben blij dat ik tot januari een tijdelijke kamer heb.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:18

Mijn ouders betalen mijn kamer en studie ook gelukkig. Ik wil tzt wel steeds meer zelf gaan betalen, maar ik moet me inderdaad ook volledig op m'n studie richten van mijn ouders. In Wales kon ik ook prima rondkomen van m'n stufi; ik krijg nu wel 80 euro minder in de maand, maar aangezien de boodschappen hier goedkoper zijn moet dat wel lukken. :P

Heb je al eens via een makelaar gekeken, Susan? Wel fijn dat je in ieder geval onder de pannen bent de eerste paar maanden, dat scheelt toch wel een hoop tijd en energie.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:20

Nee niet gekeken bij een makelaar :) Maar ben voorlopig dus toch onder de pannen, dus moet vast goedkomen :D

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:46

Hallo allemaal! Ik ben een paar dagen weg geweest, jullie hebben flink gekletst zeg haha. Ik zag een boel leuke foto's van kamers! Leuk voor de inspiratie. Ik ga maandag t/m woensdag naar mijn kamer om mn bed (de bekende Hemnes), bureau en andere dingetjes in elkaar te zetten en planken op te hangen enzo. Dan krijgen jullie foto's, als het helemaal af is. :D

Ik blijf trouwens ook de zaterdag thuisthuis werken, wel vervelend dat je dan de verplichting hebt om elk weekend naar huis te moeten maar de inkomsten zijn wel heel fijn.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:42

Het iedere week reizen viel mij best zwaar. En raad het af als het om veel kilometers gaat. Kamer -> naar moeder is 170 km, m'n vader woont daar weer 75 km vandaan. Vriend op 40 km afstand en naar werk 23 km. Heb in 1 jaar tijd 50.000 km gereden met m'n autootje. Mijn voorkeur zou uitgegaan zijn naar daar blijven mja dat ging dus niet :P

Waar ben je heen geweest NieneWiep?