Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:50

Soraya85 schreef:
timokyana schreef:
kay wij zijn ook zeker geinteresseerd!
ben benieuwd wat het inhoud?

Ik praat de laatste tijd niet veel mee.. maar ik ben ook wel geinteresseerd hoor! Lijkt me leuk!

Same here! Ik ga het wel weer bijhouden! EN heb ook wel interesse!!

Henla

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:21

Ook mij lukt het de laatste tijd niet om mee te praten. Ik heb ook wel interesse in deze meeting. Een weekenddag komt vaak het beste uit voor mij.

Verder nog leuk nieuws hier. Ik ben 9 weken zwanger! Gisteren de eerste echo gehad en zag er allemaal goed uit.
Dat en de wedstrijden maakt dat ik even weinig tijd heb om mee te kletsen hier.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:33

Van harte gefeliciteerd, Henla!! Dat is inderdaad goed nieuws!!
Ik wens je een gezonde zwangerschap en kindje toe!!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:59

Gefeliciteerd Henla. Als je een zwangeren/mama topic wilt om te kletsen moet je even via mijn profiel/berichten kijken.

Grrr ik heb de boekhouding gedaan. Alles qua inkomsten van de bank 1 op 1 overgenomen in het boekhoudprogramma en toch heb ik nog een erg groot verschil qua eindsaldo. Bank heeft meer dan het boekhoudprog. Snap er niets meer van.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:04

Henla, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Ik ben opzoek naar een nieuwe body (Nikon) maar echt, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Der moet ook een nieuwe lens bij, welke lens is jullie favoriet bij (bruids)reportages?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:09

Gefeliciteerd Henla! *\o/*

De meeting klinkt leuk. Hangt van de datum en de locatie af of ik mee kan doen.

@Hilda: is je verschil het dubbele of de helft van één van de bedragen die je geboekt hebt? Dan heb je wellicht debet en credit verwisseld. Als je het verschil nu niet kan vinden, even wat anders gaan doen en er later nog eens opnieuw naar kijken. Waarschijnlijk zie je de fout dan wel.

@Yucca: ik heb Canon, ben niet erg thuis in Nikon, én niet in bruidsreportages. ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:21

Wat voor iets zoek je, Yucca? Ik kan je wel advies geven, maar wil graag eerst weten wat je er precies mee wilt, anders klopt het waarschijnlijk niet! Kan ook via Twitter of PB!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:27

Je hebt pb!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:51

Yucca schreef:
Henla, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Ik ben opzoek naar een nieuwe body (Nikon) maar echt, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Der moet ook een nieuwe lens bij, welke lens is jullie favoriet bij (bruids)reportages?

Ik heb Canon, maar gebruik bij bruidsreportages heel veel mijn 24-105 mm F/4
Hiervoor had ik een 28-70mm F/2.8, maar die had te weinig bereik vond ik. Op mijn andere body gebruik dan ik de 70-200mm, afgewisseld met een macrolens en een groothoeklens (10-22mm)

Hoe is je studiodag verlopen Hilda?
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 28-04-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:52

gebruik jij 2 body's door elkaar op een bruiloft, Yvonne??

@Yucca: Je hebt pb terug!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:53

Ja, anders moet ik te vaak lenzen wisselen. En stel je voor dat 1 van de body's stuk gaat. Dan kan ik altijd nog verder fotograferen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:55

Natuurlijk heb ik ook een 2de body bij, maar hoe doe je dat dan met het verwerken van de foto's? Die staan dan toch niet meer op volgorde...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:57

Jawel hoor, kwestie van de tijd goed instellen op je camera's. Dan zitten er nooit grote haperingen in de volgorde.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:15

Nee het is niet een dubbel (of ander veelvoud) van een bedrag. Het is een heel raar samengesteld bedrag.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:32

Je gebruikt veel lenzen Yvonne! Ik gebruik eigenlijk alleen mijn 18-200 mm 3.5-5.6. Maar daar ben ik niet altijd tevreden over qua lichtsterkte, maar jij kan dus wel goed overweg met een F4?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:10

Maar hoe stel je dat dan in op je computer, Yvonne? Want bij mij staat dat altijd op volgorde van naam!
Je hebt trouwens wel gelijk dat de 24-70 soms iets te weinig bereik heeft, maar ik vind het zonde om mijn lens nu te gaan verkopen!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:36

yvonnepuntnl schreef:
Ik heb Canon, maar gebruik bij bruidsreportages heel veel mijn 24-105 mm F/4

Ik fotografeer niet beroepsmatig maar als enthousiaste amateur en heb deze lens ook (op een Canon 400D), mijn andere lenzen gebruik ik nagenoeg niet meer, ik vind het een heerlijke lens en zijn geld dubbel en dwars waard. Wat er ook weg gaat, die lens blijft. ;)

Henla van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat je maar een goede zwangerschap mag hebben.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:37

11AFotograaf schreef:
Maar hoe stel je dat dan in op je computer, Yvonne? Want bij mij staat dat altijd op volgorde van naam!
Je hebt trouwens wel gelijk dat de 24-70 soms iets te weinig bereik heeft, maar ik vind het zonde om mijn lens nu te gaan verkopen!

Alle foto's in dezelfde map doen en dan sorteren op naam.

Ik kan me F/4 meestal prima redden Yucca, maar soms gebruik ik ook een externe flitser.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:32

Gefeliciteerd Henla!!

Hier nog steeds druk bezig met mn webbouwer schoppen onder zn kont te geven, hij gaat vandaag en van het weekend verder met mijn to do list en ben dus nog steeds niet online....

Heb al meerdere mensen gevraagd om een prijsindicatie voor het afmaken van mn shop, maar iedereen wil dan eigenlijk opnieuw bouwen en niet iemand anders werk afmaken. Begrijpelijk natuurlijk, gezien iedereen anders werkt, maarja, dan moet ik dus ruim 1000,- euro meer betalen dan nu en in principe is mn shop klaar voor de start, alleen heb ik nog wat "cosmetische" dingetjes die gedaan moeten worden. Dat is dus ook wat mij zo frustreerd, omdat het volgens mij binnen een dagje gefixt is!

Maarja, ik blijf hem gewoon 2x per week mailen/bellen/smsen en hopelijk wordt ie er straks zo gek van, dat hij wel op wil schieten... AAARRGHHHH *stiekem heel gefrustreerd*

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:49

Balen Joyce, je zit echt tussen wal en schip.

Henla, gefeliciteerd.

Hier van de week de papieren ingeleverd bij het administratiekantoor. Hoop dat het allemaal goed gaat, enkele dingen komen volgende keer (een rekening die ik mistte) of eens per jaar (tijdsregistratie). Daarnaast moest er ook nog gekeken worden of de vrachtwagen prive of zakelijk wordt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:18

Joyce, 2 keer per week? Van mij kreeg hij 's ochtends en aan het eind van de werkdag een mailtje/smsje en of een telefoontje. Ook wilde ik een fikse korting.

Gadver ik heb net btw aangifte gedaan. Moet lekker betalen maar wil nog wel veel meer aan ze betalen haha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:10

Ik ben al van af en toe een mailtje, naar 1x in de week bellen/mailen gegaan, naar 2x in de week bellen/mailen gegaan en als het van het weekend nog niet af is, ga ik om de dag mailen/bellen en ff een keer langs. Ik bouw het rustig op ;)

Tsja korting, dat ga ik uiteindelijk wel proberen te regelen!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:14

Proberen???
Niet zo lief zijn Joyce dan ga je het niet redden in het bedrijfsleven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:23

Hij is al ont-zet-tend goedkoop, ik heb van meerdere mensen webbouwers aangeraden gekregen die zeer scherp geprijsd zijn en bij hem betaal ik zelfs 3 a 4x minder. Daarbij staat er niets op papier, omdat het min of meer een soort vriendendienst is, ik heb dus geen contract oid. Maarja, als de boel af is ga ik met hem om de tafel zitten om eens even te bespreken hoe we dat gaan doen, want het blijft gewoon belachelijk dat het zo lang duurt...

Het stomme is, als ik echt een zakelijke partij tegenover me heb staan ben ik heel anders, ben filiaalmanager van een lingeriezaak, dus ik kan aardig mijn mannetje (naja, vrouwtje ;) ) staan, maar dat voelt voor mij heel anders!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:29

Jeetje, balen Joyce, ik ken het gevoel als de shop niet opschiet. ~~}>

Henla: proficiat! *\o/* Gaat het weer wat beter met je?

Hier lekker druk met het updaten van de shop en overal info vandaan halen. Ach, ben ermee van straat. :D