Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:54

Oke, dat is fijn om te weten. En valt dat dan ook onder opstart kosten? Bijvoorbeeld?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:01

Ligt er aan waar je de foto's voor wilt gebruiken, maar waarschijnlijk wel.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:04

Er schiet mij weer iets te binnen. Je mag/kunt sowieso tot een half jaar voor je inschrijving alle dingen die bedrijfsgerelateerd zijn nog aftrekken/meenemen. Een website laten ontwerpen, logo, teksten, visitekaartjes etc etc vallen daar ook onder. Evenals aanschaffen van pc, voorraad en dergelijke.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:06

Hilda79 schreef:
Er schiet mij weer iets te binnen. Je mag/kunt sowieso tot een half jaar voor je inschrijving alle dingen die bedrijfsgerelateerd zijn nog aftrekken/meenemen. Een website laten ontwerpen, logo, teksten, visitekaartjes etc etc vallen daar ook onder. Evenals aanschaffen van pc, voorraad en dergelijke.
Dat zeg ik dus: Kijk dat goed na. In mijn geval mocht ik een uitbreiding op mijn pc dus niet meer aftrekken toen ik startte.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:07

Waarschijnlijk omdat je al een deel had?
Dit wat ik net typte komt van de bd tijdens een seminar.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:10

Ik wil heel graag een nieuwe pc, maar mijn bedrijf heeft daar in princiepe niks mee te maken.. Kan ik dat dan ook aftrekken. Ik heb volgende week dinsdag een seminar bij KVK.
Ik ben heel erg benieuwd.. Ik ben nog echt een leek, maar wil wel weten waar ik aan begin. Zodat ik er niet later achter kom dat ik dingen terug had kunnen vragen bijvoorbeeld.
En om dat terug te kunnen vragen, moet je dan ook al fiks verdienen bijvoorbeeld?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:12

Een computer heb je al nodig voor je facturen, dus je moet het wel raar doen als je geen computer nodig hebt voor je werk!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:14

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in :P haha. Ik wil heel graag een van Apple. Omdat ik mijn fotografie ook wil uitbreiden later..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:14

Pc ben je nodig voor administratie maar ook tegenwoordig voor adverteren en ga zo maar door. Tuurlijk hoef je als je hem alleen daarvoor gebruikt geen vreselijk grafisch ding te kopen maar ook daar zullen ze niet heel raar over doen denk ik.

Welk seminar ga je doen?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:20

Sh*t ik zie net dat ik mij heb opgegeven voor "start een eigen bedrijf" . In plaats van starten als Freelancer/zzp'er.

Wat nu! Balen! Die tweede zit vol :(

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:21

Even informeren en doen alsof je neus bloed en zeggen dat je die freelancer/zzp-er graag zou doen of er nog een plekje is en zo niet of je daar dan over gebeld kunt worden bij een uitvaler.
Ik heb nog nooit een seminar gehad waar niemand niet op op kwam dagen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:24

Haha, bedankt voor de tip :D.
Je rijbewijs halen, valt dat ook onder investeren :P

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:27

Volgens mij betaal je bij het Kvk gewoon voor een heel jaar en zou je je nu al in kunnen schrijven. Daarnaast kan je de inschrijfdatum tot een half jaar vervroegen en dan kun je je investeringen die je voor de werkellijke startdatum hebt gedaan, ook aftrekken.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:29

Lovepaints schreef:
Kunstig gedaan, hoor! Knap als je zo creatief en handig bent met alle bijbehorende hulpmiddelen. Komt er weer een project aan voor je?

Ben op dit moment ook bezig met ansichtkaarten, een kinderboek, een website en nog wat dingen... genoeg te doen dus :D

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:55

Mooie illustraties Raya!
Vind het ontwep van het logo gemaakt door Nouks ook erg leuk. Spreekt wel aan zo
Jaggie ik heb je enquete ook ingevuld.

Ik wil graag het een en ander aanpassen aan de site, maar heb er zelf weinig verstand van helaas. Nu doet de neef van mijn vriend het, maar het duurt vaak lang. Is er hier iemand of kennen jullie iemand die ervaring heeft met OsCommerce?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:37

@Nouks: Thnxx voor de tip/voorbeeld van het logo! Ik ben zelf met zoiets begonnen een paar weken geleden, maar vind het te simpel. Het mag speels, maar het moet ook iets stijlvols hebben, tsja, moeilijk uit te leggen. Ik ben nogal kritisch en niet snel tevreden, haha. Pootafdruk komt of alleen op het visitekaartje te staan, of in het logo verwerkt, achter het laatste deel van de naam. Ik heb al wat opties uitgeprobeerd, maar dat vond ik het leukste. Van het weekend ga ik er nog eens even voor zitten!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:49

Een pootafdruk is leuk, maar dat hebben al heel veel anderen ook, echt heel veel :j . Ik had dat idee ook maar toen ik dat zag heb ik iets anders bedacht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 09:14

Ik weet het, ik zit al sinds vanochtend vroeg andere opties te bedenken en ik denk dat ik nu wat leukers heb bedacht, mits uitvoerbaar, haha. Zo'n pup is wat dat betreft best een voordeel, kan ik 's ochtends al beginnen met brainstormen en heb ik de hele dag om over de uitvoering na te denken, haha.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 09:54

Een neus is dat niet wat?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:09

Of een heel simpel honden/katten plaatje, zoiets als dit:
Afbeelding

Beetje simpel rechttoerechtaan cartoonachtig plaatje :j

Of deze:
Afbeelding

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:24

Ik heb een logo bij VistaPrint gevonden. Niet in de kleuren zoals ik eigenlijk voor ogen had maar wel het model. Nu alleen in een soort bruin/beige/goud ipv de basiskleuren wat ik eerst wilde. Mijn bedrijf heet namelijk Stal Kaleido, vernoemd naar een kaleidoscoop. Hiermee krijg je door te draaien steeds andere kleuren en vormen te zien wat erg goed past bij de appaloosafokkerij. Daarnaast heeft mijn vriend affiniteit met oude optische instrumenten.
Heb het nog niet besteld maar het staat chique, is goed te borderen en van afstand ook herkenbaar. En dat waren wel mijn eisen.
Nadeel dat het dus geen geregistreerd logo is en er kans is dat meerdere mensen dit gebruiken. Maar in dezelfde kleurslagen en in dezelfde branche zou dat wel toeval zijn. Of ik moet dit ontwerp iets aanpassen, alleen heb ik daar geen ervaring mee en geen programma voor denk ik.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:33

Ik heb mijn logo in mijn hoofd, maar moet het nog uit laten voeren door iemand. Hij word heel simpel, mijn naam en daar een tekst onder, en ik wil er eigenlijk dan een getekend iets doorheen. Het moet wel simpel te borduren zijn namelijk. Oh en in de kleuren wit, taupe of lichtbruin en lichtblauw, denk ik.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:41

@Paan, balen van de website zeg!
@Michelle, best vervelend als je alleen grote bestelling kunt doen!
@Navanja, als je bang bent om de fout in te gaan (in de zin van niet weten wat je terug kunt vragen) is het een goed idee om niet alleen nar de kvk te gaan, maar ook als je echt start met een boekhouder om tafel te gaan zitten.

Interessant om te lezen over particulieren en de VAR-verklaring, ik zit zelf nl. ook in zo’n situatie met een bedrijfsfoto’s die ik wil laten maken.

Mijn logo staat op mijn website in aanbouw: www.kox-concepts.nl Niet zo heel spannend verder, maar wel met een rode draad.

Gaat goed met de enquête al ruim 100 respondenten, kijk daar kan ik iets mee! Volgende week ga ik gesprekken aan. En binnenkort komt de zakelijke enquête online.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:47

Logo's uitzoeken/bedenken is altijd lastig :j Het moet je bedrijf herkenbaarheid geven en dan ook nog simpel & orgineel zijn :+ Mijn fotografie logo is al jaren hetzelfde, ik weet eigenlijk niet of je het een logo kan noemen het is gewoon heel simpel Maaike de Vries Photography met daaronder equine photographer. Maar wel in mijn herkenbare kleur wat ik door alle 3 mijn 'afdelingen' voer: oranje :j . Mijn minipaarden logo heb ik zelf ontworpen door 3 verschillende paarden te gebruiken met daarnaast in sierlijke letters mijn initialen MV en daaronder weer in het zelfde lettertype als de fotografie miniature horses gezet. (dit was een eerste opzet voor mijn minipaarden site waar je het logo ook kan zien: http://i736.photobucket.com/albums/xx2/ ... werp01.jpg )
Voor het design heb ik erg lang over zitten nadenken, puzzelen, etc etc. En heb eindelijk iets waar ik erg blij mee ben :j Het design wat ik doe is op de computer en wou daar toch iets van laten terugkomen in het logo, hoe en wat heb ik een jaar op zitten denken maar heb het nu eindelijk samen met de stijl die ik voor de site ga gebruiken: http://i736.photobucket.com/albums/xx2/ ... opie-1.jpg
Ook daar heb ik mijn initialen gebruikt en weer in hetzelfde lettertype gedaan als de minipaarden en in alle 3 de logo's komen 2 kleuren voor: zwart en oranje :j

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:57

Ik heb het logo ook via Vista print. Op zich niks mis mee hoor, vind ik.

Gisteren bericht gehad van de vrouw van onze website maker. Het gaat weer beter. Maandag horen we hoe het ervoor staat en of het uit handen wordt gegeven aan iemand anders of dat hij het zelf binnen kort termijn op kan pakken.

Net de aangifte OB 4e kwartaal gedaan. Ik was wat achter met de administratie, dus dat is nu ook helemaal bijgewerkt. Nu kan ik ook de cijfers van 2010 opmaken. En dan is dat ook allemaal weer klaar.

Zit nog steeds te dubben of ik nu een simpel boekhoud pakket zal kopen of online zal gaan boekenhouden. Of het komende jaar nog in excel werken. Maar als je dan een pakket koopt, welke dan? Want er zijn zoveel verschillende. Moeilijk hoor.