Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:11

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek!! *\o/* Zou gisteren eigenlijk teruggebeld worden door het uitzendbureau, maar had niks gehoord, dus heb vanmorgen zelf gebeld.
Ze had gister eind van de middag pas contact gehad met het bedrijf. De kans dat het alsnog spraak loopt op het feit dat ik geen Frans spreek ik wel redelijk aanwezig, maar de dame van het uitzendbureau vond mij wel een zeer geschikt persoon voor de functie. Heb morgen om 3 uur een gesprek, ze wilde graag eens wat meer zien en horen van me! Dus ben vanmiddag ff gaan shoppen voor een nieuwe outfit :o . En dan zien we het wel morgenmiddag!

Ga ondertussen nog wel verder solliciteren, om te voorkomen dat ik straks alsnog met lege handen sta. Deze functie is in eerste instantie ook maar voor 4 maanden....

annastasia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:40

Afwijzing binnen voor een bedrijf.
Ik had volgens het uitzendbureau niet voldoende werkervaring om aan een baan te komen (al mistte het woordje baan).

Erg slordige reactie, denk dat ik maar eens even rechtstreeks het bedrijf benader, aangezien ik wel weet om welk bedrijf het gaat.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:57

Dat is niet echt een nette reactie inderdaad.... Je zou bijna terug sturen dat zij niet geschikt is voor haar baan en eerst maar eens een cursus brieven schrijven moet volgen ;).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:01

Dat HIJ niet geschikt is.
Op basis van mijn CV konden ze me melden dat ik niet genoeg ervaring had.

Waarom schrijf je dan in godsnaam een begeleidende brief?!?!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 18:05

Even een mededeling.

Ik ben dus nu al mijn 4e maand in gegaan en ik heb een gesprekje gehad, wel positief.

De Managers willen mij niet achter de kassa gaan zetten maar misschien wel voor een kleine training zodat ik ook kan zien hoe het in zijn werk gaat. Ze zijn namelijk bang dat het fout zou gaan en dat ik telkens een groot kas verschil gaat maken waardoor ze mij dan moeten ontslaan.

Ze willen mij namelijk graag in de keuken behouden.

Door dit gesprek ben ik wel meer gemotiveerd omdat ze mij graag willen houden. :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:06

En CV zegt ook niet alles ;). Ik denk dat je toch echt een persoon moet spreken om er achter te komen, en uiteindelijk ook iemand moet zien werken :P. Maar ja dat is lastiger (tenzij je zegt kom maar een paar dagen proefdraaien....).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:15

Ik heb per 1 april werk als thuiszorgmedewerker bij Sensire. Niet wat ik zoek, maar wel mooi om mijn tijd op een nuttige manier te besteden. Zij blij, ik blij. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:36

Leuk Shanna, dat heeft mijn moeder ook een tijdje gedaan.
Het is zwaar maar wel bevredigend werk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:39

Ik heb 17 maart een speeddate bij het UWV, zitten dan allemaal uitzendbureau's ben benieuwd... Hopelijk is het niet nodig en wordt ik aangenomen voor die geweldige baan bij een woningbouw die ik gister tegen kwam :D. Nog even brief doornemen en dan gaat ie de deur uit!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:51

@Cayenne Ach, ouders die 't huishouden doen, doen precies hetzelfde. In Engeland deed ik ook veel in het huishouden en ik vond dat niet echt zwaar ofzo.
Maar ik denk inderdaad wel bevredigend werk. :)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:04

annastasia schreef:

Ik werk al 4 jaar op een uitzendbureau en ben wel erg benieuwd wat je dan verwacht? Als ik een vacature plaats op internet is het heel normaal dat ik binnen een uur meer dan 100 reacties binnen heb. Het is onmogelijk om al die 100 mensen uit te nodigen. In deze tijd hebben de bedrijven de luxe om de beste mensen eruit te halen en op dit moment halen.

Ik ben zelf ook werkzoekend en ik heb nu al veel meegemaakt dat bedrijven erg enthousiast over me waren na twee (of drie) goede gesprekken en ik naadloos paste op de vacature, maar er met mij nog drie anderen waren die net zo goed en leuk waren.

Vanuit mijn ervaringen kan ik inderdaad heel goed inschatten of iemand cv-technisch past. Vroegah was het tekort aan mensen dusdanig dat er veel meer naar persoonlijkheid gekeken werd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:04

Annash schreef:
@Cayenne Ach, ouders die 't huishouden doen, doen precies hetzelfde. In Engeland deed ik ook veel in het huishouden en ik vond dat niet echt zwaar ofzo.

Ligt er net aan wat er onder verstaan word natuurlijk. Mijn moeder zorgde ook voor de oudere mensen bij wie ze thuis kwam. Dat kon dus ook om wassen en aankleden gaan.
Maar dat zullen ze je inderdaad niet laten doen denk ik. Dat gebeurd vaak pas na een hele tijd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:06

Plukje schreef:
annastasia schreef:

Ik werk al 4 jaar op een uitzendbureau en ben wel erg benieuwd wat je dan verwacht? Als ik een vacature plaats op internet is het heel normaal dat ik binnen een uur meer dan 100 reacties binnen heb. Het is onmogelijk om al die 100 mensen uit te nodigen. In deze tijd hebben de bedrijven de luxe om de beste mensen eruit te halen en op dit moment halen.

Ik ben zelf ook werkzoekend en ik heb nu al veel meegemaakt dat bedrijven erg enthousiast over me waren na twee (of drie) goede gesprekken en ik naadloos paste op de vacature, maar er met mij nog drie anderen waren die net zo goed en leuk waren.

Vanuit mijn ervaringen kan ik inderdaad heel goed inschatten of iemand cv-technisch past. Vroegah was het tekort aan mensen dusdanig dat er veel meer naar persoonlijkheid gekeken werd.

Thuis verzorg ik de financiele als ook de vee administratie.
Dus financiele kennis is er wel (een bedrijf in de agrarische sector is de vacature voor).
Dit staat niet in mijn cv, maar dus wel in de begeleidende brief.
Ik vind ook niet dat dit specifiek in je CV hoort te staan, want zouden ze dan mijzelf als referentie moeten gebruiken?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:22

deels eens als je veel brieven krijgt dan selecteer je eerst op passende CV's en dan op brieven. bij schaarste kan een brief met een niet passend cv de doorslag geven.

je zou het als nevenactiviteit op je CV kunnen zetten, zeker als het een eis is voor de vacature. dan kunnen ze in ieder geval zien op je cv dat je ervaring/kennis er in hebt. en je uit de agarische sector komt. misschien helpt het zodat ze je brief gaan lezen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:24

annastacia, wat jammer,.... zou er misschein ook zelf een belletje aan wagen naar dat bedrijf als ik in jouw schoenen stond en je het echt heel graag wilt,.. wie niet waagt wie niet wint, toch?

ik heb vandaag een afwijzing binnen voor een receptie/adm. functie (ze hadden meer dan 100 reacties gehad), oh ja,... en nog 1 voor de Rabobank (adm. med), ze zochten iemand met meer recente ervaring dan die van 2009. Was maar een functie voor 3 maand,.. en 2 uur reistijd,.. was toch best een eind weg.

uitzendburo belde om 6 uur nog, was er heel blij mee,.. ze had net een vacature binnen in mijn woonplaats voor 32 uur wat ik graag wil en het gaat om o.a cred. administratie.. tot december. dus wel tijdelijk, maar ja al met al nog best een tijd. In die richting wil ik nog wel wat bijleren dus dat zou mooi uitkomen. Plus ideaal in mn woonplaats. hoop dat ik op gesprek mag,.. is al op heel korte termijn beginnen en ik heb ook nog maar een week werk,..

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:32

inowa schreef:
in venray zit een evenementen hal die nog mensen zoekt,kennis van me heeft daar gisteren gesolliciteerd en die is aangenomen.
verdient 9 euro per uur om te starten,en per elke 100 uur die gewerkt is gaat de loon omhoog.

ik denk dat ik der ook maar eens ga solliciteren,nadeel is dat het parttime is de komende halfjaar,daarna pas fulltime vanwege de beurzen die dan pas op gang komen

Toevallig hebben wij van de week daar een beurs gehad, moest een mooie hal zijn! En als je ziet in Hardenberg hoeveel personeel daar rondloopt! :o

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:44

Citaat:
Thuis verzorg ik de financiele als ook de vee administratie.
Dus financiele kennis is er wel (een bedrijf in de agrarische sector is de vacature voor).
Dit staat niet in mijn cv, maar dus wel in de begeleidende brief.
Ik vind ook niet dat dit specifiek in je CV hoort te staan, want zouden ze dan mijzelf als referentie moeten gebruiken?

Is dat voor het bedrijf wat ik denk dat het is ;) :D ???

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:17

Cayenne schreef:
Annash schreef:

Ligt er net aan wat er onder verstaan word natuurlijk. Mijn moeder zorgde ook voor de oudere mensen bij wie ze thuis kwam. Dat kon dus ook om wassen en aankleden gaan.
Maar dat zullen ze je inderdaad niet laten doen denk ik. Dat gebeurd vaak pas na een hele tijd.

Dat is bij dit bedrijf een andere functie. Voor mij is het dus huishoudelijk werk, boodschappen doen, praatje maken... :)
Goed te doen denk ik! :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:38

Voor die mensen is praatje maken waarschijnlijk het meest belangrijke ;).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:25

Ik zie weer positieve en negatieve berichten voorbij komen, voor de mensen die aangenomen zijn en de mensen die op gesprek mogen komen: GEFELI!!

Voor de rest: We moeten gewoon volhouden!

Gister heb ik weer 2 sollicitatiebrieven verstuurd, beiden als receptioniste/telefoniste en vandaag ga ik misschien nog reageren op een vacature als "planner" bij een bureau voor kraamzorg. Hopelijk mag ik eindelijk eens een keer op gesprek komen... Ben er zo klaar mee op mn huidige werk!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:36

Ik zou hier ook wel mee willen kletsen, aangezien mijn baas geen vast contract wil geven moet ik dus opzoek naar een nieuwe baan.
Inmiddels al een aantal sollicitatie verstuurd, maar pas vaak niet binnen het profiel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:39

@Charaz: Frustrerend he? Zelfs als ik letterlijk aan alle eisen voldoe, vinden ze vaak alsnog dat ik niet binnen het profiel pas.

Wat voor iets zoek je?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:43

Ja zeker frustrerend, maar ik heb gelukkig nog tot eind juni.

Ik werk nu als doktersassistente, maar reageer ook op vacatures voor administratief medewerker, secretaresse. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, en hier werk ik ook vaak in het weekend.

Heb het nu maar op mijn CV erbij vermeld misschien dat dat scheelt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:02

Er is hier in de buurt echt bijna niks wat in mijn profiel past.... Heb nu gesolliciteerd op een geweldige functie als woonconsulent, lijkt me echt leuk! Dus ik ga duimen! 17 maart heb ik een speeddate van het UWV met allerlei uitzendbureau's, ben benieuwd wat dat eventueel opleverd....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:09

Goh, binnen 12 uur na het versturen van mn sollicitatie al gelijk een afwijzing binnen! Ik voldeed niet voldoende aan het profiel wat ze zochten. Ik weet wel waarom, ik moest een hele vragenlijst doorlopen en de enige vraag waar ik negatief op moest antwoorden, was de vraag "gaat u akkoord met een brutosalaris van 7 tot 11 euro per uur". Nou nee, dus ik had al verwacht dat ik afgewezen zou worden aan de hand van die vraag.