[HK] VWO Eindexamen 2010 X: en nu verder...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki_

Re: [HK] VWO Eindexamen 2010 X: en nu verder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:52

ik snap het naplaatsen niet :p
Ik heb lotingsgroep E, 0142

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:10

Dan zit je nog later dan ik, ik heb 105 (jij had toch geloot voor dgk?)
Bij DGK is het t/m volgnummer 29 ingeloot ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:39

Miriam91 schreef:
Niet in Twente en Tilburg. Zit nu dus daarover te denken.
Maarja eerst maar eens rustig nadenken wat ik nu wil

Jeetje wat rot om na zo'n lang traject uitgeloot te worden..
Denk er idd rustig over na wat je nu echt wil.. Mocht je naar de UT gaan, dan trakteer ik je op een feelingbetter drankje. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:40

Joonsel schreef:
Hm fijn, voor de academische PABO heb je een aanbevelingsbrief nodig. Ik zou niet weten aan wie ik dat moet vragen :\

No worries. Docenten maken er altijd een mooi verhaal van hoor. :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:52

Vandaag een paardrijbroek gekocht :) Best mooie, voor niet zoveel geld.

Echt klote voor de niet ingelote guys :(:)

Joni, zou het idd aan een leraar vragen :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:42

Balen voor iedereen die niet ingeloot is :(:)
Wat zijn jullie plannen nu?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:19

Nueve schreef:
Miriam91 schreef:
Niet in Twente en Tilburg. Zit nu dus daarover te denken.
Maarja eerst maar eens rustig nadenken wat ik nu wil

Jeetje wat rot om na zo'n lang traject uitgeloot te worden..
Denk er idd rustig over na wat je nu echt wil.. Mocht je naar de UT gaan, dan trakteer ik je op een feelingbetter drankje. :(:)

Dankje :*
Ik heb besloten om dit weekend te kijken naar een bezwaarschrift. Mocht dat niet lukken dan ga ik voor de hbo Medische Hulpverlening, mocht dat ook niet lukken dan ga ik voor de verkorte versie van Verpleegkunde en hopelijk daarna de ambulanceopleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:28

Klinkt alsof je er iig goed over hebt nagedacht en dat je doelen hebt gesteld. :j Ambulanceopleiding lijkt mij ook hartstikke mooi!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:31

Ja, ambulance lijkt mij ook heel leuk (als je dat zo kan zeggen :P ) En dat kan dus op 2 manieren via medische hulpverlening en via verpleegkunde. Een best grote kans dus, dat is ook wel fijn :)

Voor de andere uitgelote mensen: Wat is jullie alternatief?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:16

Fijn dat je toch een alternatief hebt. :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:27

fijn inderdaad dat je een alternatief hebt!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:06

Afbeelding

Met de diploma-uitreiking :') Erg charmant

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:19

Jeej! Ik ga morgenavond een kamer bekijken in Maastricht :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:39

Dat is snel :D Wat voor kamer?

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:40

Hallo,

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn VWO en ga vanaf september studeren aan de RUG. Nu hoorde ik gisteren dat ik dan in de maanden juli en augustus geen stufi krijg, tenzij ik dat apart aanvraag. De zogenaamde overbruggingsregeling. Maar het lukt me maar niet om op de site van de ib-groep dat aan te vragen. Heeft iemand een stappenplan voor me? :P

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:43

Die overbrugging is van de tegemoetkoming scholieren, als het goed is staat het daar ergens bij :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:50

marle_sheila schreef:
Hallo,

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn VWO en ga vanaf september studeren aan de RUG. Nu hoorde ik gisteren dat ik dan in de maanden juli en augustus geen stufi krijg, tenzij ik dat apart aanvraag. De zogenaamde overbruggingsregeling. Maar het lukt me maar niet om op de site van de ib-groep dat aan te vragen. Heeft iemand een stappenplan voor me? :P

Je moet bij de IB-groep inloggen en dan de einddatum van je VWO invoeren & de begindatum van je nieuwe opleiding en dan zou je als het goed is de overbrugging moeten krijgen ;)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:50

Isjtar schreef:
Jeej! Ik ga morgenavond een kamer bekijken in Maastricht :D

Dat is snel :D Wat voor iets?

Ik durf niet :')

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:54

Ehm, t is een kamer in een studentenhuis, maar wel in een woonwijk. 18,5m2 met internet en verder keuken enzo gedeeld met (ik dacht) 5 vrouwelijke huisgenoten. Het is iets van 2km naar de uni en 3 km naar het centrum ;)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:04

Klinkt wel ideaal! Nog een ruime kamer (in Utrecht zie ik nu vooral kamers van 13/14 m²).

Ik weet echt niet wat ik in zo'n mail ofzo moet zetten :\

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:10

Het probleem is dus, dat telkens als ik bij de ib-groep inlog, hij naar mijn persoonlijke pagina gaat. En bij mijn gegevens kan ik niet opnieuw iets aanvragen? Als ik gewoon op de site van de ib-groep zoek naar overbrugging, dan krijg ik een link waar ik me kan aanmelden als ik erop klik. Maar... als ik dat doe, staat er dat ik me weer moet inloggen en gaat hij weer terug naar mijn persoonlijke pagina. En dat gebeurt telkens opnieuw...

Bovendien had ik nog een ander probleem, misschien heeft dat ermee te maken dat het bij mij niet automatisch gaat zoals het volgens Joonsel zou moeten.. Ik ben toegelaten tot de lotingsstudie die ik wilde, al een paar weken geleden omdat er meer plaatsen dan aanmeldingen waren. In de mail stond het verzoek me zo snel mogelijk uit te schrijven bij eventuele andere studies. Dat heb ik braaf gedaan, maar toen stond er ineens ook bij de studie die ik wel wil gaan doen dat ik uitgeschreven was. Toen heb ik me opnieuw ingeschreven, maar dat verzoek werd afgewezen door DUO omdat de uiterste inschrijvingsdatum voor een lotingstudie al verstreken was.. Universiteit gebeld, die stuurden me door naar zo'n vragenformulier op studielink, waar ze mijn vraag nog niet beantwoord hebben.

Ik maak er weer een potje van met alles :S

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:26

Hoooi allemaaaaal!
Kennen jullie me nog? (A)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:36

marle_sheila schreef:
Het probleem is dus, dat telkens als ik bij de ib-groep inlog, hij naar mijn persoonlijke pagina gaat. En bij mijn gegevens kan ik niet opnieuw iets aanvragen? Als ik gewoon op de site van de ib-groep zoek naar overbrugging, dan krijg ik een link waar ik me kan aanmelden als ik erop klik. Maar... als ik dat doe, staat er dat ik me weer moet inloggen en gaat hij weer terug naar mijn persoonlijke pagina. En dat gebeurt telkens opnieuw...

Bovendien had ik nog een ander probleem, misschien heeft dat ermee te maken dat het bij mij niet automatisch gaat zoals het volgens Joonsel zou moeten.. Ik ben toegelaten tot de lotingsstudie die ik wilde, al een paar weken geleden omdat er meer plaatsen dan aanmeldingen waren. In de mail stond het verzoek me zo snel mogelijk uit te schrijven bij eventuele andere studies. Dat heb ik braaf gedaan, maar toen stond er ineens ook bij de studie die ik wel wil gaan doen dat ik uitgeschreven was. Toen heb ik me opnieuw ingeschreven, maar dat verzoek werd afgewezen door DUO omdat de uiterste inschrijvingsdatum voor een lotingstudie al verstreken was.. Universiteit gebeld, die stuurden me door naar zo'n vragenformulier op studielink, waar ze mijn vraag nog niet beantwoord hebben.

Ik maak er weer een potje van met alles :S

Hm dat is vreemd..

Maar over die overbrugging, daarvoor moet je niks aanvragen, je moet enkel die 2 data invullen en als het goed is krijg je het dan vanzelf!

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:49

Ja klopt, maar blijkbaar is dat bij mij nu veranderd vanwege dat gedoe met die studies. Heb in studielink nu een hele reeks met aanmeldingen van studies die weer afgemeld zijn :+

Zojuist even de ib-groep opgebeld, 7 minuten moeten wachten totdat ik een medewerkster aan de telefoon kreeg. Zij was heel vriendelijk maar vertelde me dat ze mij ook weer moest doorverbinden maar dat voor die personen een wachtrij van een half uur was... vanwege vragen over de loting enzo. Dus dat ik het misschien maandagochtend beter nog een keer kan proberen. Ik denk dat ik dat maar doe.

Heb direct eventjes gevraagd hoe het dan zat met die overbrugging die bij mij blijkbaar niet automatisch gaat (bij een vriendin van mij overigens ook niet!), en uitgelegd over mijn rare inlogprobleem. En ze vertelde me dat ik eventjes een formulier moet downloaden en dat dan opsturen. Duurt wel iets langer, maargoed. Dat is dan in ieder geval opgelost.

Nu hopen dat ze maandag iets kunnen met die studie! :s

En ik moet ook nog een kamer in Groningen wat nog niet aan het lukken is. Gaat lekker hier :+ Volwassen worden gaat zeker met vallen en opstaan :P

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:56

Nou ik hoop voor je dat het dan allemaal opgelost gaat worden! Je hebt wel een bewijs van toelating? Dan zal het allemaal wel goed komen!

De eerste maand/2 maanden is het nog niet zo'n ramp als ik geen kamer heb, mijn vader gaat 4x per week naar Zeist met de auto en dan zou ik mee kunnen rijden (ben ik er met 5 kwartier ofzo). En evt met de bus&trein, maar dat duurt best lang en als ik dat elke dag zou moeten doen..pff :P