Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:15

@MM, ben benieuwd! Lijkt me zelf ook wel leuk om zo'n taarten te kunnen bakken, maar ik heb daar nu echt geen tijd voor. (laat staan dat ik daarvoor het geduld heb :p)
@Chubby, he dat is idd geen reclame voor Vistaprint, misleidend zou ik zeggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:20

HannahFrouk schreef:
Bedankt voor het welkom, ik vind het echt een leuk, handig topic!

Misschien kan ik zelf ook nog iets toevoegen, wellicht al bekend maar ik vind het zelf ZO handig, ik plaats het toch even. Ik ben me nu zelf aan het orienteren op de "klussenmarkt" omdat ik een paar dingen aan ons huis moet laten doen voordat ik echt kan gaan beginnen. Ik heb toen dus een aannemer laten komen voor een offerte, die heb ik nog niet eens helemaal binnen, maar van het deel dat ik wel binnen heb, moest ik al een week aan de zuurstof %) %) %) om weer bij te komen. Ik had het daar met een collega over en die kwam met de volgende tip:

http://www.werkspot.nl

Je kunt hier een klus of zelfs klein klusje plaatsen, krijgt direct offertes en (belangrijk!) je kunt ook zien of de persoon/het bedrijf in kwestie betrouwbaar is.

Ik ga hier zelf bij wijze van proef dezelfde opdracht plaatsen die ik door een aannemer heb laten offreren, en ben erg benieuwd wat er uit gaat komen (of het dan ook zo duur is).

Jaggie, ik denk zelf dat het best levensvatbaar is, het is even de vraag hoeveel patienten ik door actieve werving binnen kan krijgen, als DAT eenmaal een heel klein beetje wil gaan lopen ga ik het wel redden (dan is de winkel ook bijzaak), maar dat is dus even het punt. Ik heb mijn bedrijfsplan-in-wording laten beoordelen door een expert (mocht via het outplacementbureau) en die vond het er toppie en kansrijk uitzien, dus dat is zeker wel een opsteker. Nu moet ik dat nog afmaken voor het UWV.

Wat knap dat jullie al die websites zelf kunnen maken. Ik heb met veel moeite mijn website in elkaar gestoken (zie profiel) maar ik ben er bepaald niet een natuurtalent in, toen het eenmaal werkte *\o/* had ik zoiets van "NIET MEER AANKOMEN!". *\o/* *\o/* *\o/*

En nu is er 1 button kapot, die doet het niet meer -O- . Ik heb nu inmiddels een offerte binnen voor een nieuwe website, want heb besloten dat het mezelf echt teveel tijd kost, ik kan mijn tijd dan beter steken in dingen waar ik beter in ben!

www.werkplaats.nl is ook zo'n site :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:21

Hallow uuuh mensen :? , ik zeg toch juist in mijn post dat ik er geen natuurtalent in ben en dat ik het daarom beter door een ander kan laten doen (ik heb daarom een offerte lopen). Ik ben geen ster in websites en ik was allang blij dat ik´m aan de praat had.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:21

Ik moet ook écht m'n site weer eens updaten (al doe ik er eigenlijk niks meer mee). Misschien dit weekend eens naar kijken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:22

Vistaprint vind ik ook altijd misleidend met al die extra kosten :j Wel heb ik begrepen dat ze wel vaak sneller leveren dan die termijnen die ze aangeven. Dus als het geen enorme spoed heeft zou ik niet die dure variant kiezen :n

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:23

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:24

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:26

Ik zag dat lovepaints ook al -ondanks de misleidende kosten- goede ervaringen had. Heb wel een opmerking erover gemaakt richting Vistaprint, ze vroegen om mijn beoordeling ;)

Hoop dat ik m'n kaartjes sneller binnen heb dan 21 dagen, wil vanaf volgende week kaartjes kunnen meegeven aan een bestelling en vanaf volgende week heb ik een mooie aanbieding lopen én het product staat via de groothandel in diverse tijdschriften..

HF, sorry dat ik in dit geval met mijn 'kritiek' dan aan het onjuiste adres ben. Goed dat je het laat doen door een ander als het jou niet lukt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:44

Hmmm, ik weet meteen dat mijn kaarten niet door vistaprint gedrukt worden :D thnx chubby :j
Wellicht is het alsnog goedkoop, maar ik houd niet van dat misleidende gezeik.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:03

Bij de kamerkrant zit(zat?) ook altijd zo'n flyertje van vistaprint. Nog nooit iets mee gedaan.

Een creatief visite kaartje zie ik ook liever dan een standaard ding, maar ik ben wel van mening dat het kaartje in de portemonnee te stoppen moet zijn. Je moet het zo kunnen pakken als het nodig is.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:18

Vistaprint heb ik wel een aantal keren visitekaartjes van gezien, dat zag er toen wel goed uit trouwens! En toch niet al te duur. Ik maak mijn visitekaartjes altijd zelf (printer + snijden maar), tis wel een gedoetje, maar voor mijn "business" is de kwaliteit ruim voldoende (mijn patienten maakt dat echt niet uit of het er glossy uitziet als ze maar beter worden). En ach, ik vind dat nu eenmaal leuk om te doen. Het is voor mijn praktijk tegelijkertijd afsprakenkaartje, ik plak een sticker op de achterkant waar de afspraken op geschreven kunnen worden.

Wat mijn website betreft, de nieuwe website wordt heel eenvoudig, bijna geen enkele bijzonderheid, alleen wel mooie buttons. Ik vind zelf dat een website voor een praktijk voor chronisch zieken niet al te tierelantijnig of reclame-achtig moet zijn (een taartensite zou ik juist wel voor thema "feest", "vrolijk" en "lekker kleurig" gaan!) . Reclame of aanbiedingen zijn dan ook niet op z´n plaats natuurlijk ("2x beter voor de prijs van 1", neuh ... da werk nie) En het moet goed leesbaar zijn, dus idd, die foto moet eruit, dat wordt 1 egale kleur.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:20

@Chubby, ik ben benieuwd hoe lang je moet wachten. Wel vervelend als je de kaartjes al snel nodig hebt.
@holly, hoe doe jij dat dan als je meer als 100 kaartjes hebt :+ *stelt zich even een heeeeeeeeeeele volle portemonnaie voor:P)
@HF, ik vind het ook belangrijk dat je met je visitekaartje past bij wat je wilt uitstralen en dat is in jouw geval dan toch prima. Jouw website idee klinkt me wel goed in de oren, die rust zou ik dan idd terug willen vinden op mijn website.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:23

Oh haha nee doos, ik bedoel dat als jij je kaartje aan iemand geeft dat deze hem dan in zijn portemonee moet kunnen doen.
Niet ikzelf.

Heb je al ideeen dan HF? Of een voorbeeld?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:28

Wat ik zelf heel belangrijk en handig vind, als je een bepaalde locatie hebt (zoals ik aan een winkelcentrum) dat dan je website en ook je visitekaartje precies overeen komen met de kleuren van je pand. Ik heb mijn pand in twee opvallende kleuren laten schilderen. diezelfde kleuren vind je straks (nu nog niet) terug op de website. Volgens mij doet dat best veel voor je lokale herkenbaarheid. Als mensen dan je visitekaartje of website gezien hebben en ze rijden langs je pand, dan hoop ik dus toch dat ze denken: "hee, dat ken ik ergens van" en dan even wat beter kijken.

Holly, ja, ik heb een ontwerp opgestuurd, maar tis echt heel simpel en rechtlijnig hoor. Gewoon linkerkant mooie buttons en de meest logische indeling die ik kon bedenken. Maar wel opvallende kleuren. Op basis van dat ontwerp heb ik een offerte gekregen.

Maar als ik een reclamebureau was ... hahaha, dan zou ik wel wat anders bedenken!

Ik ga nog even de bladzijden van het topic doorlezen, even kijken wie wie is en wie wat doet ;-)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:33

Leuke visitekaartjes, vriendin van me heeft haar kaartje op een
'pasje' gemaakt, net een pinpas zegmaar, van plastic. Ziet er fantastisch leuk uit en toch makkelijk formaat.

Ik heb nog genoeg kaartjes, dus voorlopig geen andere voor mij!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:37

En zou je dat ontwerp aan ons willen laten zien HF?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:40

Zeker een dure grap yucca? :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:43

Duurder dan gewone kaartjes ja, maar hoe duur weet ik niet precies helaas.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:44

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:45

Valt me eerlijk gezegd nog mee! Of komen daar nog tientallen euro's aan upload en verzendkosten bij :')

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:01

Ik krijg wel inspiratie als ik dit allemaal zo lees.
Misschien een tip, goedkope kantoor artikelen:

www.inventarisveiling.nl

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:02

holly schreef:
En zou je dat ontwerp aan ons willen laten zien HF?

Als het eenmaal definitief is, dan wil ik ´m graag laten zien, dan vind ik dat wel leuk. Maar dat is het nu nog niet. Ik wil wel eerst zeker weten dat ´t allemaal doorgaat (anders zit ik mezelf ook een beetje blij te maken met een dooie mus, weet je). 1 september moet ik waarschijnlijk naar UWV en dan ga ik meteen aankaarten dat ik verder zou willen als ondernemer.

Kan best zijn dat het ontwerp dan toch nog heel anders moet worden.

Wauw handige site Daphna, daar heb ik straks vast wat aan!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:32

Ik was toch ook veel kwijt bij Vistaprint maar had gekozen voor de goedkoopste = langszaamste verzending en had ze de volgende dag in huis. Dus dat was wel netjes. (Klopt eigenlijk ook niks van want je betaald voor snellere verzending meer en dan komt het ook de volgende dag) :7

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:14

Lovepaints schreef:
Ik was toch ook veel kwijt bij Vistaprint maar had gekozen voor de goedkoopste = langszaamste verzending en had ze de volgende dag in huis. Dus dat was wel netjes. (Klopt eigenlijk ook niks van want je betaald voor snellere verzending meer en dan komt het ook de volgende dag) :7

Ja precies.... dat bedoelde ik ;)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:36

Voor visitekaarjtes moet je je echt orienteren op de drukkerijmarkt.
Bij Vistaprint was ik voor 250 stuks dubbelzijdig €41 kwijt.

Bij http://www.fmgreclame.nl was ik voor 1000 stuks (mooier papier) €88 kwijt. Ook dubbelzijdig.

Mijn logo van de webshops zijn gedrukt op de visitekaartjes met minimale informatie erbij. (staat allemaal in de shops).

@Hannahfrouke: jij hebt goede ideeën. Ik hoop dat het je gaat lukken.
Er zijn veel webdesignbouwers; mocht de offerte tegenvallen laat me dan weten voor eventueel andere adresjes!