Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:16

wij hebben inprinciepe thuis de regel mocht het sneeuwen dan gaan we met openbaar vervoer
alleen vandaar reed er geen bus dus manlief is toch met de auto gegaan
anders zou hij niet op zijn werk komen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:50

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een discussie over de relatieve meerwaarde van winterbanden uit dit topic gevist - die is op STW nogal offtopic.
Mag het weer terug naar de moeilijkheden om op je werk te komen? Merci :)

Suusjeher

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:52

Ik las wel net dat meteoconsult waarschuwt voor ijzel morgenvroeg.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:54

daar wordt je niet vrolijk van

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:55

Nextdomino schreef:

Begreep dat dat in het zuiden was vanmiddag???

Vanochtend was het hier trouwens een stuk warmer dan overdag, volgens m'n vader...

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:55

gelukkig hoef ik morgen de weg niet per se op :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:59

dipstaartje schreef:

Ik vergeet nooit meer die ene dag in de brugklas... :=
Je kon schaatsen op de rijbaan...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:01

tsjaah ik voel me iets te verantwoordelijk en ga hoe dan ook naar mn werk :j
zou leuk zijn als we daar een centje extra voor krijgen :o haha

nee hoor ik ga gewoon te werk :) ben net met vriendlief ook de rotonde afgegleden komt welweer goed haha.

moet ook naar mn paard die kan ik ook niet afbellen dat ik niet kom (:)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:02

Hier is het nu aan het sneeuwen, hoop dat het niet al te glad is morgenochtend -O-
Vandaag waren de kranten er ook al later dan normaal, ik was wel optijd maar heb nog behoorlijk hard moeten lopen..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:11

geloof niet dat mijn baas het grappig vind als ik niet kom...

wij krijgen dus ook geen ijsvrij en moeten gewoon doorwerken. ach ja die paar daagjes sneeuw zijn wel te overleven en ook wel met zomerbanden onder de auto (zoals ik dus)

je glijd misschien wat sneller maar als je gewoon rustig blijft is het te doen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:15

Janine1990 schreef:
Nextdomino schreef:

Begreep dat dat in het zuiden was vanmiddag???

Vanochtend was het hier trouwens een stuk warmer dan overdag, volgens m'n vader...

vanmorgen was het rond het vriespunt, einde van de middag al -5,5graad in Gorredijk/Friesland. Zal nu nog wel wat kouder zijn...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:17

Janine1990 schreef:
dipstaartje schreef:

Ik vergeet nooit meer die ene dag in de brugklas... :=
Je kon schaatsen op de rijbaan...

Haha, dat doet mij ook denken aan een fietstochtje naar school. Nog geen kilometer van huis. Vriendinnetjes en ik zeggen tegen elkaar: "Volgens mij is 't.. (hier glad)" fietsen een bocht in, geen tijd meer om de zin af te maken want daar lagen we al met zijn 4'n tegelijk. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:19

M'n vader was om half zeven alweer aan het scheppen en zei dat het had gedooid, de sneeuw was als een gek aan het bakken gegaan. Vanmiddag toen ik om vijf uur terug kwam van m'n werk gaf de auto -7 aan.
Dus dan klopt het wel...
Hoop nog wel op wat meer sneeuw.

Las ook nog wat mensen over onweer in Groningen gisteravond? Of ik lag te pitten, of ik heb het gewoon niet gemerkt... Maar het is wel heel goed mogelijk, heeft te maken met wrijving tussen hoge en lage druk gebieden geloof ik?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:19

Ik moet morgen ook de weg op..hoef gelukkig niet met de auto ofzo..ik kan het fietsen, is normaal ongeveer een kwartiertje, maar trek er nu wel een halfuur voor uit aangezien ik vanmorgen op hetzelfde stuk ook een heel eind moest lopen. (werk ook (als vakantiehulp) in de thuiszorg, maar dan het schoonmaken bij de mensen en wil ze toch niet laten zitten)
Mijn vader is vanmorgen ook met de auto naar het werk gegaan (wel winterbanden) want de treinen reden ook hier niet, of weinig. Hij is nu alleen nog niet thuis, de zitting liep dramatisch uit, doordat de getuige van ver moest komen en dus ook erg veel vertraging had door het weer. Ik hoop wel dat hij niet al te lang nog hoeft te blijven, want het gaat ook hier zo weer sneeuwen en dan wordt de weg er niet beter op...
Laatst bijgewerkt door Phylos op 21-12-09 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:20

Janine1990 schreef:
M'n vader was om half zeven alweer aan het scheppen en zei dat het had gedooid, de sneeuw was als een gek aan het bakken gegaan. Vanmiddag toen ik om vijf uur terug kwam van m'n werk gaf de auto -7 aan.
Dus dan klopt het wel...
Hoop nog wel op wat meer sneeuw.

Las ook nog wat mensen over onweer in Groningen gisteravond? Of ik lag te pitten, of ik heb het gewoon niet gemerkt... Maar het is wel heel goed mogelijk, heeft te maken met wrijving tussen hoge en lage druk gebieden geloof ik?

Onweer? :oo Heb ik ook helemaal niets van gemerkt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:21

Jaduuh schreef:
Haha, dat doet mij ook denken aan een fietstochtje naar school. Nog geen kilometer van huis. Vriendinnetjes en ik zeggen tegen elkaar: "Volgens mij is 't.. (hier glad)" fietsen een bocht in, geen tijd meer om de zin af te maken want daar lagen we al met zijn 4'n tegelijk. :')

Hahaha :P

Ik kon niet op school komen omdat de bussen niet reden, dat ging ik maar even vertellen aan een klasgenoot die wel al om half 8 bij de bushalte stond. Met een jong hondje die haast had.
Ik heb best wel last van mijn achterste gehad de dagen daarna... :=

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:23

Ben er bang voor morgen, als de bussen niet rijden kom ik niet op het werk... En mijn moeder, met wie ik samen werk, ook niet, dus blijft de kapsalon dicht.
Ach er zullen weinig mensen naar de kapper willen met dit weer, hihi!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:24

Janine1990 schreef:
Jaduuh schreef:

Hahaha :P

Ik kon niet op school komen omdat de bussen niet reden, dat ging ik maar even vertellen aan een klasgenoot die wel al om half 8 bij de bushalte stond. Met een jong hondje die haast had.
Ik heb best wel last van mijn achterste gehad de dagen daarna... :=

:)) :(:)

Dat van mij is overigens al wel zo'n 4 jaar geleden. ;) Maar dat soort dingen blijven hangen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:25

SiCa schreef:
Ben er bang voor morgen, als de bussen niet rijden kom ik niet op het werk... En mijn moeder, met wie ik samen werk, ook niet, dus blijft de kapsalon dicht.
Ach er zullen weinig mensen naar de kapper willen met dit weer, hihi!

Aai, dat is wel heel vervelend!
Maar wie weet valt het mee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:27

Jaduuh schreef:
:)) :(:)

Dat van mij is overigens al wel zo'n 4 jaar geleden. ;) Maar dat soort dingen blijven hangen..

Voor mij volgens mij nu 7 of 8 jaar? Ik weet het zo even niet meer :P
Maar een paar jaar later kwam het weer voor.

Zo hebben we ook drie weken achter elkaar op dezelfde dag tijdens dezelfde les te horen gekregen dat het KNMI een weeralarm afgaf en wij zo snel mogelijk naar huis moesten gaan.
Wat een heerlijke school :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:30

ben ook benieuwd voor morgen. OP dit moment rijdt veolia volgens teletekst, maar als t vanacht weer gaat sneeuwen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:33

Ik heb nu een paar dagen julli leed gelezen haha..
Ik ben het flink zat moet ik zeggen, moet 's morgens een uur eerder beginnen met werken omdat ik dan gebracht wordt, maar tis iedere dag weer de vraag hoe ik thuis kom :S
Ga normaal met de scooter maar als ik gas geef wil die terug naar huis (keertie om ;)). Ik ben degene die het dichtst bij mijn werk woon maar heb het wel het moeilijkst omdat ik alleen binnendoor kan waar niet of nauwelijks gestrooid wordt..

Heb gelukkig geen problemen om naar stal te gaan, lekker beetje glijden met de toetoet, vind het steeds leuker worden haha..:=en kan altijd nog lopend..maar man om op je werk te komen,...pfffff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:35

Vandaag heb ik het gered om heen en weer te reizen, maar gok dat het morgen lastiger wordt..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:36

op dit moment rijd GVU ook..ik hoop morgenochtend ook, denk dat dat knallende bonje is morgen op stage....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:43

xDramaQueen schreef:
op dit moment rijd GVU ook..ik hoop morgenochtend ook, denk dat dat knallende bonje is morgen op stage....

Echt? GVU Utrecht bedoel je denk ik? (misschien zijn er meerdere GVU's :') )
Meh, overdag toen ik ze nodig had reden ze niet :(