Ik deed BOL niveau 4 en moest eerst een half jaar naar school.
Ik ging daar intake rijden op een paard van daar en er moest dan onderling geruild worden ik weet niet of dat nu nog steeds zo is?
Er moest even draf stap en galop gedaan worden en een sprongetje van iets van 40 cm
Daarna een soort theorietoets met die echt op niveau groep 6 was
De sfeer was echt top daar is echt niks over te zeggen, qua medeleerlingen was het echt een harstikke leuke school omdat je natuurlijk allemaal dezelfde passie hebt
Gezellig met ze allen bij elkaar, intern dat schept toch wel een band met elkaar omdat je de hele tijd op elkaars lip zit zeg maar, maar harstikke leuk!
De theorie vond ik absoluut geen toegevoegde waarde hebben en waren veelal dingen waarvan je dacht oke dat heb ik in groep 6 al geleerd

kan me niet herrinneren dat ik weleens buiten de klas voor de theorie heb gedaan.
Dan de praktijk lessen:
Schoolpaarden waren goede paarden waar alle knoppen wel opzaten maar het waren ook geen automaatjes waar je een kwartje in moest gooien.
Als je je eigen paard meeneemt dan moet je niet verwachten dat je paard een luxe stal krijgt, tenminste toen ik daar was toen werden de eerstejaars paarden in klein containtertjes gezet.
Nou het verhaal dressuur en springen heb ik inmiddels al een ruime toelichting op gegeven
Ik had me er gewoon wat meer van voorgesteld en heb niet het gevoel gehad dat ik in dat half jaar echt iets bijgeleerd heb op zowel theorie als praktijk gebied.
Aangezien ik op de stal waar ik daarvoor al werkte zo weer aan de slag kon en ik daar gewoon lekker aan de slag kon gaan met paarden beleren en daar goed begeleid werd heb ik ervoor gekozen om met deurne te stoppen en weer op die stal te gaan werken en heb er geen moment spijt van gehad.