Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:43

Waarom zou het u w v het niets vinden? Werk is werk toch? Het enige is dat als het aantal uren lager is dan waarvoor je WW krijgt dat je dan nog steeds een sollicitatieplicht hebt. Als je tenminste voor de resterende aantal uren je uitkering wilt behouden.
Zelf heb ik nu een tijdelijke baan voor 3 ochtenden in de week en daar deden ze niet moeilijk over. (WW voor 32 uur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:05

Dit is natuurlijk wel heel tijdelijk en pas van de zomervakantie. Maar ze doen het er maar mee. Met beetje geluk is het zelfs meer qua uren :')

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:41

Ik ben een tijdje stil geweest ivm mijn examens, ( die nogsteeds niet helemaal af zijn ) maar ik heb van de week een sollicitatie gesprek gehad bij G-star women in alkmaar, ben bang dat het niets word.. :(
dus mijn zoektocht gaat nog verder

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:10

Vandaag weer een klein stapje voorwaarts. Naar de genetisch expert geweest om een aanvraag tot erkenning van handicap in te vullen. Voor mijzelf verandert dat niks, maar dan krijgt de werkgever een subsidie omdat hij mij in dienst heeft. Vind ik hopelijk wat sneller werk, zodra je zegt dat je beperkingen qua fysiek hebt is het direct al end of conversation...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:03

Dat is ook de reden dat ik mijn diabetes niet snel noem.
Daar komen ze in mijn proeftijd wel achter. Ik doe er verder niet geheimzinnig over en ja, ik kan net iets vaker ziek zijn, maar ze merken vanzelf dat ik een doorbijten ben.

Althans... Daar ga je vanuit. Ik ben op een nogal banketstaaf manier bij mijn stage vandaan gestuurd. Overkoepelende organisatie heeft me meteen een nieuwe plek aangeboden maar het gaf me wel een deuk in mn vertrouwen in mensen...

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:11

Ik ken het Les :(:)
Voor die zelfde reden zat ik dinsdag bij het uwv.

Lente, ja dat snap ik. Ik zeg het ook liever niet. Maar ze vragen altijd waarom ik een gat in m'n cv heb. En dan leg ik het maar wel uit.

Ik krijg vrijdag of maandag bericht van het uwv. Dus ik ben benieuwd, voor nu ben ik vooral nog aan het uitrusten van het gesprek :z

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:12

Hier momenteel alleen maar WAjong vacatures. -O- En het aantal uren bij mijn tijdelijke klus loopt ook terug dus het is even mwah... en prut. Aantal interessante functies is ook nihil. Gatver -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:23

Winged, ik zoek juist naar wajong vacatures maar denk telkens weer "how the feck krijgen ze het voor elkaar om te denken dat deze vacature wajong geschikt is ??? " :')

Fulltime flink lichamelijk belastend of continu klantcontact ... nu zullen er vast wajongers zijn die dat trekken... maar tis nu niet dat ik aan voltijds(belastende) banen denk bij een functiebeperking ...

(Rantmodus uit :=)

Wat zocht jij ook al weer en welke regio?

Edit: ik ben nog tot oktober in de running voor de herkeuring... laten we daar vooral een window van 10 maanden voor pakken welke we een anderhalf jaar van te voren alvast aankondigen... dat werkt vast stressverlagend en verduidelijkend ... _O-
The joys of dealing with the UWV

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:25

Hahah ik lees die functies niet... Geen WAjong-er dus ik kom sowieso niet in aanmerking :P Maar ze zullen er wel subsidie op krijgen als ze een WAjonger hebben denk ik dan?

Content/Communicatie, driehoek Groningen, Zwolle, Emmen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:41

Klopt, zitten wat "ondersteunende" zaken bij via het UWV
Vaak in eerste instantie aan het werk met behoud van uitkering, gevolgd door nog wat zaken.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:39

Nou ik had vorige week dinsdag natuurlijk mijn sollicitatie bij G-star Women in Alkmaar. ze zouden me zaterdag aan het eind van de middag bellen of ik het wel of niet werd. nou geen telefoontje gehad he.. kan ik nou aan nemen of ik aan genomen ben of niet?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:41

Geen nieuw is normaal gesproken niet automatisch goed nieuws, helaas. Ik zou er morgen eens een telefoontje aan wagen als ik jou was :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:46

Ik ben heel toevallig twee dagen aan het werk geweest voor een soort van uitzendburo, morgen mag ik ook nog heen en kijken als er iets uit komt. Donderdag om 11 uur een solicitatie gesprek. Heb per 1 juli geen werk meer en zou prettig zijn voor die tijd wat anders te hebben :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:22

Ze zoeken bij een zusterbedrijf van waar ik werk een fulltime administratief medewerker op HBO niveau.
Is in Nijverdal bij Greenfields. www.werkenbijtencate.nl voor meer details.

Weet niet of er iemand in deze regio zit die hier in het topic post of meeleest.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:37

MarliesV schreef:
Ze zoeken bij een zusterbedrijf van waar ik werk een fulltime administratief medewerker op HBO niveau.
Is in Nijverdal bij Greenfields. http://www.werkenbijtencate.nl voor meer details.

Weet niet of er iemand in deze regio zit die hier in het topic post of meeleest.

Ik had hem gezien!
Weet alleen niet of die aquisitie wel bij mij past :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:41

Ik heb woensdag weer een intake bij een uitzendbureau.
Hoop dat hun een geschikt baantje hebben.
Morgen ook eens op de site van het UWV kijken of er nog geschikte banen op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:50

Ik heb vanmiddag die speeddate. Vind het toch wel een beetje spannend :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:22

Iedereen hier veel succes gewenst!!

Hier weer 4 sollicitaties de deur uit :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:50

Hoe is het gegaan idinn?

Ik ga vanavond weer vacatures zoeken.
Hopelijk kom ik wat tegen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:16

Ging wel goed! Denk ik... was idd kort maar krachtig. Wel super goed geregeld. Er staat een krulletje op mn papier. Zal wel positief zijn zeker :+

Hoor het uiterlijk volgende week...

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:04

Renske nog wat kunnen vinden?

Idinn fijn dat je zelf een goed gevoel hebt! Ik duim voor je!!

Wanneer worden jullie hopeloos van de vacatures en zouden jullie je inschrijven bij een uitzendbureau?

Ik heb nu op 20 vacatures gereageerd en of ik krijg niks te horen, bel er achteraan en krijg een afwijzing. Of er komt al snel een afwijzing via de mail terug.
En dat terwijl ik wel aan het profiel van de vacature voldoe. Zucht..

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:14

Hier nog flink aan het solliciteren, maar krijg alleen maar afwijzing op afwijzing :(

De 14de heb ik een gesprek bij een andere vestiging van het werk, helaas wel 90 km enkele reis.
En denk niet dat ik daar blij van wordt dag in dag uit.
Na een half jaar zou ik naar 4 dagen werken kunnen gaan, maar dan nog.

Zit er nu aan te denken om heftruk- en/of reachtruck certificaat te gaan halen, om mijn kansen op baan in de logistiek te vergroten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:52

Dat is idd een aardige afstand om 5x/week te rijden. Maar 4x/week is het ook nog veel. Opzich geen ramp, maar als je ook nog in de file staat. OV is zeker ook geen doen?

Lastig hoor! Maar wie weet dat het gesprek je twijfels weg nemen om er wel of niet voor te gaan?

Kevinsky, inschrijven kan natuurlijk altijd hè! Of het wat oplevert is de volgende vraag. Al ligt dat misschien ook sterk aan de richting waarin je wat zoekt.

Afwijzingen zijn k*t.. maar was altijd al blij als ik die kreeg. Beter als helemaal niks meer ergens van horen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:18

Ov weet ik niet.
Maar met ploegen lijkt me dat ook niet fijn.
En ben al niet van ov na paar nare ervaringen ermee.

Ik zie met dat gesprek snel genoeg of het bevalt of niet.
Weet ook niet of het een file gevoelige route is.

Ja beter een afwijzing als niets is beter. Maar met 4 op een dag voelt het wel rottig.
Maar daarentegen van meer dan de helft hoor je nooit iets. Dat is ook niet fijn.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:09

Ja idd, ik ben ook wel blij als ik iets hoor. Omdat een heel aantal niks meer laten horen. Ik had niet gedacht dat men zo om zou gaan met sollicitaties. Maar kwam er al snel achter toen ik begon met solliciteren :')