Voor mij waren de afgelopen weken best chaotisch en daarom nu pas een reactie. Naast mijn werkzaamheden ben ik ook nog eens penningmeester van twee clubs en dat neemt zoveel tijd in beslag. Voordeel is wel dat ik heel veel potentiële klanten ontmoet. Bij mij is het namelijk vooral dat ze mij moeten leren kennen en dan ook nog eens opdrachten aan mij moeten gunnen.
Succes Sabrina met het opzetten van jouw bedrijf! Ik heb tot nu toe nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing om twee bedrijven op te zetten
Fotografie....moet je denk al wel heel wat te bieden hebben om daar nog tussen te komen want er is al zoveel aanbod Alhoewel mijn ex-Barefoot-concullega van België er ook mee bezig gegaan is en ik echt met mijn oren klapper over hoe succesvol zij toch in korte tijd geworden is, die krijgt echt serieuze opdrachten en inkomsten ervan als ik haar zo hoor....best knap!! Blijkbaar spreekt haar stijl erg aan
Sassie, is het penningmeesterschap een beetje in dezelfde hoek dan? Dat is wel handig
Nou de klant van het "scheve" hooinet heeft het topic toch weer opgerakeld...ik had het juist laten doodbloeden want vond het lüllig om te laten zien hoe ze het net zelf verknipt had...maarja nu heb ik de foto's toch maar geplaatst...als ze het zelf op gaat rakelen en vol blijft houden dat het niet goed was
En krijg zojuist via mail van iemand de klacht dat paard een net binnen een maand stuk heeft gebeten en ze dus niet tevreden is over de kwaliteit. Tja...snap ik maar ik waarschuw er heel duidelijk voor op de site, en het is nu eenmaal een risico dat je als eigenaar neemt als je je paard ergens mee alleen laat. Ik kan toch moeilijk op mijn kosten het risico lopen dat er een sloperd tussen zit...
Bij het besluit tot het aanbieden van deze netten aan anderen (omdat ik er zelf zo lang naar heb moeten zoeken) was ik hier al bang voor, je gaat toch altijd mensen krijgen wiens paard het binnen no-time sloopt en dan is de kans groot dat ze boos worden als ik geen garantie geef.
Vraag me eigenlijk af in hoeverre iemand het met zoiets ook echt hogerop kan zoeken.
Ik heb expres heel duidelijk gewaarschuwd in de omschrijving van het net omdat ik het liever niet verkoop dan dat ik er teveel gezeik mee krijg, het is maar om anderen er ook aan te helpen want zat mensen zijn net als ik naar dergelijk net op zoek
Maarja bij teveel gezeur is het toch pech voor de mensen, dan stop ik er wel mee
Tot nu toe valt het gelukig reuze mee, dit is eigenlijk de eerste die iets van compensatie vraagt omdat het net kapot is gebeten door haar paard.
Iemand enig idee in hoeverre een klant hiermee een terechte claim heeft...? Ondanks dat ik heel duidelijk waarschuw dat de levensduur volkomen afhankelijk is van de paarden die er uit eten?
Dat blijft het risico van het gebruiken van een product pmarena.
Ik heb een tijd geleden een mail gekregen van een klant dat haar deken na 1 maand gebruik al vol met gaten en scheuren zat. Bleek dat haar paard flink schuurt. Tja... Dan gaat een deken van 600 denier snel stuk. Op zoiets kan je geen garantie geven. Evenals met jouw net.
Phoe, je moest eens weten hoeveel hooinetten er hier in de maand doorheen gaan bij 1 van onze slopers. Die blijft er net zo lang aan trekken en rukken totdat het net volledig uit elkaar ligt. Dan kan ik toch ook niet om garantie gaan vragen?
RC86
Geplaatst: 09-01-15 22:07
Bedankt allemaal Er is inderdaad veel aanbod, maar dat weerhoudt mij niet
Pmarena ik heb ooit eens iemand gehad die zei, ik heb het per ongeluk kapot getrokken. Daar staat dan letterlijk, ik heb het gesloopt. Of we wat kunnen regelen. Uh...nee.
Als het niet duidelijk is wat de oorzaak van schade is, dan probeer ik dat uit te zoeken. Als dat niet duidelijk wordt dan over op het gevoel erbij.
Zelfde met het product zelf. Als je gevoel verslechterd dan kun je er mee stoppen als je door je voorraad heen bent. Je moet immers plezier kunnen hebben in je werk.
11AFotograaf
Geplaatst: 10-01-15 10:49
RC86 schreef:
Bedankt allemaal Er is inderdaad veel aanbod, maar dat weerhoudt mij niet
Moet je ook niet doen hoor! Er is gelukkig veel vraag naar fotografie en als je hard werkt, zal er zeker werk in te vinden zijn. Ik heb nog wel een paar tips over je website als het mag (aangezien deze toch onder constructie is, kun je er misschien direct iets mee ): Ik keek op je website via de link in je onderschrift en kwam automatisch op de engelse versie uit. Dat kan natuurlijk, maar ik denk dat het slimmer is om mensen op de nederlandse website binnen te laten komen of ze te laten kiezen tussen Nederlands en Engels. Daarnaast viel het me op dat bij het boeken van een fotoshoot bijvoorbeeld het menu verdwijnt van de pagina. Dat is niet ideaal, omdat je bijvoorbeeld ook vraagt welk pakket ze willen. Hopelijk kun je er iets mee!
@Pmarena: Ik ben wel benieuwd wie die ex-collega dan is? Zulke succesverhalen in de fotografie hoor je niet zo vaak (tenzij ze eerst een bekende nieuwslezeres was...). En wat een gedoe met dat net zeg! Echt jammer dat mensen zo moeilijk doen! Nu heb ik een redelijk paard en gebruiken we geen voernet, maar zijn dekken willen ook best makkelijk verslijten... Ieder jaar moeten zijn dekken wel terug naar reparatie omdat er ergens weer een scheur in zit of een gesp kapot is. Dat is nu eenmaal zo. Dat is het nadeel van gebruik... Sommige mensen kunnen echt klagen over alles!
Nu weet ik niet in hoeverre je succes kunt meten, maar als ik hoor dat Natas vanwege goed betaalde opdrachten daarvoor zelfs heen en weer kan vliegen tussen Zuid-Afrika (waar ze naartoe verhuist) en België / Nederland.... dan moet ik daar toch wel bewondering voor hebben want dan zijn wel mensen bereid om de buidel te tasten voor je services blijkbaar
Mja ik snap het ook wel, kan me best voorstellen dat een klant denkt: ik heb dit gekocht om door mijn paard te laten gebruiken, dus het moet daar tegen bestand zijn
Dat is natuurlijk ook zo, maarja we hebben het wel over honderden kilo's lompheid die je ermee alleen laat
Pmarena, het staat er duidelijk genoeg, wat WIL de klant nou eigenlijk??? Als ze dit op bokt zet, wordt ze door iedereen afgebrand. Sommige mensen KUN je niet tevreden maken, praat jezelf nou niks aan. Ergens moet het stoppen.
Dat mensen durven klagen over zoiets, ongelofelijk. Soms is het met een sloper wel zuur dat je keer op keer je portemonnee moet trekken maarja, dat is dan niet anders. Ik had ze het mooi laten uitzoeken met het net: jammer dat het niet aan hun verwachtingen voldoet, laat Zeist verder zoeken.
Zelf heb ik na jaren een Amigo horseware winterdeken gekocht. Ik kon ook ieder jaar een nieuwe kopen...deze Amigo ligt nu voor het tweede seizoen erop en, afkloppen, er is nog helemaal niets kapot!
Zelf heb ik trouwens ook een dingetje: vorige week een jas gekocht van HV polo bij de locale ruitersportwinkel. Gezien het einde van het winterseizoen er voor hun weer aankomt kreeg ik de jas mee voor 30,- beneden de verkoopprijs. Nog steeds 80,- in mijn ogen meer dan genoeg voor een paardrijjas. Maargoed, super blij mee! Zit heerlijk, lekker warm, mooi. Breekt vandaag de rits kapot van de rechterzak. Zo balen! nu ben ik niet iemand die meteen teruggaat naar de winkel, maar één week, oeps dat is toch wel te gek.
Ben alleen bang dat ze geen vervangende maat hebben en geld terug wil ik niet: ik wil de jas! Straks maar even kijken wat ze er van zeggen...
Misschien kunnen ze die rits vervangen, Yucca. Dat is niet zo duur en heb jij toch je jas! Was die rits wel goed toen je hem kocht? Misschien dat ze juist vanwege die rits de korting gaven... Je hoort ook vaak dat producten in de aanbieding sowieso niet meer teruggenomen worden... Ik hoop dat ze het op kunnen lossen voor je!
Ik heb deze week ook zo'n geval gehad. Doorgegeven aan de leverancier, die wilde wel een nieuwe jas geven maar dat kon niet omdat ie uitverkocht was, kon wel een CN krijgen. Ik heb de klant laten kiezen: geld terug of een nieuwe rits op onze kosten Was geen uitverkoop-artikel, maar als het dat wel was geweest, had ik dezelfde oplossing geboden.. Als wij iets uitverkopen omdat de kwaliteit niet zo goed is, geven we dat aan op het label. Zo hebben we een keer een broek gehad waarvan de steentjes heel snel loskwamen, kon zogezegd van bovenaf niets aan gedaan worden. Die heb ik toen met flinke korting verkocht met op de kortingsticker: 'steentjes kunnen vroegtijdig loskomen'. Ik zou dus toch even teruggaan naar de winkel, ze kunnen het vast wel voor je oplossen HV Polo heeft ook een goed garantiebeleid dus no worries
Ze hebben een foto gemaakt van de rits, de maat genoteerd en bellen me volgende week even. De rits was nog niet stuk, ik had het gebroken stukje van de week in mijn hand.
Korting of uitverkoop mag inderdaad betekenen dat het spul geen garantie heeft, tenzij het inderdaad met een defect verkocht is. En ruilen kan ik me voorstellen dat dat niet kan.
We wachten dus even af. Ze hadden vandaag trouwens 30% korting op de jassen, had me nog 4 euro gescheeld, haha.
Kinke
Geplaatst: 10-01-15 20:50
Hallo allemaal! Ik kan me hier ook eindelijk melden. Ik ben na 4 jaar experimenteren en familie, vrienden en buren volproppen nu serieus bezig met mijn uit de hand gelopen hobby, namelijk het maken van taarten, cupcakes en koekjes op maat Ik heb ook tijdelijk bij 2 bedrijven in deze business gewerkt en op beurzen geholpen wat natuurlijk erg interessant en leerzaam is. Bottleneck voor mij is dat ik alles zo goedkoop mogelijk moet doen ivm het momenteel ontbreken van andere inkomsten. Inmiddels heb ik een website en FB pagina en heb ik een aantal vermeldingen op websites over trouwen. Ook is er veel concurrentie van hobbyisten die voor een prikkie taarten maken, ik moet het dus hebben van kwaliteit leveren, mooie dingen maken en mooie foto's waardoor ik hopelijk een streepje voor heb op anderen. Ik ga eens even een poging doen om de 340 pagina's van dit topic door te lezen en zo tips en ideeën op te doen
Solaria_Liz
Geplaatst: 10-01-15 21:09
Welkom Sabrina en Kinke!
Ik ken het probleem, Kinke. Ik maak taarten, cupcakes en alles wat met patisserie te maken heeft in noord holland waar erg veel hobbyisten bezig zijn.
Taarten, leuk. Hier in de omgeving stikt het van de dames die taarten op maat maken. Qua afwerking en smaak zit er wel veel verschil in (er wordt zo vaak te weinig vulling gebruikt, dan is het zo droog en smakeloos). Maar qua stijlen zijn ze allemaal hetzelfde, ik snap niet dat ze naast elkaar hun geld kunnen verdienen.
Vanuit ondernemers idee zou ik voor een compleet eigen stijl gaan qua taarten en juist niet 'naar wens'. Juist veel bloemen, of vintage, iets dat echt uniek is.
Heb nu zin in taart!! (Kan ook komen omdat ik al ruim een week geen suiker eet, haha ).