Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:16

Succes Kevinsky!!

Ik heb weer een sollicitatie de deur uit, bij een trampoline hal :D

kevinsky

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:03

Stamper ik hoop dat jij meer geluk hebt als mij.

Ik had gesolliciteerd voor verkoopmedewerker, maar toen ik daar kwam bleek het om een functie in het magazijn te zijn.. Ik heb me er wel voor open gesteld en dinsdag bellen ze me op of ik er wil werken of niet..

Het was een relaxte sfeer, wel leuke mensen maar eigenlijk niet helemaal wat ik zoek. Wat zouden jullie doen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:27

Je kan het ook eerst proberen, je hebt vaak toch een proeftijd. En vanuit een baan is ander werk zoeken altijd beter als zonder.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:14

Ik kom hier ook maar eens kijken.
Momenteel weer druk opzoek naar een baan na een jaar kooswerkeloos te zijn geweest.
Cursus bijna achter de rug, en wil wel weer wat meer van de wereld zien dan alleen ons erf. :')

Ik zoek iets in de agrarische sector, paardenhouderij of als paraveterinair.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:33

kevinsky schreef:
Stamper ik hoop dat jij meer geluk hebt als mij.

Ik had gesolliciteerd voor verkoopmedewerker, maar toen ik daar kwam bleek het om een functie in het magazijn te zijn.. Ik heb me er wel voor open gesteld en dinsdag bellen ze me op of ik er wil werken of niet..

Het was een relaxte sfeer, wel leuke mensen maar eigenlijk niet helemaal wat ik zoek. Wat zouden jullie doen?

Je kan het altijd proberen. Iets is beter als niets. Bevalt het je niet, kan je altijd iets anders zoeken. Ik zou het gewoon proberen. Maar goed, dat is aan jou.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:10

2e gesprek ging goed voor nij gevoel.
Hij vond me een vlotte babbel hebben. Nu is het aan het hoofdkantoor om te beslissen.
Vaste dagen, vaste vrije dag. + fulltime inplannen heerlijk :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-16 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast in overleg

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:19

Hoihoi,

Mag ik mij ook melden? Ik werk momenteel als flexer in de gehandicaptenzorg maar dat is het toch niet helemaal voor me. En ik ben bijna klaar met mijn studie maatschappelijk werk dus aan het solliciteren..

Vrijdag had ik een gesprek, dat ging erg slecht. Ik voelde niet echt een klik en kon niet goed mijn verhaal neerzetten. Uiteraard ben ik het ook niet geworden maar gelukkig donderdag weer een gesprek!
Ik merk alleen dat het slechte gesprek van vrijdag mij best onzeker maakt..
Hoe bereiden jullie je voor op een gesprek? En nog algmeene tips :)?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:18

Iemand ervaring met werken in de housekeeping/bungalows schoonmaken? Ik zelf heb een half jaartje kantoorpanden en scholen schoongemaakt, is dat vergelijkbaar?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:20

fjordjes schreef:
Iemand ervaring met werken in de housekeeping/bungalows schoonmaken? Ik zelf heb een half jaartje kantoorpanden en scholen schoongemaakt, is dat vergelijkbaar?

Wat ik weet van housekeeping is dat er onwijze tijdsdruk op staat. Bungalows schoonmaken kom je volgens mij de meeste viezigheid tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:29

Het is denk idd niet te vergelijken. Meer tijdsdruk en meer vuiligheid.

Gister op wat vakantiebaantjes gesolliciteerd. Met mn 29 natuurlijk allemaal veel te oud voor. Maar wie niet waagt :+

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:22

idinn schreef:
Het is denk idd niet te vergelijken. Meer tijdsdruk en meer vuiligheid.

Gister op wat vakantiebaantjes gesolliciteerd. Met mn 29 natuurlijk allemaal veel te oud voor. Maar wie niet waagt :+

Waar ik werk zijn ook wel 30 + vakantiekrachten. Dus wie weet!! :)
Wat voor sector?

Eind april heb ik gesolliciteerd op een vacature voor een opleidingsplaats. Tot op heden nog niks vernomen en dus zo net gebeld. Ik kreeg iemand van opleiding aan de telefoon maar werd eerst 10 min in de wacht gezet. Toen ik eenmaal iemand aan de telefoon had, heb ik mijn vraag gesteld. Dit ging een beetje stuntelig. Dus ik was helemaal mijn 2 andere vragen vergeten te stellen.
Zal ik nogmaals bellen of afwachten? Zij gaven aan dat ik waarschijnlijk volgende week bericht krijg omdat ze er nog niet uit waren. De vragen die ik nog wilde stellen waren meer naar de inhoudt van de opleiding gericht. Maar de opleiding vergt wel nauwkeurigheid dus als ik nu nogmaals bel is ook zo raar. Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:47

Ik zou gewoon even komende week afwachten. Als ze dan voor jou kiezen, kan je dan je vragen nog stellen.

Sector maakt mij weinig uit. Alleen lopende band werk ga ik echt niet aan beginnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:03

Misschien iets voor iemand in regio 038:

Ter versterking van ons team zijn wij per direct op zoek
naar een creatieve DTP-er (voor 8 tot 40 uur per week).

Functieomschrijving:
Als creatieve DTP-er ben je een perfectionistische duizendpoot en werk je zelfstandig en in teamverband aan productpresentaties. De nadruk ligt op het ontwerpen, opmaken, restylen en drukklaar maken van uiteenlopende grafische onderdelen van productpresentaties. Denk hierbij aan stalenkaarten, etiketten, displays en diverse promotiematerialen.

Check voor meer informatie: http://www.decostayle.com/news/vacature-dtp-er/

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:04

Ik ben ook nooit meer terug gebeld door het bedrijf waar ik kwam voor een foute sollicitatie.
Wel rustig door aan het zoeken en solliciteren.
Ik Zat ook al te twijfelen of ik op vakantie werk zou reageren, maar zo te horen kan dat dus prima.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:40

idinn schreef:
Ik zou gewoon even komende week afwachten. Als ze dan voor jou kiezen, kan je dan je vragen nog stellen.

Sector maakt mij weinig uit. Alleen lopende band werk ga ik echt niet aan beginnen :')

Je wil graag in Tilburg werken toch? Is horeca werk (tijdelijk) dan niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:04

Sinds begin dit jaar kom ik helaas niet meer in Tilburg. Paard is toen weer verhuisd.

Lastige is nu, dat ik bij mn ouders zit omgeving Rotterdam. En met beetje geluk na de zomer kan gaan studeren in Wageningen. Zonder baantje kan ik niet op kamers, maar ja waar is handigste zoeken. Die kamer is er ook niet direct zodra er werk gevonden is tenslotte :')

Dus ben nog beetje aan het afwegen wat handig is. Vandaar nu maar even reageren op vakantiebaantjes. En morgen nog even een open sollicitatie eruit gooien ri ziekenhuis.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:12

Succes Idinn!

Hoelang mag het eigenlijk duren tussen dat jij hebt gereageerd op een vacature en dat je een bericht terug krijgt?
En wanneer zou je er eventueel achteraan kunnen bellen als je niks hoord?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:39

Maandenlang hier mee gekletst maar na ruim 2 jaar studderen een baan gevonden.

Ben hier nauwelijks meer te vinden maar lees nog wel mee hoor!
Mocht ik nog tips hebben dan zal ik zeker reageren.

Succes allemaal!!! Volhouden!! :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:16

Ik vrijdag een intake gehad bij een uitzendbureau, hopelijk hebben ze gauw iets. :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:47

kevinsky schreef:
Succes Idinn!

Hoelang mag het eigenlijk duren tussen dat jij hebt gereageerd op een vacature en dat je een bericht terug krijgt?
En wanneer zou je er eventueel achteraan kunnen bellen als je niks hoord?

Ik Heb eind april gesolliciteerd en heb vorige week vrijdag gebeld.
Ik denk dat je toch binnen 1 a 2 weken bericht mag verwachten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:52

Oh ik wil me hier ook graag melden.

Ben sinds eind maart werkeloos (zelf gekozen) en sindsdien op zoek naar een baan.

Nu lijkt vandaag een goede dag want ben ik gebeld voor een telefonisch gesprek morgen (1e ronde) en heb ik ook een gesprek bij een uitzendbureau (in persoon).

Ben benieuwd, want ook al woon ik hier pas 3 weken ben ik het stilzitten en huisvrouwtje spelen wel al zat _O-

Heb vooral erg zin in het telefonisch gesprek.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:00

Hoe is het telefonische gesprek gegaan Nagini?

Ik kreeg zojuist een mail dat ik door ben naar de volgende ronde met mijn sollicitatie. :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:05

Nagini hoe ging het?

Super ladyDaly!!

Vandaag had ik gesprek bij het uwv. Ik kom waarschijnlijk in een traject van de gemeente dat ik werk krijg wat voor mij mogelijk is. En dat de rest tot het minimum loon aangevuld word. En dat een bedrijf wat subsidie enzo voor mij gaat krijgen.

Maandag ochtend word ik uiterlijk gebeld met de uitslag of ik in dat traject kan komen.

Nu wel bekaf. Ga zo nog ff paardje knuffelen en dan vroeg op bed :z

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:54

Ik was niet zo te spreken over het uitzendbureau maar ben daarentegen ontzettend enthusiast over het telefonisch interview.

Hopelijk heb ik het goed genoeg gedaan om naar de volgende ronde te gaan voor een face 2 face interview.

Ik hoor het rond het eind vd week. :D

Ladydaily & kevinsky dat is goed voorlopig nieuws. Hopelijk pakt dat goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:20

Allemaal positieve laatste berichten hier! Ik ga duimen voor jullie!

Hier net een mail met uitnodiging voor een speeddate volgende week, voor vakantiewerk. En vast 5 formulieren om in te vullen en weer terug te mailen, voor als het wat gaat worden. Zo klinkt het meer als een kennismaking :+

Ben benieuwd, wel fijn om eens gelijk wat positiefs te horen van een sollicitatie. Was beetje bang dat ze mij overal te oud zouden vinden voor vakantiewerk/bijbaan. Maar goed, wil als lukt na de zomer weer gaan studeren.

Uwv zal het alleen wel niks vinden. Maar ja, wil weer gaan studeren... als het gaat lukken. Weten ze natuurlijk alleen nog niet :+