Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:46

[quote="Captain_"]Even een vraag, ik zag een erg leuke vacature voorbij komen.. Maar er staat bij: reageren is alleen zinvol als je volledig voldoet aan het profiel. Nu zijn er puntjes waar ik geen ervaring mee heb, en daarom voldoe ik niet volledig aan het profiel.... Zal ik toch reageren of is zo iets not done?[/quote

Dit wordt er vaak bijgezet omdat men ontzettend veel reacties binnenkrijgt. Je hebt dus kans dat, als je wel reageert, je sollicitatie direct aan de kant wordt gegooid omdat je niet voldoet. Het mag dus wel..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:57

Captain_ schreef:
Even een vraag, ik zag een erg leuke vacature voorbij komen.. Maar er staat bij: reageren is alleen zinvol als je volledig voldoet aan het profiel. Nu zijn er puntjes waar ik geen ervaring mee heb, en daarom voldoe ik niet volledig aan het profiel.... Zal ik toch reageren of is zo iets not done?

Dit wordt er vaak bijgezet omdat men ontzettend veel reacties binnenkrijgt. Je hebt dus kans dat, als je wel reageert, je sollicitatie direct aan de kant wordt gegooid omdat je niet voldoet. Het mag dus wel..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:06

Cayenne schreef:
'Wanneer kan ik u op mijn kantoor verwachten voor mijn tweede gesprek?' :+

Die vind ik echt briljant _O-

Zooo hoe is t hier? :D

Zie helaas nog wat oude bekenden.... :(:)

Een nieuwe baan.... ik zag het helemaal zitten.
Maar de verouderde bureaucratische bedrijfspolicy is wel ontzettend naadje :Y)
Zij moesten aan mij wennen.... Ik begin inmiddels een beetje te wennen, maar tjonge wat heb ik moeten inleveren op veel vlakken :roll:

Ik geef mezelf een half jaar... Als er dan niet wat dingen zijn veranderd ga ik toch maar rondkijken.

*verwendnest i know* 8-)

Ir1ne

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:27

Herken ik wel.. waar ik nu werk gebeurd er nog heel veel per fax ... #) :\

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:28

@Fiebie: dat herken ik ook wel. Ik ben hartstikke blij met mijn baan en heb het er naar mijn zin, maar ik mis toch een beetje meer juridische diepgang en wat meer ingewikkelder werk.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:37

Wat zoek je exact Douraque?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:40

Ik ben momenteel aan het kijken voor bedrijfsjurist of advocaat stagiair, daar zit denk ik meer uitdaging dan dat ik momenteel heb. Ben arbeidsrechtelijk en ondernemingsrechtelijk geschoold, dus een ideale combinatie voor een onderneming.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:16

Als advocaat stagiair heb ik nog wel wat connecties voor je.
Als bedrijfsjurist zou ik mezelf tekort doen als ik je daarvoor naar voren zou schuiven :+ :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:23

Kriel schreef:
Als advocaat stagiair heb ik nog wel wat connecties voor je.
Als bedrijfsjurist zou ik mezelf tekort doen als ik je daarvoor naar voren zou schuiven :+ :D

Dat zou fijn zijn :) . En logisch dat je mij niet in jouw vaarwater wil :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:30

Hey Fiebie jij hier?! :D
Ik ga van het najaar studeren, maar dan moet ik dus met mijn 28 jaar een bijbaantje gaan zoeken, dat wordt een uitdaging -O-

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:45

Leuk Joolien! Welke studie ga je volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:08

PPPeet schreef:

Ik ben druk aan het orienteren, maar waarschijnlijk HBO-V richting GGZ. Ga de duale vorm doen, dus in dit geval 2 jaar voltijd naar school en de laatste 2 jaar deeltijd.
Het is alleen wel lastig met al die keuzes maken, school is een investering, even nog niet sparen, wanneer willen we kinderen? Ergens tussendoor ook nog willen reizen en trouwen en een baan zoeken. Keuzes keuzes, zo lastig!
Edit, wanneer is het in dit geval volgens jullie nog 'gunstig' om aan kinderen te beginnen? Tijdens de studie is dat te zwaar+ ik heb dan geen/minimaal inkomen, direct na je studie zodat je er tijd voor hebt? Als je een baan hebt, maar dat willen werkgevers liever ook niet...
Zo lastig...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:12

Joolien schreef:
PPPeet schreef:

Edit, wanneer is het in dit geval volgens jullie nog 'gunstig' om aan kinderen te beginnen? Tijdens de studie is dat te zwaar+ ik heb dan geen/minimaal inkomen, direct na je studie zodat je er tijd voor hebt? Als je een baan hebt, maar dat willen werkgevers liever ook niet...
Zo lastig...

Ik weet het niet, maar ben wel heel benieuwd wanneer het slim is om te doen. Denk daar zelf ook wel eens over :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:05

Ik wacht niet te lang met het krijgen van kinderen, kan wel gaan wachten op die ene droombaan (of baan op niveau) Maar ik word er niet jonger op (ben dan al minimaal 30 als een eerste komt) :+ Met een leuk ruim koophuis, 2 inkomens waarvan 1 vast contract (en ik zit de komende tijd ook nog veilig op het werk) en beide werken wij erg dichtbij dus ja, wij zijn er klaar voor. Zie wel waar het schip strandt. Mocht er nu wel echt opeens die toffe baan op mijn pad komen dan ga ik alles wel heroverwegen hihi. Maar wil best even de ambitie in de ijskast zetten :)

Maar eerst trouwen, die jurk is echt niet geschikt voor een dikke buik :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-03-14 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:05

Ik sprak laatste iemand met een directie functie bij een groot bedrijf. Die gaf aan dat hij de markt al wel wat zag aantrekken maar nog niet direct dit jaar.
Heb toen voor mezelf bedacht dat als wij over een paar jaar kinderen kunnen krijgen de arbeidsmarkt op dat moment vast niet meer te vergelijken is met nu. En dit betekend dat als vraag en aanbod meer of meer gelijk is, onder andere door de aantrekkende economie en vergrijzing, werkgevers dan vast anders aankijken tegen een eventuele zwangerschap aangezien er niet meer standaard zoveel mensen in de rij staan als nu voor het opvullen van de functie.

Dus kortom als ik naar mezelf kijk komt er binnen nu en 2 jaar nog geen kleintje. Dus rekende dat we 3 jaar verder zijn ziet het werkperspectief er vast ook anders uit en is zwangerschap misschien helemaal niet meer zo een issue als het nu is....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:01

Kan wel al merken dat de manier van afwijzen anders is geworden na het halen van mijn diploma. In plaats dat ik gelijk afgewezen word met niet passend bij het profiel. Is het nu later en wegens overweldigende aantal reacties vind dit toch al stuk positiever en geef ook meer motivatie.

Zit alleen met smart te wachten definitieve diploma, want ben toch wel erg blij dat ik die gehaald heb. := *\o/*

Mede mogelijk gemaakt door bach rescue.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 20-03-14 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:01

Over een maand stopt mijn ene contract, kom op 3 weken na niet aan de 26-weken eis dus krijg geen ww-uitkering := Echt stom.... Het scheelt me namelijk zo'n 1200 euro in de maand :=

Nu maar hopen dat ik dan voor de overige uren toch nog weer werk vind... Heb jammer genoeg niks gehoord voor de baan waar ik vorige week voor had gesolliciteerd en voor de andere een afwijzing -O- was daarmee schijnbaar te laat (stond geen sluitingsdatum bij) want ik kreeg direct na het mailtje van de bevestiging een mailtje dat de functie was vervuld.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:39

Dat is flauw... :(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:14

en bingo, weer een afwijzing:
Omdat wij een groot aantal reacties ontvingen op onze advertentie, hebben wij alleen de kandidaten uitgenodigd met de meeste ervaring en/of die volledig voldoen aan de door ons gestelde eisen. Wij moeten u tot onze spijt meedelen dat u om bovengenoemde redenen helaas niet tot de kandidaten behoort, die voor een sollicitatiegesprek zijn uitgenodigd

Er was blijkbaar iemand met 26 jaar ervaring ipv 25 ;) :(

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:12

Bij mij op t werk is er een fulltime (37,5 uur) vacature beschikbaar. Dit is bij een overheidsinstantie in Arnhem. Naam via pb. Het gaat om het beantwoorden van telefonische klantvragen, dus inbound klantenservice :-)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:36

Kinke :(:) :(:) :(:) :(:)

Ik heb morgen 2e gesprek, maar nu zie ik weer allerlei vacatures voorbij komen die ook heel goed bij me passen.. ff in de bewaarstand dan maar. en tot overmaat van ramp... ja hoor beste pukkel op mn wang 8)7

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:15

Is er iemand bekend met VNU vacature media als werkgever? graag pb..

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:54

Ik heb ook weer een afwijzing binnen gekregen.
Heb een tweede gesprek gehad en vandaag het telefoontje ontvangen dat ik het niet ben geworden. De reden konden ze niet duidelijk aangeven *beetje apart maar uiteindelijk zij hij maar, dat het iets met ervaring te maken had. Ik mag dus ook weer verder gaan zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:44

Wheeeee :( waarom ga ik nu net voor mijn contractverlenging allemaal domme fouten maken? Echt ik snap niet hoe het komt, maar ik maak ze toch. En mijn baas corrigeert me steeds. Ik voel me echt dom :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:57

Door de zenuwen? En het feit dat je je totaal niet op je gemak voelt op deze werkplek? :)