Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn12

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:43

Haha, ik had er ook al eentje. Arme buurman heeft 12 flessen wijn naar boven gebracht... Die krijgt vd week een doosje Merci ;)

Ik heb voor mijn blog een Facebookpagina maar nu ook voor mijn gewone website www.valdi-internetmarketing.nl. Dat had ik nog niet omdat ik daar eigenlijk nog (te) weinig mee deed. Ik kreeg vooral klanten via mond-tot-mond reclame. Morgen ga ik een actie online zetten voor een gratis adviesrapport t.w.v. € 249,-, wellicht leuk voor een van jullie? Dit is mijn nieuwe FB-pagina: https://www.facebook.com/valdiinternetmarketing?ref=hl

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:13

Ik had ook een foute levering door bol.com.. Beetje eigen schuld hoor, ik had maar wat vroeger moeten bestellen en dan kon het nog geruild worden, maar wel balen dat ze net nu de fout maken :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:33

HorseTopShop schreef:
Ja hoor... Ik krijg nu nog volop bestelling binnen met opmerkingen dat het snel verstuurd moet worden i.v.m. kerstcadeau. -O-
Dat gaat dus niet meer. De laatste lichting van vandaag van de pakketten is al bij ons opgehaald. De volgende lichting is morgen. Op beide kerstdagen bezorgen ze niet dus komt pas na de kerst aan. -O-

Elk jaar gaat dit zo.

Wat balen zeg! Misschien denkt iedereen dat bij jou hetzelfde geldt als bij bol.com? Voor 23:00 uur bestelt, de volgende dag geleverd? Wel heel erg jammer!
Wel fijn dat je zoveel bestellingen hebt dat ze je pakketten komen ophalen!

@Saskia: Leuk zeg! Welkom in de groep! Als je ook lid wil worden van de Facebook groep, laat het maar even weten in een pb!

@Yucca: Balen van die deksel zeg! Kun je het kado niet geven en dan een leuk gedichtje erbij of zo dat de deksel nog komt?

@Mandarijn: Ik heb je pagina geliked! Ben heel benieuwd naar je actie!

@Mallootje: Wat balen zeg!!

Als ik deze verhalen van te laat bestellen hoor, dan ben ik blij dat wij afgesproken hebben om de cadeau's voortijdig onder de boom te leggen, zodat alles vorige week geregeld moest worden ;-)

Wat staat er voor jullie nog op planning? Ik ga mijn laatste opdracht van het jaar nu afmaken en dan vanaf vanmiddag lekker een paar dagen helemaal niets! Zelfs geen e-mail! Even genieten van wat welverdiende rust!

Trouwens, als iemand nog interesse heeft in bijvoorbeeld een gratis fotoshoot of mijn e-book "Maak van 2015 een succesvol jaar", vergeet dan niet om mee te doen aan mijn pinterest actie ;-) Meer info vind je op: https://www.facebook.com/11AFotoWerkPlaats/photos/a.618616851598992.1073741829.546278395499505/628797703914240/?type=1

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:44

Ik heb vannacht tot 3 uur doorgewerkt om de laatste foto's te bewerken :+ Vanaf 10 uur vanochtend zit ik weer verder te werken, nog een uurtje en dan heb ik het klaar! Vanmiddag nog twee bruidsparen op bezoek en dan kan de kerst beginnen.

Ik moet de hele schaal terug sturen naar bol.com en een nieuwe bestelling doen. Dus ik kan de kom niet alleen geven. Ik hoop dat er ergens in de Achterhoek die bewuste schaal te krijgen is, haha!

Iedereen fijne dagen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:53

Wow, dat is nog even flink aanpoten, Yucca! Veel succes er nog mee!
Balen dat je de hele schaal moet terugsturen en een nieuwe moet bestellen. Kun je daar niet 2 dagen mee wachten? :P Het is maar een idee ;-)

Ik wens je nog veel succes met het vinden van die schaal!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:26

Ik heb hier nog een zadel liggen waar een nieuwe vulling in moet en een reparatie, maar dat komt na de kerst. Even lekker helemaal nergens aan denken!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:40

11AFotograaf schreef:
Wow, dat is nog even flink aanpoten, Yucca! Veel succes er nog mee!
Balen dat je de hele schaal moet terugsturen en een nieuwe moet bestellen. Kun je daar niet 2 dagen mee wachten? :P Het is maar een idee ;-)

Ik wens je nog veel succes met het vinden van die schaal!

Haha ook een optie! Ik heb mijn kerel op pad gestuurd naar de V&D en Cook&Co, als daar geen schaal is, moet hij een knoflookpers kopen, stond ook op het lijstje. Dan stuur ik alles gewoon terug naar bol.com en krijgt ze een knoflookpers ipv de schaal! Opgelost :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:45

haha, heel slim! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Fijne kerst!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:54

Fijne Kerst allemaal, zzp-collega's! :)
Ik heb gisteren nog een cliënt gehad en s avonds meegedaan aan een levende Kerststal :) Nu begint het grote genieten van 4 vrije dagen...dacht ik
Appt mijn oproepbaantje (waar ik al een tijdje niet meer gewerkt heb maar nog wel op papier in dienst ben) of ik morgen alsjeblieft wil komen werken wegens ziekte.. Dus vooruit, morgen nog even bejaarden blij maken :D Ik zie het maar als mijn goede Kerstdaad en als legitieme reden om mijn rendiergewei en kerstmanoorbellen uit de kast te trekken hihi

Ik liep al dagen trots te verkondigen dat ik voor het eerst sinds 8 jaar met Kerst vrij was; heb het over mezelf afgeroepen denk ik :')

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:24

:') Ah, je maakt in ieder geval heel wat mensen blij. Dat is wel wat waard natuurlijk.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:08

Fijne Kerst vandaag iedereen! Mijn vriend ligt nog lekker te slapen en ik ben al de hele ochtend bezig met het schrijven van nieuwe teksten voor mijn website. Ik wil graag in 2015 met een nieuwe opzet beginnen en jullie vragen heeft me geïnspireerd om mijn website aan te passen. Niet meer diensten zoals 'zoekmachine optimalisatie' maar veel meer gericht op het doel: een betere vindbaarheid in Google. Ik kan namelijk alles wel bij naam noemen maar jullie kennen lang niet alle namen inclusief bijbehorende betekenis. Ben benieuwd wat jullie er uiteindelijk van vinden, hij mag als eerst bij jullie door de screening :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:20

Zwaai.

Hier ook rust nu. Wel in mn achterhoofd ook bezig met m'n site.
Wil het helemaal anders aan gaan pakken maar dat had ik op fb al gezet.

Zowel de kleine als ik zijn ziek dus rustige kerst en dat vind ik totaal biet erg.

Mails die duidelijk niet voor mij zijn gaan zonder pardon weg.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:52

@corelli zorg en feestdagen zijn altijd een match. Vaak wil familie een feestelijke dag vrij is mijn ervaring. . . . ik werkte 15 jaar als privé-verpleegkundige. Fijn als je er een tevreden gevoel van krijgt!

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:52

Hebben jullie dan liever een telefoontje voor een afspraak ? Dan mail of folders?
begrijp ik van de meeste?
Je wilt je product toch kenbaar maken? Anders weet toch geen bedrijf dat je uberhaud bestaat?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:08

Pff ben lang niet meer in dit topic geweest vanaf nu ga ik het weer bijhouden. Me webshop is helemaal vernieuwd!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:10

Als jij je producten in een andere winkel wil plaatsen is het denk ik het beste om langs te gaan.

Zo werkt het iig in mijn branche, vertegenwoordigers komen langs.
Er komen ook wel e-mails binnen maar als ik datgene niet interessant vind ga ik niet reageren.
Zouden de meeste leveranciers ook niet willen denk ik, het is voor hun alleen interessant als je reageert wanneer je wél interesse hebt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:21

Langs gaan is inderdaad de beste manier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:36

Bij bedrijven die potentieel wel interesse zouden kunnen hebben, kun je natuurlijk gewoon mailen of bellen, net wat je zelf wilt :j

Ik zou dan liever mail krijgen dan gestoord worden met bellen of langskomen :=
Maargoed bellen en langskomen zijn bij mij sowieso niet aan de orde, ik zit daar ècht niet op te wachten :P

Een mailtje kan je nog lekker weggooien en niks meer aan doen verder :)
Heb je wel interesse, dan neem je contact op :j

Alleen moet je als mailer natuurlijk wel accepteren dat alleen mensen met interesse reageren en dat de meeste menen die geen interesse hebben, de mail gewoon weggooien net zoals je een foldertje in de brievenbus weggooit en niet de winkel gaat bellen dat je geen interesse hebt :P

Kan me voorstellen dat langs gaan wel interessant is voor bedrijven die ècht potentieel interesse hebben, dat je meteen kunt laten zien wat je verkoopt :j

Maar denk dat er ook heel veel mensen absoluut niet op zitten wachten om je face to face af te moeten poeieren als ze geen interesse hebben :o

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:37

romancehorse schreef:
Hebben jullie dan liever een telefoontje voor een afspraak ? Dan mail of folders?
begrijp ik van de meeste?
Je wilt je product toch kenbaar maken? Anders weet toch geen bedrijf dat je uberhaud bestaat?

Voor winkels vind ik het logisch om langs te gaan, maar bij andere bedrijven werkt bellen wat mij betreft ook niet. Dan ontvang ik liever een email, zodat ik die kan openen als ik tijd heb. Ik denk alleen dat zo'n optie niet werkt. Dit is koude acquisitie en dat werkt toch niet goed. Als je werkt binnen de zakelijke markt, dan zijn er veel andere opties. Netwerken is bijvoorbeeld heel goed, maar ook nieuwsbrieven, social media en seo zijn daar heel belangrijk.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:45

Ik heb wel liever dat ze langs komen. Mails vind ik zo standaard. Net of ze dezelfde mail naar iedereen sturen. Lekker makkelijk.
Bellen vind ik erg onhandig. Zeker als het druk is in de winkel.

Met langs gaan laat je zien dat je echt moeite doet om te verkopen. Je stuurt niet zomaar iedereen een mail, maar hebt echt goed uitgedacht wie je wilt bezoeken. En je kan de producten goed laten zien en uitleggen.

Ik krijg hier ook wel eens vertegenwoordigers over de vloer terwijl het eigenlijk niet echt uitkomt. Dan maken we netjes een afspraak voor een andere keer.
Ik vind het gewoon professioneel over komen.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:11

Nu wij zelf ook paardendekens maken (New zealand dekens maar ook 'gewone' customised/maatwerk dekens) ben ik ook bij verschillende winkels langs gegaan. Ik neem dan mijn product mee zodat ik iig kan laten zien waar het om gaat. Mocht een winkelier op dat moment geen tijd hebben (logisch) dan maak ik een afspraak voor een gesprek. En natuurlijk hebben ze niet allemaal interesse maar ik heb nog niet meegemaakt dat iemand aangaf het vervelend te vinden dat ik langs kwam.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:40

LisaFaded schreef:
Pff ben lang niet meer in dit topic geweest vanaf nu ga ik het weer bijhouden. Me webshop is helemaal vernieuwd!

Ik ging even naar je webshop, maar er lijkt me iets niet in orde met je https-certificaat. Ik krijg nl. de melding 'Deze verbinding is niet beveiligd'...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:46

Ik krijg hetzelfde te zien.

Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:53

Gaan via de link in me onderschrift of via de echte url?

Edit zie het al had een fout in de url gezet in me onderschrift.

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:00

Leuk topic dit. Ik zal me even voorstellen ik ben Sabrina en ben sinds kort bezig met het serieus opzetten van mijn eigen bedrijf in de fotografie. Ik moet nog veel leren in het ondernemen, zoals administratie en klantenwerving vooral. Maar ben van plan om daar cursussen voor te volgen. Ik ga dit topic zeker in de gaten proberen te houden voor tips.