Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:14

Lente schreef:
En dan eerst werkervaring en dan opleiding?

Ik was altijd wel tevreden over mijn CV maar nu het erop aankomt... -O-

Wat je wilt dat het meest in het oog springt daar begin je mee. Vaak wordt allen de 1e paginahelft van je CV bekeken. (Denk aan iPad, telefoon, je ziet dan maar de helft van het document)
Wil je heel wat anders en heb je daar recentelijk een opleiding voor gevolgd? Dan begin je daar mee.
Is jouw werkervaring je sterke punt? Dan is dat het eerste.

In jouw geval zou ik je opleiding noemen waar je mee bezig bent en hoever je bent, en dan meteen uitgebreid je stage ervaring eronder vermelden.
Succes!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:02

Lente schreef:
En dan eerst werkervaring en dan opleiding?

Ik was altijd wel tevreden over mijn CV maar nu het erop aankomt... -O-

Same here!! Houd moed!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:19

xLes schreef:
Ik mag de opleiding starten :D. Woehoe!

Stage heb ik hier zelf onder werkervaring gezet ;)

Gefeliciteerd, toch weer een stap in de goede richting *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:28

Lente schreef:
Ik meld me ook weer! Overstap van voltijd naar deeltijdopleiding dus enorm aan het solliciteren voor ergens tussen de 18 en 25 uur per week.

Mijn CV vind ik zelf niet denderend... Zit te twijfelen of ik mijn stages onder opleiding laat staan of toch maar naar werkervaring verplaats. Mijn huidige stage draai ik 30 uur per week en doe ik hetzelfde als al mijn collega's. Die mag er van mij wat meer uitspringen.

Ik heb eerst opleiding, maar dat zijn maar drie zinnetjes (middelbaar, bachelor en master)

Dan werkervaring en mijn stages daar zeker bijgezet :j je leert er toch ook effectief een deel van je competenties kennen :)

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:15

Ik heb nu een kop gemaakt meteen onder mijn personalia met stages die voor nu relevant zijn. Daarna een overzicht van mijn opleidingen en daarna cursussen, werkervaring en vrijwilligerswerk.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:57

Ik heb ook eerst opleiding en daarna werkervaring (inclusief stage). Verder nog een apart kopje voor nevenactiviteiten naast de studie, gezien ik nog niet veel werkervaring heb.

Ik heb vanmiddag een gesprek voor opnieuw een werkervaringsplaats die me is aangeboden. Van werkervaringsplaats in werkervaringsplaats rollen lukt dus wel en is iig al iets, maar ik hoop toch ook ooit wel betaald aan de slag te kunnen. -O-

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:09

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Er wordt van je verwacht dat je dubbele diensten gaat draaien meerdere dagen per week... de werktijden worden hierbij 600 - 1900 u. Normaal zijn er twee diensten ochtend en middag en werk je een van de twee. Het uitzendbureau waar je voor werkt heeft te veel mensen tegelijk vakantie gegeven en daarnaast zijn er een aantal mensen weggegaan opzoek naar ander werk. Met andere woorden te weinig werknemers, en daardoor worden andere verplicht om dubbele diensten te draaien.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:38

Voor ik die beslissing maak zou ik toch iets meer informatie moeten hebben silvericathy. Ik heb vaker dan eens 12-uurs diensten gedraaid (12 uur werk met 1 uur pauze of zelfs 12 uur werk zonder pauze) om iets op te vangen of op een tijdelijk object, maar het hangt voor mij wel van meerdere factoren af. Niet in de laatste plaats van het soort contract wat je hebt, het normale aantal uren wat je draait, hoe het gebracht word, hoeveel inspraak je zelf erin hebt welke diensten/dagen bijvoorbeeld, etc, en vooral ook wat voor werk het betreft.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:14

Dubbele shiften doe ik niet, maar dat is omdat ik dat gewoon lichamelijk niet aankan. Crash al na een gewone 38-urenweek, dan heb ik echt een weekend nodig om op mijn positieven te komen.

Rot dat ze het zo slecht hebben ingepland :(. Bedrijfsverlaters kun je niet voorzien, maar iedereen op dezelfde moment vakantie geven pakt bijna nooit goed uit...

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:35

Sorry dames, ik had een drukke week :o

Ik heb de opleiding dierverzorging niveau 4 gedaan. Maar daar is natuurlijk eigenlijk geen werk in te vinden :+ Ik probeer nu eerst om ergens in de detailhandel aan de slag te kunnen. En ben verder niet zo kieskeurig, alleen liever geen schoonmaak of productie werk.

Ik had 3 weken geleden gesolliciteerd op een vacature bij de welkoop. Maar er stond geen einddatum op de vacature. Dus had er vandaag achteraan gebeld, bleek de nieuwe persoon volgende week al te beginnen 8)7 Dan mochten ze wel snel de vacature van hun site af halen..

Verder zit ik in de buurt van Heerenveen/Meppel.

Overal vragen ze om een motivatie. En ik heb al gegoogled. Maar vind dat wel erg lastig! Net zoals een goede cv.. Dit is voor het eerst dat ik probeer te solliciteren :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:03

Vrijdag 2e gesprek! Lekket snel... Ben errug benieuwd! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:45

silvericathy schreef:

Er wordt van je verwacht dat je dubbele diensten gaat draaien meerdere dagen per week... de werktijden worden hierbij 600 - 1900 u. Normaal zijn er twee diensten ochtend en middag en werk je een van de twee. Het uitzendbureau waar je voor werkt heeft te veel mensen tegelijk vakantie gegeven en daarnaast zijn er een aantal mensen weggegaan opzoek naar ander werk. Met andere woorden te weinig werknemers, en daardoor worden andere verplicht om dubbele diensten te draaien.

Als het tijdelijk is en ik er nog niet lang werk, of er is zicht op voor langere tijd aannemen na die periode, dan zou 'k het waarschijnlijk wel doen, om een goede indruk te maken :) maar dat is persoonlijk...

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:27

silvericathy schreef:

Ik zou het niet veel doen, ook ivm dat het je dan echt op breekt. dan moet ik uit ervaring spreken. wij hebben thuis een bedrijf, en ik zit nog op school en loop stage, als ik avond dienst heb werk ik gewoon van 7.00 tot 22.00 en ochtend dienst is wel een normale dag als ik dan nog thuis aan de gang ga, maar dat is tijdelijk +- dat het 5 dagen zijn verspreid over 2 weken. maar als het echt veel is zou ik zeggen om het niet doen of eventueel met iemand kijken of je kan wisselen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:47

Volgende week zaterdag draai ik een dienst van minimaal 15 uur (geplande eindtijd 19.00 uur, maar dit zou best flink later kunnen) dit is trouwens geen normale dienst en eerlijk aangegeven dat het risico is dat ik in slaap val. Werkgever wil dit risico wel nemen, want ze hebben ook geen andere oplossing. Ik zou het niet gauw doen en dit is dan ook een hoge uitzondering.

Ben een vrijdag en zondag wel lekker vrij.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:27

Heb vrijdag de 2e gesprek... iemand tips hiervoor? :oo

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:11

Of wat zou ik eventueel nog meer kunnen vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:16

Ik zou dingen vragen zoals hoe het team in elkaar steekt en hoe zij jouw rol daarin zien.

Nog wat meer inhoudelijk zeg maar.

Of is het echt een arbeidsvoorwaardengesprek?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:30

Weet ik dus niet zo goed.. dus vandaar.. is ook evht de eerste keer dat ik een 2e gesprek krijg.

Voorheen alleen meegemaakt dat je gelijk werd aangenomen of niet zeg maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:33

Dan is dat een mooie eerste vraag.
Weet je wel met wie je het gesprek hebt? Wat de functie van die persoon is zeg maar?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:03

Ja klopt. Klinkt misschien allemaal stom hoor dat ik het vraag.. :')

Het gesprek is iniedergeval met de bedrijfsleider, en ook wel een hele aardige gast aan de telefoon moet ik zeggen!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:29

silvericathy schreef:

Het gaat hier om productie werk waarbij verwacht wordt dat je elk uur voldoende presteert..
In de winter is het er al warm, maar met de temperatuur van nu kun je het vergelijken met: Het hokje bij het zwembad waar je je naar het zwemmen in omkleed... dat gevoel van ik val hier dadelijk om en moet hier nu weg want ik heb het stik benauwd en het zweet loopt me overal vanaf...
En dan met dat gevoel moeten werken... en ondertussen je productie hoog zien te houden...
Er vallen hier letterlijk mensen neer in de zomer... het zweet loopt overal en het is een drukkende warmte in je hoofd waardoor je afentoe het idee krijgt dat je dadelijk gewoon door je benen zakt...

ik zelf zeg niet alleen om deze reden nee tegen dubbele diensten maar ook omdat het lichamelijk gewoon heel veel van je vraagt.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:49

Oef, ik hoor idd mijn broer ook vaak klagen over dat het echt te warm is om te werken in de hallen. Helemaal met dit weer. Maar hij verdient ook in verhouding best veel..

Ik heb morgen mijn eerste sollicitatie gesprek bij de Eppeljack in Drachten *\o/*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:15

silvericathy schreef:
silvericathy schreef:

Het gaat hier om productie werk waarbij verwacht wordt dat je elk uur voldoende presteert..
In de winter is het er al warm, maar met de temperatuur van nu kun je het vergelijken met: Het hokje bij het zwembad waar je je naar het zwemmen in omkleed... dat gevoel van ik val hier dadelijk om en moet hier nu weg want ik heb het stik benauwd en het zweet loopt me overal vanaf...
En dan met dat gevoel moeten werken... en ondertussen je productie hoog zien te houden...
Er vallen hier letterlijk mensen neer in de zomer... het zweet loopt overal en het is een drukkende warmte in je hoofd waardoor je afentoe het idee krijgt dat je dadelijk gewoon door je benen zakt...

ik zelf zeg niet alleen om deze reden nee tegen dubbele diensten maar ook omdat het lichamelijk gewoon heel veel van je vraagt.

Dan zou het bij mij echt een nee worden. Dat is gewoon niet gezond. Er zijn zoveel mensen werkloos, het zou toch mogelijk moeten zijn dit op te vangen. Maar in dit geval zou ik hun probleem ook echt hun probleem laten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:19

Oef klinkt niet als een prettige werkomgeving. Helemaal niet als je extra lange diensten moet draaien!

Succes Kevinsky!

Ik ga volgende week mailen over een master opleiding. Vandaag over gehad met mijn ouders. Die vinden dat ik er zeker voor moet gaan. Ik zie zelf vooral de financiële obstakels, maar het is wel fijn als ze evt willen helpen daarin.

Alleen moet ik dan even alles uitzoeken. Krijg vanaf deze maand ww en in principe wil ik heel graag (lees: moet) naast de studie werken in de weekenden/vakanties. Maar ik zal niet de 27 uur per week redden die ik afgelopen jaar werkte vrees ik..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:21

Ik ben zoo benieuwd naar morgen!
Heb er ook super veel zin in!