Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Lang verhaal
Ik moest invoegen op de snelweg met een vrij korte invoegstrook (wordt vaak met examens gebruikt en ik had hem dan ook al vaak gereden). Ik kwam precies naast een auto met lange aanhanger uit en had dus twee opties: Erg gas geven en ervoor gaan, of gas terug nemen en erachter gaan. Beide opties waren erg krap gezien die korte invoegstrook. Ik koos ervoor om gas terug te nemen en erachter te gaan (omdat het, iig in mijn ervaring, meestal niet gewenst is als lesauto nog even een extra dot gas te geven en er snel voor te schieten. Ook was in mijn ogen de invoegstrook te kort om dat risico te nemen, als ik het toch niet zou redden eindigde we in de berm).
Hierdoor kwam ik wel vrij dicht achter de aanhanger uit (wel veilig uiteraard), maar de linkerbaan was vrij dus ik kon gelijk doorschuiven.
Helaas was dit van de 2 keuzes die ik had niet de keus die m'n examinator had willen zienMijn instructeur vond het ook niet eerlijk. Hij zei inderdaad dat ik er beter voor had kunnen gaan, maar dat dat inderdaad ook erg krap geworden was en wat ik deed dus absoluut niet fout was. En hij vond dat ik het goed en rustig opgelost had. Helaas dacht mijn examinator daar dus anders over
Dus door pure pech dat ik naast die auto terecht kwam (die trouwens zelf ook makkelijk een baan op had kunnen schuiven zodat ik in kon voegen, zoals ik zei was de linkerbaan helemaal vrij) en van de 2 opties net degene koos die deze examinator niet wou zien ben ik gezakt...
Ik had liever zelf een grove fout gemaakt dan zoiets als dit, iets waar ik zelf heel weinig aan had kunnen doenDaar baal ik nog het meest van... Zakken is één ding, maar dan ook nog door simpelweg pech...
Polly schreef:De meeste huidige lesautos zijn vlot zat hoor.
Ze willen idd liever niet achter een dergelijk voertuig invoegen en al helemaal niet met te weinig afstand. Meteen door naar links is ook uit den boze dus ik lees wel wat puntjes. Ik ken de situatie ter plekke niet dus kan er verder niet over oordelen.
Maar het blijft balen.
Polly schreef:Blijkbaar was die ruimte er wel anders was het niet zo beoordeeld..
ArankaM schreef:Wat balen Dreamer van het examen, ook echt iets stoms om op te zakken..
Ik heb donderdag examen gedaan voor de tweede keer, ook gezakt.
Bij mij was het op doorstroming. Ik was ontzettend zenuwachtig en reed daardoor niet genoeg door. Ik kon gewoon niet helder denken en reed niet de maximale snelheid.
Ik had een faalangstexamen, maar de examinator stelde mij niet echt op mijn gemak. Hij deed eerder alsof het belachelijk was dat ik zenuwachtig was.
Ik ben bij het napraatje ook weggelopen, was er helemaal klaar mee. Ik weet het, heel onbeleefd
kusvoorjou schreef:Mag ik mij hier ook melden?voor 2 weken terug mijn theorie gehaald,en ik heb nu 14 lessen gehad. Gisteren is mijn praktijk aangevraagd.. helaas duurt het nog erg lang voordat ik er voor kan, het is blijkbaar druk ofzo? 31 juli pas:( baal er wel van, want ik ga voor die tijd op vakantie.. had zo graag ook willen rijden met de vakantie, als ik hem dan in 1 keer haalde.. maar helaas, is niet anders. Nog even geduld hebben dus.
Nog tips voor mij wat betreft kijken? Ik 'vergeet' nu nog af en toe over mijn schouder te kijken helaas... kan het er nog niet voor 100 procent in krijgen!!
ArankaM schreef:Wat balen Dreamer van het examen, ook echt iets stoms om op te zakken..
Ik heb donderdag examen gedaan voor de tweede keer, ook gezakt.
Bij mij was het op doorstroming. Ik was ontzettend zenuwachtig en reed daardoor niet genoeg door. Ik kon gewoon niet helder denken en reed niet de maximale snelheid.
Ik had een faalangstexamen, maar de examinator stelde mij niet echt op mijn gemak. Hij deed eerder alsof het belachelijk was dat ik zenuwachtig was.
Ik ben bij het napraatje ook weggelopen, was er helemaal klaar mee. Ik weet het, heel onbeleefd