Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
romancehorse schreef:Als je naar mogelijke klanten een mailtje stuurd over je producten.
Is het dan niet als winkel zo netjes om een mailtje terug te sturen?
Ik vind dat zo slordig en niet netjes , dat sommige bedrijven gewoon niet reageren!
Is het dan heel veel moeite om iemand een mailtje te sturen met als andwoord we zijn voorzien of iets dergelijk. Of moet je eerst de bedrijven spammen om een reactie te krijgen? Wat vinden jullie daarvan? Hebben jullie daar ook last van? Ik vind als je mail ontvangt dat je toch wel even iets terug hoort te sturen!
Mandarijn12 schreef:11Afotograaf: goede vraag, dat wordt namelijk steeds lastiger. Google beoordeelt je website op drie grote factoren: techniek, inhoud en populariteit.
Techniek
- Zorgen dat de website goed in elkaar zit op technisch gebied
- Wordpress: installeer WP super cache (oid, die zorgt dat je website lekker snel wordt)
- Voor afbeeldingen kun je een comprimeer-plugin installeren, zodat je foto's niet groter zijn dan x kb
- Je website aanmelden bij Google (via http://www.google.nl/intl/nl/add_url.html)
- Google Webmaster Tools account aanmaken en activeren
- Gebruik Google Analytics voor je statistieken
- Een sitemap op je website zetten (Wordpress plugins zat)
- Een robots.txt op je website zetten (wederom makkelijk met een plugin)
- Maak een koppeling tussen je social media accounts en je website bijvoorbeeld met een like-button, etc.
- Elke pagina moet vanuit de website te bezoeken zijn, anders kan Google ze ook niet vinden.
Inhoud
- Zorgen dat de website veel relevante inhoud bevat over 1 onderwerp (bijv. fotografie). Je kunt bijvoorbeeld een hoop pagina's met informatie 'verstoppen' op je website zodat mensen die zoeken in Google wel bij je terecht komen, maar dat die info niet in het hoofdmenu staat. Hiervoor kun je bijvoorbeeld een 'Kennisbank' gebruiken of een 'FAQ'. Dat is niet voor alle diensten geschikt, maar bij fotografie zijn genoeg informerende items te bedenken.
- Update je website regelmatig (bijvoorbeeld dmv blog, zorg je gelijk voor meer content)
Populariteit
- Koppel je social media accounts aan je website d.m.v. like en share buttons (zie ook Techniek)
- Hou je social media accounts up-to-date, plaats bijvoorbeeld je blogs of zorg voor leuke acties
- Zorg voor zoveel mogelijk links van andere websites naar jouw website, deze is ontzettend belangrijk voor een goede vindbaarheid
- Video's doen het tegenwoordig ook erg goed
Extra
Wat je ook kunt doen is landingspagina's maken. Een landingspagina is een pagina die zich richt op 1 specifiek zoekwoord. Stel dat jij als fotograaf alleen werkt in Den Haag en omgeving, dan wil jij niet gevonden worden op de zoekterm 'fotograaf' maar op de zoekterm 'fotograaf Den Haag'. Zorg dat je daar ook een pagina voor hebt die niet in het hoofdmenu hoeft te staan. Als iemand daar dan op zoekt, heb je meer kans dat ze ook daadwerkelijk bij je terecht komen.
Natuurlijk zijn er nog een heleboel meer zaken die je vindbaarheid kunnen verbeteren, maar dit is in ieder geval een notendop
pmarena schreef:Hè...pakketten opgehaald bij jullie....echt waar? Is dat nieuw....?