Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:47

Ik was vrij laat en heb niet iedereen kunnen spreken helaas. Maar vrees dat ik niet wordt uitgenodigd voor een vervolgstap.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:13

Is hier toevallig iemand die bij zijn ontslag het gevecht met zijn werkgever aan heeft moeten gaan om de transitievergoeding te krijgen die zijn ervaringen met mij wil delen? net mijn eindafrekening gekregen, maar uiteraard geen transitievergoeding..... Ik ben al juridisch advies aan het inwinnen, heb al contact gehad met juridisch loket, maar ben gewoon op zoek naar ervaringen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:17

Oh vreselijk.... ik heb vorig jaar ook problemen gehad met mijn werkgever. Betaalde te weinig.
Het is heel lastig om dat aan te pakken heb ik ervaren.

Sterkte er mee!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:20

Lalidan schreef:
Is hier toevallig iemand die bij zijn ontslag het gevecht met zijn werkgever aan heeft moeten gaan om de transitievergoeding te krijgen die zijn ervaringen met mij wil delen? net mijn eindafrekening gekregen, maar uiteraard geen transitievergoeding..... Ik ben al juridisch advies aan het inwinnen, heb al contact gehad met juridisch loket, maar ben gewoon op zoek naar ervaringen.

toevallig maak ik hetzelfde mee op dit moment, maar mij is wel meer geld geboden om mijn verweer maar in te trekken en vooral gauw te gaan tekenen :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:24

Om hier niet te veel offtopic te gaan, stuur ik jullie een pb. In elk geval bedankt voor de reactie!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:36

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:13

Gefeliciteerd Roos!

Hier nog stéęds geen c4 :S. Ben begin april ontslagen. Mag wel eens gaan komen want zonder kan ik niet gaan doppen...
Anderzijds: als ik geen c4 krijg zullen ze mij gewoon moeten verderbetalen.

Ben echt benieuwd wanneer dat ding gaat komen! Eind deze week nogmaals met de vakbond gaan overleggen. Al een paar mailtjes naar de werkgever gestuurd dus heb wel bewijs dat ik het niet allemaal gewoon op zijn beloop laat.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:16

Mn gesprek ging echt super!, ze waren onder de indruk van mn cv.!
alleen was mijn tijd wel jammer, aangezien ik qua tijd niet altijd flexibel kan zijn,. terwijl ik dat wel wil! hoor het zaterdag eind van de dag!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:22

Dat wordt duimen. Goed voor je zelfvertrouwen he als een gesprek goed gaat.

Ik had dat toen ook. Voelt goed als je gewoon op een lijn ligt en je merkt dat van beide kanten. Dat je antwoorden goed zijn en dat het soms zelfs een beetje afdwaald van hun vragenlijstje.

Hopen op t beste!

xLes wat is c4 loon? Is dat in belgie een uitkering ofzo? Hoe werkt dat? Sterkte ermee!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:35

Je c4 is een document dat je krijgt, bewijs dat je ontslagen bent. Zonder dat document kan je je dop (werkloosheidsuitkering ;) ) niet aanvragen.
Zolang je je c4 niet ontvangen hebt ben je eigenlijk nog in dienst van het bedrijf. Dus moeten zij je verder betalen. Met natuurlijk ook de nodige problemen om werk gaan te zoeken want ik ben mondeling ontslagen, maar heb de c4 niet dus ben technisch gezien nog in dienst. Dus moesten ze mij morgen ergens aannemen zit ik zogezegd met 2 fulltimecontracten wat niet kan. Waardoor ik niet echt kan beginnen solliciteren en dat vind ik wel irritant, wil uiteraard wel weer aan het werk.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:44

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:30

Ik had gister ergens oo gesolliciteerd, met de gedachte oo toch wel een afwijzing. Kreef ik vanochtend vroeg 4 maiks voor een uitnodiging a.s maandagavond..

Alleen vraagje wat zouden jullie doen?
Moet morgen bellen voor een tijdstip, maar qua km vergoeding is onduidelijk. Moet ik dit morgen gelijk vragen aan de telefoon, of is a.s maandag bij het gesprek beter? :oo

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:41

Ik zou het bij een gesprek vragen. Zulke dingen vraag ik toch liever nog niet aan de telefoon, maar face to face. Eigenlijk alles wat met geld te maken heeft.

Aha, ik heb de c4 gekregen! Wel niet aangetekend :S
Blij dat die er is, kan ik maandag alles gaan regelen. Ik ben ook erg benieuwd wat ze bij de vdab gaan zeggen aangaande of ik de cursus boekhouding mag beginnen...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:19

Omdat ik onbereikbaar was heb ik de baan niet... moest die dag werken en mijn telefoon ligt dan in mijn locker, daar is slecht bereik dus ze konden ook geen voicemail inspreken...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:24

Aah dat is echt rot :(

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:03

Helaas, ook hier slecht nieuws,
Ej heeft me niet aangenomen omdat ze iemand zochten die meer beschikbaar was

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:10

Wat jammer dat je om zo'n reden de baan hebt gemist fjordjes.

En ook jammer voor jou brittjuh87.

Hier ook nog druk aan het solliciteren. Helaas alleen maar afwijzingen en eentje waarbij ik in de portefeuille gedaan ben.

Nu wil ik dinsdag met mijn cv langs een bedrijf gaan waarvan ik van een oud collega heb gehoord dat ze willen uitbreiden. Hopelijk eordt dat wat.
Dat bedrijf maakt vers vlees producten voor honden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:19

xLes schreef:
Ik zou het bij een gesprek vragen. Zulke dingen vraag ik toch liever nog niet aan de telefoon, maar face to face. Eigenlijk alles wat met geld te maken heeft.

Aha, ik heb de c4 gekregen! Wel niet aangetekend :S
Blij dat die er is, kan ik maandag alles gaan regelen. Ik ben ook erg benieuwd wat ze bij de vdab gaan zeggen aangaande of ik de cursus boekhouding mag beginnen...

Normaal doe ik dit ook wel bij het gesprek hoor. Maar vroeg het me gewoon eventjes af namelijk... hoop zo dat het wat wordt! :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:28

Ik duim voor jullie!

Ik morgen gesprek met de vdab. We gaan kijken of we mij door een achterpoortje een opleiding kunnen binnenkrijgen. Hoop van wel, ben erg benieuwd...

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:07

Succes Les!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:16

Succes Les!

Hier schiet het niet heel erg had op, loop ondertussen bijna 3 maanden in de WW en vandaag weer bij het UWV gezeten. Er is gewoon weinig interessants in mijn vakgebied momenteel -O- Ook vandaag een afwijzing binnen mbt een functie waarop ikzelf ben gevraagd te solliciteren dus het is even status 'meh'. :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:22

Ben benieuwd naar vanavond! Hoop zo, dat er kmvergoeding is, en het doorgaat.
Heb er super veel zin in, het is dan wel niet direct in de buurt, maar ach, werk is werk, alles beter dan de WW! :')
Want geld is helaas al op als dat het binnen komt...

Achteraf had ik gewoon vorig jaar bij mn laatste 3 maanden moeten zeggen dat ik 40 uur perweek wil draaien, wat ik voorheen normaal ook deed... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:31

Ik meld me ook weer! Overstap van voltijd naar deeltijdopleiding dus enorm aan het solliciteren voor ergens tussen de 18 en 25 uur per week.

Mijn CV vind ik zelf niet denderend... Zit te twijfelen of ik mijn stages onder opleiding laat staan of toch maar naar werkervaring verplaats. Mijn huidige stage draai ik 30 uur per week en doe ik hetzelfde als al mijn collega's. Die mag er van mij wat meer uitspringen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:33

Ik mag de opleiding starten :D. Woehoe!

Stage heb ik hier zelf onder werkervaring gezet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:39

En dan eerst werkervaring en dan opleiding?

Ik was altijd wel tevreden over mijn CV maar nu het erop aankomt... -O-