Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:12

zap schreef:
Pffffffff, zit je uren aan een originele CV en een originele motivatiebrief....... wil je het opsturen is de vacature eraf. Echt zo irritant -:(- . Geef mensen dan niet de tijd om tot en met 15 maart te reageren :( .

Is het nog een belletje waard? Ik baal echt ontzettend. Ik ben echt uren met de opmaak bezig geweest :7 }:0 -:(- -:(-

Ze halen de vacature er snel af omdat er ws teveel mensen reageren... Heb je de vacature gekopieerd en dus een adres waar je je sollicitatie heen kan sturen? zou ik het gewoon proberen. Niet bellen, denk dat dat niet zoveel zin heeft eigenlijk...

Ik heb zovaak gedacht jaaaa dat is echt wat voor mij ik vind vast niet zoiets weer.. en er komt altijd wel weer wat :)

caroline_max

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:29

Als je een vacature ziet, gelijk printen en zsm solliciteren. Niet wachten/bezig tot de sluitingsdatum.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:43

Nee ik kon m niet printen. Je moest via de website solliciteren! Dus geen email om heen te sturen. Echt balen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:15

Ir1ne schreef:
Tunieken kan ik op 1 of andere manier nooit vinden of ze staan me niet... :( altijd van die gekke bloemenprints erop..

Hahaha als ik dit lees heb ik meteen de neiging om je mee te nemen om te shoppen _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:41

Gisteravond via een ex collega een tip gekregen over een vacature die niet op vacaturesites staat. Vanmorgen maar ff gesolliciteerd :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:05

Ik heb volgende week een gesprek :) is er iemand die ik vandeweek een pbtje mag sturen met mijn antwoorden op vragen die ik ga krijgen? Om dat even na te kijken? Wil me graag goed voorbereiden want zo snel word je niet uitgenodigd! Het betreft een functie voor verkoper.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:45

Succes volgende week!

Als er in een vacature staat dat er ook op een deel van de uren gesolliciteerd kan worden, geef je dat dan al aan in je sollicitatiebrief of dat niet? Het gaat namelijk om een baan van 15 uur, maar ik zou liever 9, max. 10 uur er bij krijgen.

(Het gaat overigens over het onderwijs :+ Daarbij is 24 lesuur een volledige werkweek :) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:22

Joolien schreef:
Ir1ne schreef:
Tunieken kan ik op 1 of andere manier nooit vinden of ze staan me niet... :( altijd van die gekke bloemenprints erop..

Hahaha als ik dit lees heb ik meteen de neiging om je mee te nemen om te shoppen _O-

Haha irine, niet alle kortere tuniekjes zijn van die moeke dingen :')

Ik overweeg om op bbl plekken te solliciteren, moet toch wat. Zo kom ik ook niet verder immers. Enige dat mij tegenhoudt, is dat ik de stof te makkelijk zal vinden. Maar goed, eerst maar eens door de selectie komen hihi

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:58

Woehahahahahahaha nou ik heb daar een verkeerde voorstelling van denk ik...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:54

Wauw, ik kreeg zowaar een persoonlijke mail waarin ik word bedankt voor mijn sollicitatie! Ik vind het wel zo netjes als ik een ontvangstbericht krijg, wat helaas niet altijd het geval is, maar ik heb nog nooit een persoonlijk bericht gekregen om me te bedanken en van de verdere procedures op de hoogte te stellen. Hopelijk is dat een goed teken. :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:47

Ik meld mij hier ook.
Gisteren te horen gekregen dat er weer meer uren van mijn huidige baan af gaan.
Ik ben begonnen met 40 uur per week, toen terug naar 30, op dit moment 24 en ik ga vanaf 1 april terug naar 15 uur.
Dat is helaas te weinig voor mij, om mijn huis en vaste lasten te kunnen betalen.
Gisteren was ik er wat emotioneel onder, maar ik kan het nu wel redelijk relativeren.

Vandaag maar direct mijn CV weer bijgewerkt en de eerste 'sollicitatie' is de deur uit.
Een callcentre waar ze regelmatig mensen nodig hebben, en het was mij al bekend dat je een cv op moest sturen en dat je dan op de 'wachtlijst voor werknemers' zou worden gezet.

Verder is mijn CV helemaal niet interessant, en ik ga ook geen moeite doen om binnen mijn vakgebied te solliciteren.
Grootste gedeelte van mijn MBO klas is werkloos en ik heb al zoveel sollicitatie brieven binnen mijn vakgebied de deur uit gedaan. Maar het komt er altijd op neer dat ik geen ervaring heb.

Nee klopt, ik klink inderdaad niet gemotiveerd :Y).
Ik ben hartstikke gemotiveerd om te werken, maar niet om te solliciteren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:05

Mag ik vragen wat jouw vakgebied is?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:06

Gini schreef:
Mag ik vragen wat jouw vakgebied is?

Activiteitenbegeleiding. SPW4, wat nu MMZ is geworden :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:19

Dat is idd drama om daar iets in te vinden

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:08

En evt het zzp pad op mjetterd? Ik ben maatschappelijk werker en ga nu ook zzp aan de slag :j
Heb mijn eerste klus(je) al binnen: thuisbegeleiding van een 10-jarige dame voor 2 middagen per week

Nu de hele papierwinkel nog :\

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:00

Corelli schreef:
En evt het zzp pad op mjetterd? Ik ben maatschappelijk werker en ga nu ook zzp aan de slag :j
Heb mijn eerste klus(je) al binnen: thuisbegeleiding van een 10-jarige dame voor 2 middagen per week

Nu de hele papierwinkel nog :\

Goed idee inderdaad!
Maar ik heb nu 2,5 jaar dat soort werk gedaan en ben er achter gekomen dat ik het wel echt heel erg mis om collega's te hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:08

Chanen schreef:
Wauw, ik kreeg zowaar een persoonlijke mail waarin ik word bedankt voor mijn sollicitatie! Ik vind het wel zo netjes als ik een ontvangstbericht krijg, wat helaas niet altijd het geval is, maar ik heb nog nooit een persoonlijk bericht gekregen om me te bedanken en van de verdere procedures op de hoogte te stellen. Hopelijk is dat een goed teken. :D

ik hoop het!

Ik krijg dat wel eens vaker :j helaas daarna ook altijd weer afwijzingen :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:58

Bij I.kea b.arendrecht zag ik vandaag een nieuwe vacature hangen, zie dat hij nog niet online staat. Ging om een fulltime leidinggevende functie, weet niet precies meer welke functie, maar daar kan ik morgenochtend naar kijken.
Denk dat hij binnenkort online zal komen, als hij niet intern wordt opgevuld.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:04

Ik heb helaas nog steeds afwijzingen, zou iemand mijn cv willen door lezen om te kijken of er nog wat verbeterd kan worden ?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:40

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:42

Ah balen dat ik in Noord Brabant woon! Was een leuke vacature geweest.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:42

Ik heb ook ontzettend veel afwijzingen gehad.. helaas hahaha :) zo gaat t . De aanhouder wint. :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:26

wie weet er een aantal leuke vragen om te stellen tijdens het tweede gesprek?

Vragen die ik al heb gesteld zijn:
Wat maakt het werken zo leuk bij XXX?
Wat zijn vaardigheden en kwaliteiten die u zoekt in een medewerker?
Heeft u nog twijfels of ik wel of niet geschikt zou zijn voor deze functie ? ( antwoord was nee, anders had ik gevraagd, welke en eventueel, hoe zou ik deze twijfels weg kunnen nemen, krijg er overigens hele leuke respons op! )
Samenstelling team, waarom is de functie vacant, zijn aan bod gekomen in het gesprek. :) nu zoek ik naar nieuwe...voor het tweede gesprek :o
( *\o/* )

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:29

*slaat vragen op voor volgend gesprek :+

Ik heb altijd nog:
Wat verwacht u van mij in de eerste 6 maanden dat ik hier werk?

Edit: gefeliciteerd met je tweede gesprek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:36