[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:43

LiannePuthzy schreef:
Vind die app echt super chill
Vriendin van mij heeft een klein kaartje waar der lessen op staan, dat lijkt mij nou echt onhandig, kan je alleen maar kwijtraken :')

Ja vond ik ook. En dat je een herinnering krijgt dat je les hebt. Heeft me wel 1 of 2 x gered haha toen ik het eigenlijk vergeten was.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:48

Nustice schreef:
LiannePuthzy schreef:
Vriendin van mij heeft een klein kaartje waar der lessen op staan, dat lijkt mij nou echt onhandig, kan je alleen maar kwijtraken :')

Ja vond ik ook. En dat je een herinnering krijgt dat je les hebt. Heeft me wel 1 of 2 x gered haha toen ik het eigenlijk vergeten was.

Ik vergeet gelukkig niet zo snel iets, soms is men instructeur wel te vroeg (vaak sturen ze dan een sms, die keer niet) en was ik nog bezig met ontbijten :') heb Volgensmij zelfs die meldingen van de app uitstaan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:51

Nustice schreef:
LiannePuthzy schreef:

_O- _O-

Mag ik hier even onder het bureau verdwijnen van de lach?
Hoe denk je dat dat ging in de tijd dat zelfs autotelefoon nog niet bestond..... op een papiertje, juist ja :D :D

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:58

Tja verwend _O-
Laatst bijgewerkt door Nustice op 24-04-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:59

Digitaal tijdperk be like :') :')

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:59

Ik heb voor de 5e keer afgereden, 1e keer Bnor examen gedaan en helaas weer gezakt.. :(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:05

:( balen

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:32

Wat onwijs balen zeg. Heb je zelf een idee waar het aan ligt?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:38

Balen zeg! En nu?

Ik had een flinke ingreep in mijn verder super fijne les.
Rij op een kruispunt af, vrij onoverzichtelijk, dus terug naar z'n 1, sta practisch stil om goed de straat (rechts) in te kunnen kijken, ik zie niks, dus rij rustig verder... Instructeur klapt m vol op de rem.... En tja, toen zag ik die blauwe auto van rechts wél.... Snap er echt niks van dat ik m eerder niet zag :?

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:50

Ja erg jammer idd.. Ben elke keer erg zenuwachtig en maak daardoor domme fouten maar daarbij komt ook dat ik het autorijden in zijn geheel ook lastig vind. Ik krijg informatie soms laat binnen waardoor ik verkeerd reageer en dat heeft ook veel te maken met ver vooruit kijken. Ook denk ik vaak veel te moeilijk waardoor ik het mezelf onnodig moeilijk maak.. Ben heel kritisch naar mezelf en wil alles goed doen. Nu denk ik erober na om het te proberen bij een andere rijschool om een nieuwe start te maken..

@LadyMadonna dat is even schrikken dan he ;) Fijn dat het verder een fijne les was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:54

Misschien eens proberen met een kalmerend tabletje? Ik heb de afgelopen 2 keer afrijden enorm veel last gehad van de zenuwen, die komen pas opzetten als de examinator naast me zit en gaan ook gelijk weer weg als ik weer met m'n instructeur rijd. Heb nu dus voor de volgende keer een betablokker om mijn hartslag een beetje onder controle te houden, dan gaat het hopelijk een stuk beter.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:31

Had vorige week tijdens t voorrijden voor t exame een ingreep bij een rotonde
Er reed iemand op de rotonde, had der knipperlicht al naar rechts aan, dus ik denk, ik kan er op rijden, kijk voor de zekerheid nog een keer snel, knipperlicht nog steeds aan, wil ik de rotonde oprijden, bedacht diegene dat ie er pas bij de volgende afmoest..
men instructeur zij dat ik in zo'n geval mijn middelvinger mag gebruiken :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:55

Ik heb net voor het eerst op de snelweg gereden, ik voelde me heel stoer :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:27

Ik heb tien mei mijn proefles. Als het goed gaat, kan ik daarna een 10 dagen cursus inplannen. Spannend!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:02

Had net weer rijles, ging best goed op de ingreep op t parkeerterrein bij de Mc Donalds na, en was af en toe een beetje aan t "klote"

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:09

LiannePuthzy schreef:
Had net weer rijles, ging best goed op de ingreep op t parkeerterrein bij de Mc Donalds na, en was af en toe een beetje aan t "klote"

Wilde je stiekem de MC drive in rijden? :')

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:15

Hoelang hebben jullie voor je theorie geleerd? Aangezien het cbr aardig volzit voor de komende tijd... :P

Morgen weer les in de vw polo ipv de audi a3, die ging toch een stukje sneller

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:21

ik heb 2 weken geleerd, toen gezakt met 2 (domme lees) fouten teveel
toen 2 weken later opnieuw en heb toen niet heel erg extra geleerd. maar het is erg persoons gebonden denk ik

kijk trouwens naar meerdere examen plaatsen, soms heeft de ene veel eerder plek. ik heb mijn eerste in Enschede gedaan en 2e deventer maar hield ook zwolle en Almelo in de gaten :)

Ik baal best wel dat ik 15 mei pas weer rijles heb, dan ben ik er zo lang uit en niet zo lang daarna ga ik zelf op vakantie hmm. ik hoopte namelijk voor september mijn rijbewijs te hebben.. hoop dat dat nog lukt zonder te moeten haasten

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:21

Bamii schreef:
Hoelang hebben jullie voor je theorie geleerd? Aangezien het cbr aardig volzit voor de komende tijd... :P

Morgen weer les in de vw polo ipv de audi a3, die ging toch een stukje sneller

Ik 2 weken! En in een keer geslaagd

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:17

3 maanden ofzo, maar ben niet zo goed in uit een boek leren

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:19

1 avondje eens flink er in gestampt, daarvoor wel paar keer doorgekeken maar niet efficiënt er op gestudeerd.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:58

Oooh, dus 31 mei moet te doen zijn? Of toch 17 juni in Leeuwarden, die is dichterbij :D

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:26

Ik heb het hele boek 1 keer doorgelezen over een week of zo verspreid en toen de 2 avonden vantevoren er nog een paar uurtjes even extra naar gekeken. En toen in een keer gehaald. Dus het is niet heel lastig, maar de een zal er echt meer moeite mee hebben dan de ander. Zeker gevaarherkenning is goed om met wat oefenexamens te oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:57

Ik heb via mijn rijschool een theoriecursus gehad waar ik in totaal 12 uur ben geweest (6 weken lang 2 uur per week). In de tussentijd heb ik de stof zelf bijgehouden, en voor mijn examen heb ik nog een keer alles doorgenomen/samengevat. Ik heb hem toen de eerste keer niet gehaald met 1 fout te veel, de tweede keer gehaald met maar 2 fouten terwijl ik er toen bijna niets extra voor heb gedaan. Scheelde dat ik de tweede keer bij voorrangsvragen moest slepen ipv een antwoord kiezen, vind het moeilijk om "rode auto eerst, blauwe auto daarna, daarna voetganger en daarna vrachtwagen" vragen te beantwoorden.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:43

Bamii schreef:
Oooh, dus 31 mei moet te doen zijn? Of toch 17 juni in Leeuwarden, die is dichterbij :D

jajoh makkelijk! als je elke dag een hoofdstuk doorneemt. zo heb ik het ook gedaan en daar 2 week over gedaan. in had alles online trouwens en daarachteraan een toets. voordat ik het examen in ging heb ik mijn samenvatting nog een keer helemaal doorgelezen
oh ik had trouwens een 2 daagse cursus erbij waar we alleen maar oefen examens gedaan hadden