Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:08

Kinke schreef:
-O-
sjipperdesjips, ik heb die baan waar ik zo op hoopte niet gekregen :(
Er waren maar liefst 17 personen door naar de tweede ronde %)

-O- -O- -O- -O-

Sodeju.. :(:) :(:) :(:) :(:)

PPPeet

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:29

Ik had net een afwijzing waarbij ook even vermeld waren dat ze 300 sollicitaties hadden ontvangen....

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:39

Kan ik evt voor iets in aanmerking komen als ik niet meer in de bediening zou kunnen werken? Aangezien mij dat namelijk gaat beperken in deze markt helemaal als jong persoon? Weet iemand dat? Ik wil dit per PB wel toelichten.. Mijn moeder denkt dat het gevalletje is 'niet op solliciteren' ..

Edit: Inmiddels geholpen via PB. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:51

Hoe bedoel je astaloca? Er zijn genoeg banen dat je niet in de bediening hoeft te werken, alleen wel goed zoeken.

Hier 3 gesprekken gehad. Ze gingen alle 3 goed, maar 1 plek trekt mij niet zo en dat vind ik erg jammer... Morgen nog een gesprek en ik hoop dat ik door 1 van de 'leuke' wordt uitgenodigd! Vind het onwijs spannend, hoor van 1 deze week de andere 2 volgende week. En ik denk die van morgen ook volgende week.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:52

PPPeet schreef:
Ik had net een afwijzing waarbij ook even vermeld waren dat ze 300 sollicitaties hadden ontvangen....

Vorige week kreeg ik een afwijzing, zij hadden 450 reacties ontvangen. -O-

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:01

Hier een tijd geleden ook gemeld!
Gelukkig nu een baan gevonden helaas wel voor 0 uren in de kinderopvang maar ik kan richting mn vriend verhuizen!

Nu nog wat erbij vinden voor in de weekenden voor in de horeca

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:40

Douraque schreef:
Wat voor vragen heb je voor het UWV, ik werk er namelijk (afdeling Arbeidsjuridische dienstverlening). Misschien kan ik helpen?

Bedankt voor je reactie. Ik ga hier op internet liever niet in detail. We gaan verder per pb.
Laatst bijgewerkt door Neej op 14-03-14 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: privegegevens uit bericht gehaald

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:37

Straks sollicitatiegesprek bij een overheidsinstantie.. Spannend! Nog last minute tips?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:35

@niek: Shine! :D Succes!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:01

Vrijdag 2e gesprek bij topbedrijf! *\o/* voorzichtig optimistisch :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:28

Woohoo! Gefeliciteerd! Ik mag morgen ook op gesprek komen voor een tijdelijke baan! :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 07:49

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:31

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:20

fijn hoe mensen meedenken en vacatures blijven plaatsen :j

Ik zit een beetje te brainstormen wat handig en interessant is om om te scholen.

Ik zoek uiteindelijk iets waarin ik vrij zelfstandig kan werken , kantoortijden (parttime, 20 tot 28 uur) commercieel gaat het niet worden voor mij (dus verkopen, targets halen etc ) dat ligt me gewoon echt niet , ik zie mezelf dan meer wat administratieve, organisatorische en HRM taken doen, dat ligt me veel meer,
Service(aftersales) ligt me ook , maar ik zie ook wel wat in sociaal juridische dienstverlening etc ...(mijn interesses liggen nogal breed, is leuk, maar ook lastig)

maar goed, na een hoop gezoek en gedoe kom ik tot de conclusie dat er gewoon zoveel aanbod is wat betreft studierichtingen, niveaus etc dat het alleen maar ingewikkelder word.
Ik houd momenteel ook gewoon vacatures in de gaten om te inventariseren wat er gevraagd word qua opleidingen.
als er mensen nog ideeën hebben hoor ik ze graag

met mijn huidige opleidingen kom ik alleen aan de bak met lichamelijk arbeid en daar ben ik gewoon heel erg klaar mee en het aanbod is hier in de regio ook om te janken, dat scheelt en daarnaast, ik heb ene goed stel hersens, daar wil ik mee aan de slag .

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:46

wie helpt me ff?
Ik wil graag een top onder een jasje welke mn buik/zwemband wat verbergt. Ik ben goed afgevallen, behalve daar dus..
Wat te kiezen? wat voor soort shirt?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:55

Dit modelletje:

Afbeelding

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:07

Ja dat zijn mooie modelletjes :j. Mooie strakke broek eronder met pumps en gaan :D.

Ik heb weer een afwijzing: te weinig aanknopingspunten. De zin om een paar uur een mooie originele brief in elkaar te knutselen en extra opdrachten te doen, verdwijnt zo ook wel. Want deze functie paste echt perfect bij mijn opleiding ed.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:20

zap schreef:
Ja dat zijn mooie modelletjes :j. Mooie strakke broek eronder met pumps en gaan :D.

Ik heb weer een afwijzing: te weinig aanknopingspunten. De zin om een paar uur een mooie originele brief in elkaar te knutselen en extra opdrachten te doen, verdwijnt zo ook wel. Want deze functie paste echt perfect bij mijn opleiding ed.

Strakke broek = no no bij mijn figuur :) ik doe gewoon een nette pantalon en hakken eronder. Pumps is voor mij nekbreken en daarbij: ik ben al 1.77m. Doe daar bij hakken en dan wordt t al gauw 1.82 of langer. Vindt mezelf dan groot genoeg...
Dat modelletje vind ik wel mooi idd :)

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:23

Ik kom mij ook melden, ben al geruime tijd op zoek naar werk, maar helaas met weinig succes.
Wat mij echt opvalt is dat je op de kleinste punten wordt afgewezen en de simpelste baantjes zelfs niet meer makkelijk te krijgen zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:33

Ir1ne schreef:
wie helpt me ff?
Ik wil graag een top onder een jasje welke mn buik/zwemband wat verbergt. Ik ben goed afgevallen, behalve daar dus..
Wat te kiezen? wat voor soort shirt?

Of een tuniek met A-lijn, dat kleed ook altijd mooi af :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:08

Tunieken kan ik op 1 of andere manier nooit vinden of ze staan me niet... :( altijd van die gekke bloemenprints erop..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:15

:wave:

Mag ik me hier ook weer melden?
Heb tot november zo ongeveer meegepraat, toen een baan gevonden voor fulltime tot aan eind april. Hou wel 8 uurtjes tot aan augustus, maar dat is te weinig voor de hele tijd, dus ben nu langzaam aan weer aan het kijken naar ander werk voor erbij.

Merk wel dat ik erg aan het twijfelen ben nu wat ik wil, ik heb nu op het mavo/havo/vwo les gegeven in het regulier onderwijs en ik merk dat ik het praktijkstuk mis :=

Heb wel gesolliciteerd vandaag weer voor in het onderwijs, maar ik ben ook aan het kijken naar werk in de sector (groene sector) en ondertussen een eigen bedrijfje aan het opzetten. Merk wel dat ik heel erg zoekende ben :j.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:30

ik merk dat mijn laatste 'werkervaring' toch wel een aanslag is geweest op mijn zelfvertrouwen. Ik pluis de eisen die gesteld worden in vacatures compleet uit en betrap mezelf erop dat ik me soms afvraag of ik bepaalde dingen wel kan. :(
stomme k.twerkgever! -:(-

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:19

Pffffffff, zit je uren aan een originele CV en een originele motivatiebrief....... wil je het opsturen is de vacature eraf. Echt zo irritant -:(- . Geef mensen dan niet de tijd om tot en met 15 maart te reageren :( .

Is het nog een belletje waard? Ik baal echt ontzettend. Ik ben echt uren met de opmaak bezig geweest :7 }:0 -:(- -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:34

Je kunt het altijd proberen zap! Nooit geschoten is altijd mis.