Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:07

Als ze er voor betalen....

Net weer iemand zn profiel kwijt. Hop omgezet naar like pagina zonder bericht.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 00:31

Meteen eventjes een berichtje geschreven over dat knopje HTS. Hopelijk klikken er een paar op.

Het is echt belabberd. Ruim 9000 likers en slechts 2,3,4,500 mensen gezien.
Wil je meer mensen bereiken, moet je meer posten, maar omdat je zelf wel alles ziet voel je jezelf weer erg vervelend dat je zoveel post.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 09:28

Wij krijgen ook dagelijks nieuwe likes erbij Zooist. De afgelopen 24 uur 46 likes erbij op de pagina.
Maar het probleem is dat de likers de berichten niet te zien krijgen die je plaatst. Alleen als ze op je pagina zelf kijken zien ze ze. Maar niet, zoals voorheen, dat het op hun tijdlijn komt te staan.
Je bereik wordt dus steeds kleiner.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:41

Nou heb ik er echt de ballen verstand van. Maar als ik mijn eigen tijdlijn bekijk, dan staan er bijna alleen berichten op van bedrijven die ik geliked heb en nauwelijks van vrienden. Dus het kàn weldegelijk dat de berichten op de tijdlijn terecht komen.
Van een aantal bedrijven check ik ook met enige regelmaat of ik alle berichten wel door krijg en dan blijkt eigenlijk dat ik nooit wat op mijn tijdlijn heb gemist. Of ik het daadwerkelijk uitgebreid heb gelezen is een ander verhaal ;-) Maar op mijn tijdlijn komt het wel naar voren.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:07

Ik doe het zo: ik post wat op de bedrijfspagina van hipponet, en vervolgens deel ik dat privé. Want zowat 80% van mijn likers is ook privé met mij bevriend.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:09

En dat kan er dus voor zorgen dat ze zonder pardon je prive account verwijderen.

Mijn zakelijke berichten komen gewoon op de tijdlijn van mijn volgers.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:28

Ik deel ook weleens wat op mijn prive pagina. Maar niet zo vaak. Mijn vrienden stellen dat niet op prijs. Zou ik ook niet leuk vinden als zij dat iedere keer zouden doen.
En de hoeveelheid vrienden is aanzienlijk minder dan het aantal dat mijn zakelijk pagina heeft geliked :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:14

Ik deel ook niet zoveel zakelijke berichten op m'n privépagina, maar merk ook dat de respons sterk terugloopt. Erg jammer, want wij hebben al veel aan FB gehad..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:35

Mijn BWR berichten worden absoluut gezien, gedeeld en geliked.... Dus heb er. Echt geen last van.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:49

Misschien is fb wel zo slim dat ze recentere pagina's wel nog goed laten zien, zodat je wel de smaak te pakken krijgt en daarna sneller geneigd bent om te betalen voor berichten? Ik zeg maar wat hoor, maar ik denk dat jouw pagina later js aangemaakt dan die van HTS en die van ons..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:38

Wie z'n pagina?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:44

Van Malene

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:59

Krijgen jullie ook weleens van die vage mailtjes?

Ik krijg een totaal onleesbaar mailtje. Vol spelfouten, het missen van leestekens en een heel vaag verhaal.
Het was echt niet te begrijpen. Ik probeer zo goed mogelijk te antwoorden en een beetje te vissen naar wat er nou precies bedoeld wordt.
Krijg ik me toch een mailtje terug :=

Ik heb hele slechte service en heb geen verstand van paarden _O-

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:20

Ik kreeg in het begin vaak mailtjes om spullen te ruilen.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:10

Hallo
Het is leuk ondernemers te horen / zien praten.
Zelf heb ik een boomkwekerij en mede omdat dan de mest van de pony de bomen zou doen groeien. We begonnen 15 jaar geleden en ik was in de gloria toen we een truck aanschaften zodat ik een trailer zou kunnen trekken. De opbouw van mijn leven met paarden in de sport gaat heel langzaam. Met mijn dochter ging ik enkele jaren als groom mee op wedstrijd. Zij is nu in het buitenland aan het sruderen dus wordt het paard meer míjn hobby.
Op de kwekerij doet mijn man veel zelf. Wanneer ik het kan verkopen en bezorgen hoef ik niet mee de rijen in. Om risico te spreiden werk ik ook wel eens als ZZPer in de privézorg en mijn man als loonwerker in boomkwekerijmechanisatie.
Succes met zakendoen allemaal! Mariëtta

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:14

Mallootje schreef:
Misschien is fb wel zo slim dat ze recentere pagina's wel nog goed laten zien, zodat je wel de smaak te pakken krijgt en daarna sneller geneigd bent om te betalen voor berichten? Ik zeg maar wat hoor, maar ik denk dat jouw pagina later js aangemaakt dan die van HTS en die van ons..

Die ervaring heb ik niet... Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Facebook pagina voor het nieuwe onderdeel in mijn bedrijf FotoWerkPlaats (http://www.fotowerkplaats.com) en die pagina heeft nu bijna 70 likes en mijn berichten worden standaard aan minder dan 20 mensen getoond... De boost van mijn bericht had ook totaal geen respons... Dus ik begin steeds minder overtuigd te raken van Facebook.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:55

Leuk te lezen Mariëtta!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:29

@ 11A: Met 70 likes is een 'zichtbaarheid' van zo'n 15 mensen nog steeds +/- 20% ..
Als ik m'n eigen pagina als voorbeeld neem, wij hebben iets meer dan 4000 likes en als er niet meteen veel respons op komt, wordt het bericht doorgaans zo'n 200 keer gezien, 5% dus.

Ik denk dus toch dat FB iets meer doet voor nieuwere pagina's.. Kan natuurlijk fout zijn, maar zo lijkt het soms wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:09

Ik merk dat het heel erg inhoud-afhankelijk is welke berichten wel of niet scoren vanaf een bedrijfspagina.

Berichten met een plaatje erbij en een vraag, waar veel op gereageerd wordt... Die doen het echt wel heel goed.

Berichten met een wat meer commerciële aard (verwijzing naar de site, aanbieding, aanprijzing van product, etc.), die worden minder bekeken, minder geliked, minder op gereageerd en daarom ook minder in tijdlijnen getoond.

Bij mij scoren non-commerciële berichten vanaf m'n pagina ongeveer 5x beter qua bereik dan commerciële berichten.

Wat ik op zich best prima vind. Facebook wil graag waardevolle content aan gebruikers laten zien.
En als bezoekers je een leuke, interessante bron van info vinden, komen ze toch wel een keer op je pagina of website kijken. Dan komen ze vanzelf ook de andere berichten tegen :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:58

Dames, kijk hoe leuk! Ik heb een kerstpakket gekregen :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb meegedaan aan een initiatief via FB, voor ZZP'ers uit Deventer :) Het idee is dat je zelf een kerstpakket inleverde en er één van een andere ZZP'er terug krijgt, om zo de zelfstandigen ook een pakket te geven! :)
Het boekje dat gegeven is, is geschreven door de gever van mijn pakket :)

Super leuk om te geven en te krijgen en een heel leuke manier om te netwerken
Misschien een leuk idee voor De Boktondernemers voor Kerst 2015 :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:33

Dat is inderdaad een heel leuk initiatief zeg!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:20

Wat leuk bedacht! En wat voor pakket heb je zelf op de bus gedaan?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:14

Leuk!!!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:17

Erg leuk Corelli!! Inderdaad een leuk idee om dat volgend jaar ook met de bokt ondernemers te doen! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ieder jaar aan het einde van het jaar iets leuks voor mezelf koop. Dit jaar moest ik nog iets van 450 euro kopen om gebruik te kunnen maken van de investeringsaftrek. Wat vervelend! ;-)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:08

Kaaaren schreef:
Wat leuk bedacht! En wat voor pakket heb je zelf op de bus gedaan?

Een pakketje met een fles wijn, zoutjes, chocomel, slagroom, koekjes, een foute kerstmok, kaarsen, een december kalender (van de krasloterij) en handgemaakte houten kerstboom hangers en een waxinelichthouder. Handgemaakt door clienten op de dagbesteding :)

Vond het lastig omdat het ook voor een man leuk moest zijn := maar ben er wel in geslaagd om wat leuks in te pakken, denk ik
Er zaten ook super gave originele pakketten bij, zoals een kunstenaar die een beeldje heeft gemaakt en deze weg geeft, een kok die een diner van eigen hand aanbiedt en een singer songwriter die een huiskamerconcert weg geeft met daarbij 10 pakken chocomel om uit te delen tijdens het concert :D

11Afotograaf: ook heul naar inderdaad haha :)) Weet je al wat je jezelt cadeau gaat doen?
Vergelijkbaar: de pgb's moeten op (wat over is moet terug naar de staat) en je mag uit je pgb een kerstcadeau voor je zorgverlener betalen .. :D Ik kreeg dus gisteren een heerlijke tegoedbon voor de sauna van een cliënt :)