Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:50

Vraag mij af of het ooit wél goed is :D _O-
(vast wel... uiteindelijk)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:18

Breekt even weer in. Heb niet helder wie wat zoekt hier maar bij ons zusterbedrijf in Nijverdal zoeken ze 3 nieuwe mensen met de een van de volgende opleidingen:
* HBO/WO opleiding chemische technologie, scheikunde of chemie (of gelijkwaardig)
* HBO niveau, studierichting proces- en milieutechniek
* HBO opleiding werktuigbouwkunde

Mocht je 1 van deze opleidingen hebben en werk zoeken dan stuur maar een pb voor de vacature die daar bij hoort.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:27

Nou gister een gesprek / info gehad bij Evenementen crew, toen ik naar het CAO vroeg gaf de beste meneer er heel onduidelijk antwoord op dat ik die thuis maar moest opzoeken enzo, maar nadat we met een hele groep naar die info hadden geluisterd riep ie een voor een mensen uit dat lokaal om het contract in orde te maken. De beste meneer koos mij als eerst uit (wat ie beter niet had moeten doen want ik denk dat meer als de helft nu nee heeft gezegd :') ) maar we hadden een heel leuk gesprek ging goed enzo totdat ik weer vroeg naar het CAO, ik wilde gewoon wat ik per uur zou gaan verdienen. wat blijkt dus, bij dit bedrijf word je gewoon dik onderbetaalt.. 4 euro nogwat. nou dan ga ik er meer dan de helft op achteruit. dus ik zo: nou dit is wel heel weinig, verdien met mijn huidige baan het dubbele. dus ik heb gezegd dat ik er over na zou denken, maar hiervoor ga ik mijn huidige baan dus niet opzeggen. ik was samen met een vriendin, ik liep voor die man dus ik liep wat sneller en zei nog snel dat ze t niet moest doen. bij haar durfde hij niets te zeggen en wilde hij dat ze zo snel mogelijk tekende.

Nou wat een domper was dat, en daar heb ik nou 2 uur voor gereisd _O-
Mijn zoektocht gaat verder

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:03

Toch niet evenementen beveiliging, want dan kan je beter verder kijken is niet veel te verdienen dan. Is leuk voor de fun erbij, maar de inkomsten zijn bedroevend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:04

Jeetje ZO weinig? Mag dat wel? Of ligt het minimum zo bedroevend laag?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:18

idinn schreef:

Ja helaas wel..
Ik zie het nu bij mezelf. Afgestudeerd op HBO niveau, kan aan de slag op het gebied waar ik stage- en werkervaring heb. Uurloon ligt alleen een aantal euro lager dan mijn huidige bijbaan waar ik niet eens voor gestudeerd heb. Maarja het is iets om te beginnen..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:47

4€ :O. Daar ga ik niet voor werken. Gelukkig ligt het minimum in BE een pak hoger. Mijn uitkering is verdorie nog hoger dan dat :S.

Hier nog steeds geen c4 te zien... Begin volgende maand een gesprek gepland bij de vdab om eens te zien of ik in aanmerking kom voor een opleiding boekhouding. Had ik op mijn 18 al moeten doen, had me veel rottigheid bespaard.

Heb ook iets raar voor. Kreeg gisteren een mail van een Belgische persoon, helemaal in het Engels voor een vacature in Brussel die beweerde dat ik vroeger (dus al zeker 2,5 maand geleden) mijn cv had gestuurd.
Ik heb nog nooit een cv in het Engels opgestuurd en zéker niet voor Brussel want dat is me wat te ver. De luchthaven wou ik nog doen omdat dat nog goed te bereiken is en het shiften zijn daar dus geen file, maar zie het niet zitten om dagelijks minimaal 2u aan te schuiven in de file dus ik stuur nooit naar Brusselse vacatures...
Weet niet echt goed wat ik hiermee aan moet. Wat denken jullie hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:52

Zou gewoon vriendelijk bedanken...

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:18

idinn schreef:

Jup, maar je hebt ook evenement bedrijvenwaar je wel lekker verdiend, maar dit dus niet..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:25

Marcella schreef:
Toch niet evenementen beveiliging, want dan kan je beter verder kijken is niet veel te verdienen dan. Is leuk voor de fun erbij, maar de inkomsten zijn bedroevend.

:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:21

Brittjuh97 schreef:
Jup, maar je hebt ook evenement bedrijvenwaar je wel lekker verdiend, maar dit dus niet..

Pff nee, en er trappen echt mensen in. Dat is nog wel het ergste. Geloof dat pas geleden op de fb pagina van mise en place ook een oproepje stond voor werken op festivals. Die betalen geloof ik wel beter. Althans heb met oud&nieuw via hun in de efteling gewerkt en dat was niet verkeerd toen..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:03

had me een tijdje geleden ook al hier gemeld dat mijn filiaal gaat sluiten en dat ik en mijn collegas werkloos gaan worden.
Nu wil ik eigenlijk eens gaan bekijken wat mijn ww uitkering gaat worden, weet alleen dat ik recht op 13 maanden ww heb maar niet de hoogte.
weet iemand waar ik dat kan bereken?
Heb al zelf twee geprobeerd maar bij de een was het 139 euro en de ander 1700 euro, beide lijkt me niet kloppen...
Ook heb ik huurtoeslag en zorgtoeslag dat was berekend op mijn huidige loon, zou ik dat ook opnieuw kunnen bekijken? of gaat het alleen per jaar of zit ik al aan de max?

iemand die me wil en kan helpen?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:06

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:12

ik kan het sv loon niet vinden op mijn loonstrook, wel het svw loon maar dat is ws wat anders?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:15

Zometeen sollicitatiegesprek! Alleen op de site van de vacature stond er niet echt duidelijk bij vermeld dat het om een vakantiebaan zou gaan maar hulpkracht attractie medewerker. Terwijl in de bevestiging staat: leuk dat je naar een weekend en vakantie baan solliciteert. Vaag...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:21

Hmmmm... Bij mij staat er ook geen SV loon op.
Wat je kunt doen is je huidige maandsalaris vermenigvuldigen met 12.96 (de .96 is de 8% vakantietoeslag) en dan heb jij je loon voor loonheffing en volgens mij is dat hetzelfde als SV loon.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:31

Dinsdag mijn eerste sollicitatie gesprek gehad.. helaas werdt er heel veel engels gevraagd.. iets waar ik niet zo goed in ben.. werd hem dus niet. Gister weer een gesprek gehad.. bleek het om een termijn van 4 maanden te gaan.. ja dat is niet waar ik naar op zoek ben.. foutje in de communicatie van het uitzendbureau..
zucht.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:59

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:47

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:00

Liep vanmiddag in de stadm voorbij de winkel waar ik zo raar behandeld was. Ze zoeken nu ineens voor fulltime. Maar toch neiging om mailtje naar haar te sturen, want ze wist dat ik fulltime wilde.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:53

Nee heb je... maar wil je dat nog?

Ik ben gisteren gespot door een headhunter. Of ik interesse heb in een functie. Hebben ze daar twee interessante functies dus aangegeven dat ik beiden interessant vind. Hopelijk binnenkort eens met elkaar om tafel :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:03

Precies, dat is beetje waar ik over twijfel. Het is wel echt mijn ding waar ik dus voor geleerd heb.
Maar hoe het gegaan is, en de ene week wat ik uit betaald kreeg, bleek gewoon bruto te zijn, dus niets vanaf gehouden. Nu woont zij wel in Belgie, maar als je in Nederland werkt, moet je toch echt belasting e.d over betalen. Moet sowieso nog een loonstrook krijgen. Dus ga er van het weekend toch even een mailtje tegen aan gooien. Heb overigens na mijn laatste mail, van vorige week ook niets meer gehoord.
Maar blijkbaar is zij daar dus vanuit dat ik niet meer wilde werken, oid? :?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:40

Stamper, als het echt iets is wat je leuk vind en waarvoor je geleerd heb zou ik het een 2e kans geven.

Vandaag slecht en goed nieuws :\
Ik begin met het slechte nieuws,, Vandaag met mijn baas besproken hoe het nou verder gaat met mn werk, aangezien ik door mijn rug en stage niet veel meer kan werken. Rug niet doordat ik niet mag tulpen koppen, en stage niet doordat ik wisseldiensten heb of veel achter elkaar werk. We hebben besloten dat vandaag mijn laatste werkdag was, maar ze wilde wel graag dat ik kwam bollenpellen. dit wil ik niet doen doordat ik net van een peesontsteking af ben in mijn pols en eindelijk mijn passie weer kan uitoefenen en dat is de wedstrijd sport.

Nou nu het goede nieuws :)
Vanmiddag tijdens het knotten van mijn paard werd ik gebeld door Epplejeck of ik op solicitatie gesprek wilde komen, dit word dus 4 Mei. Ik was zo blij *\%/* *\%/* dat mijn paard niet wist wat ze nou moest doen :')
Ik hoop dus dat het goed gaat, alleen het is wel mijn eerste echte solicitatie gesprek, iemand nog tips?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:52

Brittjuh97 schreef:
Stamper, als het echt iets is wat je leuk vind en waarvoor je geleerd heb zou ik het een 2e kans geven.

Vandaag slecht en goed nieuws :\
Ik begin met het slechte nieuws,, Vandaag met mijn baas besproken hoe het nou verder gaat met mn werk, aangezien ik door mijn rug en stage niet veel meer kan werken. Rug niet doordat ik niet mag tulpen koppen, en stage niet doordat ik wisseldiensten heb of veel achter elkaar werk. We hebben besloten dat vandaag mijn laatste werkdag was, maar ze wilde wel graag dat ik kwam bollenpellen. dit wil ik niet doen doordat ik net van een peesontsteking af ben in mijn pols en eindelijk mijn passie weer kan uitoefenen en dat is de wedstrijd sport.

Nou nu het goede nieuws :)
Vanmiddag tijdens het knotten van mijn paard werd ik gebeld door Epplejeck of ik op solicitatie gesprek wilde komen, dit word dus 4 Mei. Ik was zo blij *\%/* *\%/* dat mijn paard niet wist wat ze nou moest doen :')
Ik hoop dus dat het goed gaat, alleen het is wel mijn eerste echte solicitatie gesprek, iemand nog tips?

Heb ik ook gedaan. Is iniedergeval werk. En vooral nu ze ook fulltime zocht. Heb er een mail achteraan gedaan. Dus ben bemieuwd. Kan altijd bellen/ appen.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:29

Ja indd doe je goed, geld is geld :D kun je alleen maar weer leuke dingen mee doen