[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:20

Oh bij mij wisselt het idd ook, maar ik kan wel gewoon in de les agenda zien van wie ik les heb. ik zou het niet fijn vinden als ik pas on the spot zou zien van wie ik les heb idd

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:22

LadyMadonna schreef:
Vind dat maar raar geregeld... Maar goed, misschien ben ik verwend

Dat ik steeds een ander heb?
Aan t begin had ik op donderdag altijd dezelfde en op zaterdag 2 verschillende, toen mijn pakket afgelopen was ging ik alleen op donderdag lessen, eerst maakte me t niet zo veel uit da K steeds een ander had, maar begin me er nu wel aan te irriteren dat ik niet weet van wie ik dan weer les heb

eloya, ik zie idd pas als ik de auto in stap van wie ik les heb
Verder is t een prima rijschool

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:25

Ik heb gewoon 1 vaste instructeur die alleen bij nood vervangen wordt...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:49

Wij rijden met zn tweetjes, ieder vaste dagen maar de meeste die 2x pw rijden hebben dus van ons allebei les.
Voorheen had ik mijn eigen leerlingen maar dit is ook wel goed, wekelijks overleg en je houdt elkaar scherp

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:54

Ik heb geloof ik nu 8 of 9 verschillende instructeurs gehad, vind ik best veel

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:56

Dat is wel heel veel ja. Voor ik hier kwam werken zijn er ook meerdere "invallers" geweest en ik hoor van iedereen hoe fijn ze het nu vinden dat er een beetje zekerheid is

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:03

Daarom, zekerheid vind ik wel fijn, ga woensdag gewoon vragen of ik die uren die ik nu nog "moet" rijden niet gewoon van max 1 instructeur kan krijgen ipv allemaal verschillende

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 04:14

Wow, zoveel verschillende???
Ik zou daar ook echt niet gelukkig van worden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:09

Nee ik ook niet... 2 instructeurs zou ik nog overleven (mits ze wel op één lijn zitten, want dat is ook nog een dingetje), maar meer zou ik echt niet blij mee zijn...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:25

Vooral dat op 1 lijn zitten zou idd erg fijn zijn.
De 1 wilt dat ik als ik afrem bij een stoplicht eerst in zen 2 zet en dan pas in zen 1, de andere weer gewoon gelijk in zen 1 zodra mogelijk (tenzij stoplicht natuurlijk op groen springt)
Of de 1 wil dat ik eerst ff een dot gas geef voor t doorschakelen (niet perse op de snelweg) en de ander wilt dat ik dat niet doe. Of de 1 zegt dat ik m op dat stuk 80 weg wel beter in zen 5 kan zetten terweil de ander zegt dat dat beter niet kan
Dus soms weet ik ook niet wat ik nou moet

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:29

LiannePuthzy schreef:
Vooral dat op 1 lijn zitten zou idd erg fijn zijn.
De 1 wilt dat ik als ik afrem bij een stoplicht eerst in zen 2 zet en dan pas in zen 1, de andere weer gewoon gelijk in zen 1 zodra mogelijk (tenzij stoplicht natuurlijk op groen springt)
Of de 1 wil dat ik eerst ff een dot gas geef voor t doorschakelen (niet perse op de snelweg) en de ander wilt dat ik dat niet doe. Of de 1 zegt dat ik m op dat stuk 80 weg wel beter in zen 5 kan zetten terweil de ander zegt dat dat beter niet kan
Dus soms weet ik ook niet wat ik nou moet

Ja heel vervelend. Ik werd daar super onzeker van. Toen ik na 10 lessen eindelijk een instructeur had die super duidelijk was heb ik hem niet meer laten gaan :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:50

Ik word soms idd ook best onzeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:54

In mijn omgeving heeft iedereen ook een vaste instructeur, dus zou ik zeker naar vragen! :)

Ik heb morgen m'n eerste rijles (proefles) dus ben benieuwd. Hoe hebben jullie die ervaren?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:58

Vond t best leuk, maar ook erg spannend
Heb net op eigen terrijn "geoefend" in de vw transporter van mijn pa, toch ff wennen aan de lengte en dat de achteruit op een andere plek zit :')

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:08

Ik heb morgenochtend mijn TTT! Word al om 7:00 opgehaald door mijn instructeur... Ben toch wel een beetje zenuwachtig hiervoor, als dit heel slecht gaat nu, zal het examen volgende week ook wel niets worden. Gelukkig vond mijn instructeur gister dat het op wat kleine dingetje na heel goed ging, en heb ik er zelf inmiddels ook een goed gevoel bij. Maar toch, door zenuwen doe ik soms stomme dingen (niet alleen bij autorijden, in het algemeen).

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:20

NoorW schreef:
als dit heel slecht gaat nu, zal het examen volgende week ook wel niets worden. .

Ik lees vooral mee in dit topic omdat ik zelf mijn rijbewijs al heb maar ik een tijd terug graag mijn ervaringen deelde hier.

Wat je hier zegt hoeft echt niet waar te zijn! Mijn TTT ging zo bagger slecht door de zenuwen dat de examinator zich afvroeg of mijn instructeur een grapje maakte en ik stiekem maar een paar lessen had gehad. Ik heb de auto alleen al op het cbr terrein 7 keer af laten slaan (en laten we het over de rest van de rit maar niet hebben :')). Toch ben ik in 1x geslaagd twee weken erna!

Succes morgen, maak je niet te druk als het niet lukt ;)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:07

kitlover schreef:
NoorW schreef:
als dit heel slecht gaat nu, zal het examen volgende week ook wel niets worden. .

Ik lees vooral mee in dit topic omdat ik zelf mijn rijbewijs al heb maar ik een tijd terug graag mijn ervaringen deelde hier.

Wat je hier zegt hoeft echt niet waar te zijn! Mijn TTT ging zo bagger slecht door de zenuwen dat de examinator zich afvroeg of mijn instructeur een grapje maakte en ik stiekem maar een paar lessen had gehad. Ik heb de auto alleen al op het cbr terrein 7 keer af laten slaan (en laten we het over de rest van de rit maar niet hebben :')). Toch ben ik in 1x geslaagd twee weken erna!

Succes morgen, maak je niet te druk als het niet lukt ;)

Oh jee, dat klinkt als een nachtmerrie! Maar wel heel fijn dat je dan twee weken erna wel goed kon presteren! Hopelijk gaat het ook in een stijgende lijn bij mij :)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:40

Nou TTT ging goed *\o/*
Ik heb vrijstelling parkeren gekregen. Had een paar slordigheidsfoutjes, mede door spanning, maar het was wel voldoende. Nu nog 3 blokuurtjes lessen en dan heb ik volgende week het echte examen. Tenzij ik dan echt iets heel doms doe, zou het dus allemaal goed moeten komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:36

Wat fijn Noor! :D Heeft zo'n TTT voor jouw idee echt een toevoeging?

Kitlover, wat fijn dat het bij je echte examen toch goed ging! :)

Lianne, ja ik ben ook erg benieuwd straks. Nog 3,5 uurtjes wachten :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:45

Rijschool heeft nu zonder mij te bellen mijn rijles een half uur later ingepland, niet zo zeer een ramp heb toch de dag niets te doen, maar vond t netter als ze gebeld hadden, je zou maar net zelf de redt van de dag zo ingepland hebben dat t niet kan

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:06

Deetjeeuh schreef:
Wat fijn Noor! :D Heeft zo'n TTT voor jouw idee echt een toevoeging?

Voor mij persoonlijk: ja, want ik ben nogal faalangstig. Dan is het heel fijn om al een keer een "nepexamen" gehad te hebben om het gewoon van A tot Z mee te maken. Als het nu een echt examen was geweest en ik was gezakt was mijn zelfvertrouwen nog lager geworden. Dus dan liever wat meer geld, maar wel een TTT. Maar dit zal van persoon tot persoon erg verschillen. Ik denk dat het voor sommige mensen echt zonde van hun geld is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:47

LiannePuthzy schreef:
Rijschool heeft nu zonder mij te bellen mijn rijles een half uur later ingepland, niet zo zeer een ramp heb toch de dag niets te doen, maar vond t netter als ze gebeld hadden, je zou maar net zelf de redt van de dag zo ingepland hebben dat t niet kan

Werk met dation toch? Dan ontkom je er als instructeur weleens niet aan om iets in te voeren zoals je het niet bedoeld. Als je bijvoorbeeld een examen inpland dan geeft ie daar een vaste tijd voor dus misschien hebben ze toen wat moeten schuiven en stellen ze je daarna op de hoogte/vragen ze of het kan. Ik heb het zelf ook weleens gehad, heel irritant omdat je anders niet kan plannen, verder werkt het heel fijn :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:57

Polly schreef:
LiannePuthzy schreef:

Werk met dation toch? Dan ontkom je er als instructeur weleens niet aan om iets in te voeren zoals je het niet bedoeld. Als je bijvoorbeeld een examen inpland dan geeft ie daar een vaste tijd voor dus misschien hebben ze toen wat moeten schuiven en stellen ze je daarna op de hoogte/vragen ze of het kan. Ik heb het zelf ook weleens gehad, heel irritant omdat je anders niet kan plannen, verder werkt het heel fijn :')

Oww :')
Heb idd wel een of andere app moeten downloaden waar ik mijn lessen ect in kan zien (de RijbewijsApp ofzo)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:18

Yep das dezelfde

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:21

Vind die app echt super chill
Vriendin van mij heeft een klein kaartje waar der lessen op staan, dat lijkt mij nou echt onhandig, kan je alleen maar kwijtraken :')