Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xNathaliee schreef:Is het brutaal om te bellen met de vraag of er al iets bekend is over de sollicitatieprocedure? Ik ben 2 weken op een woensdag gebeld en mocht de vrijdag op gesprek komen. Ik zou het de week erop horen en op dinsdag werd ik gebeld dat ze mijn referenten niet konden bereiken en vroegen ze of ik wellicht een ander nummer had. Donderdag heb ik dan zelf gebeld met de vraag of het nog gelukt is en ze hebben degene kunnen bereiken. Ze zouden diezelfde middag een overleg hebben voor een passend aanbod. En dat was dus afgelopen donderdag.. Ondertussen gewoon reageren op vacatures maar ben toch wel benieuwd. Vind het alleen zo raar.. Vond het al heel wat dat ik had gebeld ivm de referenten
Plukje schreef:He meiden, zou ik jullie iets geks mogen vragen?![]()
Ik heb zelf een vacature uitstaan, maar de response is bedroevend. Ik vraag me dus af hoe jullie als werkzoekenden naar deze vacature kijken. Kan ik hem ergens verbeteren zodat ik wel een leuke nieuwe collega vind?
Het gaat om deze vacature:
http://www.carefirst.nl/vacatures/vacat ... st-planner
Lima84 schreef:De website bevat maar 44 vacatures... Lijkt me geen platform waar veel bezoekers komen. Ik zit in de gezondheidszorg en kende t ook niet
Verder zie ik geen plaats, kan je organisatie wel googelen... Maar misschien zorgt dit voor onduidelijkheid of dat mensen hierdoor snel weg klikken? Tekst en uitleg over de vacature vind ik prima, helder.
Als ik naar mezelf kijk wil ik het liefste parttime werken, eventueel fulltime maar dan max 36u. Tot slot zou ik toch iets van een salaris indicatie geven.
Winged schreef:Bij de woorden MBO en ontbreken van salarisindicatie haak ik vaak sowieso af. Is dan vaak niet het best betaalde werk terwijl de taakomschrijving vaak wel lijkt op een hogere functie.
xNathaliee schreef:Is het brutaal om te bellen met de vraag of er al iets bekend is over de sollicitatieprocedure? Ik ben 2 weken op een woensdag gebeld en mocht de vrijdag op gesprek komen. Ik zou het de week erop horen en op dinsdag werd ik gebeld dat ze mijn referenten niet konden bereiken en vroegen ze of ik wellicht een ander nummer had. Donderdag heb ik dan zelf gebeld met de vraag of het nog gelukt is en ze hebben degene kunnen bereiken. Ze zouden diezelfde middag een overleg hebben voor een passend aanbod. En dat was dus afgelopen donderdag.. Ondertussen gewoon reageren op vacatures maar ben toch wel benieuwd. Vind het alleen zo raar.. Vond het al heel wat dat ik had gebeld ivm de referenten
Jelleee schreef:Mag ik even inbreken hier? Wie van jullie is heel erg goed met cv's? Mijn cv is namelijk niet zo goed (een van mn studies niet afgerond), maar ik heb nu een vacature gevonden van een baan die ik onwijs graag zou willen hebben (waar ik ook ervaring in heb overigens dus dat scheelt), maar ik merk vaak dat mensen me 'niet willen' en soms denk ik komt dat door mijn cv?
Dus wie o wie zou er even via PB naar willen kijken, wie is daar goed in? Ik zou deze baan namelijk heel graag willen hebben, ik heb al contact gehad met ze, mijn vorige werkgever heeft mij aanbevolen bij dit bedrijf dus dat is ook een pluspunt, maar nu vragen ze (logisch) om mn cv. Ik wil het niet verpesten..
Chantaliiejj schreef:Wel zij hij dat hij in mijn brief ook al had gezien dat ik geen ervaring had, toch hebben ze me op gesprek laten komen. (Waar ik heel blij mee was)
Hebben meerdere zo iets meegemaakt ? vind het beetje jammer weer dat het zo moet als hij mijn/cv brief had gelezen
Winged schreef:chanel1985 schreef:Of de werkgever wil je wel een kans geven en nodigt je uit om te zien of er een klik is, zo kan je het ook bekijken.
Klopt hoor, maar irritant is het wel. Want de ervaring wordt aangewezen als de reden, terwijl het eigenlijk de klik is
Winged schreef:chanel1985 schreef:Of de werkgever wil je wel een kans geven en nodigt je uit om te zien of er een klik is, zo kan je het ook bekijken.
Klopt hoor, maar irritant is het wel. Want de ervaring wordt aangewezen als de reden, terwijl het eigenlijk de klik is