Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:31

Een vraag, moet een werkgever je verplicht vrij geven als je een sollicitatie hebt? Ze hebben mij al verteld dat mijn contract niet wordt verlengd en dat ik in de tussentijd een andere baan kan zoeken. Nu is het zo dat ik oproepkracht ben en pas donderdag mijn rooster krijg voor vrijdag.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:05

Brittjuh97 schreef:
He balen, in die regio zie ik vaak niets, maar hou mn ogen en oren voor je open :D

Kom zelf uit Noord-Holland

Ik sta ook open voor die regio! Zou eventueel weer willen verhuizen naar de Zaanstreek/Amsterdam voor een leuke positie :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:11

xNathaliee schreef:
Is het brutaal om te bellen met de vraag of er al iets bekend is over de sollicitatieprocedure? Ik ben 2 weken op een woensdag gebeld en mocht de vrijdag op gesprek komen. Ik zou het de week erop horen en op dinsdag werd ik gebeld dat ze mijn referenten niet konden bereiken en vroegen ze of ik wellicht een ander nummer had. Donderdag heb ik dan zelf gebeld met de vraag of het nog gelukt is en ze hebben degene kunnen bereiken. Ze zouden diezelfde middag een overleg hebben voor een passend aanbod. En dat was dus afgelopen donderdag.. Ondertussen gewoon reageren op vacatures maar ben toch wel benieuwd. Vind het alleen zo raar.. Vond het al heel wat dat ik had gebeld ivm de referenten :=

Met zo'n tijdsbestek zou ik zelf bellen ja, ben je meteen assertief bezig :P

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:58

Gesprek gehad en helaas afgewezen. Volgende week weer gesprek, maar dat wordt wel een uitdaging. In de oproep staat dat het een 10min gesprek is waarin ik duidelijk moet gaan maken dat ik geknipt ben voor de baan en welke kwaliteiten ik zou gaan inzetten. Maar ik mag geen dingen v m'n brief en cv herhalen. Poehhh, ik vind m nu al pittig!
En t wil volgensmij ook zeggen dat ze heeeeeel veel mensen laten komen....

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:05

He meiden, zou ik jullie iets geks mogen vragen? :D

Ik heb zelf een vacature uitstaan, maar de response is bedroevend. Ik vraag me dus af hoe jullie als werkzoekenden naar deze vacature kijken. Kan ik hem ergens verbeteren zodat ik wel een leuke nieuwe collega vind?

Het gaat om deze vacature:
http://www.carefirst.nl/vacatures/vacat ... st-planner

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:13

Plukje schreef:
He meiden, zou ik jullie iets geks mogen vragen? :D

Ik heb zelf een vacature uitstaan, maar de response is bedroevend. Ik vraag me dus af hoe jullie als werkzoekenden naar deze vacature kijken. Kan ik hem ergens verbeteren zodat ik wel een leuke nieuwe collega vind?

Het gaat om deze vacature:
http://www.carefirst.nl/vacatures/vacat ... st-planner

De website bevat maar 44 vacatures... Lijkt me geen platform waar veel bezoekers komen. Ik zit in de gezondheidszorg en kende t ook niet :)
Verder zie ik geen plaats, kan je organisatie wel googelen... Maar misschien zorgt dit voor onduidelijkheid of dat mensen hierdoor snel weg klikken? Tekst en uitleg over de vacature vind ik prima, helder.

Als ik naar mezelf kijk wil ik het liefste parttime werken, eventueel fulltime maar dan max 36u. Tot slot zou ik toch iets van een salaris indicatie geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:26

Ik mis inderdaad vooral een plaats... waar is de vacature? En een salaris indicatie is ook altijd erg prettig om te zien.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:53

Bij de woorden MBO en ontbreken van salarisindicatie haak ik vaak sowieso af. Is dan vaak niet het best betaalde werk terwijl de taakomschrijving vaak wel lijkt op een hogere functie.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:40

Lima84 schreef:
De website bevat maar 44 vacatures... Lijkt me geen platform waar veel bezoekers komen. Ik zit in de gezondheidszorg en kende t ook niet :)
Verder zie ik geen plaats, kan je organisatie wel googelen... Maar misschien zorgt dit voor onduidelijkheid of dat mensen hierdoor snel weg klikken? Tekst en uitleg over de vacature vind ik prima, helder.

Als ik naar mezelf kijk wil ik het liefste parttime werken, eventueel fulltime maar dan max 36u. Tot slot zou ik toch iets van een salaris indicatie geven.

De gezondheidszorg is een zeer breed begrip :). Ik heb hem expres op deze website gezet (is een zusterorganisatie van ons), omdat hij vanaf hier automatisch wordt doorgeplaatst op jobrapido, indeed, werk.nl enz enz. Die websites nemen de standplaats van de organisatie mee, dus dan staat hij er wel bij. Het gaat trouwens om Huis ter Heide (bij Zeist)
Ik heb slechte ervaring met salarisindicaties. Als ik er bij zet 'tussen de 6000 en 7000 euro per maand' gaat iedereen er standaard vanuit dat ze 7000 euro gaan verdienen. De marge die ik heb is ook vrij groot, omdat ik open sta voor juniors en seniors.

Winged schreef:
Bij de woorden MBO en ontbreken van salarisindicatie haak ik vaak sowieso af. Is dan vaak niet het best betaalde werk terwijl de taakomschrijving vaak wel lijkt op een hogere functie.

Echt? Daar heb ik me nooit gerealiseerd. Welk deel van de taakomschrijving vind je lijken op een hogere functie.
Op dit moment werken er ongeveer 8 mensen op de ze functie. Zij zijn heel divers opgeleid, van schoolverlater tot een dubbele master. Ik wil het MBO/HBO stuk er ook wel uitlaten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:37

Misschien moet je dan juist die uitleg er bij geven. Dus bijvoorbeeld "salariëring varieert tussen bedrag X voor MBO-er/starter tot bedrag Y voor hoger opgeleiden/meer werkervaring". (even uit de losse pols, ik zou je niet adviseren het letterlijk over te nemen ;)).

Wat ik verder lastig vind is de combinatie 'commercieel' met 'sociaal-medisch'. Bij commercieel denk ik heel erg aan 'moeten verkopen'. Terwijl als ik de rest van het verhaal lees, denk ik dat dat wel mee valt. Het komt op mij een beetje dubbel over, het is niet helder. Maar dat kan ook aan mijn interpretatie liggen natuurlijk.
En de 'geen 9-17.00 mentaliteit is voor mij echt een afknapper. Meestal betekend dat namelijk gewoon overwerken in je eigen tijd en daar nog niet over mogen klagen ook. Als dat niet is wat je bedoelt, zou ik die zin echt vermijden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:42

Mag ik even inbreken hier? Wie van jullie is heel erg goed met cv's? Mijn cv is namelijk niet zo goed (een van mn studies niet afgerond), maar ik heb nu een vacature gevonden van een baan die ik onwijs graag zou willen hebben (waar ik ook ervaring in heb overigens dus dat scheelt), maar ik merk vaak dat mensen me 'niet willen' en soms denk ik komt dat door mijn cv?

Dus wie o wie zou er even via PB naar willen kijken, wie is daar goed in? Ik zou deze baan namelijk heel graag willen hebben, ik heb al contact gehad met ze, mijn vorige werkgever heeft mij aanbevolen bij dit bedrijf dus dat is ook een pluspunt, maar nu vragen ze (logisch) om mn cv. Ik wil het niet verpesten.. -O-

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:29

Ik mag op gesprek komen bij een sportschool om te spreken over een positie als zzp'er :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:16

hoi allemaal,

Vandaag een gesprek gehad op een bedrijf voor de horeca, helaas niet aangenomen vanwege geen ervaring.
Wel zij hij dat hij in mijn brief ook al had gezien dat ik geen ervaring had, toch hebben ze me op gesprek laten komen. (Waar ik heel blij mee was)
Hebben meerdere zo iets meegemaakt ? vind het beetje jammer weer dat het zo moet als hij mijn/cv brief had gelezen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:32

xNathaliee schreef:
Is het brutaal om te bellen met de vraag of er al iets bekend is over de sollicitatieprocedure? Ik ben 2 weken op een woensdag gebeld en mocht de vrijdag op gesprek komen. Ik zou het de week erop horen en op dinsdag werd ik gebeld dat ze mijn referenten niet konden bereiken en vroegen ze of ik wellicht een ander nummer had. Donderdag heb ik dan zelf gebeld met de vraag of het nog gelukt is en ze hebben degene kunnen bereiken. Ze zouden diezelfde middag een overleg hebben voor een passend aanbod. En dat was dus afgelopen donderdag.. Ondertussen gewoon reageren op vacatures maar ben toch wel benieuwd. Vind het alleen zo raar.. Vond het al heel wat dat ik had gebeld ivm de referenten :=

Gister uiteindelijk niet gebeld, werd vandaag wel gebeld door ze. Ze gingen me een aanbod sturen en als ik daarmee akkoord zou gaan zou er een arbeidscontract worden opgemaakt. Nou ben er mee akkoord gegaan en mag 2 mei beginnen *\o/* #spannend!

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:38

Gefeliciteerd! :)

@chantaliiejj ik ben al vaak op gesprek geweest en idd ook aantal keer afgewezen vanwege gebrek aan ervaring.. Zo krijg je uberhaupt nooit een kans :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:44

Jelleee schreef:
Mag ik even inbreken hier? Wie van jullie is heel erg goed met cv's? Mijn cv is namelijk niet zo goed (een van mn studies niet afgerond), maar ik heb nu een vacature gevonden van een baan die ik onwijs graag zou willen hebben (waar ik ook ervaring in heb overigens dus dat scheelt), maar ik merk vaak dat mensen me 'niet willen' en soms denk ik komt dat door mijn cv?

Dus wie o wie zou er even via PB naar willen kijken, wie is daar goed in? Ik zou deze baan namelijk heel graag willen hebben, ik heb al contact gehad met ze, mijn vorige werkgever heeft mij aanbevolen bij dit bedrijf dus dat is ook een pluspunt, maar nu vragen ze (logisch) om mn cv. Ik wil het niet verpesten.. -O-

Vraag ik me ook vaak wel eens af ja.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:56

Ik heb mijn cv overigens net maar gewoon opgestuurd (zoals hij was), want ze hadden hem nu nodig. Ze willen namelijk morgen al met me in gesprek gaan over deze baan, dus ik ben benieuwd. Hopelijk ruïneert mn cv het niet.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:01

@ Jelleee: ik wil wel naar je CV kijken? ik ben verantwoordelijk voor een grote groep mensen en neem dus ook regelmatig mensen aan (en zie dan alle CV's die in aanmerking komen). Maar ik weet niet wat voor werk je wilt gaan doen, dus misschien kan ik je niet echt helpen (werk zelf in de verzekeringen).

Wij hebben trouwens ook veel vacatures: http://www.werkenbijmeeus.nl en zijn altijd op zoek naar leuke, jonge, goed opgeleide mensen.

en als je denkt: blllhhhh verzekeringen, wat saai! dan kan ik je vertellen dat dat niet klopt, is juist leuk met heel veel verschillende kanten!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:13

Ik heb Juridische dienstverlening gedaan. Ken wel een aantal klasgenoten die nu idd in de verzekeringswereld werken (schadeclaims en dergelijke). Ik stuur je vanavond of anders aankomend weekend even een PBtje, want wellicht kun je me helpen, ook al heb ik mijn cv net al naar de betreffende persoon gestuurd haha (had er haast bij).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:16

Chantaliiejj schreef:
Wel zij hij dat hij in mijn brief ook al had gezien dat ik geen ervaring had, toch hebben ze me op gesprek laten komen. (Waar ik heel blij mee was)
Hebben meerdere zo iets meegemaakt ? vind het beetje jammer weer dat het zo moet als hij mijn/cv brief had gelezen

Vaak genoeg... Wordt je uiteindelijk afgewezen omdat je geen ervaring hebt in *******. Zonde van de tijd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:17

Of de werkgever wil je wel een kans geven en nodigt je uit om te zien of er een klik is, zo kan je het ook bekijken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:40

chanel1985 schreef:
Of de werkgever wil je wel een kans geven en nodigt je uit om te zien of er een klik is, zo kan je het ook bekijken.

Klopt hoor, maar irritant is het wel. Want de ervaring wordt aangewezen als de reden, terwijl het eigenlijk de klik is :)

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:53

Heb ook een keer 100 km gereden voor niks.. Zaten net in gesprek toen zei ze: o maar je kan niet per direct beginnen ivm je huidige werk?
Ik zo nee klopt, heb dat vermeld aan de telefoon bij uw collega
Toen kon ik dus gaan want ze zochten echt per direct iemand :+.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:19

Winged schreef:
chanel1985 schreef:

Klopt hoor, maar irritant is het wel. Want de ervaring wordt aangewezen als de reden, terwijl het eigenlijk de klik is :)

Ik ken het hoor werd ook steeds afgewezen ivm ervaring werd er moedeloos van.. Vandaag dus aangenomen en tijdens dat gesprek werd zelfs al aangegeven dat ze niet zeker wisten of ze de job wel bij me vonden passen. Blijkbaar was er wel een goede klik :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:24

Winged schreef:
chanel1985 schreef:

Een vriendin van mij had het laatst andersom. Zij had al wel ervaring en werd afgewezen omdat ze juist liever een 'blanco persoon zonder ervaring' hadden, zodat ze die zelf konden kneden. Ja, zo werd het echt genoemd :')

Heb je ervaring, is het nog niet goed :+